Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Motor E36 M3 3,2 S50B32 na kusy.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 195
- Registrován: pát 04.04.2008 00:00
- Kontaktovat uživatele:
Zdravim místní odborníky, kdo dokáže pojmenovat možnou závadu?
Posupně budu přidávat další info a fotky.
K první fotce jen to, že takto obtištěné výfukové ventily jsou na všech 5ti válcích (šestý se nenašel).
Občas je vidět obtištěný i sací ventil.
Také si myslíte, že to není normální, že to tak v BMW nechtěli?
Posupně budu přidávat další info a fotky.
K první fotce jen to, že takto obtištěné výfukové ventily jsou na všech 5ti válcích (šestý se nenašel).
Občas je vidět obtištěný i sací ventil.
Také si myslíte, že to není normální, že to tak v BMW nechtěli?
- Přílohy
-
- pist.JPG (89.21 KiB) Zobrazeno 4748 x
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 195
- Registrován: pát 04.04.2008 00:00
- Kontaktovat uživatele:
ventily jsem jeste vsechny neprohlizel ty co zustaly, co se stalo na tom valci, kde vylitla ojnice je otazka.
jedna z moznosti je, ze se to dotklo uz moc a odnesla to ojnice.
druha moznost je, ze to melo tocit 9 tis. ot. a pry to melo normalne vydrzet.
kazdopadne na to mam zpracovany znalecky posudek, ktery bohuzel neni moc smerodatny, protoze pan znalec si ten motor zapomel nak rozebrat a nevidel ty obtisknute ventily v pistech.
jako nejpravdepodobnejsi pricinu destrukce motoru oznacil snizeni mazacich schopnosti oleje na zaklade odebranych vzorku oleje ve kterem byla po destrukci namíchaná chladící kapalina - což by nikdo nečekal.
jedna z moznosti je, ze se to dotklo uz moc a odnesla to ojnice.
druha moznost je, ze to melo tocit 9 tis. ot. a pry to melo normalne vydrzet.
kazdopadne na to mam zpracovany znalecky posudek, ktery bohuzel neni moc smerodatny, protoze pan znalec si ten motor zapomel nak rozebrat a nevidel ty obtisknute ventily v pistech.
jako nejpravdepodobnejsi pricinu destrukce motoru oznacil snizeni mazacich schopnosti oleje na zaklade odebranych vzorku oleje ve kterem byla po destrukci namíchaná chladící kapalina - což by nikdo nečekal.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 195
- Registrován: pát 04.04.2008 00:00
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 195
- Registrován: pát 04.04.2008 00:00
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 195
- Registrován: pát 04.04.2008 00:00
- Kontaktovat uživatele:
A co vůle ventilů, koukal na to někdo během těch 5 tis. km? 9 tis otáček je moc na zajetej motor, natož na motor po repasi (i když je otázka, co se repasovalo a měnilo)
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 195
- Registrován: pát 04.04.2008 00:00
- Kontaktovat uživatele:
Co se skutecne menilo tot otazka. Myslim ze bezne veci jako krouzky, ojnicni loziska a tesneni. Zadnej ohen.
Tech 9000 to pry ma vydrzet. A to ze se to potkava je pry normalni u tohohle motoru.
To jsou rady co jsem dostal od cesty.
Musim ale dat k dobru, ze mi bylo nabidnuto sestaveni noveho motoru jakoze se slevou.
Je to jako kdyz vas v restauraci priotravi jidlem a dostanete poukaz na dalsi konzumaci. No neberte to.
Tech 9000 to pry ma vydrzet. A to ze se to potkava je pry normalni u tohohle motoru.
To jsou rady co jsem dostal od cesty.
Musim ale dat k dobru, ze mi bylo nabidnuto sestaveni noveho motoru jakoze se slevou.
Je to jako kdyz vas v restauraci priotravi jidlem a dostanete poukaz na dalsi konzumaci. No neberte to.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Osobně vidím těch přícin možných víc... špatný časování rozvodů, kdy výfukovej ventil byl dlouho otevřenej (takový ten domácí tunynk). Po tom to může být časování seriový, ale extrémně snížená hlava, kdy po tom nestačí vybrání v pístech a nebo jestli někdo podřazoval do 9tis/ot tak to nemuseli stíhat ventilový pružiny (únava materiálu) - nevím do kolika otáček jsou navržený, ale ty by snad těch 9 mohli dát.
Ojka může vyběhnout z mnoha příčin, ale tady ych to viděl jednoznačně na špatnou vůli, pokud to byl trestaci motor jakože byl, tak se to mělo složit volněji než serie - cca kolem 7stovek vůle na ojnici a tak těch 5 stovek na hlavních (Pokud byly těsnější ojniční než hlavní, tak špatně mazaly) klidně je možný, že jeden čep byl jinak ojetej než ty ostatní, nebo pokud to bylo broušený tak špatnej brus atd. Však sám víš teďka jaká to je alchymie to správně poskládat
Ojka může vyběhnout z mnoha příčin, ale tady ych to viděl jednoznačně na špatnou vůli, pokud to byl trestaci motor jakože byl, tak se to mělo složit volněji než serie - cca kolem 7stovek vůle na ojnici a tak těch 5 stovek na hlavních (Pokud byly těsnější ojniční než hlavní, tak špatně mazaly) klidně je možný, že jeden čep byl jinak ojetej než ty ostatní, nebo pokud to bylo broušený tak špatnej brus atd. Však sám víš teďka jaká to je alchymie to správně poskládat

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 195
- Registrován: pát 04.04.2008 00:00
- Kontaktovat uživatele:
9° na seriový vačce je už hodně a pokud někdo líznul hlavu, tak bych se tomu vůbec nedivil. 9kot/min pro 3,2 je se seriovým vnitřkem hranice, kam bych se dostat nechtěl. Nestihají se zavírat ventily, odskakují a pak stačí jedno cvrnknutí a letí vnitřek ven. Jeslti si dobře pamatuju, tak bezpečný ot jsou 8700 pro S50B32. Pro S50B30 je to 8500 a pro M52B28 7500.
Jinak bych doporučil změřit délku všech ojnic, jestli nejsou natažený, což by vysvětlovalo ty otisknutý ventily, pokud hlava nebyla snížená. A to že to třeba špatně mazalo nemuselo být v provopočátku ani vodou v oleji, ale třeba nízkým tlakem oleje na ojničních ložiskách, například v důsledku velké vůle na ložiskách kliky. Měl jsi tam budík tlaku oleje? Pokud ano, kolik ukazoval? Jinak motor by ti prodejce měl poskládat nový zadarmo, pokud nemáte sepsanou smlouvu, že by záruka platila jenom za nějakých definovaných podmínek.
Jinak bych doporučil změřit délku všech ojnic, jestli nejsou natažený, což by vysvětlovalo ty otisknutý ventily, pokud hlava nebyla snížená. A to že to třeba špatně mazalo nemuselo být v provopočátku ani vodou v oleji, ale třeba nízkým tlakem oleje na ojničních ložiskách, například v důsledku velké vůle na ložiskách kliky. Měl jsi tam budík tlaku oleje? Pokud ano, kolik ukazoval? Jinak motor by ti prodejce měl poskládat nový zadarmo, pokud nemáte sepsanou smlouvu, že by záruka platila jenom za nějakých definovaných podmínek.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 195
- Registrován: pát 04.04.2008 00:00
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 195
- Registrován: pát 04.04.2008 00:00
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 195
- Registrován: pát 04.04.2008 00:00
- Kontaktovat uživatele: