Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Změna sání - Výkon ?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Koldus
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 18.04.2012 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Koldus »

Čago:) Baworáci....

Chci se zeptat jednou jsem četl že je docela znát na motoru M52B25 když dostane sání z M50.
Funguje je to i obraceně ? Dát sání z 52 na 50 ? Změní se něco ?

Díky;)
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#2 Příspěvek od paca »

Jj, pak funguje ten výkon přesně obráceně :D
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#3 Příspěvek od Filozof »

:smich:
bmw335
Registrovaný
Příspěvky: 701
Registrován: úte 24.02.2009 01:00

#4 Příspěvek od bmw335 »

:smich2:
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#5 Příspěvek od paca »

"Kontrolní otázka, soudruzi. Proč se dává sání z m50 na m52?" :D
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#6 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Kvůli tomu, že má větší průměr sacích kanálů, tím pádem dostaneme do motoru více vzduchu.

Když použijeme sání z M52 na M50 zůžíme motoru přísun vzduchu a tím pádem přiškrtíme výkon:D

Neboli už můžete koupit 325i manželce:D
zavarenec
Registrovaný
Příspěvky: 638
Registrován: pát 02.09.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od zavarenec »

Díval jste se někdo na křívku výkonu a její změnu při použití sání z m50 na m52 ?

Celkový průběh výkonu se dost změní, nárůst výkonu je až ve vysokých otáčkáchm mezitím ve středním průběhu se výkon docela dost ztratí. Proto inzenýři u bmw jsou tak "blbý" že vymejšlej pro m52 novej tvar a velikost sání aby vlastně ten výkon ubrali a vyhodili peníze z okna za vývoj... :lol: :roll:

zde je možnost srovnání.... Všimněte si nerovnoměrného využítí nm po použití sání z m50 - výsledek : zbytečná práce a placeno efekt jak to sakra jede :-D
Obrázek
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

zavarenec: Jel jsi někdy s reálným autem s M52 motorem se sáním z M50 nebo to máš jen vyčtené z sítě?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
zavarenec
Registrovaný
Příspěvky: 638
Registrován: pát 02.09.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od zavarenec »

Francis píše:zavarenec: Jel jsi někdy s reálným autem s M52 motorem se sáním z M50 nebo to máš jen vyčtené z sítě?


viz. edit mojeho příspěvku.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#10 Příspěvek od paca »

moc se nevyznám v tom grafu, ale jestli to dobře chápu, tak ten výkon narostl na cca 197 koní?
zavarenec
Registrovaný
Příspěvky: 638
Registrován: pát 02.09.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od zavarenec »

Ten graf je vlastně pokus s 323i

díky ztrátě nm ve středním pásmu je motor neskutečně línej (s použitím standardního difu 2,93) je to jak 1,8. Od 5tis to vystřelí jak blb :lol:

Pro běžnou jízdu je to totálně zbytečná věc...

Celá 323i je obsahem 2,5 s "přiškrceným" sáním. Jenže proč tedy 2,8 má stejné sání ? Proč tam nedali sání z m50 ? To by pak tedy teoreticky mohlo mít 220 koní (když 323i tak poskočila) ?

omyl... naruší to opět průběh a výsledek je téměř stejný. jeden čas jsem se tomu zkoušel dost věnovat abych svojí 323i trošku popíchnul... a nic moc tedy... jestli má někdo opačné zkušenosti (bez placeba prosím) tak se rád poslechnu něco nového :wink:

Dále jsem zjistil, že tomu dost pomůže "speciálně" vymyšlenej program (čip), který dovede tu křivku srovnat na původní hodnoty, to už stojí za to... ale musí se ještě něco povyměnovat ale už si nepamatuju co... neřešil jsem to
zavarenec
Registrovaný
Příspěvky: 638
Registrován: pát 02.09.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od zavarenec »

Ještě doplním jednu věc :

Sání pro bez vanos a vanos je jiné !! Takže není sání z m50 jako z m50 viz :

č. dílu : 11611735727 ; 11611735728
onlybimmers
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 22.05.2011 00:00

#13 Příspěvek od onlybimmers »

..
zavarenec
Registrovaný
Příspěvky: 638
Registrován: pát 02.09.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od zavarenec »

Tak, jak jsem psal.... pro mě je lepší "tuning" dát na 323i kratší diferák (třeba 3,45) a tahá to taky jak bejk :)

Já osobně jsem zůstal u difu 2,93 a seriového sání.... odměnou za lenochod je mi ovšem kombinovaná spotřeba 7,8-8,3l/100km při normální jízdě a 10l/100km v zácpách po praze

- spočteno za dva roky provozu (cca 27tis km)
zavarenec
Registrovaný
Příspěvky: 638
Registrován: pát 02.09.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od zavarenec »

Spíš mě zajímala zkušenost u m50/52 s tímhle :
Obrázek

Mám to na m20 a reakce na plyn je brutální :twisted:
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#16 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

jo to by me taky zajimalo:D kolik ze to stoji? 30?:D
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

onlybimmers píše:nasadil jsem M50 sání na M50B25 323i, kde mám nahozenej M3 výfuk včetně svodů a od 4500 otáček to tahá jako bejk :) úpadek krouťáku v nízkých otáčkách minimální nebo spíš nepoznatelný... třeba je to tím výfukem :?:

každopádně M50 intake swap bez remapu jednotky je jen poloviční účinek... remap dole srovná ztracený krouťák a nahoře ještě zvedne výkon... takže když, tak s jednotkou :)

Mám podobné zkušenosti: ztráta pružnosti dole nepatrná, nárůst od 5k rpm to více než vyrovná, tahá to až do omezovače. S originálním sáním se tomu nad 5k5 rpm nechce a musí se to přemlouvat. Možná je projev u mě na Compactu trochu jiný, přeci jen je o něco nižší hmotnost a v diferu je poměr 3,07.
Vyměnil jsem v létě B25 za B28 a difer 3,25 byl moc krátký, vrátil jsem se zpět k 3,07.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
zavarenec
Registrovaný
Příspěvky: 638
Registrován: pát 02.09.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od zavarenec »

fabledwarrior píše:jo to by me taky zajimalo:D kolik ze to stoji? 30?:D


jo kdyby 30 : http://www.highperformanceparts.cz/vice ... 0m52.20547

Francis : Kdo ti ladil jednotku pro to sání ?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

1) lze adaptovat šestiklapku z S50
2) dbilas je levnější přímo u výrobce: http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Ans ... :6592.html
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
zavarenec
Registrovaný
Příspěvky: 638
Registrován: pát 02.09.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od zavarenec »

mě by zajímala zkušeností přímo s dbilasem a cely airboxem od nich pro m50/52

budeme-li koukat na celý set a ne jen na nátrbuky tak : http://www.dbilas-shop.com/Products/Thr ... ::213.html

podobná cena...

Nicméně co ta jednotka ? Máš jí nějak odladěnou nebo funguješ na m50 bez toho ?
Odpovědět