Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
spotřeba oleje e90 325i a 330i
mám 525i defakto stejnej motor co je v 325i 24v a olej se dolévá tím častěji čím jezdíš sportovně rozuměj nad 4000ot.
Do 140km/h v rozumném řazení a chování se jako běžný člověk v autě dolévám co 3-5tisic km pul litru cca
takže mi to vychází na 1,5-2litry oleje za 15 000km kdy je výměna.
Olej mám čistej jako novej a ještě po výměně na to jezdí jedna felicie spokojeně protože mám LPG tím se dá říci olej čistší ...
auto bude mít brzy 400tis km jen pro přehled
Pokud jezdím ostřeji tak na mě blikne výměna oleje mnohem dříve a taky dolévání.
BMW je nastavené pokud jezdíš na pohodu tak klidně 15-17000km výměna oleje pokud jezdíš ostře tak klidně 8000km a výměna oleje.
To dělají často borci v M3 nebo M5 tam mění komplet olej co 5-8tisic km.
takže 2,5ka je skvělej motor ale mění se podle stylu jízdy ... čím více šlapeš tím si vezme více oleje při vyšších otáčkách.
Do 140km/h v rozumném řazení a chování se jako běžný člověk v autě dolévám co 3-5tisic km pul litru cca
takže mi to vychází na 1,5-2litry oleje za 15 000km kdy je výměna.
Olej mám čistej jako novej a ještě po výměně na to jezdí jedna felicie spokojeně protože mám LPG tím se dá říci olej čistší ...
auto bude mít brzy 400tis km jen pro přehled

Pokud jezdím ostřeji tak na mě blikne výměna oleje mnohem dříve a taky dolévání.
BMW je nastavené pokud jezdíš na pohodu tak klidně 15-17000km výměna oleje pokud jezdíš ostře tak klidně 8000km a výměna oleje.
To dělají často borci v M3 nebo M5 tam mění komplet olej co 5-8tisic km.
takže 2,5ka je skvělej motor ale mění se podle stylu jízdy ... čím více šlapeš tím si vezme více oleje při vyšších otáčkách.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00
Filozof: Podle nazvu tematu se dotaz tyka setivalcovych "N"kovych motoru, ktere nemaji se starymi "M" motory (E36,E46,E34,E39,E38 atd) nic spolecneho.
Pri provozu na LPG se vzdy doporucuje ZKRATIT interval vymeny oleje, protoze samozrejme rychleji starne, nez pri provozu na benzin. Vzdy se dostane aspon minimalni mnozstvi paliva i do oleje. Nemuzes posuzovat kvalitu oleje podle barvy/znecisteni. Samozrejme pri spalovani LPG se nevytvari takove mnozstvi karbonu, takze olej vypada cistsi. To ovsem s jeho kvalitou nema nic spolecneho.
Olej mám čistej jako novej a ještě po výměně na to jezdí jedna felicie spokojeně protože mám LPG tím se dá říci olej čistší ..
Pri provozu na LPG se vzdy doporucuje ZKRATIT interval vymeny oleje, protoze samozrejme rychleji starne, nez pri provozu na benzin. Vzdy se dostane aspon minimalni mnozstvi paliva i do oleje. Nemuzes posuzovat kvalitu oleje podle barvy/znecisteni. Samozrejme pri spalovani LPG se nevytvari takove mnozstvi karbonu, takze olej vypada cistsi. To ovsem s jeho kvalitou nema nic spolecneho.
Aja a sonny : jakej máte styl jízdy ? jezdíte hodně sportovně ? nebo pohoda a sem tam si jdete zasportovat do rudého ?
Mě to žere jen když tomu častěji dávám pod kotel....pokud jezdím na pohodu tak dlouhé tisíce nic nedolévám.... Vím že jsme u novějších motoru ale i tak mě to zajímá proč je tam taková spotřeba oleje.
Mě to žere jen když tomu častěji dávám pod kotel....pokud jezdím na pohodu tak dlouhé tisíce nic nedolévám.... Vím že jsme u novějších motoru ale i tak mě to zajímá proč je tam taková spotřeba oleje.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00
dolévat litr oleje co 2-3tisice km mi přijde strašný u takto nových motoru jako je N52.
To jako staré motory M50 či M52 jsou na tom líp i po 15-20letech a 400tis km za sebou ? To snad ne.
Co ti na tom pripada divne? Podivej se na vykon dnesnich modernich 3litru, vzdyt uz jsou na urovni E36 M3 3.0. Ted uz nikde moc rezervy nejsou (at uz vykonove nebo materialove). Proste je potreba, aby se z toho motoru dostal co nejvetsi vykon/nejmensi spotreba/nejmensi emise, jak to jen jde. A to s co nejmensimi naroky na material a vyrobu. Nikdo dnes nebude vyrabet auta, ktere najedou milion km, to by brzo zkrachoval..
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Njn, to je takový to Mnichovský mazáníčko.. Engine potřebuje výplach, aspoň dobrý když je spolehlivej oil ukazatel na palubce, tak to člověk hladinu nemusí chodit kontrolovat. Vozí se litřík s sebou a občas se doleje, stejně jako to třeba děláte u ostřikovačů
Jen by mě zajímalo, jestli jsou na tom dnes tak všechny moderní "vysoko-výkonné" motory..

Jen by mě zajímalo, jestli jsou na tom dnes tak všechny moderní "vysoko-výkonné" motory..
