Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

645ci SMG vs. bezSMG

Vše o o E24, E63/E64, F06, F12/F13, G32
Zpráva
Autor
Piddas
Registrovaný
Příspěvky: 138
Registrován: stř 25.08.2010 00:00
Bydliště: Olomouc/Pardubice

#1 Příspěvek od Piddas »

Ahoj,

mám jednoduchou otázku, chystám koupit BMW 645ci a chci se optat, jestli je rozdíl mezi klasickým automatem a SMG jen v tom řazení na volantu, nebo to má ještě nějakou výhodu?

děkuji
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

SMG je robotizovaný manuál s běžnou třecí spojkou, klasický automat nemá spojku ale hydrodynamický měnič.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Pavel 528
Registrovaný
Příspěvky: 1263
Registrován: stř 09.07.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Pavel 528 »

SMG je hotova tragedie a nechtel bych to v zadnem aute,chvili jsem to ridil prave v 6er a vubec mi to nevyhovovalo...zlatej obyc automat a nebo pak manual...no a taky se to docela sere
Piddas
Registrovaný
Příspěvky: 138
Registrován: stř 25.08.2010 00:00
Bydliště: Olomouc/Pardubice

#4 Příspěvek od Piddas »

ok a v čem byl tedy problém? rád bych konkrétnější info :)

díky
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#5 Příspěvek od TANN3R »

Si SMG vyzkoušej a hned poznáš rozdíl oproti klas. automatu. Výhodu ma snad jen jednu - minimální ztráty v přenosu výkonu na kola. Prostě manuální převodovka, akorát ji neovládáš ty... Mě osobně nevyhovuje v žádném autě, a už vůbec ne ve velkém GT, jako je 6er. Pro mě pohodlná, plynulá jízda = hydroměnič.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od JaraX »

já bych si zrovna zrovna šestku vzal v SMG, pás SMG šestek servisuju a zbožnuju tu převodovku.

výhody
menší ztráty - líp to jede
rychleji to řadí
řadení je tvrdší a ostřejší, působí to ostřeji a člověk si tu jízdu víc užije

nevýhody
méně komfortní, neumí to řadit plynule jak automat
spojka ovládáná plynem, v praxi to znamená že automat na D bez brzdy jede, SMG jede až když se přidá plyn, popojet třeba 3cm je nemožný, bud nic nebo 10cm :)

prostě automat je do dailycaru, SMG je do víkendovky.
jak už tu někdo psal, základ je se s tím projet.
Piddas
Registrovaný
Příspěvky: 138
Registrován: stř 25.08.2010 00:00
Bydliště: Olomouc/Pardubice

#7 Příspěvek od Piddas »

výborně moc děkuju za odpovědi, teď už konečně vím že chci SMG, chtěl sem ho i před tím (spíš možná jen kvůli těm packám na volantu) ale trošku mě zmátli negativní reakce, šestku chci jako třetí auto takže prostě víkendovka. co poruchovost? jak jsou na tom ? nejvíc se děsím motoru a převodovky...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od JaraX »

převodovka je normální manual, tam nic neodchází, ale určitě tě jednou čeká spojka, na ovládání převodovky občas odchází hydročerpadlo, ale to se dá tuším repasovat, moc bych se toho nebál, určitě si nech 50k na servis auta, to je u takovéhoto auta nutnost, jeď to koupit s člověkem co tomu rozumí a tydle auta dělá, při koupi udělejte diagnostiku.
nejhorší sou auta co si zakaznici kupujou sami, ted tady jeden muj zakaznik koupil vrak sedmy za 300, kupoval ju v lednu a už je 250 v servisu, přitom já si třeba kupoval tu stejnou za 230 a do servisu jsem dal 30 (ramena,oleje, olej automatu),
motor jako takovej je nesmrtelnej, maximalně z něho něco teče, někdo ho necha za 40 přetěsnit a jinej prostě furt doliva :D
Piddas
Registrovaný
Příspěvky: 138
Registrován: stř 25.08.2010 00:00
Bydliště: Olomouc/Pardubice

#9 Příspěvek od Piddas »

s tím servisem zatím počítám na 30k že do toho vrazim hnedka. to je OK, jde mi spíš o to aby se nepřehlédlo něco... kde někoho takového sehnat? :) ty jsi odkud prosim tě ? pokud mi někdo pomůže s výběrem a budu mít jasnou odpověď ,,za ty prachy to vem protože je v pořádku,, tak za to pár tisíc klidně pustim.

MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od JaraX »

ja jsem ze Žerotína u Olomouce, se někdy klidně stav na pokec, jet někam není problém, btw vím v olomouci a dobré šestce v SMG do 300k
Piddas
Registrovaný
Příspěvky: 138
Registrován: stř 25.08.2010 00:00
Bydliště: Olomouc/Pardubice

#11 Příspěvek od Piddas »

sakra to je náhoda... více sz ;) díky

MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek
lukass
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: pon 08.09.2008 00:00

#12 Příspěvek od lukass »

čau, mám 645ci smg a je to užasné, jic lepšího jsem neměl, je pravda, že teda měl M3 E46 SMG :) není nic lepšího, automat se může jit zahrabat, je to pro dědky a nebo třeba do X5

SMG je čistě manualní převodovka s nezaaretovanym neutrálem. je hydraulicky ovládaná, jediné co se na tom kazí je ten ovladací válec, ale co jsem si zjistil v BMW, tak prej i ten válec se jim podařilo přetěsnit , protože začne prolínat.

Převodovka má i automatický mod, ale ten není nic moc, protože řadí zbytečně ve vysokých otáčkách. Já osobně jsem si zvykl velice rychle a řadím pouze pádlama nebo po městě někdy klackem.

Dále kouzelné SPORT tlačítko :D nevím, zda všechny 645i mají dynamic drive, ale moje má a když se stiskne sport, tak auto je jako přilepené na zemi a dost tvrdé, je teda pravda, že já mám na své alu R21 a neuvěřitelně rychle to řadí a hlavně při každém podřazení si auto samo dá meziplyn, což u automatu určitě nezažiješ.

Někdo říka že se kazí ta jednotka smg, ale když jsem se na to ptal v BMW, tak mi kamarád řekl, že to není pravda.

Pokud se chces podívat, jak má auto fungovat, tak se klidně zastav, rád ukážu.

Momentálně mám na ní i výfuk M6 a je to krása, jen se mi nedaří sehnat přední nárazník.
Piddas
Registrovaný
Příspěvky: 138
Registrován: stř 25.08.2010 00:00
Bydliště: Olomouc/Pardubice

#13 Příspěvek od Piddas »

ahoj, moc díky za info, rád se zastavím :) právě mám v úmyslu koupit taky 645Ci s DD, SMG na 19" M6 kolech s M6 výfukem... :) takže budu rád když se domluvíme
lukass
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: pon 08.09.2008 00:00

#14 Příspěvek od lukass »

není to ta v auto samson nebo jak to je v olomouci?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od JaraX »

o té sem slyšel že to je vylítaná mrdka, ale nevím co je na tom pravdy
lukass
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: pon 08.09.2008 00:00

#16 Příspěvek od lukass »

vím, že nějaký rok zpátky co 6er neměla moc hodnotu se tahle dala pořídit okolo 200k. výfuk je tam nějaky přetvářený tuším že originál dával k tomu, ale i podle foto ty koncovky jsou nějaké křivé.
Butchi
Registrovaný
Příspěvky: 268
Registrován: pát 20.06.2014 00:00
Bydliště: Olomoucko

#17 Příspěvek od Butchi »

Ta šestka tam už stojí opravdu dlouho.... Už od pohledu je taková.... řekněme zašlá... Ale neseděl jsem, ani neřídil...Byl jsem se tam podívat na e61 535d.
Ta už je tam taky pěkně dlouho a když jsem ji viděl z venku, už jsem nechtěl vidět ani nic dalšího.

V tomhle bazaru se pohybujou občas "upravený" auta... Minule jsem jel kolem a vidím Z3 copué, ještě ta první, užasně úchylná. Tu jsem musel vidět a když jsem k ní přišel, chtělo se mi brečet.
Na střeše karbonová folie, auto v matný, prostě strašněj humus.... a přitom měla 2.8i, krásný 18" prostě sen....

v Olomouci je ještě jedna 6er a to v A1 auto u Obi..... Ale to je 635d http://www.autoa1.cz/cs/nase-nabidka/de ... =1&id=2158
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od JaraX »

635D si koupí jen blázen,
navíc cena je trošku šílená když 6ka v SMG se dá koupit do 300 s V8
Piddas
Registrovaný
Příspěvky: 138
Registrován: stř 25.08.2010 00:00
Bydliště: Olomouc/Pardubice

#19 Příspěvek od Piddas »

no... pánové, tak sem jí v tom auto samson koupil... hihi, vylítaná mrdka to možná trošku je, ale za ty prachy sem ochoten do ní investovat. na diag žádné chyby nebyly, vše funguje jako má. takže jde na servis, potom na renovaci laku, na zimu renovace kol a nikdo jí nepozná :)
JohnyB
Registrovaný
Příspěvky: 600
Registrován: pát 19.02.2010 01:00

#20 Příspěvek od JohnyB »

tys ji koupil??? sorry, to se na me nezlob, ale to fakt nechapu :D za kolik ti ji nakonec pustili?
Odpovědět