Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW E36 316i coupe zvýšení výkonu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
TrojanHorse1
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 13.03.2010 01:00
Bydliště: Kadaň

#1 Příspěvek od TrojanHorse1 »

Ahoj všichni, vím, že se toto téma je tu velice oblíbené a plné rad typu prodej a kup 6ti válec. To já ale nechci. Mám 316i (M43) 1994 a jsem s ním nadmíru spokojen. Co se týká povinného ručení, spotřeby, hmotnosti auta atd. Ale chtěl by jsem se dostat kousek dál s výkonem. Důvod proč nechci jiné je, že toto mám již 5. rokem a myslím si, že je ve velice hezkém stavu. Investoval jsem do něj dost peněz, aby jsem ho dostal tam, kde je teď. Zajímá mě hlavně, zda by nešly hodit do té 1.6i nějaké věci z 1.8is. V motoru se až tolik nevyznám, ale Vaše nápady by realizoval moc šikovný mechanik. Níže uvádím, co jsem již pro lepší výkon udělal nebo hodlám udělat:

1) chiptuning cca 10kw
2) sportovní tlumič výfuku Ulter Sport cca 3kw
3) sport vložka do airboxu Simota cca 1kw
4) rezonátor - 1kw ?
5) sport. svody - 3kw ?

Jsem na nějakých 93kw. Ještě neměřených, ale chci v co nejbližší době na brzdu a myslím si, že tomuto číslu budu určitě blízko. Věci s otazníkem nejsou hotové. Vím taky, že nejlepší by bylo vyházet nějaké nepotřebné věci z auta, aby jsem snížil hmotnost (rezerva, zadní sedačky, dát skořepiny...), ale to se mi moc nechce. Líbí se mi to tak, jak to je. Hlavní otázka prostě zní, jestli by fungovalo přehozením nějakého dílu z ISa do 316i tak, aby to lépe jelo. Už tam mám z ISa zadní bzrzdy... Přidávám sem foto, aby bylo vidět, že o auto je alespoň podle mého hezky staráno. Předem moc děkuji za jakékoliv nápady.
Přílohy
2.foto
2.foto
DSC_0423.jpg (76.97 KiB) Zobrazeno 1574 x
1.foto
1.foto
DSC_0371.jpg (58.49 KiB) Zobrazeno 1574 x
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova

#2 Příspěvek od roman320 »

Je moje bejvaly kola:) asi bych zacal zadnima pneu, jestli tam mas 245 tak to musi byt strasne liny, ja to na 320 pocitil dost:) a ten motor bych asi raci vymenil za vetsi, aspon iso a zkusit nak upravit to, pomer cena/vykon bude uplne o necem jinym nez upravovat 1.6..
TrojanHorse1
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 13.03.2010 01:00
Bydliště: Kadaň

#3 Příspěvek od TrojanHorse1 »

Jj, jsou to oni :) Jenom dostaly nový lak a nové středové pokličky od hansm5 :) O swapu motoru jsem taky přemýšlel, ale až takhle to "dobastlit" nechci. Ta 1.6 jede pěkně a to myslím opravdu vážně.
TrojanHorse1
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 13.03.2010 01:00
Bydliště: Kadaň

#4 Příspěvek od TrojanHorse1 »

Rozměr gum je 205 vepředu a 215 vzadu.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od paveld »

Z 1.8is by tam bylo ideální hodit asi motor :-). Pokud to má mít význam, tak jinym způsobem svoji práci na zvýšení výkonu moc nezhodnotíš.
TrojanHorse1
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 13.03.2010 01:00
Bydliště: Kadaň

#6 Příspěvek od TrojanHorse1 »

No, to není úplně to, co jsem chtěl slyšet, ale i tak díky za rady :) Myslel jsem si, že stejně jako šly posílit brzdy na zadní nápravě vyhozením bubnů a nahozením kotoučů, tak půjde i něco takového v motorovém prostoru...
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#7 Příspěvek od johnyfly1 »

smola ale poviem ti len to co ti uz urcite niekto povedal...kasli na to...zbytocne vyhodis peniaze a vysledok ziadny..radsej sprav na aute nieco uzitocnejsie...do 316i sa neoplati niaky zakrok co sa tyka zvysenia vykonu :)
hodne zdaru :)
TrojanHorse1
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 13.03.2010 01:00
Bydliště: Kadaň

#8 Příspěvek od TrojanHorse1 »

A čistě teoreticky, kdyby jsem se rozhodnul přehodit motor. Co vše by se muselo měnit? Počítám komplet motor s řídící jednotkou a převodovkou. Kardan a diferenciál by se měnit nemusel? Zupi tady teďka prodává motor z toho červenýho kompakta (1.9) a dost silně uvažuji o výměně. Projedu tady ještě nějaký témata. O tuto problematiku jsem se nikdy moc nezajímal, ale teď o tom uvažuji opravdu silně. Nemáte někdo nějaké zkušenosti? Kdo toto celé absolvoval? Co jsem se tak koukal, tak motory vypadají skoro totožně, tak si nemyslím, že by to musel být až takový problém to vyměnit kus za kus.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od paveld »

Převodovka by měla být taky stejná, kardan i diferák taky. Alespoň dle ETK tak převodovka stejná je.
Podle mě jen motor, motorový svazek, výfuk, řídící jednotka, EWS. Věci kolem motoru jako sání, váha, alternátor, servo pumpa atd bylo myslim někde stejný, ale lišilo se to snad ještě rokem, tohle bude lepší podle ETK zkontrolovat.
A přední brzdy bys měl mít s IS chlazený.
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#10 Příspěvek od johnyfly1 »

Daj tam motor m43 318i je to plug and play a nemusis ani elektriku prerabat...
Len vymenis motor, riadiacu, immobilizer a mas to a mas viac konikov ako ta compactacka 1,9 ;-)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#11 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

TrojanHorse1 píše:Rozměr gum je 205 vepředu a 215 vzadu.
To je cajk.. a vypadá docela pěkně :wink:
Zkus to jet změřit na nějakou důvěryhodnou brzdu. Na R6 se většinou naměří víc než udává výrobce papírově, zajímalo by mě co R4 po 15-ti letech ? :)
zupi
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: čtv 05.02.2009 01:00
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od zupi »

Na 1.6 jdou po menších úpravách laděny svody z is,ale myslim si že bys tim získal tak maximálně trochu jinej zvuk :lol: Jinak s tou přestavbou si myslim že to bude easy,otázka jednoho dne. S kámošem jsem dělali z is 320i a jediný co se měnilo byl stabilizátor, nějaký hadice od serva a výfuk,ale tyhle věci ti u 4válce taky odpadaj ;) Měli sme to přehozený za den,ale fakt jakože celej den usilovný práce :) ale nic složitýho. Stačlilo mít jenom ten dvoulitr kompletně nastrojenej se svazkem,jednotkou a tak a pak se to jen zapojilo do pojistkovky a všechno fachčí :) Takže si myslim že z 316i udělat 318is je uplná malina :smile2:
Uživatelský avatar
Risa525
Registrovaný
Příspěvky: 1951
Registrován: ned 07.11.2004 01:00
Bydliště: D1 mezi Prahou a Humpolcem

#13 Příspěvek od Risa525 »

nebudu opakovat kluky...ale celkem mě zajímá tvá chvála na spotřebu 316i?? jezdil sem v ní cca 1měs (compact) a spotřeba byla podobná jako mám ted s 328i :D cca +-1L
BMWALPINE
Registrovaný
Příspěvky: 805
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#14 Příspěvek od BMWALPINE »

Já si teda myslím, že je to s cela zbytečná věc sám má to co máš ty mám to na ježdění do práce a stačí to.
Nejlepší je si koupit něco silnějšího než strkat prachy do takového auto. Ale pokud máš zbytečné prachy tak s chutí do toho:)
TrojanHorse1
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: sob 13.03.2010 01:00
Bydliště: Kadaň

#15 Příspěvek od TrojanHorse1 »

Díky moc za reakce. Teď uvažuji, jestli tam hodit tu 1.8is nebo 1.9. Ta 1.9 je přece jenom trošku jiná, tak aby to tam sedlo všechno v poho...
Spotřeba, když jedu dálku s lehkou nohou, tak se pohybuje kolem 6,0l/100km. To bych s 6ti válem určo neudělal. Ale jinak nic proti 6ti válcům nemám. Jsou to naprosto parádní motory. Ale před 5ti lety byly pro mě nedostupné... Zvlášť ty, které jsem tam chtěl (328i a 323i).
Přes víkend na to pořádně juknu, co by bylo vše potřeba udělat a vyměnit...

