Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e36 1.8is po bouřce nejede na plno, škubá atd.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 8903
- Registrován: pon 13.08.2007 00:00
- Bydliště: Kladno, tam je patriotovo ...
- Kontaktovat uživatele:
Neví o tom...styděl bych se ho s tím otravovat. Auto mám 2 měs,najel sem s tim více jak 5000 km, vždy bylo vše v poho, bez problému. Neřeknu, stát se to cestou od něj, případně druhý den...ale teď pomalu po 2 měs, to bych i já slušně na jeho místě poslal do říti stěžovatele, se slovy, bůh ví, co si s tím prováděl.
Je to jen můj problém,musím si s tím poradit....
Je to jen můj problém,musím si s tím poradit....
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Naprosto normální jev motoru před smrtí, co má K.O. pístní kroužky, vydřený válec nebo díru v pístu
Motor v kondici po odebrání víčka přisává vzduch, má tendenci zhasnout. Díky přisávání vzduchu nemůže olej prskat ven.

Motor v kondici po odebrání víčka přisává vzduch, má tendenci zhasnout. Díky přisávání vzduchu nemůže olej prskat ven.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Francis píše:Naprosto normální jev motoru před smrtí, co má K.O. pístní kroužky, vydřený válec nebo díru v pístu
Motor v kondici po odebrání víčka přisává vzduch, má tendenci zhasnout. Díky přisávání vzduchu nemůže olej prskat ven.
Přesně tak. Jednou jsem tak při dolívání oleje zapomněl dát zpět víčko a nechal ho ležet na motoru a pak jsem s tím jezdil a chvílu mi trvalo, než jsem přišel na to, že jsem ho nedal zpět

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 8903
- Registrován: pon 13.08.2007 00:00
- Bydliště: Kladno, tam je patriotovo ...
- Kontaktovat uživatele:
Taky se obávam, že má bohužel Francis pravdu, jeho vysvětlení dava smysl. Je vidět, že ví o čem píše. Ke všemu mi to i vysava baterku, od rána ji nabijim, už po druhé je prázdná. Světla, rádio...atd...vše bylo vypnuté.
Večer se změří tlaky na valcich a pak půjde motor na kudlu. BIG je tedy vyloučen. Chci se zeptat, na dílnu to mám asi 5 km, auto jede, ale blbě...mohu tam dojet ? Resp. mohu to posrat ještě víc ? Oko na autě není, tedy myslím zaslepka po díře, odtah, případně na laně, by bylo komplikované. Ale zase, než to posrat jízdou ještě víc, musel bych nějak improvizovat.
Mohu to tedy odjet, těch cca 5 km ?
Večer se změří tlaky na valcich a pak půjde motor na kudlu. BIG je tedy vyloučen. Chci se zeptat, na dílnu to mám asi 5 km, auto jede, ale blbě...mohu tam dojet ? Resp. mohu to posrat ještě víc ? Oko na autě není, tedy myslím zaslepka po díře, odtah, případně na laně, by bylo komplikované. Ale zase, než to posrat jízdou ještě víc, musel bych nějak improvizovat.
Mohu to tedy odjet, těch cca 5 km ?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 8903
- Registrován: pon 13.08.2007 00:00
- Bydliště: Kladno, tam je patriotovo ...
- Kontaktovat uživatele:
Taky se obávam, že má bohužel Francis pravdu, jeho vysvětlení dava smysl. Je vidět, že ví o čem píše. Ke všemu mi to i vysava baterku, od rána ji nabijim, už po druhé je prázdná. Světla, rádio...atd...vše bylo vypnuté.
Večer se změří tlaky na valcich a pak půjde motor na kudlu. BIG je tedy vyloučen. Chci se zeptat, na dílnu to mám asi 5 km, auto jede, ale blbě...mohu tam dojet ? Resp. mohu to posrat ještě víc ? Oko na autě není, tedy myslím zaslepka po díře, odtah, případně na laně, by bylo komplikované. Ale zase, než to posrat jízdou ještě víc, musel bych nějak improvizovat.
Mohu to tedy odjet, těch cca 5 km ?
Večer se změří tlaky na valcich a pak půjde motor na kudlu. BIG je tedy vyloučen. Chci se zeptat, na dílnu to mám asi 5 km, auto jede, ale blbě...mohu tam dojet ? Resp. mohu to posrat ještě víc ? Oko na autě není, tedy myslím zaslepka po díře, odtah, případně na laně, by bylo komplikované. Ale zase, než to posrat jízdou ještě víc, musel bych nějak improvizovat.
Mohu to tedy odjet, těch cca 5 km ?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4554
- Registrován: úte 24.07.2007 00:00
- Bydliště: Budějcééé
- Kontaktovat uživatele:
Francis píše:Naprosto normální jev motoru před smrtí, co má K.O. pístní kroužky, vydřený válec nebo díru v pístu
Motor v kondici po odebrání víčka přisává vzduch, má tendenci zhasnout. Díky přisávání vzduchu nemůže olej prskat ven.
Ale prská. Nejsou to kdovíjaký plivance. Kapičky z víčka odlétávají. Mám to i na svým autě s nájezdem 50000km (sice ropa, ale je to to samý)
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Motor sám o sobě tlak ani podtlak negeneruje.Jen přez separátor oleje je odváděn vzduch do sání = podtlak / a přez kroužky jde i u sebelepšího motoru něco málo zase dovnitř = piditlak. Ale separátor má několikanásobně navrch takže když sundáš víčko oleje a díru zakreješ papírem z poznámkového bloku cca.8x8cm - tak to ten papír přicucne.Motor ho neodfoukne ani nevtáhne dovnitř.Bude jen drnčet na místě.(když se ale zacpe separátor tak je zase i normální motor schopný po minutě chodu prskat olej)
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
No je fakt, že říkat tomu dílu separátor trochu zavádí.Člověk by tak čekal že separuje olej od vzduchu, ale ona je to spíš jen zpětná klapka.(foukat do něj jde - nasávat ne..snadno ověřitelné když nevadí mít hubu od oleje.V nějaké formě je ale přítomen na všech motorech.Ať už je to nějakej sofistikovanej bazmek nebo jen hadice spojující většinou víko ventilů se sáním.A když se tohle spojení zacpe tak je motor schopný vytlačit těsnění pod víkem ventilů, vystřelit měrku oleje, nebo víčko nalévacího hrdla oleje.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Jestli myslite tu gumovou hadicku co tam vede. Nekam pred vahu vzduchu. Tak to use nasava vzduch podle me. Treba na volnobeh kdyz neni otevrena ta klapka. Ale nevybavuju si ted jestli je tam jeste neco na ten olej. Ale to semi nezda.
Prd co rikam.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ead_cover/
č10 bude to odvetarni do vyfuku ne ? To by mohlo byt zacpane a pak to prskat vickem treba ? . Kazdopadne bych byl rad pokud to uz majitel vyresil a rekl nam cim to bylo
Prd co rikam.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ead_cover/
č10 bude to odvetarni do vyfuku ne ? To by mohlo byt zacpane a pak to prskat vickem treba ? . Kazdopadne bych byl rad pokud to uz majitel vyresil a rekl nam cim to bylo

