Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

100 oktanový benzín-neublíží ?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
TomassR90
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: sob 08.09.2012 00:00
Bydliště: Nachod

#1 Příspěvek od TomassR90 »

Zdravím,

chci se zeptat, mám BMW 318i E46 2003 a v manuálu má psáno benzin od 91-98. A jelikož tankuji VERVU 98 (100 oktanový benzin), tak bych rád věděl, jestli nemůžu motoru ublížit ? (Předpokládám že v době výroby nebyly ještě ty 100 oktanové benziny na trhu a proto na ně motor nemohl být stavěn. Jde mi o to, jestli vyšší oktanové číslo, než je udávané, nemůže uškodit.

Díky
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha

#2 Příspěvek od IlikeU »

z jákeho důvodu tam tankuješ vervu?
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha

#3 Příspěvek od IlikeU »

jinak pro tvuj klid verva 100 ma 98 oktanu :D
TomassR90
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: sob 08.09.2012 00:00
Bydliště: Nachod

#4 Příspěvek od TomassR90 »

z důvodu, že to píšou v manuálu. a verva je 100
fanda323i
Registrovaný
Příspěvky: 70
Registrován: pát 27.07.2012 00:00
Bydliště: olomócko :o))

#5 Příspěvek od fanda323i »

8) :P Se z Vás po.eru hoši! :P V této pseudorepublice koupíš stovku jen v sudech pro závoďáky,u benzinek si nech zdát tak maximálně o 98mi oktanech u proklamované stovky a to ještě kdovíjestli!!! Řežou to vším možným a je spíš dobře,že nevíme,co našim miláčkům proteče vstřikama :roll: Venku je palivo o poznání kvalitnější,potvrdí to každý,kdo na dovolené natankuje a diví se,jak motor ztichne,jde za plynem a světe div se,má o 2 litry menší spotřebu a o třetinu větší nájezd kilometrů! Takže asi tak o "našich" stovkových benzinech :P :P :P 8)
bmwfan18
Registrovaný
Příspěvky: 127
Registrován: pát 09.09.2011 00:00

#6 Příspěvek od bmwfan18 »

Taky dost pochybuju o kvalite benzinu u nas, jelikoz kamarad uzkostne do e46 330i tankoval stovku u OMW a stejne se mu z toho po jednom tankovani podelal motor... Takze ja tankuju normalne natural 95 a radsi nad tim nepremyslim.
Zungi
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: stř 02.05.2012 00:00
Bydliště: Jihlava

#7 Příspěvek od Zungi »

když v zimě zamrzne arctic nafta při -15°C :D :D tak bych silně pochyboval o tom že tankujete stovku. Ani samotní pumpaři do toho asi nevidí co jim teče z cisterny do nádrže...
blackwhit
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: ned 09.08.2009 00:00
Bydliště: České Budějovice

#8 Příspěvek od blackwhit »

Mám E90 325 a když natankuju něco více oktanového, rozsvítí se mi kontrolka motoru... která po dotankování 95 zase zhasne... nemá s tím někdo zkušenost?
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#9 Příspěvek od paca »

bmwfan18 píše:Taky dost pochybuju o kvalite benzinu u nas, jelikoz kamarad uzkostne do e46 330i tankoval stovku u OMW a stejne se mu z toho po jednom tankovani podelal motor... Takze ja tankuju normalne natural 95 a radsi nad tim nepremyslim.

to se mi nějak nezdá, žeby benzín zničil motor :wink:
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Fatal Design »

Kouká samý odborník tady =D

TomassR90 : neboj se, nic tím nezkazíš ... ikdyž u tvé motorizace jsou to vyhozené prachy ...
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Fatal Design »

bmwfan18 píše:Taky dost pochybuju o kvalite benzinu u nas, jelikoz kamarad uzkostne do e46 330i tankoval stovku u OMW a stejne se mu z toho po jednom tankovani podelal motor... Takze ja tankuju normalne natural 95 a radsi nad tim nepremyslim.


Beru skoro výhradně Benzina Verva-100, nebo OMV Carrera-100 a ještě se mi nic nezkazilo =D To asi nebylo benzínem =D
TomassR90
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: sob 08.09.2012 00:00
Bydliště: Nachod

#12 Příspěvek od TomassR90 »

Fatal Design píše:Kouká samý odborník tady =D

TomassR90 : neboj se, nic tím nezkazíš ... ikdyž u tvé motorizace jsou to vyhozené prachy ...
proč u mé motorizace ? motor je na to stavěn, spotřeba mi jde o něco dolů, a hlavně v nižších otáčkách jde motor líp za plynem (subjektivní názor)

to blackwhit: nejsem si jistej, ale mám dojem, že tohle řešil známej u sedmy, a pomohlo to, když pozvolna přecházel na vyšší benzin (do poloviny nádrže 95 dal druhou polovinu 100a pak zas dotankoval 100, po pár set km měl po problému
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Fatal Design »

TomassR90 píše:
Fatal Design píše:Kouká samý odborník tady =D

TomassR90 : neboj se, nic tím nezkazíš ... ikdyž u tvé motorizace jsou to vyhozené prachy ...
proč u mé motorizace ? motor je na to stavěn, spotřeba mi jde o něco dolů, a hlavně v nižších otáčkách jde motor líp za plynem (subjektivní názor)


Nevím jak jsi na to přišel, že je na to motor stavěn. Motor na to není stavěn pokud nemáš ///M do kterého patří 98+

