Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E36 325i coupé - alternátor nedobíjí baterku
Zdravím pánové,
mám E36 325i (M50B25 vanos) coupé z roku 1994. Dnes při cestě z práce mi začala haprovat elektrika, nikdy předtím se nic takového nedělo. Při sešlápnutí brzdového pedálu najednou CHECK control u velkého BC začal ukazovat >Bremslicht elektrikBetriebsanleitung slabší baterka), to mě už trochu vyděsilo. A najednou všechno v pohodě. Zabrzdím, před hlavní cestou a zase blikání na BC >Bremslicht elektrikBetriebsanleitung<. Jel jsem dál, pak mi začalo svítit ABS, později se vypnulo rádio, začaly pohasínat všechny další přístroje, i světla, dojel jsem domů a baterka mrtvá, nic se ani nehlo. Vypnu klíček, otočím, všechny kontrolky se rozsvítily, zaplo rádio, všechno jak má být. Nešlo startovat, baterka vyšťavená. Sešlápnu brzdu, světla svítí, ale všechno zase zhaslo a stejný problém.
A tak mě napadlo, mohl by to být spínač brzdových světel pod pedálem? Je možné, aby takhle "vyzkratoval" všechno ostatní? Nebo je to něco daleko vážnějšího? Díky za jakoukoli pomoc.
mám E36 325i (M50B25 vanos) coupé z roku 1994. Dnes při cestě z práce mi začala haprovat elektrika, nikdy předtím se nic takového nedělo. Při sešlápnutí brzdového pedálu najednou CHECK control u velkého BC začal ukazovat >Bremslicht elektrikBetriebsanleitung slabší baterka), to mě už trochu vyděsilo. A najednou všechno v pohodě. Zabrzdím, před hlavní cestou a zase blikání na BC >Bremslicht elektrikBetriebsanleitung<. Jel jsem dál, pak mi začalo svítit ABS, později se vypnulo rádio, začaly pohasínat všechny další přístroje, i světla, dojel jsem domů a baterka mrtvá, nic se ani nehlo. Vypnu klíček, otočím, všechny kontrolky se rozsvítily, zaplo rádio, všechno jak má být. Nešlo startovat, baterka vyšťavená. Sešlápnu brzdu, světla svítí, ale všechno zase zhaslo a stejný problém.
A tak mě napadlo, mohl by to být spínač brzdových světel pod pedálem? Je možné, aby takhle "vyzkratoval" všechno ostatní? Nebo je to něco daleko vážnějšího? Díky za jakoukoli pomoc.
Děkuji za radu, kabely jsem prošel, všechno vypadá v pořádku. A co víc, po tom, co jsem dobil baterku, zase všechno v normálu, žádná chyba, žádná kontrolka nesvítí. Zkusil jsem několikrát vypnout motor a znovu nastartovat, projet se, v pořádku. Tak nevím. Leda, že by altík nedobíjel tak moc, jak má a baterka už byla slabá, ale to by pak nevysvětlovalo to náhlé rychlé vybití, ale zas tak tomu nerozumím, abych o tom takhle špekuloval 

Takže problém pokračuje a je to horší. Tentokrát se nezobrazila žádná chyba na CHECK controlu, ale rovnou se všechno vybilo, a to dost rychle, až nakonec nejel ani motor... Když už auto skoro chcíplo, objevilo se zase >Bremslicht elektrik< a konec. Ale symptom se zdá být jasnější, na motoru jsem našel čerstvé stopy od zvířete, asi od kuny :-/ takže pořádně prolezu kabely, takhle na první pohled vypadají všechny v poho. Na které bych se měl zaměřit? Díky pánové.
Chlape, asi jsi na to kápl. Myslel jsem teda původně, že nesvítí za jízdy jako varování, že alternátor nedobíjí, ale po tom, co jsi to napsal jsem zjistil, že nesvítí ani při otočení kličku do druhé polohy, to by teda mohlo být ono... Anebo je to obojí, drát i altík. Teď nemám možnost to změřit, ale hned v pondělí to zjistím.
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
To by byl druhý problém, že by odešel i altík (myslim přestal dobíjet), ale možný je všechno... koukni první na ten kablík a uvidíš, snad tomu nic víc nebude.
Mě se tohle kdysi stalo po myčce, někudy se tam muselo dostat trochu vody a to jsem motor nemyl, jen auto zvenku a zoxidovalo to ten kontakt. Nejdřív to na střídačku dobíjelo/nedobíjelo a pak už to ztratilo kontakt uplně a přestalo uplně dobíjet...
Mě se tohle kdysi stalo po myčce, někudy se tam muselo dostat trochu vody a to jsem motor nemyl, jen auto zvenku a zoxidovalo to ten kontakt. Nejdřív to na střídačku dobíjelo/nedobíjelo a pak už to ztratilo kontakt uplně a přestalo uplně dobíjet...
Já ti nevím, ten tenký kabel byl v pořádku. A když jsme zkoušeli napětí, při startování kontrolka (nabuzení) fungovala jak má. Podle mě tam paseku bude dělat právě špatný altík. Když jsem rozebral tu rouru pro chlazení alternátoru, bylo tam tolik bordelu, že jsem se divil, že ještě doteď fungoval. Tak uvidíme 
