Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
100 oktanový benzín-neublíží ?
Zdravím,
chci se zeptat, mám BMW 318i E46 2003 a v manuálu má psáno benzin od 91-98. A jelikož tankuji VERVU 98 (100 oktanový benzin), tak bych rád věděl, jestli nemůžu motoru ublížit ? (Předpokládám že v době výroby nebyly ještě ty 100 oktanové benziny na trhu a proto na ně motor nemohl být stavěn. Jde mi o to, jestli vyšší oktanové číslo, než je udávané, nemůže uškodit.
Díky
chci se zeptat, mám BMW 318i E46 2003 a v manuálu má psáno benzin od 91-98. A jelikož tankuji VERVU 98 (100 oktanový benzin), tak bych rád věděl, jestli nemůžu motoru ublížit ? (Předpokládám že v době výroby nebyly ještě ty 100 oktanové benziny na trhu a proto na ně motor nemohl být stavěn. Jde mi o to, jestli vyšší oktanové číslo, než je udávané, nemůže uškodit.
Díky








-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
bmwfan18 píše:Taky dost pochybuju o kvalite benzinu u nas, jelikoz kamarad uzkostne do e46 330i tankoval stovku u OMW a stejne se mu z toho po jednom tankovani podelal motor... Takze ja tankuju normalne natural 95 a radsi nad tim nepremyslim.
Beru skoro výhradně Benzina Verva-100, nebo OMV Carrera-100 a ještě se mi nic nezkazilo =D To asi nebylo benzínem =D
proč u mé motorizace ? motor je na to stavěn, spotřeba mi jde o něco dolů, a hlavně v nižších otáčkách jde motor líp za plynem (subjektivní názor)Fatal Design píše:Kouká samý odborník tady =D
TomassR90 : neboj se, nic tím nezkazíš ... ikdyž u tvé motorizace jsou to vyhozené prachy ...
to blackwhit: nejsem si jistej, ale mám dojem, že tohle řešil známej u sedmy, a pomohlo to, když pozvolna přecházel na vyšší benzin (do poloviny nádrže 95 dal druhou polovinu 100a pak zas dotankoval 100, po pár set km měl po problému
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
TomassR90 píše:proč u mé motorizace ? motor je na to stavěn, spotřeba mi jde o něco dolů, a hlavně v nižších otáčkách jde motor líp za plynem (subjektivní názor)Fatal Design píše:Kouká samý odborník tady =D
TomassR90 : neboj se, nic tím nezkazíš ... ikdyž u tvé motorizace jsou to vyhozené prachy ...
Nevím jak jsi na to přišel, že je na to motor stavěn. Motor na to není stavěn pokud nemáš ///M do kterého patří 98+
Jinak koukni na tabulku dole v odkazu a bude ti ledasco jasné =D
http://www.auto.cz/100-oktanu-do-bezneh ... ower-16952
proč by na to neměl bejt motor stavěn ?
sám výrobce uvádí jako nejvhodnější palivo 98oct , motor je na to navržen, tak jako M (samozřejmě s jinýma parametrama výkonu) a druhá věc...v-power obecně stojí za hovno, navíc článek starej 9 let... myslíš, že paliva nešla dopředu ?
edit: navíc píší do běžného motoru ( v té době byl tento motorem roku - má jak snímač klepání,přímý vstřik, tudíž je to moderní motor) takže tvoje tvrzení, že 98 patří jen do M, je dosti zaujatá, osobně já pochybuji, že u starší E36 se uplatní (muj subjektivní názor, nevím jestli má senzor klepání a je to přímý vstřik)


edit: navíc píší do běžného motoru ( v té době byl tento motorem roku - má jak snímač klepání,přímý vstřik, tudíž je to moderní motor) takže tvoje tvrzení, že 98 patří jen do M, je dosti zaujatá, osobně já pochybuji, že u starší E36 se uplatní (muj subjektivní názor, nevím jestli má senzor klepání a je to přímý vstřik)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
TomassR90 píše:proč by na to neměl bejt motor stavěn ?sám výrobce uvádí jako nejvhodnější palivo 98oct , motor je na to navržen, tak jako M (samozřejmě s jinýma parametrama výkonu) a druhá věc...v-power obecně stojí za hovno, navíc článek starej 9 let... myslíš, že paliva nešla dopředu ?
Koukám, že o tom víš vše ... v tom případě nevím na co se ptáš

