Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

recenze

Vše o 2er se špatně otočeným motorem F45/F46
Odpovědět
Zpráva
Autor
xhans
Registrovaný
Příspěvky: 207
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: ČB

#1 Příspěvek od xhans »

"The steering lacks any sense of connection with the road and the whole car is missing the balance you get with rear-wheel drive" :)

Nešlo si to neodpustit , do úvodu :)
Uživatelský avatar
fishmaker Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#2 Příspěvek od fishmaker Moderátor »

co takhle nějaká vlastní zkušenost xhansi by nebyla ??
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#3 Příspěvek od maxmin »

My jsme právě pořídili 218i AT automat pro ženu místo její e46 touring 320i.
Dvojka je prostornější, vyšší, tišší, pocitově mnohem živější, jízdně velice příjemná.
Jediné z čeho jsem měl trochu šok je ten tříválec. Na volnoběh je to zvenku jako šicí stroj, třepe se výfuk, uvnitř to malinko vrní a vibruje (pořád méně než 218d) a při nízkých rychlostech, třeba 60km/h do kopce ten motor trošku duní.
Taťka má rapida 1.2 tříválec, na volnoběh nejsou cítit žádné vibrace, člověk má pocit že chcípl motor :-) Čekal jsem tedy že ten "kultivovaný" tříválec od BMW bude v tomhle ohledu ještě o třídu dál, ale není.. Dá se na to ale zvyknout, při běžné jízdě a když se na to člověk nesoustředí to vůbec nevadí, pořád lepší než diesel. Kdyby byl ten motor aspoň do 2tis. ot. téměř neslyšitelný, nemělo by to chybu.
Diesel podle mě vůbec nemá smysl, ten benzín je tišší, jede skoro stejně a při klidné jízdě nic nežere. Cestou z renocaru jsme jeli kolem 120km/h a spotřeba 5,3. Tady na kratší trasy kolem domu předpokládám že bude jezdit kolem 7l. Kdybyste někdo kupovali dvojku, tak ať má sportovní sedadla a led světla, stojí to za to!
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#4 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

N53 v e60 s manuálem = Praha a okolí 7,4 bez odříkání a na dálky pod 6,5 (500 a více km)... to je na R6 s 3,0 a 218PS trochu jinde jak třepoucí se R3 :-/
“Ability is what you're capable of doing.”
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od xyron »

Hanz zabil .. no jo no... :lol:
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#6 Příspěvek od maxmin »

S N62 v e61 (545i) s automatem se umím dostat i pod 8l, ale to je už vážně ekojízda se zimními 225ky. Ale bohužel, když jsme řešili jestli vylítanou rozvrzanou R6 nebo novou (předváděcí) R3 za podobné peníze, zvítězil tříválec...
Uživatelský avatar
fishmaker Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#7 Příspěvek od fishmaker Moderátor »

maxmin : máš tam LED světla ? dalo by se kdyžtak zastavit do Sviť líp ať to přeměří jak to vlastně svítí ?
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#8 Příspěvek od maxmin »

LED světa tam mám, ale do sviť líp to mám daleko, takže to nezajedu změřit. Každopádně svítí dobře.

Jinak co se týká auta už objevuji i první nevýhody. S bezklíčovým startováním zapomínám zamknout, když mám kliček v kapse, nebo zatím co jsem parkoval žena odběhla do obchodu i s klíčkem.. chce to zvyknout si a případně objednat i komfortní přístup, aby člověk nemusel klíček vůbec lovit z kapsy pro odemykání a zamykání. Ale je to spíše o zvyku než nevýhoda.
Taky mě štve nastavování sedaček.
V e46 pro změnu výšky stačilo zatáhnout za páčku a nadzvednout se - to šlo hned. Tady musím "pumpovat" páčkou asi 10x nahoru/dolů abych si snížil sedadlo, je to dost pomalé a otravné.
Moc nechápu start/stop systém - často zastaví zcela zbytečně, třeba jen na 1s, ale to chápu, auto neví jak dlouho budu stát. Když už to ale s tou spotřebou tak hrotí, tak nechápu, proč to zpátky nastartuje když zařadím P. Právě na Pčku je přece největší předpoklad, že vůbec nikam nepojedu a motor běží úplně zbytečně...
A pak ještě jedna blbost - v idrive nejde přehrávat videa z usb i když to prý jde aktivovat přes diag. Někdy se to hodí když mám v autě dítě.., proč je to ve výchozím stavu neaktivní když tam ta funkce je?
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od xyron »

