Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 před ohřátím největší výkon.

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
radikator
Registrovaný
Příspěvky: 213
Registrován: čtv 28.02.2008 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od radikator »

Neví někdo, proč má moje auto před zahřátím větší výkon a lepší to i brzdí? Podtlakový hadičky turba a egrtu všechny měsíc novy. Diagnostika bez chyb...
Uživatelský avatar
shadou
Registrovaný
Příspěvky: 781
Registrován: ned 25.11.2007 01:00
Bydliště: Kolín 3
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od shadou »

skříplá hadice podtlaku pod sáním?
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !

Obrázek
Maximech
Registrovaný
Příspěvky: 158
Registrován: čtv 14.11.2013 01:00

#3 Příspěvek od Maximech »

Než se auto zahřeje, tak jde do palivového systému bohatší směs..
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Kugelig »

Já bych to viděl jinak. Studený motor nemá vložku válce ještě teplem roztaženou na obvyklý průměr. Jde o setiny, ale může to mít vliv na tlaky ve válci a tím i lepčí výkon. Nekouří se z klikovky?
radikator
Registrovaný
Příspěvky: 213
Registrován: čtv 28.02.2008 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od radikator »

To auto fakt mezi studeným a ohřátým motorem jede jak čert. Hned to reaguje na plyn. Pak to už není takový. Může to dělat prej ten ventil na turbo, nebo Egr, nebo váha...
Uživatelský avatar
shadou
Registrovaný
Příspěvky: 781
Registrován: ned 25.11.2007 01:00
Bydliště: Kolín 3
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od shadou »

egr jede pořád, je funkční i na studeném motoru. TDS,TDI s egrem fungujou jinak než CR.
Jestli se ti dostala nějaká hadička mezi silnější hadice nebo trubky, zmačkne se a rozhodí se to celé. Dokonce i ta na přepadu nafty ti to rozhodí.

Já měl skříplej přepad i podtlak. Auto si i cukalo
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !

Obrázek
Hotomo
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: stř 14.01.2009 01:00
Bydliště: Most

#7 Příspěvek od Hotomo »

No já mám stejný problém. Když je motor studený tak auto okamžitě reaguje na plyn, jede jako čert, ale jakmile se motor zahřeje tak je auto šíleně líný při rozjezdu. Nevím čím to může být :( mám e39 530d AT r.v. 2000
radikator
Registrovaný
Příspěvky: 213
Registrován: čtv 28.02.2008 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od radikator »

Hotomo píše:No já mám stejný problém. Když je motor studený tak auto okamžitě reaguje na plyn, jede jako čert, ale jakmile se motor zahřeje tak je auto šíleně líný při rozjezdu. Nevím čím to může být :( mám e39 530d AT r.v. 2000


Já to samý. Není teda úplně líný, ale rozdíl je to dost velkej. Nic sem zatím nezjistil. A když někam přijdeš kdo dělá BMW, tak taky neví. A když koupím váhu a ty ventily a ono to tím nebude... Dost mě to sere!
leon46
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: čtv 23.05.2013 00:00
Bydliště: Zlín

#9 Příspěvek od leon46 »

taky mi to dělá u 330d 170kW.. Při studeným motoru reaguje plyn okamžitě, ale brzdy brzdí stejně. U nich nějaký změny nepociťuji.
Uživatelský avatar
shadou
Registrovaný
Příspěvky: 781
Registrován: ned 25.11.2007 01:00
Bydliště: Kolín 3
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od shadou »

Ještě se vrátím k těm podtlakům, měnil si i tu pod motorem? co zásobník?
Jinak co má společný výkon motoru a brzdy? podtlak
Egr jede při studeném stejně jako při teplém, Egr nemá nic společného s Brzdama(jen podtlak)- nedělá to
Regulátor Turba není ovlivněn teplotou motoru a s brzdama nemá nic společného (zase jen ten podtlak)
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !

Obrázek
radikator
Registrovaný
Příspěvky: 213
Registrován: čtv 28.02.2008 01:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od radikator »

shadou píše:Ještě se vrátím k těm podtlakům, měnil si i tu pod motorem? co zásobník?
Jinak co má společný výkon motoru a brzdy? podtlak
Egr jede při studeném stejně jako při teplém, Egr nemá nic společného s Brzdama(jen podtlak)- nedělá to
Regulátor Turba není ovlivněn teplotou motoru a s brzdama nemá nic společného (zase jen ten podtlak)


Ta pod motorem je taky nová. K silentblokům atd. Zásobník nevim. A byzdy jsem s tim nespojoval. Jen jsem psal, že to taky líp brzdí. Pedál je úplně nahoře. Pak to trochu zgumovatí a pedál klesne trochu dolu. Napadlo me, jestli to nemůže dělat převodovka? Že je tam po ohřátí větší prokluz??
Uživatelský avatar
shadou
Registrovaný
Příspěvky: 781
Registrován: ned 25.11.2007 01:00
Bydliště: Kolín 3
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od shadou »

pár lidí mělo ten zásobník prasklej komplet. někdo měl nalomená jen ta čůra u hadiček. Osobně se ale přikláním ke skřípnutí některé hadičky. Já je měl zmačklé jak pod sáním tak i na pravé straně
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !

