Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Vypnutí ASC+T e36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#1 Příspěvek od Ondra23 »

Chtěl sem se zeptat jestli jde asc+t nějak vypnout uplně to znamená zbavit se jak ubírání výkonu tak toho přibržďování zadní nápravy. Ubírání výkonu bych věděl jak se zbavit to buďto úpravou té asc klapky nebo uplným vymontováním ale je nějaká možnost zbavit se i toho přibržďování. Tady na fóru jsem právě četl že vypnutí tím tlačítkem se vypne pouze ubírání výkonu a ne to přibrždění. Jde mi o to že mam na autě samosvor v kombinaci stim asc+t a ty zadní brzdy se hrozně hřejou. Napadlo mě ještě jestli by to nešlo vypnout přes diagnostiku jako u koncernu VW.
riman
Registrovaný
Příspěvky: 430
Registrován: pát 30.09.2011 00:00

#2 Příspěvek od riman »

A tlačítko před řadící pákou nefunguje? Do teď sjem měl za to, že ním se to dá po startu vypnout.
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#3 Příspěvek od Ondra23 »

Tlačítko funguje ale co sem tady čet když sem zkoušel hledat tak tim tlačítkem se vypne jen to ubírání výkonu nevyřadí se to přibrždění. Ale nevim to jistě třeba tomu tak neni ale ikdyž asc vypnu tak jde po ostřejší jízdě teplo od zadních kol jakoby od brzd.
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#4 Příspěvek od johnyfly1 »

a ked dlhsie podrzis? :roll:
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#5 Příspěvek od Ondra23 »

To sem zkoušel ale nejsem si jistej jestli se něco změní kontrolka pořád svítí jakože j vypnuto ale v podstatě změna žádná. A jak je to teda stim vypínáním vypíná se to komplet nebo se vypne jenom to škrcení motoru ?
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#6 Příspěvek od johnyfly1 »

tak vyber poistku od asc :D
odapoz
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pát 31.08.2012 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#7 Příspěvek od odapoz »

To musíš poznat jestli to přestane brzdit kola nebo ne, bud to začne hrabat nebo uslyšíš a ucejtis jak to brzdi, btw mam 323 a taky premejslim o samosvoru, jakej mas? 3,15 z 325i?
Dacud
Registrovaný
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Dacud »

Kdyz zmacknes tlacitko ASC tak se vypne na e36 vsechno. Pokud mas 323, 328 a mozna aji na 320i tak o nejakeho roku 94 se tam daval hydraulickej zamek na spojkovej valec... S tim zamkem ti to zahrabe ale jak se zahreje spojka tak ti zacne prokluzovat a moc hrabat nebudes. Ten hydraulickej zamek normalne sundas, odvzdusnis spojku a muzes hrabat porad. Ale tim tlacitkem vypnes vse pouhym zmacknutim ;-)
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#9 Příspěvek od Ondra23 »

Mam tam samosvor z M3 3.15 a je to 328i r.v.98
O nějaký hrabaní mi nejde jde mi spíš o to že mi to kurví ty brzdy.
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#10 Příspěvek od Ondra23 »

Pak by mě ještě teda zajímalo když de všechno vypnout jednim tlačítkem z kabiny proč je na internetu spousta návodů jak se zbavit ASC klapky apod. Když je to vlastě kničemu stačilo by přece vypnout a je to neselo by se nic upravovat.
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#11 Příspěvek od Ondra23 »

johnyfly1 píše:tak vyber poistku od asc :D


Taky mě to napadlo a svítí mi potom i kontrolka ABS
odapoz
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pát 31.08.2012 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#12 Příspěvek od odapoz »

Mam 323 '96, když mam na sněhu zapnuty asc+t a prudce pridam tak to brzdi kola a škrtí výkon, když se vypne tak to nic nedělá a roztoci se jedno kolo a auto má tendenci se přetočit, z toho usuzuju ze když to vypnu tak to nijak nezasahuje, z toho mi právě neni moc jasny jak by to mohlo kurvit brzdy po montáži samosvoru, mam za to ze asc+t je spinany při určitým rozdilu otáček jedlivych kol, ke kterymu se samosvorem ani nemusí dojit, jak je to nastaveny u M3 ze tam funguje samosvor i asc+t?
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#13 Příspěvek od Ondra23 »

Mam za to že M3 asc+t nemá ale na 100% si jistej nejsem
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Huska »


zkuste lépe hledat, toto téma se tu již řešilo:

1) krátkým zmáčknutím tlačítka - pouze se vypne ASC (škrcení množství vzduchu jdoucího do motoru)
2) dlouhým přidržením (tuším přes 10s) se vypne i TRAKCE .. ale pouze do určité rychlosti (opět tuším 40km/h) pak se automaticky zapne
3) Žádná e36 která sjela z linky neměla trakci a současně samosvor (měla maximálně ASC + samosvor)

pokud trakci neodstraníš tak si nejen kurvíš brzdy (to je ta levnější varianta) ale hlavně si pálíš lamely v diferáku = za chvíli budeš mít klasický otevřený :-/
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#15 Příspěvek od Ondra23 »

Super konečně někdo kdo tomu rozumí. To bude můj případ právě že se kurvěj brzdy a asi teda i diferenciál a proto se ptám dá se ta trakce nějak odstranit ať už mechanicky nebo přes diagnostiku.

Jinak hledal bych líp ale funkce hledat je tady na fóru skoro nefunkční. Vyhledá to sice asi 35 stránek kde se mluví o ASC ale už při překliknutí na další stranu se zobrazí toto: Žádné téma nebo příspěvek nebyl nalezen dle zvolených kritérií. A tím celé hledání končí to jen tak mimo téma.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Huska: s limity km/h je to naopak. ASC+T v E36 pracuje (je-li zapnuto) jen do určité rychlosti. Dal jsem si práci s dohledáním, viz výstřižek z návodu k použití:
"Automatic Stability Control plus Traction helps maintain stable and controlled vehicle response by inhibiting slip at the drive wheels. The system employs special sensors to monitor wheelspeed and relay the data to the system's electronic control unit, which uses this information to calculate slip rates at the individual wheels. Depending on the driving situation, two forms of remedial action can then be taken by the system: it reacts to slippage caused by large amounts of excess torque by instructing the engine management system to reduce poweroutput. As a supplementary measure, the system will also respond to an especially pronounced tendency toward traction loss at either of the drive wheels with automatic individual application of the affected wheel's brakes. This achieves a locking action comparable with a controlled limited-slip differential. This brake action is active up to 25 mph (40 km/h). From 25 mph (40 km/h) upward, a diminished brake action improves the traction up to 60 mph (100 km/h)."

Kompletní manuál: http://www.bmwforum.gr/bmwmanuals/e36manual_98.pdf
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#18 Příspěvek od Ondra23 »

Tak teď už v tom mam vážně guláš dá se to teda všechno vypnout aniž by se to v nějaký rychlosti nebo velkym prokluzu samo zapínalo aniž bych chtěl.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Ano, u E36 velmi jednoduše. Jedním krátkým stiskem tlačítka ASC je vypnutá veškerá kontrola prokluzu, kontrolka trvale svítí. Zůstane to vypnuté do příštího nastartování motoru. Ověřeno v praxi.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#20 Příspěvek od Ondra23 »

Takže když podržim 10 sec. tlačítko ASC tak se vypne jak asc tak i ta trakce a dokud znovu nenastartuju je to stále vyplé. Žádná rychlost ani velkej prokluz na to nemá vliv? V tom případě nechápu tuny návodů na internetu o tom jak odstranit tu asc klapku když to jde tak jednoduše vypnout.
Odpovědět