Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E61 Upgrade předních brzd na výkonější

upravené vozy :)
Odpovědět
Zpráva
Autor
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Honza325 »

Teď, po dokončení renovace letní sady kol si pohrávám s myšlenkou, že OEM brzdiče a kotouče jsou tak nějak nevzhledně menší, než by se hodili a větší brzdnej účinek, kort v dnešní době neni nikdy na škodu..
Teď jsou na autě originál 324mm kotouče (3,0d).
Shlídnul jsem už spoustu nabídek - jak na nový kity, tak použité brzdiče (většinou Bremba) z různých aut od Alfy Romeo, přes Mercedesy, Porsche, po třeba Lamborghini. Otázka zní, z čeho použít. Cenově, předpokládanym výkonem, úvahou nad podobnou provozní hmotností atd. mi vycházejí zajímavě šestipístky z MB (SL?) AMG. Kotouče by měli mít v průměru (teď si nejsem jistej, to bych upřesnil) 360x30mm. Přes léto provozuju 19" BMW kola v rozměrech 8x19 s ET20 a zadek 9,5X19 s ET32..
Potřeboval bych nějakej postřeh/rady/tipy od někoho už znalého, kdo by mi byl schopnej říct - z tohodle auta neber, z tohodle jóó nebo tyhle brzdiče je potřeba ubrousit (což bych nerad) aby vlezli pod kolo... A ve finále nějakou osvědčenou techniku měření - jak vyrobit držák třmene, jak odměřit, z čeho vyrobit, případně kde koupit. To samý s kotoučema. Budou samozřejmě jinak zapuštěný a snad ze všech aut budou mít jiný rozteče. Brzdy budu používat jen s těmahle kolama, v zimě s timhle autem moc nejezdim nebo je přehodim za OEM. Z toho důvodu budu volit něco mezi 360mm až 380mm. V čechách mi tyhle díly přijdou trochu předražený, nicméně v zahraničí jsou ceny o dost příznivější. Repas pístků před montáží beru tak nějak samozřejmě..

Jinak o kladech, ale i záporech takto velkých brzd moc dobře vím. S tím do toho jdu. I když to neni Mko nebo podobný náčiní, tak už mi cca rok plní spíš službu víkendovky/auta pro radost/auta na dovolený, tak proto vymýšlim podobný kraviny :twisted: Docela mě v tom ještě podpořilo, když jsem před nějakym časem viděl velký Bremba u Medy na e39 ///M Touring
8O

Dík za postřehy
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Co se týče brzdičů, tak se dělají dva způsoby uchycení a ne každej brzdič ti musí sedět :) Někdy to vychází hodně blízko origo šroubům do těhlice, takže redukce se realizuje pak těžko... změř si rozteč šroubů co jsou na autě a pak těch co je na brzdiči, který by tě zajímal a pak budeš moudřejší ;)
Na repas více pístkovejch brzdičů si najdi co stojí materiál - dojdeš k tomu, že to je sranda za několik tisíc, jelikož na velikost kotoučů co píšeš budeš potřebovat 8 pístků (vééélek brzdič). Z pravidla jsou brzdiče z produkce brembo případně ap racing, jen jsou na tom jiný nápisy :)
Druhá věc jsou pak kootuče - nové vícedílné kotouče v tvým rozměru budou stát okolo 10tis jeden novej klidně (dle výrobce samozřejmě, asi by se dali levněji...) potom pořádný destičky taky nestojí pár kaček (momentálně jsem hledal desky do C63 amg a jako decentní performance desky za 9500 mě přijdou docela dost :lol: )

Suma sumárum, vyřešenej kit za 50tis pak není tak drahej...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00

#3 Příspěvek od _stalker_ »

Já jsem si nechával dělat brzdy tady ;) http://jpvyfuky.cz/ a spokojenost. Mam kotouče 330 a dělali se i držáky celkem mě to vyšlo na 12000Kč stim že kotouče jsou dělaný na ferodo 2500. Třmeny mam z alfy romeo 159 2,4JTD Brembo.
Dovezl jsem třmen a těhlici.
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Honza325 »

Díky za rady, pokusim se od prodávajícího dostat rozteč šroubů jeho třmene.. RepSet pístků mi doveze známý z USA, ale asi bych potřeboval zjistit nějaký číslo dílu přímo Bremba a ne Mervedes. Je to na brzdičích někde uvedený? Ale co se týče samotný výroby držáku, tak to asi změřit až po dodání a namontování kotoučů ne? Abych logicky věděl, o kolik dál bude brzdič od šroubů na těhlici.. Nebo se to dá jinak? Kotouče nechám udělat, ale jsem trochu v mrtvym bodě, protože - teď nevim rozteč šroubů a ani jestli se tam brzdič z AMG celkově vleze,aby neškrtal o disk. Jak se počítá typ kotouče, resp. zapuštění třecí plochy tak, aby byla přesně na střed brzdiče?
Jinak auto využívám jen v běžnym provozu, takže ani nevyužiju plovoucí kotouče. Nebo je to pro 6ti až 8mi píst nutný? Na okruhu s tim lítat nebudu, takže u mě nějaký extrémní teploty a zvlnění asi nehrozí. Destičky to samé, mě postačej originál co tam budou patřit nebo jen street Feroda nebo EBC... 50tis. neni tak velká částka za takovej upgrade, ale stejně do toho tolik nedám, z důvodu dalších věcí, který jsem si na autě vymyslel :roll: :) Nicméně okolo 40tisíc to bude jak nic.. Ideální by bylo nějaký schéma s výkresem rozměření parametrů, nemá někdo?


Děkuju za odkaz, vypadaji solidně. Mohl bych jim svěřit výrobu držáků :)
Prosim ještě další poznatky, určitě je tu ocení víc lidí..
Odpovědět