Já sháněl nějakou náhradu pro mou ženu místo pěkné e46 touring (320iA LPG).
Chtěli jsme něco novějšího (aby bylo ve výrazně lepším stavu než co jsme prodali), většího, ne však výrazně dražšího na provoz, automat s hydroměničem a ne naftu. Pokud možno s odpočtem DPH. Bohužel žádné auto do cca 300tis kč, které jsme viděli nebylo ve výrazně lepším stavu než e46 co jsme prodali. Vše bylo min. 10 let staré s min. 150tis. a více km. Viděli jsme např. X3 rok 2006 3.0iA LPG 200kW, údajně první majitel, najeto 150000km a top stav, ale byla to přestříkaná vylítaná hujda dovezená z USA, obouchaná ze všech stran a 150tis. bylo leda tak mil., rozvrzaný ošoupaný interier, měl to nějaký překupník, který to možná koupil od 1. maj. v ČR.. Moc benzínových X3 nebylo a nenašli jsme žádnou s cenou do 300tis, která by byla alespoň ve stavu prodané e46, natož výrazně pěknější... Koukali jsme i na Mercedes R, opět vše v horším, maximálně v podobném stavu jako prodaná e46, byť klidně i 3x dražší a trochu novější. Jedna z posledních variant byl touran 1.4tsi na cng. Ty už se v dané ceně daly sehnat i výrazně zachovalejší než co jsme prodali. Je perfektně praktický a úsporný, ale jinak jsem si připadal jako v pojizdné krabici. Prostě Vás doveze z A do B, ale neudělá vám radost. I přesto jsem byl nalomený, že nějakého nakonec koupím, žena "radost" za volantem až tak neřeší
Pak jsem viděl v renocaru akci na předváděcí 218i. Byla lehce nad 400tis. bez DPH vč. servisu do r.2019 a 2-leté záruky. (katalogová cena 801784 s DPH) Ještě ten den jsem jel do Brna, kde mi na víkend půjčili předváděčku s tím, že mi auto rezervují do pondělka. Prvních pár km byl trochu šok z motoru, není tak kultivovaný, jak bych od nového BMW čekal, ale přesto je podle mě lepší než jakýkoli diesel. Velmi rychle jsem si zvykl a volal jsem, že to beru. Chtěli jsme automat, sport. vyhřívané sedačky, led světla, parkovací čidla a přesně tohle to mělo. Bylo sice trochu dražší, než jsem původně chtěl, ale počítám, že za 3 roky bude s nájezdem cca 90tis. pořád dobře prodejné za 300tis-350tis. bez DPH, takže předpokládaná roční amortizace (+servis zdarma) je někde na úrovni roční amortizace + servisu u e46. Takže ve výsledku jsou tam podobné náklady na provoz

(srovnávám zánovní auto s odpočtem DPH se starým bez odpočtu...)
Zcela jistě to vyjde lépe, než u 10-leté x3 za 300tis., nebo dokonce mercedesu Rka.. o kterých jsem uvažoval.
Totic: X1 se mi i ženě líbí mnohem více, absolutně bez debat, ale v tuto chvíli je nejlevnější předváděcí X1 se stejným motorem, automatem a horší výbavou o 270tis. bez DPH dražší a až na vzhled jsou to téměř totožná auta. Stejný podvozek, interier, motor, převodovka a to nám za to nestálo. A najdi mi nějaké MPV s benzínem a automatem (měničovým) a cca 37% slevou oproti katalogové ceně za předváděčku. To celkem dost změní situaci

A co se týká škody, ze zoufalství jsme zkoušeli i yetiho (1,2tsi dsg), to bylo ještě horší než ten touran... Plastový interier (dokonce i volant!), mizerná převodovka, slabý motor, hluk od kol. Předváděcí byl jen cca o 100tis. levnější než 218i, ale s mnohem nižší výbavou, bez servisu..