Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Brzdy ze 750i na E36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#1 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Čaues, někde jsem na nějakém autě viděl předělané přední brzdy z E38 750i.. měly to bejt 4-pístky.

CHci se tedy zeptat, co vše krom třmenů, koutoučů a destiček na to musím mít? Musím koupit i brzdovej válec ze 750i nějaký čidla ABS a podobně? A jak se třmen uchytí? Musím měnit i těhlice? Díky.
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od sa-tan666 »

neni to zbytecny na iso???
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#3 Příspěvek od Lucifer »

Tak osobně si myslím že to rozhodně není zbytečný brzdy nebudou tak namáhaný a nebudou tak rychle odcházet a vydrží tak 4x dýl než sériový. A bonus bude několikrát lepší brzdnej účinek. Ale je to rozhodně zajímavej nápad
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#4 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Ne na ISo:D Já bych chtěl v zimě udělat přestavbu na 328i, tak když už bych to měl rozebraný...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Na 328i jsou takové brzdy stejně zbytečné jako na iS.
Mám brzdy M3 E36 na 323ti, nevadnou, po ujetí 40k km mají kotouče tloušťku 27,6 z původních 28 mm a kdo mě zná, ví, že nejezdím "klobouka". Pro běžné ježdění jsou brzdy ze 750i zbytečně složitý a tím pádem potenciálně více poruchový systém - mají 4x více pístků a tedy 4x větší pravděpodobnost poruchy :-)
Nezanedbatelné není též zvýšení neodpružených hmot: 3 kg na brzdiči, 4 kg na kotouči a 0,5 kg na deskách (celkem +- 7,5 kg na každé kolo, počítáno proti M3; proti 328i to dělá 9,3 kg rozdílu na jedno kolo), na což zavěšení kol není u E36 stavěné, pravděpodobně aplikace takových brzd zhorší jízdní vlastnosti i komfort.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#6 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Mmm tos mě nepotěšil:D

Mě jde hlavně o to, že jsem teďka chvíli jezdil v Passatu B6,5 a ve funl novým Citroneu C4 brzdný účinek jejich brzd mě uplně zaskočil. A když jsem sednul potom do svého, tak přišlo, že to vůbec nebrzdí... resp. brdzí... ale nění to jako u tamtěch aut. Tam se trochu sešlápne brzda a pomalu mám hubu na volantu .. až mě to chce vyhodit ze sedačky. U mého je nárust brzdné síly pozvolný (což mi vyhovuje více), ale když opravdu přišlápnu brzdy, tak ta nejvyšší brzdná síla co je před tím, než se kola zablokujou mi přijde hrozně slabá, nevyhodí mě to ze sedačky, auto nezapíchne čumák do země a nestojí ale spíš se tak hrne dopředne zpomaluje a pak začnou hvízdat gumy. Přitom mám nové brzdy, maj najeto ani ne 2000km. Tak jsem přemýšlel, jestli by nestálo za to, je nějak posílit.

A teď si nemyslím, že bych měl špatně nastavený brzdový systém nebo tak něco, protože v porovnání s jinými staršími auty to moje brzdí dobře.. naposled jsme jeli v koloně s kamarády z koupáku já jel první a nějakej blb předemnou nás začal vybržďovat, já jsem šlápnul na brzdy a oni taky, jenže já zastavil a oni zastavili až docela kus předemnou (Omega TDS a Passat B4 1.9Tdi).
Qido
Registrovaný
Příspěvky: 784
Registrován: stř 27.02.2008 01:00
Bydliště: J.Hradec/Praha Modřany
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Qido »

Všechna nová auta jsou přeposilovaná jako prase. Učinek přesný jak jsi popsal.
E36 je ještě auto. Brzdy má dobré, perfektně dávkovatelné a jestli máš pocit, že bys potřeboval víc, tak radši investuj do značkových kotoučů a desek a pod.

