
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Martin Maršík Málkov u Berouna
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 697
- Registrován: ned 24.10.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
Pokud za 3 dny vyteče chladič, je to skrytá vada a bude požadovat půlku no jiné? Pokud do měsíce proreziví výfuk, je to skrytá vada a bude chtít půlku na nový? Pokud se během čtvrt roku objeví vůle na kuláči nebo začne hučet ložisko, byla to skrytá vada a bude chtít půlku na nové? Bejt za slušnáho člověka je asi celkem finančně náročné.
- blackjack
- Registrovaný
- Příspěvky: 1270
- Registrován: sob 21.01.2012 01:00
- Bydliště: Kozomín (Středočeský kraj)
Ono je to strašně složité. Vžijte se na druhou stranu do role prodávajícího. Za předpokladu že si opravdu není vědom že by diffu něco bylo, nehučel, nebyl žádný problém atd. Prodáte auto a druhý den Vám borec volá, že chce nějaký prachy zpátky, že se mu vysypal differák. Jak prodávající může na druhou stranu vědět že jste mu nedávali karate, až jste ho nezasekli...
Záleží asi v jakém stavu se to auto kupovalo, pokud bych ho prodával jako TOP TOP stav bez investic (a nechal si to náležitě zaplatit), pak by bylo asi na místě se nějak domluvit. 50% nákladů na opravu zní férově. Pokud se to prodalo "výhodně" asi bych se taky cukal s nějakou kompenzací.
Pokud prodávající tušil, že je diff načatej a zatajil to při prodeji, tak je to úplně o něčem jiném. Osobně preferuju nahlásit i drobné nedostatky. Člověk na tom autě stejně po koupě udělá ranec věcí a tohle mu jen usnadní hledání závad. Nikdo v dnešní době snad nepředpokládá, že koupí e39 a bude jen jezdit
Takže držím palce ať se to nějak vyjasní a rozumně se domluvíte. Ale bral bych to s klidem. Je to nákup ojetiny a ten vždycky přináší svá rizika...
Záleží asi v jakém stavu se to auto kupovalo, pokud bych ho prodával jako TOP TOP stav bez investic (a nechal si to náležitě zaplatit), pak by bylo asi na místě se nějak domluvit. 50% nákladů na opravu zní férově. Pokud se to prodalo "výhodně" asi bych se taky cukal s nějakou kompenzací.
Pokud prodávající tušil, že je diff načatej a zatajil to při prodeji, tak je to úplně o něčem jiném. Osobně preferuju nahlásit i drobné nedostatky. Člověk na tom autě stejně po koupě udělá ranec věcí a tohle mu jen usnadní hledání závad. Nikdo v dnešní době snad nepředpokládá, že koupí e39 a bude jen jezdit

Takže držím palce ať se to nějak vyjasní a rozumně se domluvíte. Ale bral bych to s klidem. Je to nákup ojetiny a ten vždycky přináší svá rizika...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 284
- Registrován: pát 06.04.2007 00:00
- Bydliště: Prague
- Kontaktovat uživatele:
nabízeli jsme mu možnost se přijet podívat že nikdo ho nemá v úmyslu na ničem natahovat. je to i ve smlouvě na skryté vady podepsáné, nikdo taky nepíše že se to uplatňuje na spotřebak jako desky hadičky atd to sem netahej. Ano auto se prodávalo jako top. je to fakt už jedno dif tam je, auto jezdi, normálně. Hold byt srač je dnes IN . a to že, půlka lidi by se chovala taky mně nepřekvapuje 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 697
- Registrován: ned 24.10.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
Docela čumím kolik rádoby poctivců se tady ještě najde
Já osobně bych kohokoliv komu bych prodal auto s tím že by za mnou přišel že se mu posral diff vyhodil. Koor když diferák nevykazoval žádnej problém při prodeji, diferák je věc která se jen tak neposere pokud se k tomu chová člověk normálně. I hučící diferák najede desítky tisíc kilometrů, takže pochybuju že diferák kterej byl při prodeji OK je po normální jízdě KO.

