Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 regulace teplého/studeného vzduchu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#1 Příspěvek od EdyBoyS »

Taky máte v E39 tu regulaci teplého / studeného vzduchu tak vyčvachtanou??

Já když otočím kolečko úplně do maxima na červené, tak jde z fukaru uplně horký vzduchu, ale když s kolečkem pootočím na bílou Rysku, že mám půlku červené a půlku modré, tak to fouká pořád vařící a jde to kolečko strašně lehce jakoby to tu klapku vůbec neměnilo... až když přesáhnu bílou rysku, tak to najednou začne foukat úplně studené...

není ta regulace vůbec plynulá, připadá mi to, jak kdyby tam bylo nějaké volné lanko, které by fungovalo akorát na moc studenou nebo moc teplou... ale takovej nějakej střed se tam nastavit teďka nedá :(

takže při jízdě furt pootáčím protože chvilku je mi zima a chvilku vedro.. nedá se to nějak spravit?
Batler
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: ned 04.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Batler »

Mám digitála takže neporadím, sorry. V Transitu jsem to řešil tak že jsem si vytopil kabinu pak vypnul větrák a nechal na max teplotu.
Ono jak foukal vítr do masky tak to foukalo příjemně i do kabiny skr topení ten teplej vzduch.
Každo pádně u E39 to mi to nejde, ta bestie to tam zavře na tvrdo a mužeš jed třeba 200 a dovnitř ti nic nefoukne :D
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Brátn Moderátor »

hoši to je zase téma

a máš digitální nebo sporákovou (manuální) klimu?

buď myslíš regulaci nahoře na palubce nebo na panelu?
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#4 Příspěvek od EdyBoyS »

Bratn píše:hoši to je zase téma

a máš digitální nebo sporákovou (manuální) klimu?

buď myslíš regulaci nahoře na palubce nebo na panelu?


nemyslím digi klimu, ale ten panel který je na palubní desce uplně nahoře... kterým reguluješ jaký vzduch má foukat z horní části...

např na digiklimě nastavím 22° ale na tom fukaru nahoře nastavíš 3 modry čárky a fouká to uplně ledový a na nohy ti fouká těch 22°...

kámošovi to jde regulovat krásně plynule, čím víc kolečkem točí, tím víc se vzduch otepluje nebo ochlazuje... mě to třeba 50% otáčení nereaguje a až pak to zareaguje na ten danej směr... takže nemůžu nastavit takovej kompromis jako je vlažnej vzduch z horního fukaru, protože ve středové poloze je to kolečko jakoby volné a nereaguje... musim s nim otočit buď na teplou či studenou skoro nadoraz aby to začalo foukat požadovanej vzduch... nevim jak jinak to vysvětlit

Obrázek

po stranách je 1/0 na otevření nebo zavření fukaru... a uprostřed je přece ta modrá / červená stupnice...
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#5 Příspěvek od Lucifer »

Mám v autě automatickou klimu od toho abych nastavil °C a nechal jí na automat pracovat. Kolečko je tam proto že když je venku -22°C a škrábeš auto tak máš zmrzlý ruce hodíš tam 3 červený puntíky nebo kolik jich tam je a necháš si chvilku topit teplej vzduch na ruce než se ti ohřejou.

Digiklima saje zevnitř vzduch a čidlo vyhodnocuje teplotu uvnitř auta. Pokud jsou mi jasný fyzikální zákony 6. třídy ZŠ tak vím že teplo stoupá nahorů a chladný vzduch klesá dolů. Tudíž topit auto musí na nohy bude mi i větší teplo mít nohy v teple ;) A studený vzduch fouká z horních ofuků palubní desky. Na sklo fouká samozřejmě teplý jednak aby sklo vůbec rozmrzlo a aby ten studený vzduch vycházející z horních ofuků klimy ideálně namixovalo na např 22°C.

Tím že ty otočíš tak nemůže klima reagovat okamžitě, je tam určitá prodleva. Sám to vím od sebe že prostě trvá pár minut než to reguluju na akorát.

