Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Změna sání - Výkon ?
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Díval jste se někdo na křívku výkonu a její změnu při použití sání z m50 na m52 ?
Celkový průběh výkonu se dost změní, nárůst výkonu je až ve vysokých otáčkáchm mezitím ve středním průběhu se výkon docela dost ztratí. Proto inzenýři u bmw jsou tak "blbý" že vymejšlej pro m52 novej tvar a velikost sání aby vlastně ten výkon ubrali a vyhodili peníze z okna za vývoj...
zde je možnost srovnání.... Všimněte si nerovnoměrného využítí nm po použití sání z m50 - výsledek : zbytečná práce a placeno efekt jak to sakra jede

Celkový průběh výkonu se dost změní, nárůst výkonu je až ve vysokých otáčkáchm mezitím ve středním průběhu se výkon docela dost ztratí. Proto inzenýři u bmw jsou tak "blbý" že vymejšlej pro m52 novej tvar a velikost sání aby vlastně ten výkon ubrali a vyhodili peníze z okna za vývoj...


zde je možnost srovnání.... Všimněte si nerovnoměrného využítí nm po použití sání z m50 - výsledek : zbytečná práce a placeno efekt jak to sakra jede


-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
zavarenec: Jel jsi někdy s reálným autem s M52 motorem se sáním z M50 nebo to máš jen vyčtené z sítě?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Ten graf je vlastně pokus s 323i
díky ztrátě nm ve středním pásmu je motor neskutečně línej (s použitím standardního difu 2,93) je to jak 1,8. Od 5tis to vystřelí jak blb
Pro běžnou jízdu je to totálně zbytečná věc...
Celá 323i je obsahem 2,5 s "přiškrceným" sáním. Jenže proč tedy 2,8 má stejné sání ? Proč tam nedali sání z m50 ? To by pak tedy teoreticky mohlo mít 220 koní (když 323i tak poskočila) ?
omyl... naruší to opět průběh a výsledek je téměř stejný. jeden čas jsem se tomu zkoušel dost věnovat abych svojí 323i trošku popíchnul... a nic moc tedy... jestli má někdo opačné zkušenosti (bez placeba prosím) tak se rád poslechnu něco nového
Dále jsem zjistil, že tomu dost pomůže "speciálně" vymyšlenej program (čip), který dovede tu křivku srovnat na původní hodnoty, to už stojí za to... ale musí se ještě něco povyměnovat ale už si nepamatuju co... neřešil jsem to
díky ztrátě nm ve středním pásmu je motor neskutečně línej (s použitím standardního difu 2,93) je to jak 1,8. Od 5tis to vystřelí jak blb

Pro běžnou jízdu je to totálně zbytečná věc...
Celá 323i je obsahem 2,5 s "přiškrceným" sáním. Jenže proč tedy 2,8 má stejné sání ? Proč tam nedali sání z m50 ? To by pak tedy teoreticky mohlo mít 220 koní (když 323i tak poskočila) ?
omyl... naruší to opět průběh a výsledek je téměř stejný. jeden čas jsem se tomu zkoušel dost věnovat abych svojí 323i trošku popíchnul... a nic moc tedy... jestli má někdo opačné zkušenosti (bez placeba prosím) tak se rád poslechnu něco nového

Dále jsem zjistil, že tomu dost pomůže "speciálně" vymyšlenej program (čip), který dovede tu křivku srovnat na původní hodnoty, to už stojí za to... ale musí se ještě něco povyměnovat ale už si nepamatuju co... neřešil jsem to
Tak, jak jsem psal.... pro mě je lepší "tuning" dát na 323i kratší diferák (třeba 3,45) a tahá to taky jak bejk
Já osobně jsem zůstal u difu 2,93 a seriového sání.... odměnou za lenochod je mi ovšem kombinovaná spotřeba 7,8-8,3l/100km při normální jízdě a 10l/100km v zácpách po praze
- spočteno za dva roky provozu (cca 27tis km)

Já osobně jsem zůstal u difu 2,93 a seriového sání.... odměnou za lenochod je mi ovšem kombinovaná spotřeba 7,8-8,3l/100km při normální jízdě a 10l/100km v zácpách po praze
- spočteno za dva roky provozu (cca 27tis km)
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
onlybimmers píše:nasadil jsem M50 sání na M50B25 323i, kde mám nahozenej M3 výfuk včetně svodů a od 4500 otáček to tahá jako bejkúpadek krouťáku v nízkých otáčkách minimální nebo spíš nepoznatelný... třeba je to tím výfukem
každopádně M50 intake swap bez remapu jednotky je jen poloviční účinek... remap dole srovná ztracený krouťák a nahoře ještě zvedne výkon... takže když, tak s jednotkou
Mám podobné zkušenosti: ztráta pružnosti dole nepatrná, nárůst od 5k rpm to více než vyrovná, tahá to až do omezovače. S originálním sáním se tomu nad 5k5 rpm nechce a musí se to přemlouvat. Možná je projev u mě na Compactu trochu jiný, přeci jen je o něco nižší hmotnost a v diferu je poměr 3,07.
Vyměnil jsem v létě B25 za B28 a difer 3,25 byl moc krátký, vrátil jsem se zpět k 3,07.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
fabledwarrior píše:jo to by me taky zajimalo:D kolik ze to stoji? 30?:D
jo kdyby 30 : http://www.highperformanceparts.cz/vice ... 0m52.20547
Francis : Kdo ti ladil jednotku pro to sání ?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
1) lze adaptovat šestiklapku z S50
2) dbilas je levnější přímo u výrobce: http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Ans ... :6592.html
2) dbilas je levnější přímo u výrobce: http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Ans ... :6592.html
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
mě by zajímala zkušeností přímo s dbilasem a cely airboxem od nich pro m50/52
budeme-li koukat na celý set a ne jen na nátrbuky tak : http://www.dbilas-shop.com/Products/Thr ... ::213.html
podobná cena...
Nicméně co ta jednotka ? Máš jí nějak odladěnou nebo funguješ na m50 bez toho ?
budeme-li koukat na celý set a ne jen na nátrbuky tak : http://www.dbilas-shop.com/Products/Thr ... ::213.html
podobná cena...
Nicméně co ta jednotka ? Máš jí nějak odladěnou nebo funguješ na m50 bez toho ?