Pánové skočím Vám do této debaty, několik let jsem dělal na reklamacích
byť PC ale to nevadí, ale s tímto jsem se už setkal
nikoli že jsem řešil auto, ale celkově jsme to řešili ve firmě i s právníkem při sezení a školení o zákoníku ( firma prý prodala nějaké služební auto který se po měsíci kdy vyjelo ze servisu a prodalo se, vysypalo
A´t už prodáváte jako soukromá osoba nebo bazar, držíte jako prodávající záruku ze zákona 6 měsíců na skryté vady ( skrytá vada se rozumí vada, kterou, jako prodávající nesdělíte ) a to že máte ve smlouvě že byl kupující seznámen se stavem vozidla nijak nepopisuje onu skrytou závadu.
Pokud soudní znalec ( atestovaný a v oboru ) potvrdí závadu jako skrytou vadu, v tom případě má kupující nárok na zrušení kupní smlouvy, náhrady či slevy z ceny kupní.
viz zde a další hromada článků : http://www.autoweb.cz/odpovednost-za-va ... ku-i-uvod/
6 měsícu díky tomu, že se jedná o použité zboží, tedy ze zákona je 6 měsíců pokud se nedohodnete jinak.
Takže když to shrnu, tak pokud Vám dá soudní znalec za pravdu ohledně skryté vady diferáku tak se k tomu prodávající musí postavit, jinak je možnost toto řešit občansko-právním sporem, kdy na kupujícího hlavu jdou všechny náklady,včetně servisu, nákladu na odtah, popřípadě půjčovnu a další
kdyby jste někdo chtěl nějak poradit nebo mi zanadávat, tak SZ



A´t už prodáváte jako soukromá osoba nebo bazar, držíte jako prodávající záruku ze zákona 6 měsíců na skryté vady ( skrytá vada se rozumí vada, kterou, jako prodávající nesdělíte ) a to že máte ve smlouvě že byl kupující seznámen se stavem vozidla nijak nepopisuje onu skrytou závadu.
Pokud soudní znalec ( atestovaný a v oboru ) potvrdí závadu jako skrytou vadu, v tom případě má kupující nárok na zrušení kupní smlouvy, náhrady či slevy z ceny kupní.
viz zde a další hromada článků : http://www.autoweb.cz/odpovednost-za-va ... ku-i-uvod/
6 měsícu díky tomu, že se jedná o použité zboží, tedy ze zákona je 6 měsíců pokud se nedohodnete jinak.
Takže když to shrnu, tak pokud Vám dá soudní znalec za pravdu ohledně skryté vady diferáku tak se k tomu prodávající musí postavit, jinak je možnost toto řešit občansko-právním sporem, kdy na kupujícího hlavu jdou všechny náklady,včetně servisu, nákladu na odtah, popřípadě půjčovnu a další

kdyby jste někdo chtěl nějak poradit nebo mi zanadávat, tak SZ

Dle definice skryté vady, to ale nejspíš nebyla skrytá vada, když v době prodeje normálně fungoval, čili nebyl vadný.[/b]matheasek píše:A´t už prodáváte jako soukromá osoba nebo bazar, držíte jako prodávající záruku ze zákona 6 měsíců na skryté vady ( skrytá vada se rozumí vada, kterou, jako prodávající nesdělíte )
Kamarádovi se na fungl novým autě rozsypala spojka na 30tisících km a ani DASka s tím nic neudělala, oprava stála 42 tisíc km.
Ono je to jednoduchý kecat o právech kupujících ale když dojde k řešení problému tak až na vyjímky to pro kupujícího dopadne blbě, hlavně u starých střepů. Právník to rozseká jen na tom že vozidlo má najeto víc jak 200-240 tisíc km. To je totiž životnost automobilu, po tomto nájezdu co chce někdo reklamovat když životnost skončila
Ono je to jednoduchý kecat o právech kupujících ale když dojde k řešení problému tak až na vyjímky to pro kupujícího dopadne blbě, hlavně u starých střepů. Právník to rozseká jen na tom že vozidlo má najeto víc jak 200-240 tisíc km. To je totiž životnost automobilu, po tomto nájezdu co chce někdo reklamovat když životnost skončila

Možná kdybys viděl rozdělanej diferák a věděl bys jak funguje tak bys pochopil že zrovna tohle je věc která je normálním provozem skoro nezničitelná, maximálně díky velkýmu nájezdu začne hučetmatheasek píše:o prokázání vady neříkám nic. Je třeba mít znalecký posudek, samozřejmě protistrana má taky nárok udělat si protiznalecký posudek![]()
Jen je škoda chlapy aby nad tím každý mávl rukou a nic neřešil, pak budeme přesně živit tyhle zm*dy a to já třeba nehodlám.
Dobrou