A je to normální že ti to nebude ragovat okamžitě záleží jak máš v autě zrovna teplo. Když tam máš 23°C a požadovaných je 22°C tak prostě ten ledovej vzduch pustí okamžitě. Ale když budeš mít v autě 18°C a požadovaná teplota bude 22°C tak ta klima si rozmyslí jestli ti vůbec ten ledovej vzduch pustit do auta. Už to není e36 kde to bylo čistě jen mechanický otevírání klapky. Tady je víc klapek který jsou ovládaný servomotorem a prostě nějaký věci ta klima v automatickým módu neumí.

Chci mít v autě 22°C navolím je na displeji zmáčknu AUTO a nechám klimu žít vlastním životem. Osobně se mi stává po delší cestě mi hoří nohy a je to opravdu příjemný a na horní část fouká vlažný vzduch díky kterýmu se dá v autě pohodlně dýchat žádný dušení horkým vzduchem přímo do plic :)

Ta digiklima u e39 stála v příplatku u nás v ČR 86tis Kč za ty prachy to asi musí něco umět :lol:
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

#6 Příspěvek od ada540i »

Ale to co píše Edy neni úplně normální. Mě ta regulace funguje plynule a v podstatě jen s minimální prodlevou. Většinu času mám nastavenou střední hodnotu, ale občas právě jak někdo psal používám teplo na ohřev rukou nebo naopak chlad na obličej. Navíc ne vždycky to potřebuju dávat na max (čili tři tečky červené/modré), tak to dám třeba na dvě tečky a funguje to perfektně.

Tuhost toho kolečka taky nemám rovnoměrnou všude, zejména kolem střední polohy je chod tužší. Ale i mimo střední polohu je cítit jemný odpor, jako že to něco dělá. Je to v podstatě to samé jako regulace pro zadní fukary na středovém panelu. Jel jsem v autě, které tu zadní regulaci nemělo aktivní (tohle se tu kdysi řešilo, že některé auto to kolečko vzadu má funkční a některé to má jen pro parádu) a ta šla lehounce bez jakéhokoli odporu, u mého auta tam odpor je a regulace funguje i vzadu.

Nicméně si myslím, že tu přední regulaci by měla mít funkční každá e39, takže bude asi rozbitá :?
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#7 Příspěvek od Lucifer »

Tam asi bude vypadlý lanko mezi kolečkem a klimaboxem. Zadní fukary byly jeden s bowdenem a druhej s elektrickým kolečkem ;)

Mě osobně hrozně sere že to kolečko nemají podsvětlený, máte to někdo u e39 ? Většinu času projezdím za tmy a hrát si tam s tím odhadovat stojí fakt za hovno
ardo
Registrovaný
Příspěvky: 1115
Registrován: úte 30.11.2004 01:00
Bydliště: praha zapad

#8 Příspěvek od ardo »

Vzadu ta regulece není nikdy jen pro parádu :!:
Bud tam je a má fungovat nebo tam není a je tam jen otevřeno-zavřeno :wink:

A pokud je na zadním fukaru ta regulace,tak je vždy elektrická,bowden tam není
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#9 Příspěvek od Lucifer »

Aha, někde jsem četl že to u prvních e39 1996 apod bylo na bowden takže asi kec ;)
ardo
Registrovaný
Příspěvky: 1115
Registrován: úte 30.11.2004 01:00
Bydliště: praha zapad

#10 Příspěvek od ardo »

foto
Přílohy
mřížka,.jpg
mřížka,.jpg (95.43 KiB) Zobrazeno 4634 x
mřížka.jpg
mřížka.jpg (90.68 KiB) Zobrazeno 4634 x
LukyMaster
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Písek

#11 Příspěvek od LukyMaster »

Když už tu řešíte ten zadní fukar , ja na svý 528i z roku 98 mam tu stou elektronickou regulací teploty a když to dám na červenej čtvereček tak to stejne pořad fouká studenej vzduch ..tak nevim jesli tam mam něco špatně ?
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#12 Příspěvek od Lucifer »

Můžeš mít vypojenej konektor ;)

Měly někdy e39 podsvětlení těch ofuků ?
ardo
Registrovaný
Příspěvky: 1115
Registrován: úte 30.11.2004 01:00
Bydliště: praha zapad

#13 Příspěvek od ardo »

Podsvícení né,to je jen v 7er E38

A je to celkem chyba :cry:
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#14 Příspěvek od EdyBoyS »

Lucifer: znám fyzikálni zákony a vím ná co tam ta regulace je... Ty jsi mě ale nepochopil...

Mě se ta regulace opravdu chová jak kdyby bylo volné lanko, protože ve střední poloze tím jde točit lehko a nereaguje to ani po minutě... Až při krajních polohách to reaguje a jde kolečkem točit ztuha... Kámošovi tím jde točit od začátku až po konec ztuha a reaguje to krásně plynule... Tak čím to teda může být??
Mám e39 530d 9/2001
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#15 Příspěvek od EdyBoyS »

A mám digi klimu a tepelnou regulaci i vzadu...
ardo
Registrovaný
Příspěvky: 1115
Registrován: úte 30.11.2004 01:00
Bydliště: praha zapad

#16 Příspěvek od ardo »

Nevím co Ti má každý poradit...
Asi nejlepší když tu mřížku vyndáš a podíváš se jestli lanko není někde vypadlé,skříplé atd
Jsou tam tuším dva body kde je zacvaklé pod palubkou aby se tam někde nezlomilo a drželo tvar jaký mám mít a volně chodilo
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#17 Příspěvek od EdyBoyS »

ardo píše:Nevím co Ti má každý poradit...
Asi nejlepší když tu mřížku vyndáš a podíváš se jestli lanko není někde vypadlé,skříplé atd
Jsou tam tuším dva body kde je zacvaklé pod palubkou aby se tam někde nezlomilo a drželo tvar jaký mám mít a volně chodilo


takže vepředu je bovden a vzadu kabel, jestli dobře chápu??

tak podle mě bude asi to lanko už vyčvachtané a nebo vycvaklé, že to nereaguje plynule
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#18 Příspěvek od Lucifer »

ardo píše:Podsvícení né,to je jen v 7er E38

A je to celkem chyba :cry:


Nejsou náhodou stejný e39/38 ? Vzhledově ne ale jestli rozměrově
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#19 Příspěvek od Zdenda530d »

Nedávno jsem ten středovej panel měnil i s bovdenem ke klapce protože jsem měl prasklej rožek výdechu. To jestli je nebo není někde něco v pr... poznáš nejlíp tak, že vyklopíš přihrádku spolujezdce a odmontuješ boční plast (2xkřižový šroub), pozn. líp to jde když vyhákneš písty přihrádky. Hned pod ním uvidíš tu páčku a bovden který vede přímo od toho ovládání. Podle mě se ti vysmekl bovden a nebo ulomilo uchycení a proto ti to nejde regulovat plynule. Mě jde regulace plynule a elektronika do toho nemá co kecat - žádná reakce z čidel atp. - protože je tam klasický lanko - páčka - klapka alá škoda 120. otočíš kolečko - vytáhne se bovden - pootočí klapku. nic s elektronikou tam není.

Selský rozum mi radí, že je to tam právě proto když je v autě nastaveno např. 23°C a někdo chce rychle teplo a nebo rychle chladno - šoupne kolečko a má výsledek hned - a doreguluje si teplotu jak chce. nečeká na reakci čidel v autě.
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

#20 Příspěvek od ada540i »

ardo píše:Vzadu ta regulece není nikdy jen pro parádu :!:
Bud tam je a má fungovat nebo tam není a je tam jen otevřeno-zavřeno :wink:

A pokud je na zadním fukaru ta regulace,tak je vždy elektrická,bowden tam není


A víš to na 100%? Já viděl už 4 e39ky, kterým vzadu to kolečko šlo strašně lehce a pořád z výdechů foukal studenej vzduch. Nějak se mi nezdá, že by to měly všechny rozbitý. Já měl za to, že po FL má každá e39 vzadu kolečko, ale funkční jen některá.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
Odpovědět