Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

spotřeba oleje e90 325i a 330i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
babka
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pát 04.11.2011 01:00

#1 Příspěvek od babka »

dobrý den, chystám se koupit trojku s jedním z těchto motorů. překvapilo mě, že někteří prodávající uváděli u 325i spotřebu oleje 1l na 1500-2000 km a tvrdili, že je to v pořádku. nepřijde mi to u takového auta normální. jakou máte zkušenost s papáním oleje u 325i a 330i?děkuji
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#2 Příspěvek od Poldav6 »

Je to relativně v pořádku. Motory jsou tím známé, některé si vezmou víc, některé míň. Když se moc netočí, taky žerou míň. Kvalitní olej se dá sehnat za pakatel, tak bych to neřešil. Aspoň je v autě pořád "čistý" olej ;-)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#3 Příspěvek od Filozof »

mám 525i defakto stejnej motor co je v 325i 24v a olej se dolévá tím častěji čím jezdíš sportovně rozuměj nad 4000ot.

Do 140km/h v rozumném řazení a chování se jako běžný člověk v autě dolévám co 3-5tisic km pul litru cca

takže mi to vychází na 1,5-2litry oleje za 15 000km kdy je výměna.

Olej mám čistej jako novej a ještě po výměně na to jezdí jedna felicie spokojeně protože mám LPG tím se dá říci olej čistší ...

auto bude mít brzy 400tis km jen pro přehled :)

Pokud jezdím ostřeji tak na mě blikne výměna oleje mnohem dříve a taky dolévání.

BMW je nastavené pokud jezdíš na pohodu tak klidně 15-17000km výměna oleje pokud jezdíš ostře tak klidně 8000km a výměna oleje.

To dělají často borci v M3 nebo M5 tam mění komplet olej co 5-8tisic km.

takže 2,5ka je skvělej motor ale mění se podle stylu jízdy ... čím více šlapeš tím si vezme více oleje při vyšších otáčkách.
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#4 Příspěvek od tanner540i »

Filozof: Podle nazvu tematu se dotaz tyka setivalcovych "N"kovych motoru, ktere nemaji se starymi "M" motory (E36,E46,E34,E39,E38 atd) nic spolecneho.



Olej mám čistej jako novej a ještě po výměně na to jezdí jedna felicie spokojeně protože mám LPG tím se dá říci olej čistší ..


Pri provozu na LPG se vzdy doporucuje ZKRATIT interval vymeny oleje, protoze samozrejme rychleji starne, nez pri provozu na benzin. Vzdy se dostane aspon minimalni mnozstvi paliva i do oleje. Nemuzes posuzovat kvalitu oleje podle barvy/znecisteni. Samozrejme pri spalovani LPG se nevytvari takove mnozstvi karbonu, takze olej vypada cistsi. To ovsem s jeho kvalitou nema nic spolecneho.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#5 Příspěvek od pavproch »

330ixT e91 MR2011 N53B30O0B, nalítáno 80kkm, longlife wolej 0w-30, sežere 1litr od výměny k výměně (cca 25kkm)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#6 Příspěvek od Filozof »

jsem zapoměl že mluvíme o novějším motoru :)

tam je to jasné se dolívá každejch pár tisíc km litr oleje to jsou olejničky :lol:
protože tomu každej dává za uši tak žere olej každej co se točí do ruda .
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#7 Příspěvek od bmw335 »

to je trochu divný 1,5l 1500-2000km ne? :lol: já mám 335i a dolívám litr oleje jednou za cca 15tis km
hosma
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: pon 04.04.2011 00:00

#8 Příspěvek od hosma »

bmw335 píše:to je trochu divný 1,5l 1500-2000km ne? :lol: já mám 335i a dolívám litr oleje jednou za cca 15tis km


325i, taky tak nějak
Aja
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: pát 23.11.2012 01:00
Bydliště: Recycle Bin

#9 Příspěvek od Aja »

325 xi, 110 000 km a bere 1 litr každých cca 3000 km.
Sonny
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 17.07.2005 00:00
Bydliště: Brno

#10 Příspěvek od Sonny »

530i N52 a dolivam cca litr na 5000km :D
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#11 Příspěvek od Filozof »

Aja a sonny : jakej máte styl jízdy ? jezdíte hodně sportovně ? nebo pohoda a sem tam si jdete zasportovat do rudého ?

Mě to žere jen když tomu častěji dávám pod kotel....pokud jezdím na pohodu tak dlouhé tisíce nic nedolévám.... Vím že jsme u novějších motoru ale i tak mě to zajímá proč je tam taková spotřeba oleje.
Aja
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: pát 23.11.2012 01:00
Bydliště: Recycle Bin

#12 Příspěvek od Aja »

Občas tomu dám, tak jako každý :-D ale není to nic běžného. Spíš na pohodu.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#13 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Fildo.. otázka co máš za vůz, to co v avataru, nebo se ještě bavíš o E34 525i? Tam totiž byla situace opravdu jiná, to nemusím dolívat ani do M52, tak leda 0,5l/10tis. km Ale to s touto diskuzí nemá nic moc společnýho, protože už u M54 je spotřeba oleje markantně jiná.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#14 Příspěvek od pavproch »

koukám, že mám asi štěstí (prozatím) - jezdím prakticky výhradně dlouhé štreky (mimo dálnice) s průměrem skoro 11.5 (služebák, čili přesná evidence), jinými slovy to vůbec nenechávám zlenivět.... a přesto žere enem litr woleje na 25tis km...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#15 Příspěvek od Filozof »

dolévat litr oleje co 2-3tisice km mi přijde strašný u takto nových motoru jako je N52.

To jako staré motory M50 či M52 jsou na tom líp i po 15-20letech a 400tis km za sebou ? To snad ne.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#16 Příspěvek od xyron »

N52B25 .. tj 2,5i .. cca 1litr oleje na 20.000 km
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#17 Příspěvek od tanner540i »

dolévat litr oleje co 2-3tisice km mi přijde strašný u takto nových motoru jako je N52.

To jako staré motory M50 či M52 jsou na tom líp i po 15-20letech a 400tis km za sebou ? To snad ne.


Co ti na tom pripada divne? Podivej se na vykon dnesnich modernich 3litru, vzdyt uz jsou na urovni E36 M3 3.0. Ted uz nikde moc rezervy nejsou (at uz vykonove nebo materialove). Proste je potreba, aby se z toho motoru dostal co nejvetsi vykon/nejmensi spotreba/nejmensi emise, jak to jen jde. A to s co nejmensimi naroky na material a vyrobu. Nikdo dnes nebude vyrabet auta, ktere najedou milion km, to by brzo zkrachoval..
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#18 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Njn, to je takový to Mnichovský mazáníčko.. Engine potřebuje výplach, aspoň dobrý když je spolehlivej oil ukazatel na palubce, tak to člověk hladinu nemusí chodit kontrolovat. Vozí se litřík s sebou a občas se doleje, stejně jako to třeba děláte u ostřikovačů ;)

Jen by mě zajímalo, jestli jsou na tom dnes tak všechny moderní "vysoko-výkonné" motory.. :?:
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha

#19 Příspěvek od IlikeU »

N54 335i 1l oleje na 2-5000 km dle stylu jízdy.

Aspoň má motor průběžně novej olej.
raff007
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: sob 07.04.2012 00:00

#20 Příspěvek od raff007 »

moje sragora taky docela zere olej.
sice 320i N46B20, ale taky dolejvam 1l tak 2-4000Km, obcas si rikam jestli ten elek. merak ukazuje dobre (taky tam mohli kluci dat klasickej - normalni merak za 20kc aby mel clovek jistotu).
Odpovědět