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 697
- Registrován: ned 24.10.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
Já bych řekl, že je to o svědomí obou stran. Už jsem nechtěl reagovat, ale Oldafuv příspěvek o autě po smrti s 200-240tis.km mě zarazil. Od někoho jako ty bych upřímně nerad někdy auto kupoval. Být to pravda asi by se tu přetáčely km nahoru. Koupil sis auto s 200tis., takže bohužel auto po smrti, nemáš nárok na reklamaci. Kde to jsme? Takovýto nájezd mám spousta nových aut do 3let.
To že životnost automobilu se pohybuje mezi 200-240tis km není můj výmysl, to je udaj který uvádějí výrobci a instituce co zkoumají životnost automobilu. Sám si většinou kupuju auta s takovým nájezdem ale nikdy mě nenapadlo otravovat prodejce s nějakou závadou . Auto si ode mě nikdy nekoupíš, většinu aut když už je to nerentabilní opravovat rozprodám na dílyloyd-krismas píše:Já bych řekl, že je to o svědomí obou stran. Už jsem nechtěl reagovat, ale Oldafuv příspěvek o autě po smrti s 200-240tis.km mě zarazil. Od někoho jako ty bych upřímně nerad někdy auto kupoval. Být to pravda asi by se tu přetáčely km nahoru. Koupil sis auto s 200tis., takže bohužel auto po smrti, nemáš nárok na reklamaci. Kde to jsme? Takovýto nájezd mám spousta nových aut do 3let.

oldaf píše:Možná kdybys viděl rozdělanej diferák a věděl bys jak funguje tak bys pochopil že zrovna tohle je věc která je normálním provozem skoro nezničitelná, maximálně díky velkýmu nájezdu začne hučetmatheasek píše:o prokázání vady neříkám nic. Je třeba mít znalecký posudek, samozřejmě protistrana má taky nárok udělat si protiznalecký posudek![]()
Jen je škoda chlapy aby nad tím každý mávl rukou a nic neřešil, pak budeme přesně živit tyhle zm*dy a to já třeba nehodlám.
Dobrou
oldaf: nejseš náhodou ten chytrolín z dieselfora který tam má mechanické čerpadlo a když se někdo na něco zeptá tak neví nic?
bože na takový lidi jsem alergickej...

mimochodem jestli jsi někdy viděl rozlítlej diferák tak by jsi toto nikdy nenapsal. a shodou náhod se mi v difu po zapáleni pneu ulomil jeden zub. Co myslíš že následovalo když se to dostalo do ozubeného soukolí?
Pro všechny: toto je běh na dlouho trat, a nakonec se přes právníky nic nevyřeší a auto akorát stojí a stárne protože po dobu řešení se s tím nic nechce dělat protože se neví kdo to bude platit.
Asi bych poradil aby si dotyčný koupil jiný diff a má po starostech.
Ale tisíc lidí, tisíc chutí. A ted do mě.

Tak poslouchej, jsem ten chytrolín co denně obětuje i pár hodin telefonátů zadarmo lidem kteří si nevědí rady se svým autem, ty ses mě na něco ptal a neodpověděl jsem ti? Myslím že pro spoustu lidí jsem toho udělal dost.Paty píše:oldaf píše:Možná kdybys viděl rozdělanej diferák a věděl bys jak funguje tak bys pochopil že zrovna tohle je věc která je normálním provozem skoro nezničitelná, maximálně díky velkýmu nájezdu začne hučetmatheasek píše:o prokázání vady neříkám nic. Je třeba mít znalecký posudek, samozřejmě protistrana má taky nárok udělat si protiznalecký posudek![]()
Jen je škoda chlapy aby nad tím každý mávl rukou a nic neřešil, pak budeme přesně živit tyhle zm*dy a to já třeba nehodlám.
Dobrou
oldaf: nejseš náhodou ten chytrolín z dieselfora který tam má mechanické čerpadlo a když se někdo na něco zeptá tak neví nic?
bože na takový lidi jsem alergickej...
mimochodem jestli jsi někdy viděl rozlítlej diferák tak by jsi toto nikdy nenapsal. a shodou náhod se mi v difu po zapáleni pneu ulomil jeden zub. Co myslíš že následovalo když se to dostalo do ozubeného soukolí?
Pro všechny: toto je běh na dlouho trat, a nakonec se přes právníky nic nevyřeší a auto akorát stojí a stárne protože po dobu řešení se s tím nic nechce dělat protože se neví kdo to bude platit.
Asi bych poradil aby si dotyčný koupil jiný diff a má po starostech.
Ale tisíc lidí, tisíc chutí. A ted do mě.
Ano po zapálení gum se ti ulomil zub, a to je podle tebe normální jízda? Pokud chceš dělat s autem kraviny tak nečekej že ti opravy bude platit bejvalej majitel.