Klidně pište dál jakékoliv postřehy, otázky či nápady.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od paveld »

Nevim detaily, ale 1.9 je novější motor (M44) než to čemu asi ty řikáš 1.8is (M42), takže teoreticky by mohl být v něčem dál. Takže proč ne. Spotřeba bude podle mě stejná plus minus.
Práce s tim snad víc nebude a pokud budeš mít k dispozici auto z kterého to pujde, tak by ti ani nic chybět nemělo. Určitě bych nepočítal s tim vzít jen holý motor s tim že ostatní přehážeš ze svýho.
zupi
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: čtv 05.02.2009 01:00
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od zupi »

Jinak se mi líbí jak to máš obutý :thumbsup: Takovýhle pneu maj velkej potenciál,můžeš kola vystrčit ven a auto hezky snížit aniž bys musel kur*it lemy a aniž by to někde škrtalo. Spusta lidí to má na 225/45 a 245/40 a to ty kola uplně zabíjí,ta guma na tom disku vypadá fakt jak žampión a nedá se na to dívat :roll: Takže 205/40 a 215/40 chválim! :cool2:
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#18 Příspěvek od shade741 »

10 kw z čipu na atmosféře 1.6 :D chci graf z brzdy :lol: já osobně když už bych to rozvrtával dal bych tam r6 a ten litr na spotřebě navíc bych opravdu neřešil, když se tu potencionálně řeší rvát nemalý prachy na nákej růst výkonu u 316
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#19 Příspěvek od pragdejf »

zupi píše:Jinak se mi líbí jak to máš obutý :thumbsup: Takovýhle pneu maj velkej potenciál,můžeš kola vystrčit ven a auto hezky snížit aniž bys musel kur*it lemy a aniž by to někde škrtalo. Spusta lidí to má na 225/45 a 245/40 a to ty kola uplně zabíjí,ta guma na tom disku vypadá fakt jak žampión a nedá se na to dívat :roll: Takže 205/40 a 215/40 chválim! :cool2:


naopak, chce to poradny balony :lol:

myslim ze v tvym pripade by nebyly od veci kola r15 a michelin energy saver 195/65/15, hned by to jelo jinak. kazda koruna vlozena do 1.6 je hozena do kanalu, casem dospejes k tomu, ze strkat prachy nema smysl ani do M50/52B20(TU). proste schrastit nejsilnejsi ne-///M motor, co se do ty kary daval a naroubovat to tam. i kdybys do ty 1.6 vrazil 100K, tka to bude furt jenom ctyrvalec, i kdyz teda s nainvestovanejma 100K by to mohla bejt docela turbosranda. ne tygr v kleci, spis takovej pejsek pod dekou...
meuan
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: sob 30.08.2008 00:00
Bydliště: bei böhmisch leipa

#20 Příspěvek od meuan »

navazuju na diskuzi o zvýšení výkonu, případně výměny celého motoru - čistě teoreticky - co jsem koukal tak 316 a 318 ze stejnýho období (např. M43) jsou takřka identický, akorát 1.6 má asi o cenťák menší zdvih ve válci, menší obsah. Všechno ostatní je podle mě na chlup stejný, nebo se mýlim ?
A teď prakticky - šla by 1.6 - ojnicí nebo pístem z 1.8 upravit právě na 1.8 pouze výměnou uvedených dílů ?? + za cenu výměny ŘJ samozřejmě...
A jak moc náročná taková úprava je, případně jaký rizika hrozej ?
Dotaz už kvůli tomu, že i k tý 16 jsme se nějakým způsobem (s citem) chovali a frknout tam rovnou 1.8 s bůhvíjakou historií a nájezdem je taky risk, jestli mě chápete :oops: díky za názory i sprdunk
Odpovědět