Taky tankuju do obou svých aut (318i E46 2002 a ///M3 E36 1994) Vervu 100. Dělám to z několika důvodů: Jednak výrobce deklaruje, že výkonové parametry, které uvádí, má motor při použití paliva s o.č. 98. Dále důležitá věc je, že v naší republice se 98 oktanový benzín nevyrábí, dováží se převážně z Rakouska, narozdíl od naturalu 95. Tím bych chtěl oponovat, že zde prodávaný natural 98 je méně kvalitní, než v zahraničí. Leda by ho u nás čerpadláři vědomě šidili... Další pro mě důležitá věc je, že běžný natural 95 musí ze zákona obsahovat určité množství biosložky, u naturalu 98 tomu tak není. Že není biosložka v palivu pro motor to pravé ořechové asi není potřeba zdůrazňovat.
Takže když to shrnu, vychází mě nádrž 98 oktanového benzínu u mé oblíbené čerpačky Benzina o 100,- Kč výš (rozdíl v ceně je 1,50 Kč/litr), než kdybych vzal obyčejný Natural 95. Za to dostanu kvalitnější palivo, které mě nezanáší palivovou soustavu, motor se parametrama přibližuje těm, které deklaruje výrobce, spootřeba vychází o nějakou tu desetinu lepší. Jen pro dokreslení, s 318kou jezdím při dodržování předpisů a občasném kochání mezi 7 a 8 litry...
Takže když to shrnu, vychází mě nádrž 98 oktanového benzínu u mé oblíbené čerpačky Benzina o 100,- Kč výš (rozdíl v ceně je 1,50 Kč/litr), než kdybych vzal obyčejný Natural 95. Za to dostanu kvalitnější palivo, které mě nezanáší palivovou soustavu, motor se parametrama přibližuje těm, které deklaruje výrobce, spootřeba vychází o nějakou tu desetinu lepší. Jen pro dokreslení, s 318kou jezdím při dodržování předpisů a občasném kochání mezi 7 a 8 litry...
TomassR90 píše:proč by na to neměl bejt motor stavěn ?sám výrobce uvádí jako nejvhodnější palivo 98oct , motor je na to navržen, tak jako M (samozřejmě s jinýma parametrama výkonu) a druhá věc...v-power obecně stojí za hovno, navíc článek starej 9 let... myslíš, že paliva nešla dopředu ?
edit: navíc píší do běžného motoru ( v té době byl tento motorem roku - má jak snímač klepání,přímý vstřik, tudíž je to moderní motor) takže tvoje tvrzení, že 98 patří jen do M, je dosti zaujatá, osobně já pochybuji, že u starší E36 se uplatní (muj subjektivní názor, nevím jestli má senzor klepání a je to přímý vstřik)
Jen pro upřesnění E46 318i 2003 bude mít motor N42 nebo N46 a ani jeden z nich nemá přímé vstřikování benzínu do válců. To se vyskytuje u čtyřválců až od generace E90 LCI a motorů N43 a N46N
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
TomassR90 píše:edit: navíc píší do běžného motoru ( v té době byl tento motorem roku - má jak snímač klepání,přímý vstřik, tudíž je to moderní motor) takže tvoje tvrzení, že 98 patří jen do M, je dosti zaujatá, osobně já pochybuji, že u starší E36 se uplatní (muj subjektivní názor, nevím jestli má senzor klepání a je to přímý vstřik)
Nikde jsem nenapsal, že 98 patří jen do M ! Napsal jsem, že tyto motory S50 jsou odladěné na BA-98 a je to doporučené palivo výrobcem (taky kam se podíváš v autě je napsáno, že máš tankovat BA-98 ) ... samozřejmě to má čidlo klepání a i na BA-95 to jede, ale o tom je v příručce jen malinká poznámka s hvězdičkou. Rozdíl mezi BA-95 a BA-98 je na tomhle motoru citelný. Rozdíl BA-98 a BA-100 už méně, ale subjektivně to jede lépe ...
Já ti neberu motor roku, řešíme tady jestli BA-100 může poškodit motor, což je nesmysl .... (mimochodem palivo na které vlastně ani neexistuje norma ČSN a tudíž jejich značení BA-100 je špatné a mělo by být značeno jako BA-98, protože tato norma zaručuje minima (pokud se něco nezměnilo od doby co jsem se o to zajímal))