P.S. Brzdařina je celkem věda, jde taky o to jestli jsi brzdy správně zajel.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#8 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

..nebo do těch M3 brzd
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#9 Příspěvek od Lucifer »

Přesně nový auta necítíš jen se dotkneš pedálu hned to brzdí přejedeš menší nerovnost a zhoupne ti to s nohou a jsi na skle ! Hrozný nemohl jsem si na tyhle kraviny zvyknout u e36 narůstá učinek se sešlápnutím. Mě teda 36ka brzdí výtečně :wink:
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#10 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

tak ono nejde o to, že bych potřeboval víc.. nejezdím rychle a zběsile:D Ale zas si říkám, co když budu muset někdy rychle zastavit a tyhle brzdy na to nebudou stačit:D

A ty brzdy z M3... tom jsem četl, ale moc si toho nepamatuju, co je potřeba vyměnit? A jsou znatelně účinnější?
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#11 Příspěvek od Lucifer »

Ty brzdy budou určitě stačit. Ono v tu chvíli když musíš okamžitě zastavit tak ti ten reflex v tý noze nedá a tu brzdu zadupneš tak, že skoro ohneš pedál :lol:
Dabler
Registrovaný
Příspěvky: 501
Registrován: úte 18.05.2010 00:00

#12 Příspěvek od Dabler »

sel bych cestou brzd z e46 330d(i) 325mm a k nim poradne desky.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#13 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

hlavne ty z e38 tam vubec nepasujou, takze by jsi musel vyrabet mezikusy, nevejdou se pod disky bez extremnich podlozek a pod... ve finale to se seriovym valcem brzdi jinak nez dle ocekavani :-) M3 brzdy jsou celkove lepsi varianta, pripadne s te e46 (to nemam vyzkousene)
“Ability is what you're capable of doing.”
roman320
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: pon 24.05.2010 00:00
Bydliště: kousek od kyjova

#14 Příspěvek od roman320 »

Mam brzdy z 330i e46 a brzdi to rekl bych velice slusne, zustala jim ta "davkovatelnost" e36 a utahat je se me zatim nepodarilo, ikdyz na okruhu nejezdim a mam jenom 320. Cena kotoucu a desek neni oproti puvodnim nak zasadne vyssi a trmeny taky nestaly zadnou raketu, vymena je kus za kus..
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od sa-tan666 »

presne tak nerozumnejsi varianta 330i/d 325mm proste nasadis a brzdis
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#16 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

A zvládne to brzdvej válec a posilovač jo?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Ano, zvládne. Jen bude mít pedál nepatrně delší krok, protože původní E36 brzdič má průměr pístku 54 mm kdežto E46 330i má 57 mm.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Fatal Design »

No ono hlavně v běžném provozu bacha ... to že ty zabrzdíš rychle ještě neznamená, že ten za tebou taky =D

Už jsem s eMkem jednu takovou krizovku měl a maník s Vectrou zamnou brzdil i očima. Naštěstí já uhnul vpravo a on vlevo tak jsme se vešli ... ale sakra, sakra ... skončili jsme okýnkama vedle sebe !! Tak asi tak brzdí Vectra vs M3 :lol:
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#19 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Něco takového jsem zažil když jsem jezdil stím novým citroenem.:D Jsme jeli docela pomalu v koloně a auto předemnou zastavilo já se ho nějak lek tak jsem šlápnul na brzdu a okamžitě jsem stál. To jsem ani nechtěl, protože jsem měl místa dost, ale ten posilovač tam je fakt příšernej a když jsem se podíval do zrcátka tak už jsem jen držel brzdu a zapřel se do sedačky, protože ten zamnou to asi nečekal, ale naštěstí s hvízdáním dobrzdil:D

Takže takže já se tedy začnu poohlížet po třemenech z 330i/d a nějakých pořádných kotoučích a deskách k tomu.:D

Jen ještě se zeptám, jak ověřím funkčnost zadních brzd?:D Tam jsou kotouče furt jako nový, destičky taky... tak nevím jestli to brzdí:D Asi budu muset zvednout zadek sešlápnout brzdu a říct někomu a´t zkusí otočit kolem ne?:D Nebo tam je nějakej ten blbinec co zadní brzdy aktivuje až s větším nákladem?
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Fatal Design »

fabledwarrior píše:Jen ještě se zeptám, jak ověřím funkčnost zadních brzd?:D Tam jsou kotouče furt jako nový, destičky taky... tak nevím jestli to brzdí:D Asi budu muset zvednout zadek sešlápnout brzdu a říct někomu a´t zkusí otočit kolem ne?:D Nebo tam je nějakej ten blbinec co zadní brzdy aktivuje až s větším nákladem?


Ideálně zajeď na STK a zaplať si jen test brzd ... tam ti řeknou jestli to brzdí a jak ... točit kolem je nesmysl, ty síly jsou úplně někde jinde ...
Odpovědět