Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
aditiva do nafty
takže podle toho co tam píše, by se měla aditivovat nafta jen v létě? Tomu jsem nějak nerozuměl, protože žiji v domění, že hlavně aditiva v zimě způsobují to, že nafta netuhne... :-O
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
někde jsem četl testy, že ji vydávají za prémiovou, ale že zase tak prémiová vlastně není, prý normální nafta. Já na ní jezdím se služebákem a zdá se mi v pohodě.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
přesně jak píše falcon, nic se nestane. Aditiva se právě mají lejt před tankováním, aby se promíchala s naftou. Možná bude lepší trochu vyjet a pak nataknovat znovu a nejprve nalejt aditiva.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Aditiva se mají přidat před natankováním, jak výše uvedeno. Pokud si je tam dal až potom, stejně se to promíchá, i když to nebude hned a dokonale.
U všech BMW, nafta nebo benzín, se s palivem v nádrži děje toto:
- palivo se tankuje do pravé půlky nádrže a horní částí nádrže se přelije do levé půlky
- palivo z levé půlky nádrže je za chodu motoru přečerpáváno ejektorovou pumpou do pravé půlky
- při projetí pravé zatáčky se část paliva z pravé půlky zase přelije do levé půlky
- od vstřikovacího zařízení (Commonrail, TDS klasika, benzín klasika nebo HDFP u přímovstřiku) se část paliva vrací tzv. zpátečkou do pravé půlky nádrže
Odhaduji, že za 20-30km bude aditivum promícháno podobně, jako by bylo nalito před natankováním. Pouze je dobré s autem trochu popojet. Dolít aditivum po skončení jízdy a zamknout je nevhodné. Ale protože se aditivum dostane do pravé půlky, odkud je čerpáno, bude ošetřena alespoň ta část paliva, která je třeba pro začátek jízdy. Že se aditivované palivo nedostane do trubek a filtru vedoucích k motoru je škoda, protože právě v trubkách to nejčastějí zamrzá a ve filtru se zachytávají vločky parafínu, které ten filtr umí ucpat. Ale vytankování paliva bych určitě při dnešních teplotách neorganizoval.
U všech BMW, nafta nebo benzín, se s palivem v nádrži děje toto:
- palivo se tankuje do pravé půlky nádrže a horní částí nádrže se přelije do levé půlky
- palivo z levé půlky nádrže je za chodu motoru přečerpáváno ejektorovou pumpou do pravé půlky
- při projetí pravé zatáčky se část paliva z pravé půlky zase přelije do levé půlky
- od vstřikovacího zařízení (Commonrail, TDS klasika, benzín klasika nebo HDFP u přímovstřiku) se část paliva vrací tzv. zpátečkou do pravé půlky nádrže
Odhaduji, že za 20-30km bude aditivum promícháno podobně, jako by bylo nalito před natankováním. Pouze je dobré s autem trochu popojet. Dolít aditivum po skončení jízdy a zamknout je nevhodné. Ale protože se aditivum dostane do pravé půlky, odkud je čerpáno, bude ošetřena alespoň ta část paliva, která je třeba pro začátek jízdy. Že se aditivované palivo nedostane do trubek a filtru vedoucích k motoru je škoda, protože právě v trubkách to nejčastějí zamrzá a ve filtru se zachytávají vločky parafínu, které ten filtr umí ucpat. Ale vytankování paliva bych určitě při dnešních teplotách neorganizoval.

tohle jsem nikdy neřešil... Kupoval jsem tuším 5l kanystr VIFu. Přelejval jsem si to malé petky od vody a plna vydrzela tak 3 nádrže. I na VIFu je napsáno, že to ničemu nevadí, když je ho víc
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
dával jsem do každé nafty... Také jsem ale četl, že by se měli dávat celeročně jen letní aditiva - i v zimě. Jen si už nepamatuji proč.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex