Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Čiptuning N52, N53 (prostě neturbo R6) vs. STK + ME

upravené vozy :)
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#41 Příspěvek od vita11 Moderátor »

N53 325i je softwarově přiškrcená 330i, takže je to asi jediná atmosféra na světě (nebo jedna z mála), která se dá čipem a výměnou sání upravit o 50 koní.
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#42 Příspěvek od Filozof »

je to tak jak píše vita11: někde tady o tom byla diskuze zkus pohledat dokonce BUDVLAD si to nechal upravovat ... koupi 325i a úpravama dosáhneš výkonově na 330i.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#43 Příspěvek od pavproch »

eeee, potřebuješ ještě i koupit "threestage intake manifold" , jinak z 325i nikdy výkon/krouťák plnotučné 330i nedostaneš.... :wink:
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#44 Příspěvek od vita11 Moderátor »

šak píšu čip a sání :wink: a tady ti tuneři to většinou nabízí v balíčku
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

#45 Příspěvek od MMM123 »

vita11 píše:šak píšu čip a sání :wink: a tady ti tuneři to většinou nabízí v balíčku


Keby v tom tuningu (odkaz čo som dával o pár príspevkov vyššie) bolo aj 3-stupnove sanie, asi by to nestalo komplet nejakych 600euro. Budvlad dal za upravu aj so saním cca 2000.-

Kto to tu ponuka "balicku" ? Nejako som to nenasiel...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#46 Příspěvek od pavproch »

@víťa: já reagoval na filozofa, keterý si to krapet zjednodušil... :lol:
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#47 Příspěvek od vita11 Moderátor »

MMM123 píše:Keby v tom tuningu (odkaz čo som dával o pár príspevkov vyššie) bolo aj 3-stupnove sanie, asi by to nestalo komplet nejakych 600euro. Budvlad dal za upravu aj so saním cca 2000.-

Kto to tu ponuka "balicku" ? Nejako som to nenasiel...


Většinou to stojí ty 2tis EUR (tvůj odkaz jsem neotevíral, bral jsem to jako jednoho z nich). Nabízí to několik německých úpravců. Jestli ti belgičani sání nemění, tak to může být důvod, proč se nedostanou na plnohodnotý výkon 330i. SW přiškrcení/omezení přívodu paliva je hlavní aspekt toho sníženého výkonu 325i
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#48 Příspěvek od Filozof »

abych to nemusel vypisovat tady už to bylo řečeno vše zde.

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=85636

zde úpravce ... možná umí i někdo v ČR.

http://wintertuning.de/index.php?option ... Itemid=112
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

#49 Příspěvek od MMM123 »

Filozof píše:abych to nemusel vypisovat tady už to bylo řečeno vše zde.

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=85636


Tak "vše" tam určite povedané nebolo, už len kvoli tomu že tá téma prebiehala v roku 2010. Vtedy tam nikto neavizoval úpravu, ktorú som náhodou objavil :

http://www.br-performance.be/en-be/chip ... -325i-n53/

Som jeden z majiteľov E90 325i N53B30UO a preto ma to dosť zaujíma.
Nenašiel by sa niekto jazykovo zdatný, kto by to vedel preveriť o čo tam vlastne ide ?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#50 Příspěvek od pavproch »

na e90post jsou toho o konverzi 325i->330i tuny a tuny, jenomže se to (skoro) všechno vztahuje na N52, bo do emeriky sa N53 nikdy nevozila bo, tam maj síru v benzínu
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

#51 Příspěvek od MMM123 »

Inak chlapi, ako ste pokročili so zalepením EGR (AGR) ventilu? Pavproch sa na to chystal pred časom ale zatiaľ žiadny report... Tiež mi je proti srsti púšťať do sania výfukové sračky.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#52 Příspěvek od pavproch »

a ještě chvíli nic asi reportovat nebudu, bo Michalovi sa do teho vyloženě nechce... a při dnešním servisu to zase neudělal... je teda fakt, že tomu vývodu ze svodů k EGR je u 4kolky (xdrive) strašně, ale strašně blbý přístup...
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

#53 Příspěvek od MMM123 »

Filozof píše:zde úpravce ... možná umí i někdo v ČR.

http://wintertuning.de/index.php?option ... Itemid=112


Zrovna o tomto úpravcovi (wintertuning) sa budvlad po osobnej skusenosti vyjadril v zmysle, že to boli vyhodené peniaze a auto to nedalo nič...
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

#54 Příspěvek od MMM123 »

pavproch píše:a ještě chvíli nic asi reportovat nebudu, bo Michalovi sa do teho vyloženě nechce... a při dnešním servisu to zase neudělal... je teda fakt, že tomu vývodu ze svodů k EGR je u 4kolky (xdrive) strašně, ale strašně blbý přístup...