Jinak koukni na tabulku dole v odkazu a bude ti ledasco jasné =D
http://www.auto.cz/100-oktanu-do-bezneh ... ower-16952
TomassR90
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: sob 08.09.2012 00:00
Bydliště: Nachod

#14 Příspěvek od TomassR90 »

proč by na to neměl bejt motor stavěn ? :D sám výrobce uvádí jako nejvhodnější palivo 98oct , motor je na to navržen, tak jako M (samozřejmě s jinýma parametrama výkonu) a druhá věc...v-power obecně stojí za hovno, navíc článek starej 9 let... myslíš, že paliva nešla dopředu ? :D

edit: navíc píší do běžného motoru ( v té době byl tento motorem roku - má jak snímač klepání,přímý vstřik, tudíž je to moderní motor) takže tvoje tvrzení, že 98 patří jen do M, je dosti zaujatá, osobně já pochybuji, že u starší E36 se uplatní (muj subjektivní názor, nevím jestli má senzor klepání a je to přímý vstřik)
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Fatal Design »

TomassR90 píše:proč by na to neměl bejt motor stavěn ? :D sám výrobce uvádí jako nejvhodnější palivo 98oct , motor je na to navržen, tak jako M (samozřejmě s jinýma parametrama výkonu) a druhá věc...v-power obecně stojí za hovno, navíc článek starej 9 let... myslíš, že paliva nešla dopředu ? :D


Koukám, že o tom víš vše ... v tom případě nevím na co se ptáš ;)
LadenaM3
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: pát 24.11.2006 01:00

#16 Příspěvek od LadenaM3 »

Taky tankuju do obou svých aut (318i E46 2002 a ///M3 E36 1994) Vervu 100. Dělám to z několika důvodů: Jednak výrobce deklaruje, že výkonové parametry, které uvádí, má motor při použití paliva s o.č. 98. Dále důležitá věc je, že v naší republice se 98 oktanový benzín nevyrábí, dováží se převážně z Rakouska, narozdíl od naturalu 95. Tím bych chtěl oponovat, že zde prodávaný natural 98 je méně kvalitní, než v zahraničí. Leda by ho u nás čerpadláři vědomě šidili... Další pro mě důležitá věc je, že běžný natural 95 musí ze zákona obsahovat určité množství biosložky, u naturalu 98 tomu tak není. Že není biosložka v palivu pro motor to pravé ořechové asi není potřeba zdůrazňovat.

Takže když to shrnu, vychází mě nádrž 98 oktanového benzínu u mé oblíbené čerpačky Benzina o 100,- Kč výš (rozdíl v ceně je 1,50 Kč/litr), než kdybych vzal obyčejný Natural 95. Za to dostanu kvalitnější palivo, které mě nezanáší palivovou soustavu, motor se parametrama přibližuje těm, které deklaruje výrobce, spootřeba vychází o nějakou tu desetinu lepší. Jen pro dokreslení, s 318kou jezdím při dodržování předpisů a občasném kochání mezi 7 a 8 litry...
LadenaM3
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: pát 24.11.2006 01:00

#17 Příspěvek od LadenaM3 »

TomassR90 píše:proč by na to neměl bejt motor stavěn ? :D sám výrobce uvádí jako nejvhodnější palivo 98oct , motor je na to navržen, tak jako M (samozřejmě s jinýma parametrama výkonu) a druhá věc...v-power obecně stojí za hovno, navíc článek starej 9 let... myslíš, že paliva nešla dopředu ? :D

edit: navíc píší do běžného motoru ( v té době byl tento motorem roku - má jak snímač klepání,přímý vstřik, tudíž je to moderní motor) takže tvoje tvrzení, že 98 patří jen do M, je dosti zaujatá, osobně já pochybuji, že u starší E36 se uplatní (muj subjektivní názor, nevím jestli má senzor klepání a je to přímý vstřik)


Jen pro upřesnění E46 318i 2003 bude mít motor N42 nebo N46 a ani jeden z nich nemá přímé vstřikování benzínu do válců. To se vyskytuje u čtyřválců až od generace E90 LCI a motorů N43 a N46N
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#18 Příspěvek od beny-maser »

tak pokud to řešíte z pohledu oktanů tak e85 má přes 100
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Fatal Design »

TomassR90 píše:edit: navíc píší do běžného motoru ( v té době byl tento motorem roku - má jak snímač klepání,přímý vstřik, tudíž je to moderní motor) takže tvoje tvrzení, že 98 patří jen do M, je dosti zaujatá, osobně já pochybuji, že u starší E36 se uplatní (muj subjektivní názor, nevím jestli má senzor klepání a je to přímý vstřik)


Nikde jsem nenapsal, že 98 patří jen do M ! Napsal jsem, že tyto motory S50 jsou odladěné na BA-98 a je to doporučené palivo výrobcem (taky kam se podíváš v autě je napsáno, že máš tankovat BA-98 ) ... samozřejmě to má čidlo klepání a i na BA-95 to jede, ale o tom je v příručce jen malinká poznámka s hvězdičkou. Rozdíl mezi BA-95 a BA-98 je na tomhle motoru citelný. Rozdíl BA-98 a BA-100 už méně, ale subjektivně to jede lépe ...

Já ti neberu motor roku, řešíme tady jestli BA-100 může poškodit motor, což je nesmysl .... (mimochodem palivo na které vlastně ani neexistuje norma ČSN a tudíž jejich značení BA-100 je špatné a mělo by být značeno jako BA-98, protože tato norma zaručuje minima (pokud se něco nezměnilo od doby co jsem se o to zajímal))
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#20 Příspěvek od paca »

Odpovědět