Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Motor E36 M3 3,2 S50B32 na kusy.

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Zpráva
Autor
ThomasW201
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pát 04.04.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od ThomasW201 »

Zdravim místní odborníky, kdo dokáže pojmenovat možnou závadu?
Posupně budu přidávat další info a fotky.
K první fotce jen to, že takto obtištěné výfukové ventily jsou na všech 5ti válcích (šestý se nenašel).
Občas je vidět obtištěný i sací ventil.
Také si myslíte, že to není normální, že to tak v BMW nechtěli?
Přílohy
pist.JPG
pist.JPG (89.21 KiB) Zobrazeno 4745 x
hulda
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od hulda »

Z toho textu by člověk usoudil, že se to nepotkalo a motor normálně jel ?!
Nebo jsou ventily ohnuté?
ThomasW201
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pát 04.04.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od ThomasW201 »

ventily jsem jeste vsechny neprohlizel ty co zustaly, co se stalo na tom valci, kde vylitla ojnice je otazka.

jedna z moznosti je, ze se to dotklo uz moc a odnesla to ojnice.
druha moznost je, ze to melo tocit 9 tis. ot. a pry to melo normalne vydrzet.

kazdopadne na to mam zpracovany znalecky posudek, ktery bohuzel neni moc smerodatny, protoze pan znalec si ten motor zapomel nak rozebrat a nevidel ty obtisknute ventily v pistech.

jako nejpravdepodobnejsi pricinu destrukce motoru oznacil snizeni mazacich schopnosti oleje na zaklade odebranych vzorku oleje ve kterem byla po destrukci namíchaná chladící kapalina - což by nikdo nečekal.
ThomasW201
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pát 04.04.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od ThomasW201 »

:idea:
Přílohy
DSC_0172.jpg
DSC_0172.jpg (140.71 KiB) Zobrazeno 4687 x
1927163_10203520505283608_482061120_n.jpg
1927163_10203520505283608_482061120_n.jpg (42.06 KiB) Zobrazeno 4687 x
ThomasW201
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pát 04.04.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od ThomasW201 »

:idea:
Přílohy
DSC_0294.JPG
DSC_0294.JPG (148.68 KiB) Zobrazeno 4686 x
DSC_0079.jpg
DSC_0079.jpg (122.36 KiB) Zobrazeno 4686 x
DSC_0071.jpg
DSC_0071.jpg (136.13 KiB) Zobrazeno 4686 x
DSC_0072.jpg
DSC_0072.jpg (135.98 KiB) Zobrazeno 4686 x
DSC_0063.jpg
DSC_0063.jpg (128.19 KiB) Zobrazeno 4686 x
ThomasW201
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pát 04.04.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od ThomasW201 »

A málem bych zapomel napsat, že motor byl 5000km po repasy za 125 000 Kč.
Anton
Registrovaný
Příspěvky: 804
Registrován: úte 18.07.2006 00:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Anton »

Ty bláho! Z tutoho mám noční můry.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#8 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

A co vůle ventilů, koukal na to někdo během těch 5 tis. km? 9 tis otáček je moc na zajetej motor, natož na motor po repasi (i když je otázka, co se repasovalo a měnilo)
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
ThomasW201
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pát 04.04.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od ThomasW201 »

Co se skutecne menilo tot otazka. Myslim ze bezne veci jako krouzky, ojnicni loziska a tesneni. Zadnej ohen.

Tech 9000 to pry ma vydrzet. A to ze se to potkava je pry normalni u tohohle motoru.
To jsou rady co jsem dostal od cesty.