A nie je možné to zaslepiť na nejakom prístupnejčom mieste? Veď to nemusí byť zrovna na výfukových zvodoch, či áno ?
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#55 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Hromada informací je na německých fórech. Trochu jsem kolem toho kroužil před cca 1,5 rokem a dalo se tam najít co všechno je jinak mezi 325i a 330i, jakým způsobem je to přiškrcené, dost referencí (tenkrát se tam mluvilo o 2 firmách, ale už si nepamatuju jména). Hodně lidí si tenkrát stěžovalo, že nedosáhli slibovaného výkonu, ale třeba jenom polovičního nárustu (měřeno hned po čipu a po nějakém zajetí se to mělo zlepšit...)
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#56 Příspěvek od pavproch »

BudVlad píše:Tady je to napojení na svody:

Obrázek


Já vycházím z informace/fotky od Budvlada, kde to blindoval on - z donucení, bo AFe svody prostě nemají vůbec žádný vývod k EGR...
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#57 Příspěvek od BudVlad »

MMM123 píše:
Filozof píše:zde úpravce ... možná umí i někdo v ČR.

http://wintertuning.de/index.php?option ... Itemid=112


Zrovna o tomto úpravcovi (wintertuning) sa budvlad po osobnej skusenosti vyjadril v zmysle, že to boli vyhodené peniaze a auto to nedalo nič...


Wintertuning to dělá před barákem a jsou to vyhozené peníze.
Obrázek
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

#58 Příspěvek od MMM123 »

@BudVlad: som rád že si sa zapojil do debaty. To isté som odpovedal niekomu o pár príspevkov vyššie, ktorý ten wintersport odporúčal a tvrdil, že všetko na túto tému už bolo povedané:::
Btw: čo si myslíš o tej úprave, čo som nadhodil vyššie ?? Je to podľa teba možné len premapovaním ?

http://www.br-performance.be/en-be/chip ... -325i-n53/
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

#59 Příspěvek od MMM123 »

pavproch píše:
BudVlad píše:Tady je to napojení na svody:

Obrázek


Já vycházím z informace/fotky od Budvlada, kde to blindoval on - z donucení, bo AFe svody prostě nemají vůbec žádný vývod k EGR...


Áno, toto som už na fore videl. Budvlad to zaslepil v tom mieste preto, lebo sa mu to tam hodilo, kedže menil zvody a musel pri tom prirubu zo zvodov do EGR odpajať. Ale ked tak pozeram na schemu AGR okruhu, tych miest na zaslepenie je tam viac, podla mna je uplne jedno kde sa ten okruh preruší. Pokiaľ to má motoru pomôcť a nerobí to autu žiadny problém, veľmi rád by som to realizoval.

Ďalšia vec: N53B30 má zvody pochopiteľne dvoje, AGR ventil je predpokladám len jeden. To znamená že je napojený len z jedných výfukových zvodov ?
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#60 Příspěvek od BudVlad »

MMM123 píše:
Btw: čo si myslíš o tej úprave, čo som nadhodil vyššie ?? Je to podľa teba možné len premapovaním ?


Přemapováním se výkon zvýšit dá, ale vždy si to nechat dělat na brzdě.
Přestavba 325i na 330i není jen o zvýšení výkonu. 330i má větší brzdy, jinou převodovku, jiný diferenciál, jiný výfuk ... Já jsem kupoval 325i protože jsem plánoval dostat z motoru víc než má 330i, měnit brzdy, výfuk, diferenciál ...
Z motoru se dá dostat i víc než 300 hp. Tady je upravený N52 s výkonem 340 hp ( v podstatě stejný motor bez přímého vstřiku ale s valvetronic):

Obrázek
Obrázek
Odpovědět