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
fabledwarrior píše:... Tady se tomu říká odvětrávání klikové skříně.. ikdyž to vede do víka ventilů ...
Skrze olejové odtokové kanálky z hlavy skrz blok až do vany je celý vnitřní prostor motoru propojen do jednoho uzavřeného celku. Ve vaně je olej, nad jeho hladinou, v prostoru klikové skříně, jsou olejové páry a jdou až do hlavy skrze zmíněné kanály. Je jedno, odkud se odvětrává. Z prostoru nad vanou by bylo nebezpečí, že to přisaje i rozvířený olej.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Itchy píše:Jestli myslite tu gumovou hadicku co tam vede. Nekam pred vahu vzduchu. Tak to use nasava vzduch podle me. Treba na volnobeh kdyz neni otevrena ta klapka. Ale nevybavuju si ted jestli je tam jeste neco na ten olej. Ale to semi nezda.
Prd co rikam.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ead_cover/
č10 bude to odvetarni do vyfuku ne ? To by mohlo byt zacpane a pak to prskat vickem treba ? . Kazdopadne bych byl rad pokud to uz majitel vyresil a rekl nam cim to bylo
č 10. vede u mého motoru právě do škrtící klapky, ale nepoužívá se na volnoběh, na to je tam volnoběžný ventil, do kterého vede hadice z kolena sání ještě před škrtící klapkou a z něho vede do spod sání až za škrtící klapkou, takže se na volnoběh klapka vynechává a přívod vzduchu ovládá pouze volnoběžný ventil.
Jinak zjistil jsem, že starší M42 jako mám já, nemá to odvětrávání pod oknem řidiče jako na tom obrázku ale uplně v předu na víku a vede to do tý škrtící klapky. + tam mám ještě ze škrtící klapky jednu hadici, která zřejmě slouží k odvětrávání nádrže. Jak je to vymyšlený u těch novějších M42, který maj tu hadici na víku pod oknem nevím, neviděl jsem takové.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 422
- Registrován: pon 22.10.2012 00:00