Musim ale dat k dobru, ze mi bylo nabidnuto sestaveni noveho motoru jakoze se slevou.
Je to jako kdyz vas v restauraci priotravi jidlem a dostanete poukaz na dalsi konzumaci. No neberte to.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Osobně vidím těch přícin možných víc... špatný časování rozvodů, kdy výfukovej ventil byl dlouho otevřenej (takový ten domácí tunynk). Po tom to může být časování seriový, ale extrémně snížená hlava, kdy po tom nestačí vybrání v pístech a nebo jestli někdo podřazoval do 9tis/ot tak to nemuseli stíhat ventilový pružiny (únava materiálu) - nevím do kolika otáček jsou navržený, ale ty by snad těch 9 mohli dát.
Ojka může vyběhnout z mnoha příčin, ale tady ych to viděl jednoznačně na špatnou vůli, pokud to byl trestaci motor jakože byl, tak se to mělo složit volněji než serie - cca kolem 7stovek vůle na ojnici a tak těch 5 stovek na hlavních (Pokud byly těsnější ojniční než hlavní, tak špatně mazaly) klidně je možný, že jeden čep byl jinak ojetej než ty ostatní, nebo pokud to bylo broušený tak špatnej brus atd. Však sám víš teďka jaká to je alchymie to správně poskládat ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
ThomasW201
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pát 04.04.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od ThomasW201 »

Diky, ten domaci tunynk tam urcite probeh. Jedna z vacek hlasila na diagnostice ze je o 9 stupnu jinam jeste kdyz to chodilo.
Vojtakrapa
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: stř 03.10.2012 00:00

#12 Příspěvek od Vojtakrapa »

slušný slušný
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

9° na seriový vačce je už hodně a pokud někdo líznul hlavu, tak bych se tomu vůbec nedivil. 9kot/min pro 3,2 je se seriovým vnitřkem hranice, kam bych se dostat nechtěl. Nestihají se zavírat ventily, odskakují a pak stačí jedno cvrnknutí a letí vnitřek ven. Jeslti si dobře pamatuju, tak bezpečný ot jsou 8700 pro S50B32. Pro S50B30 je to 8500 a pro M52B28 7500.
Jinak bych doporučil změřit délku všech ojnic, jestli nejsou natažený, což by vysvětlovalo ty otisknutý ventily, pokud hlava nebyla snížená. A to že to třeba špatně mazalo nemuselo být v provopočátku ani vodou v oleji, ale třeba nízkým tlakem oleje na ojničních ložiskách, například v důsledku velké vůle na ložiskách kliky. Měl jsi tam budík tlaku oleje? Pokud ano, kolik ukazoval? Jinak motor by ti prodejce měl poskládat nový zadarmo, pokud nemáte sepsanou smlouvu, že by záruka platila jenom za nějakých definovaných podmínek.
ThomasW201
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pát 04.04.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od ThomasW201 »

Smlouva je k nicemu. Dostal jsem asi 10% kompenzaci. Auto jelo jelo a v pul vterine to vyskocilo, bez znamek upozorneni.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

ThomasW201 píše:Smlouva je k nicemu. Dostal jsem asi 10% kompenzaci. Auto jelo jelo a v pul vterine to vyskocilo, bez znamek upozorneni.


Tak ještě se můžeš soudit.
ThomasW201
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pát 04.04.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od ThomasW201 »

To bych i rad, ale ta smlouva je k nicemu. To uz jsem zjistoval.
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#17 Příspěvek od chip »

A nějaká záruka na provedenou práci?
ThomasW201
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pát 04.04.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od ThomasW201 »

Tak je to samozdrejme jen a jen moje chyba. Motor najel 5000 km nez se to stalo.
Anton
Registrovaný
Příspěvky: 804
Registrován: úte 18.07.2006 00:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Anton »

Já bych je teda zažaloval. 10% sleva na novou repasy je výsměch.
Třeba už jen tim , že pohrozíš, tak z nich vypadne něco rozumněšího.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od MattyX Moderátor »

10% je výsměch, hlavně s tím, že Ti nadělí něco dráž (práce), aby se na tom zase zahojili a tím pak koza zůstane celá a vlk by se měl nažrat :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Odpovědět