Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E91 330XD - drobné kolísání volnoběhu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Sergio
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: pát 08.11.2013 01:00

#1 Příspěvek od Sergio »

Asi 14dní jsem pyšným majitelem E91 330XDa, r.v. 2006, najeto cca 210tis.
Teprve hledám spolehlivý servis na Ostravsku - pinki nějak nereaguje, vypadá to, že už sem asi nechodí :-), takže první prohlídku máme ještě před sebou. Zatím se snažím vypozorovat co na autě zlobí, aby mě pak nenatáhli.

Momentálně se celkem děsím vstřiků, alespoň podle toho co jsem vyčetl na fóru. Motor na volnoběh malinko kolísá - řekl bych tak o 50-100otáček (viz video). Je úplně jedno, jestli je motor teplý nebo studený, video, které přikládám je točeno po ujetí cca 40km v +5°C.
Jediné co zatím mělo na kolísání vliv je kvalitnější nafta - když jsem poprvé tankoval, byl to nějaký noname, teď už liju naftu od Benziny. Na noname naftu bylo kolísání patrné i při ranním výjezdu z garáže - při zařazení "D" a povolení brzdy se při rozjezdu motor na chvíli trochu zatřepal, jakoby se dusil (trochu jako když u manuálu pustím spojku a dám málo plynu), pak už ok.
Teď když tankuju naftu u benziny + liju aditivum (aby se motor trochu pročistil) už pozoruju jenom tohle drobné kolísání a to jen občas.

Čím to tedy může být? Nechci aby mi vyměnili vstřiky, protože je to běžné, a pak jsem zjistil, že je to něco jiného.

Dík za radu.

YouTube:
http://youtu.be/2rqLKqX3Ego
mawis
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: pon 07.05.2012 00:00
Bydliště: Brno

#2 Příspěvek od mawis »

Zajeď si na diagnostiku a ať ti to auto pořádně proklepnou. Řeknou ti i jak jsou na tom vstřiky, žhavení atd.
Dál bych udělal to co snad každej rozumnej člověk pří koupi auta:
Vyměnil bych olej a všechny filtry včetně palivového. Je jedno co říká serviska. Její papír snese všechno včetně razítka vyrobeného z brambory. Tvé auto ne.
Sergio
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: pát 08.11.2013 01:00

#3 Příspěvek od Sergio »

mawis píše:Zajeď si na diagnostiku a ať ti to auto pořádně proklepnou. Řeknou ti i jak jsou na tom vstřiky, žhavení atd.
Dál bych udělal to co snad každej rozumnej člověk pří koupi auta:
Vyměnil bych olej a všechny filtry včetně palivového. Je jedno co říká serviska. Její papír snese všechno včetně razítka vyrobeného z brambory. Tvé auto ne.


Jasne, s olejem a filty pocitam, to je jasne. Taky kontrola rozvod. retezu, dia atd. Nejvetsi problem je ten, ze po tom, co jsem tady na foru procetl, mam strach to nekde v Ostrave dat do servisu :-) Zrejme to vidim na CarTec, ponevadz tam to snad budou lidi, kteri tomu rozumi a nebudou mit potrebu me natahnout.
hansm5
Registrovaný
Příspěvky: 1084
Registrován: ned 31.08.2008 00:00

#4 Příspěvek od hansm5 »

diagnostiku dobre dela
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ile&u=4246
jinak nech si zkontrolovat,zda se ti ohriva motor na provozni teplotu-e91 nema teplomer a zjistil jsem ve skrytem menu,ze byly oba termostaty v haji a neprobihala regenerace pdf :wink:
Sergio
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: pát 08.11.2013 01:00

#5 Příspěvek od Sergio »

hansm5 píše:diagnostiku dobre dela
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ile&u=4246
jinak nech si zkontrolovat,zda se ti ohriva motor na provozni teplotu-e91 nema teplomer a zjistil jsem ve skrytem menu,ze byly oba termostaty v haji a neprobihala regenerace pdf :wink:


uz jsme domluveni :-) ale dik za radu.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od matiz »

A skoro zadarmo :D
hansm5
Registrovaný
Příspěvky: 1084
Registrován: ned 31.08.2008 00:00

#7 Příspěvek od hansm5 »

matiz píše:A skoro zadarmo :D


:roll: :roll:
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

#8 Příspěvek od Dave320 »

Tak pak dej vědět čím to tedy bylo kdyby to třeba do budoucna někdo potřeboval a měj stejný problém.
Díky
RichieN
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: pon 19.08.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

#9 Příspěvek od RichieN »

na E36 328i mám naprosto stejný problém.

Ještě k tomu se mi při vyřazení občas zhopnou šíleně otáčky a semtam to i chcípne
Sergio
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: pát 08.11.2013 01:00

#10 Příspěvek od Sergio »

Takze snad vyreseno:

- jemne kolisani pri zahrati motoru bylo zrejme tim, ze jsem prelil aditiva, ted jsem tankoval 30l a dal jen cca 50ml aditiva a uplne to prestalo

- kolisani pri rannim startu - byl jsem u Matize na dia a 4 z 6 zhavicek jsou kaput, takze tohle snad resi vymena zhaveni

Diky za rady.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od matiz »

To rozhodne ne, kdyz jsem potreboval intenzivni cisteni daval jsem "koňské" davky a na to kolisani to samozrejme vliv nema :D Verim ze to ted bude o dost lepsi a po sobote doresene. A cim to bylo si s dovolenim necham pro sebe :mrgreen: Ale kdyby nekdo potreboval a mel stejny problem, jsem stale k dispozici.
ala
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 16.02.2006 01:00

#12 Příspěvek od ala »

Zdravím mám ten samí problém, diagnostika v pořádku .
Odpovědět