Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW E36 316i coupe zvýšení výkonu
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 43
- Registrován: sob 13.03.2010 01:00
- Bydliště: Kadaň
Ahoj všichni, vím, že se toto téma je tu velice oblíbené a plné rad typu prodej a kup 6ti válec. To já ale nechci. Mám 316i (M43) 1994 a jsem s ním nadmíru spokojen. Co se týká povinného ručení, spotřeby, hmotnosti auta atd. Ale chtěl by jsem se dostat kousek dál s výkonem. Důvod proč nechci jiné je, že toto mám již 5. rokem a myslím si, že je ve velice hezkém stavu. Investoval jsem do něj dost peněz, aby jsem ho dostal tam, kde je teď. Zajímá mě hlavně, zda by nešly hodit do té 1.6i nějaké věci z 1.8is. V motoru se až tolik nevyznám, ale Vaše nápady by realizoval moc šikovný mechanik. Níže uvádím, co jsem již pro lepší výkon udělal nebo hodlám udělat:
1) chiptuning cca 10kw
2) sportovní tlumič výfuku Ulter Sport cca 3kw
3) sport vložka do airboxu Simota cca 1kw
4) rezonátor - 1kw ?
5) sport. svody - 3kw ?
Jsem na nějakých 93kw. Ještě neměřených, ale chci v co nejbližší době na brzdu a myslím si, že tomuto číslu budu určitě blízko. Věci s otazníkem nejsou hotové. Vím taky, že nejlepší by bylo vyházet nějaké nepotřebné věci z auta, aby jsem snížil hmotnost (rezerva, zadní sedačky, dát skořepiny...), ale to se mi moc nechce. Líbí se mi to tak, jak to je. Hlavní otázka prostě zní, jestli by fungovalo přehozením nějakého dílu z ISa do 316i tak, aby to lépe jelo. Už tam mám z ISa zadní bzrzdy... Přidávám sem foto, aby bylo vidět, že o auto je alespoň podle mého hezky staráno. Předem moc děkuji za jakékoliv nápady.
1) chiptuning cca 10kw
2) sportovní tlumič výfuku Ulter Sport cca 3kw
3) sport vložka do airboxu Simota cca 1kw
4) rezonátor - 1kw ?
5) sport. svody - 3kw ?
Jsem na nějakých 93kw. Ještě neměřených, ale chci v co nejbližší době na brzdu a myslím si, že tomuto číslu budu určitě blízko. Věci s otazníkem nejsou hotové. Vím taky, že nejlepší by bylo vyházet nějaké nepotřebné věci z auta, aby jsem snížil hmotnost (rezerva, zadní sedačky, dát skořepiny...), ale to se mi moc nechce. Líbí se mi to tak, jak to je. Hlavní otázka prostě zní, jestli by fungovalo přehozením nějakého dílu z ISa do 316i tak, aby to lépe jelo. Už tam mám z ISa zadní bzrzdy... Přidávám sem foto, aby bylo vidět, že o auto je alespoň podle mého hezky staráno. Předem moc děkuji za jakékoliv nápady.
- Přílohy
-
- 2.foto
- DSC_0423.jpg (76.97 KiB) Zobrazeno 1571 x
-
- 1.foto
- DSC_0371.jpg (58.49 KiB) Zobrazeno 1571 x
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 43
- Registrován: sob 13.03.2010 01:00
- Bydliště: Kadaň
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 43
- Registrován: sob 13.03.2010 01:00
- Bydliště: Kadaň
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 43
- Registrován: sob 13.03.2010 01:00
- Bydliště: Kadaň
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 43
- Registrován: sob 13.03.2010 01:00
- Bydliště: Kadaň
A čistě teoreticky, kdyby jsem se rozhodnul přehodit motor. Co vše by se muselo měnit? Počítám komplet motor s řídící jednotkou a převodovkou. Kardan a diferenciál by se měnit nemusel? Zupi tady teďka prodává motor z toho červenýho kompakta (1.9) a dost silně uvažuji o výměně. Projedu tady ještě nějaký témata. O tuto problematiku jsem se nikdy moc nezajímal, ale teď o tom uvažuji opravdu silně. Nemáte někdo nějaké zkušenosti? Kdo toto celé absolvoval? Co jsem se tak koukal, tak motory vypadají skoro totožně, tak si nemyslím, že by to musel být až takový problém to vyměnit kus za kus.
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Převodovka by měla být taky stejná, kardan i diferák taky. Alespoň dle ETK tak převodovka stejná je.
Podle mě jen motor, motorový svazek, výfuk, řídící jednotka, EWS. Věci kolem motoru jako sání, váha, alternátor, servo pumpa atd bylo myslim někde stejný, ale lišilo se to snad ještě rokem, tohle bude lepší podle ETK zkontrolovat.
A přední brzdy bys měl mít s IS chlazený.
Podle mě jen motor, motorový svazek, výfuk, řídící jednotka, EWS. Věci kolem motoru jako sání, váha, alternátor, servo pumpa atd bylo myslim někde stejný, ale lišilo se to snad ještě rokem, tohle bude lepší podle ETK zkontrolovat.
A přední brzdy bys měl mít s IS chlazený.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 126
- Registrován: čtv 05.02.2009 01:00
- Bydliště: Trutnov
- Kontaktovat uživatele:
Na 1.6 jdou po menších úpravách laděny svody z is,ale myslim si že bys tim získal tak maximálně trochu jinej zvuk
Jinak s tou přestavbou si myslim že to bude easy,otázka jednoho dne. S kámošem jsem dělali z is 320i a jediný co se měnilo byl stabilizátor, nějaký hadice od serva a výfuk,ale tyhle věci ti u 4válce taky odpadaj
Měli sme to přehozený za den,ale fakt jakože celej den usilovný práce
ale nic složitýho. Stačlilo mít jenom ten dvoulitr kompletně nastrojenej se svazkem,jednotkou a tak a pak se to jen zapojilo do pojistkovky a všechno fachčí
Takže si myslim že z 316i udělat 318is je uplná malina 