Takových věcí je víc... prostě to soudruzi z NSR nechtějí uživatelům zbytečně ulehčovat...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: recenze

#10 Příspěvek od Filozof »

mno mám pohled takovej že pořádnej chlap chce bmw se zadním náhonem a min 6válec ...
U ženy je to jedno hlavně že má auto pěknou barvu jede pěkně a jakej je tam motor nebo co auto umí je šumák.
Takže osobně jo proč ne pro ženu cokoliv ale chlap by asi nebyl dlouho spokojenej a raději starší auto ale s pořádným motorem od 2,5i a 6válec nahoru....

Bohužel jako skalní fanda jdou všechny BMW s 3válecema a předním náhonem mimo mě a doufám to nikdy nebudu mít ani vlastnit ...
Jinak ženě přeji spoustě spokojených km s BMW. Ale pro skalního fandu značky se sportovním charakterem to moc není. :D
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

Re: recenze

#11 Příspěvek od maxmin »

K tomu přednímu náhonu - nedávno se mě žena ptala proč ji pořád prokluzují kola když se chce rychleji rozjet, že ji to e46 nedělala :-) Takže ten rozdíl pozná i běžný uživatel.
Zase na druhou stranu mi i ta 218i připadá živější a přitom je úspornější a tišší než 530d e39, kterou jsem kdysi měl.
Plynulost se s klasickými benzínovými atmosférami vůbec nedá srovnávat :-( Ty překoná už jen elektro.
Ale srovnání se starým dieslem s dvojnásobným objemem je docela zajímavé :-)
Napadlo by tady někoho, že 218i má širší rozchod kol než např. e38? :-D A vlastně i lepší výbavu..
Ale jinak mi připadá jako takové spotřebko, které do tří let prodáme.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: recenze

#12 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Docela se jich po Brně celkem víc vyrojilo ať menší či ty větší Tourery. Naštěstí vtom sedí vždy ženská a nebo vykukuje i potomek, ale stejně nechápu co vede rodinný rozpočty doma k tomu vyhodit 2x víc za předohrab MPV, když to dneska vyrábí každej a už celkem s dobrým designem. Tohle měla dávno vyrábět spíš Škoda namísto slavnýho Kaďáku.. Tím chci říct, že bych radši od BMW maželce pořídil SUV X1 či X3. Ale samozřejmě i tak přeju mnoho šťastných kilometrů.
Uživatelský avatar
fishmaker Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

Re: recenze

#13 Příspěvek od fishmaker Moderátor »

Totic : zajímavý názor...takže 2jka je podle tebe na nic...a koupit X1 - což je stejnej podvozek a motory v trochu jiný kastli a dát za to ještě o 200tis víc ti nevadí :D
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

Re: recenze

#14 Příspěvek od maxmin »

Já sháněl nějakou náhradu pro mou ženu místo pěkné e46 touring (320iA LPG).
Chtěli jsme něco novějšího (aby bylo ve výrazně lepším stavu než co jsme prodali), většího, ne však výrazně dražšího na provoz, automat s hydroměničem a ne naftu. Pokud možno s odpočtem DPH. Bohužel žádné auto do cca 300tis kč, které jsme viděli nebylo ve výrazně lepším stavu než e46 co jsme prodali. Vše bylo min. 10 let staré s min. 150tis. a více km. Viděli jsme např. X3 rok 2006 3.0iA LPG 200kW, údajně první majitel, najeto 150000km a top stav, ale byla to přestříkaná vylítaná hujda dovezená z USA, obouchaná ze všech stran a 150tis. bylo leda tak mil., rozvrzaný ošoupaný interier, měl to nějaký překupník, který to možná koupil od 1. maj. v ČR.. Moc benzínových X3 nebylo a nenašli jsme žádnou s cenou do 300tis, která by byla alespoň ve stavu prodané e46, natož výrazně pěknější... Koukali jsme i na Mercedes R, opět vše v horším, maximálně v podobném stavu jako prodaná e46, byť klidně i 3x dražší a trochu novější. Jedna z posledních variant byl touran 1.4tsi na cng. Ty už se v dané ceně daly sehnat i výrazně zachovalejší než co jsme prodali. Je perfektně praktický a úsporný, ale jinak jsem si připadal jako v pojizdné krabici. Prostě Vás doveze z A do B, ale neudělá vám radost. I přesto jsem byl nalomený, že nějakého nakonec koupím, žena "radost" za volantem až tak neřeší :-)

Pak jsem viděl v renocaru akci na předváděcí 218i. Byla lehce nad 400tis. bez DPH vč. servisu do r.2019 a 2-leté záruky. (katalogová cena 801784 s DPH) Ještě ten den jsem jel do Brna, kde mi na víkend půjčili předváděčku s tím, že mi auto rezervují do pondělka. Prvních pár km byl trochu šok z motoru, není tak kultivovaný, jak bych od nového BMW čekal, ale přesto je podle mě lepší než jakýkoli diesel. Velmi rychle jsem si zvykl a volal jsem, že to beru. Chtěli jsme automat, sport. vyhřívané sedačky, led světla, parkovací čidla a přesně tohle to mělo. Bylo sice trochu dražší, než jsem původně chtěl, ale počítám, že za 3 roky bude s nájezdem cca 90tis. pořád dobře prodejné za 300tis-350tis. bez DPH, takže předpokládaná roční amortizace (+servis zdarma) je někde na úrovni roční amortizace + servisu u e46. Takže ve výsledku jsou tam podobné náklady na provoz :-) (srovnávám zánovní auto s odpočtem DPH se starým bez odpočtu...)
Zcela jistě to vyjde lépe, než u 10-leté x3 za 300tis., nebo dokonce mercedesu Rka.. o kterých jsem uvažoval.

Totic: X1 se mi i ženě líbí mnohem více, absolutně bez debat, ale v tuto chvíli je nejlevnější předváděcí X1 se stejným motorem, automatem a horší výbavou o 270tis. bez DPH dražší a až na vzhled jsou to téměř totožná auta. Stejný podvozek, interier, motor, převodovka a to nám za to nestálo. A najdi mi nějaké MPV s benzínem a automatem (měničovým) a cca 37% slevou oproti katalogové ceně za předváděčku. To celkem dost změní situaci :-)
A co se týká škody, ze zoufalství jsme zkoušeli i yetiho (1,2tsi dsg), to bylo ještě horší než ten touran... Plastový interier (dokonce i volant!), mizerná převodovka, slabý motor, hluk od kol. Předváděcí byl jen cca o 100tis. levnější než 218i, ale s mnohem nižší výbavou, bez servisu..
ZDRI
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 11.02.2021 16:27

Re: recenze

#15 Příspěvek od ZDRI »

BMW 2 Grand Tourer 218i, 5-místný, 2016/70.000 km, jezdím s ním od 10/2020.

Hledáno rodinné auto pro 2 dospělé + 2 děti + velká Husky, určitě benzin, určitě manuál (malý nájezd, určitě ne SUV. Původně bylo 1. volbou větší kombi, zkoušena podobně stará Octavia, Astra, Focus, Superb, Auris, Avensis. Kufr a vnitřní variabilita (lyže, pes, spousta báglů na hory) ale pořád nevyhovovala. Takže dál zkoušeno to, co na trhu zbylo z MPV - bohužel v rozumném benzínu není moc co vybírat.

Úplnou náhodou objeveno toto BMW (14 dnů před koupí jsem nevěděl, že existuje...), OK na první nasednutí. Za mě - ideální kompromis mezi MPV a kombíkem, kufr stačí, auto je pořád rozumně velké a (ne)vysoké. Jízdní vlastnosti a kvalita zpracování proti "dodávkovým" MPV nesrovnatelná. Za mě ohromné plus - klasické ovládání bez patlání dotykového displeje a dělení/variabilita zadních sedaček. Ano, je to 3-válec a předokolka (v minulosti jsem často jezdil se služební pětkovou čtyřkolkou), ale ani toto mě v normálním provozu neuráží. Jak to bude s životností/poruchovostí této řady ukáže čas.
Odpovědět