Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Brzdy ze 750i na E36
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4005
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4005
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Na 328i jsou takové brzdy stejně zbytečné jako na iS.
Mám brzdy M3 E36 na 323ti, nevadnou, po ujetí 40k km mají kotouče tloušťku 27,6 z původních 28 mm a kdo mě zná, ví, že nejezdím "klobouka". Pro běžné ježdění jsou brzdy ze 750i zbytečně složitý a tím pádem potenciálně více poruchový systém - mají 4x více pístků a tedy 4x větší pravděpodobnost poruchy
Nezanedbatelné není též zvýšení neodpružených hmot: 3 kg na brzdiči, 4 kg na kotouči a 0,5 kg na deskách (celkem +- 7,5 kg na každé kolo, počítáno proti M3; proti 328i to dělá 9,3 kg rozdílu na jedno kolo), na což zavěšení kol není u E36 stavěné, pravděpodobně aplikace takových brzd zhorší jízdní vlastnosti i komfort.
Mám brzdy M3 E36 na 323ti, nevadnou, po ujetí 40k km mají kotouče tloušťku 27,6 z původních 28 mm a kdo mě zná, ví, že nejezdím "klobouka". Pro běžné ježdění jsou brzdy ze 750i zbytečně složitý a tím pádem potenciálně více poruchový systém - mají 4x více pístků a tedy 4x větší pravděpodobnost poruchy

Nezanedbatelné není též zvýšení neodpružených hmot: 3 kg na brzdiči, 4 kg na kotouči a 0,5 kg na deskách (celkem +- 7,5 kg na každé kolo, počítáno proti M3; proti 328i to dělá 9,3 kg rozdílu na jedno kolo), na což zavěšení kol není u E36 stavěné, pravděpodobně aplikace takových brzd zhorší jízdní vlastnosti i komfort.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4005
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Mmm tos mě nepotěšil:D
Mě jde hlavně o to, že jsem teďka chvíli jezdil v Passatu B6,5 a ve funl novým Citroneu C4 brzdný účinek jejich brzd mě uplně zaskočil. A když jsem sednul potom do svého, tak přišlo, že to vůbec nebrzdí... resp. brdzí... ale nění to jako u tamtěch aut. Tam se trochu sešlápne brzda a pomalu mám hubu na volantu .. až mě to chce vyhodit ze sedačky. U mého je nárust brzdné síly pozvolný (což mi vyhovuje více), ale když opravdu přišlápnu brzdy, tak ta nejvyšší brzdná síla co je před tím, než se kola zablokujou mi přijde hrozně slabá, nevyhodí mě to ze sedačky, auto nezapíchne čumák do země a nestojí ale spíš se tak hrne dopředne zpomaluje a pak začnou hvízdat gumy. Přitom mám nové brzdy, maj najeto ani ne 2000km. Tak jsem přemýšlel, jestli by nestálo za to, je nějak posílit.
A teď si nemyslím, že bych měl špatně nastavený brzdový systém nebo tak něco, protože v porovnání s jinými staršími auty to moje brzdí dobře.. naposled jsme jeli v koloně s kamarády z koupáku já jel první a nějakej blb předemnou nás začal vybržďovat, já jsem šlápnul na brzdy a oni taky, jenže já zastavil a oni zastavili až docela kus předemnou (Omega TDS a Passat B4 1.9Tdi).
Mě jde hlavně o to, že jsem teďka chvíli jezdil v Passatu B6,5 a ve funl novým Citroneu C4 brzdný účinek jejich brzd mě uplně zaskočil. A když jsem sednul potom do svého, tak přišlo, že to vůbec nebrzdí... resp. brdzí... ale nění to jako u tamtěch aut. Tam se trochu sešlápne brzda a pomalu mám hubu na volantu .. až mě to chce vyhodit ze sedačky. U mého je nárust brzdné síly pozvolný (což mi vyhovuje více), ale když opravdu přišlápnu brzdy, tak ta nejvyšší brzdná síla co je před tím, než se kola zablokujou mi přijde hrozně slabá, nevyhodí mě to ze sedačky, auto nezapíchne čumák do země a nestojí ale spíš se tak hrne dopředne zpomaluje a pak začnou hvízdat gumy. Přitom mám nové brzdy, maj najeto ani ne 2000km. Tak jsem přemýšlel, jestli by nestálo za to, je nějak posílit.
A teď si nemyslím, že bych měl špatně nastavený brzdový systém nebo tak něco, protože v porovnání s jinými staršími auty to moje brzdí dobře.. naposled jsme jeli v koloně s kamarády z koupáku já jel první a nějakej blb předemnou nás začal vybržďovat, já jsem šlápnul na brzdy a oni taky, jenže já zastavil a oni zastavili až docela kus předemnou (Omega TDS a Passat B4 1.9Tdi).
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 784
- Registrován: stř 27.02.2008 01:00
- Bydliště: J.Hradec/Praha Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Všechna nová auta jsou přeposilovaná jako prase. Učinek přesný jak jsi popsal.
E36 je ještě auto. Brzdy má dobré, perfektně dávkovatelné a jestli máš pocit, že bys potřeboval víc, tak radši investuj do značkových kotoučů a desek a pod.
P.S. Brzdařina je celkem věda, jde taky o to jestli jsi brzdy správně zajel.
E36 je ještě auto. Brzdy má dobré, perfektně dávkovatelné a jestli máš pocit, že bys potřeboval víc, tak radši investuj do značkových kotoučů a desek a pod.
P.S. Brzdařina je celkem věda, jde taky o to jestli jsi brzdy správně zajel.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4005
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
hlavne ty z e38 tam vubec nepasujou, takze by jsi musel vyrabet mezikusy, nevejdou se pod disky bez extremnich podlozek a pod... ve finale to se seriovym valcem brzdi jinak nez dle ocekavani
M3 brzdy jsou celkove lepsi varianta, pripadne s te e46 (to nemam vyzkousene)

“Ability is what you're capable of doing.”
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4005
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Ano, zvládne. Jen bude mít pedál nepatrně delší krok, protože původní E36 brzdič má průměr pístku 54 mm kdežto E46 330i má 57 mm.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
No ono hlavně v běžném provozu bacha ... to že ty zabrzdíš rychle ještě neznamená, že ten za tebou taky =D
Už jsem s eMkem jednu takovou krizovku měl a maník s Vectrou zamnou brzdil i očima. Naštěstí já uhnul vpravo a on vlevo tak jsme se vešli ... ale sakra, sakra ... skončili jsme okýnkama vedle sebe !! Tak asi tak brzdí Vectra vs M3
Už jsem s eMkem jednu takovou krizovku měl a maník s Vectrou zamnou brzdil i očima. Naštěstí já uhnul vpravo a on vlevo tak jsme se vešli ... ale sakra, sakra ... skončili jsme okýnkama vedle sebe !! Tak asi tak brzdí Vectra vs M3

-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4005
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Něco takového jsem zažil když jsem jezdil stím novým citroenem.
Jsme jeli docela pomalu v koloně a auto předemnou zastavilo já se ho nějak lek tak jsem šlápnul na brzdu a okamžitě jsem stál. To jsem ani nechtěl, protože jsem měl místa dost, ale ten posilovač tam je fakt příšernej a když jsem se podíval do zrcátka tak už jsem jen držel brzdu a zapřel se do sedačky, protože ten zamnou to asi nečekal, ale naštěstí s hvízdáním dobrzdil:D
Takže takže já se tedy začnu poohlížet po třemenech z 330i/d a nějakých pořádných kotoučích a deskách k tomu.
Jen ještě se zeptám, jak ověřím funkčnost zadních brzd?:D Tam jsou kotouče furt jako nový, destičky taky... tak nevím jestli to brzdí:D Asi budu muset zvednout zadek sešlápnout brzdu a říct někomu a´t zkusí otočit kolem ne?:D Nebo tam je nějakej ten blbinec co zadní brzdy aktivuje až s větším nákladem?

Takže takže já se tedy začnu poohlížet po třemenech z 330i/d a nějakých pořádných kotoučích a deskách k tomu.

Jen ještě se zeptám, jak ověřím funkčnost zadních brzd?:D Tam jsou kotouče furt jako nový, destičky taky... tak nevím jestli to brzdí:D Asi budu muset zvednout zadek sešlápnout brzdu a říct někomu a´t zkusí otočit kolem ne?:D Nebo tam je nějakej ten blbinec co zadní brzdy aktivuje až s větším nákladem?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2414
- Registrován: pát 21.11.2003 01:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
fabledwarrior píše:Jen ještě se zeptám, jak ověřím funkčnost zadních brzd?:D Tam jsou kotouče furt jako nový, destičky taky... tak nevím jestli to brzdí:D Asi budu muset zvednout zadek sešlápnout brzdu a říct někomu a´t zkusí otočit kolem ne?:D Nebo tam je nějakej ten blbinec co zadní brzdy aktivuje až s větším nákladem?
Ideálně zajeď na STK a zaplať si jen test brzd ... tam ti řeknou jestli to brzdí a jak ... točit kolem je nesmysl, ty síly jsou úplně někde jinde ...