-
- Registrovaný
- Příspěvky: 43
- Registrován: sob 13.03.2010 01:00
- Bydliště: Kadaň
Díky moc za reakce. Teď uvažuji, jestli tam hodit tu 1.8is nebo 1.9. Ta 1.9 je přece jenom trošku jiná, tak aby to tam sedlo všechno v poho...
Spotřeba, když jedu dálku s lehkou nohou, tak se pohybuje kolem 6,0l/100km. To bych s 6ti válem určo neudělal. Ale jinak nic proti 6ti válcům nemám. Jsou to naprosto parádní motory. Ale před 5ti lety byly pro mě nedostupné... Zvlášť ty, které jsem tam chtěl (328i a 323i).
Přes víkend na to pořádně juknu, co by bylo vše potřeba udělat a vyměnit...
Klidně pište dál jakékoliv postřehy, otázky či nápady.
Spotřeba, když jedu dálku s lehkou nohou, tak se pohybuje kolem 6,0l/100km. To bych s 6ti válem určo neudělal. Ale jinak nic proti 6ti válcům nemám. Jsou to naprosto parádní motory. Ale před 5ti lety byly pro mě nedostupné... Zvlášť ty, které jsem tam chtěl (328i a 323i).
Přes víkend na to pořádně juknu, co by bylo vše potřeba udělat a vyměnit...
Klidně pište dál jakékoliv postřehy, otázky či nápady.
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Nevim detaily, ale 1.9 je novější motor (M44) než to čemu asi ty řikáš 1.8is (M42), takže teoreticky by mohl být v něčem dál. Takže proč ne. Spotřeba bude podle mě stejná plus minus.
Práce s tim snad víc nebude a pokud budeš mít k dispozici auto z kterého to pujde, tak by ti ani nic chybět nemělo. Určitě bych nepočítal s tim vzít jen holý motor s tim že ostatní přehážeš ze svýho.
Práce s tim snad víc nebude a pokud budeš mít k dispozici auto z kterého to pujde, tak by ti ani nic chybět nemělo. Určitě bych nepočítal s tim vzít jen holý motor s tim že ostatní přehážeš ze svýho.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 126
- Registrován: čtv 05.02.2009 01:00
- Bydliště: Trutnov
- Kontaktovat uživatele:
Jinak se mi líbí jak to máš obutý
Takovýhle pneu maj velkej potenciál,můžeš kola vystrčit ven a auto hezky snížit aniž bys musel kur*it lemy a aniž by to někde škrtalo. Spusta lidí to má na 225/45 a 245/40 a to ty kola uplně zabíjí,ta guma na tom disku vypadá fakt jak žampión a nedá se na to dívat
Takže 205/40 a 215/40 chválim! 



zupi píše:Jinak se mi líbí jak to máš obutýTakovýhle pneu maj velkej potenciál,můžeš kola vystrčit ven a auto hezky snížit aniž bys musel kur*it lemy a aniž by to někde škrtalo. Spusta lidí to má na 225/45 a 245/40 a to ty kola uplně zabíjí,ta guma na tom disku vypadá fakt jak žampión a nedá se na to dívat
Takže 205/40 a 215/40 chválim!
naopak, chce to poradny balony

myslim ze v tvym pripade by nebyly od veci kola r15 a michelin energy saver 195/65/15, hned by to jelo jinak. kazda koruna vlozena do 1.6 je hozena do kanalu, casem dospejes k tomu, ze strkat prachy nema smysl ani do M50/52B20(TU). proste schrastit nejsilnejsi ne-///M motor, co se do ty kary daval a naroubovat to tam. i kdybys do ty 1.6 vrazil 100K, tka to bude furt jenom ctyrvalec, i kdyz teda s nainvestovanejma 100K by to mohla bejt docela turbosranda. ne tygr v kleci, spis takovej pejsek pod dekou...
navazuju na diskuzi o zvýšení výkonu, případně výměny celého motoru - čistě teoreticky - co jsem koukal tak 316 a 318 ze stejnýho období (např. M43) jsou takřka identický, akorát 1.6 má asi o cenťák menší zdvih ve válci, menší obsah. Všechno ostatní je podle mě na chlup stejný, nebo se mýlim ?
A teď prakticky - šla by 1.6 - ojnicí nebo pístem z 1.8 upravit právě na 1.8 pouze výměnou uvedených dílů ?? + za cenu výměny ŘJ samozřejmě...
A jak moc náročná taková úprava je, případně jaký rizika hrozej ?
Dotaz už kvůli tomu, že i k tý 16 jsme se nějakým způsobem (s citem) chovali a frknout tam rovnou 1.8 s bůhvíjakou historií a nájezdem je taky risk, jestli mě chápete
díky za názory i sprdunk
A teď prakticky - šla by 1.6 - ojnicí nebo pístem z 1.8 upravit právě na 1.8 pouze výměnou uvedených dílů ?? + za cenu výměny ŘJ samozřejmě...
A jak moc náročná taková úprava je, případně jaký rizika hrozej ?
Dotaz už kvůli tomu, že i k tý 16 jsme se nějakým způsobem (s citem) chovali a frknout tam rovnou 1.8 s bůhvíjakou historií a nájezdem je taky risk, jestli mě chápete