Obrázek
radikator
Registrovaný
Příspěvky: 213
Registrován: čtv 28.02.2008 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od radikator »

shadou píše:pár lidí mělo ten zásobník prasklej komplet. někdo měl nalomená jen ta čůra u hadiček. Osobně se ale přikláním ke skřípnutí některé hadičky. Já je měl zmačklé jak pod sáním tak i na pravé straně


Ale když by to bylo skřípnutý, tak by to dělalo pořád ne.
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#14 Příspěvek od all »

Řídící jednotka má několik map podle kterých jede...

třeba u DDE4 (edc15) která je na M57 motory v e46 a e39 a e38

jsou:
3 mapy na plyn
2 mapy na tlak turba
6 map na vstřiky
atd.....

velkou spojitost má práve teplota.. jednotka pak přepíná mezi mapama...

také to ale může být prostější příčina.
schladlý intercooler, málo ohřáté palivo.... atd.

Ty vložky válců je pěkná blbost :-D M57 motor nemá vložky. Je litinový a přímo honovaná litina ...
Uživatelský avatar
shadou
Registrovaný
Příspěvky: 781
Registrován: ned 25.11.2007 01:00
Bydliště: Kolín 3
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od shadou »

všechna nastavení map v jednotce vedou k rovnoměrnému chodu. Pokud někdo nepřepsal nastavení nebude tam snad ani znatelný přechod mezi nima. nebo se pletu?


Ale když by to bylo skřípnutý, tak by to dělalo pořád ne.

právě ze nemusí. Jak se to ohřívá, silnější trubky nebo hadice mění objem a na tu slabou tlačí .
Já měl studený chod perfektní. Po zahřátí auto začalo vadnout a reakce na pedál slábla. Našel jsem podtlak k turbu zapadlej mezi trubku a blok. Přepad nafty utiskovalo vedení vody a silný rozvod podtlaku . Na studeném motoru tam měli místa dost. U teplého je to už mačkalo. Obě hadičky jsem natahl jinudy a měl jsem po problému s uvadáním.
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !

Obrázek
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#16 Příspěvek od all »

ano motor by se měl chovat vyrovnaně a podstata map v jednotce je udělaná tak, aby když je auto studené, nemělo takový výkon a mín citlivej plyn.

třěba boost pressure (tlak turba) je omezen při studeném motoru na něco kolem 1900mbar real pressure

tzn auto studené než se ohřeje na nějakou teplotu (nevím jakou)
jede na max tlak přeplnování 0,9bar

pak přepne mapa na standartní tlak. serie 1,15bar


No, každopádně, chtělo by to zjistit zdali se v tom někdo nehrabal a jak píše shadow, zkontrolovat hadičky atd. mechanikou je potřeba začít. Ta je pravděpodobnější. mě to jediné auto nedělalo, nebo tak málo, že sem si toho nevšiml. Navíc stejně jezdím v klidu, než se to ohřeje a ostře jedu až po zahřátí.
radikator
Registrovaný
Příspěvky: 213
Registrován: čtv 28.02.2008 01:00
Bydliště: Praha

#17 Příspěvek od radikator »

all píše:ano motor by se měl chovat vyrovnaně a podstata map v jednotce je udělaná tak, aby když je auto studené, nemělo takový výkon a mín citlivej plyn.

třěba boost pressure (tlak turba) je omezen při studeném motoru na něco kolem 1900mbar real pressure

tzn auto studené než se ohřeje na nějakou teplotu (nevím jakou)
jede na max tlak přeplnování 0,9bar

pak přepne mapa na standartní tlak. serie 1,15bar


No, každopádně, chtělo by to zjistit zdali se v tom někdo nehrabal a jak píše shadow, zkontrolovat hadičky atd. mechanikou je potřeba začít. Ta je pravděpodobnější. mě to jediné auto nedělalo, nebo tak málo, že sem si toho nevšiml. Navíc stejně jezdím v klidu, než se to ohřeje a ostře jedu až po zahřátí.



Tak tohle nevim jak je to nastavený. A taky nejezdim za studena ostře. Ty máš servis? Nemohl by si se na to podívat?
Odpovědět