Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Porovnání Z4 - Boxster - SLK

Vše o Z1 E30, Z3 E36, Z4 E85/E86/E89, Z8 E52
Odpovědět
Zpráva
Autor
Georgino_PM
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: úte 23.12.2014 01:00

#1 Příspěvek od Georgino_PM »

Ahoj,
premyslim, ze na jare poridim cabrio. Ma to byt treti auto do rodiny, vikendovka. Jeste do nedavna jsem byl presvedcen, ze to bude Boxster - pripada mi nejsportovnejsi, ale jak tak do toho zabredavam vice a vice, vychazi mi z toho ted trochu lepe Z4 - za dane penize koupim lepsi kousek, vetsi vyber, asi levnejsi udrzba, chapu Z4 vice jako auto pro denni jezdeni (coz by se mi vlastne hodilo, jezdim 50tkm rocne, tak ze bych auta stridal).
SLK asi ne, ale zase ma vyhodu plechove strechy, nevyhodou je, ze 6V motoru je malo a jsou drahe, levne jsou 200 kompressory. A ja chci 6 valec, v Z4 nejlepe 3.0.
Takze - chapu, ze jsem zde na foru BMW :-) Nicmene zkuste se povznest nad klubovou prislusnost a objektivne polozit na stul duvody, proc to ma byt Z4 nebo proc by to mel byt Boxster.
A DULEZITE - merim 190cm - jak dobre se vejdu do Z4?
Jeste pridavam info, ze to ma stat kolem 300t Kc, tzn. Boxster rok 2001/2002, Z4 urcite o 2-3 roky novejsi.

Dik.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#2 Příspěvek od pavproch »

mám Z4 e89 ( o které s eříká že je vyměklejší než e85, o které uvažuješ) ale rozhodně bych neřekl, že je to daily driver, bo:

a) bylo by mi to líto m4Zlika trápit každý den, obzvláště v zimních sračkách

b) řidičsky je to natolik vděčné (na okreskách), že jezdit s tím po městě/do práce je imho hřích

c) leze sa do teho jak do ponorky/tanku

d) pro dialy driver dost nepraktické (mini kufr a tak) a taky to přivolává zájem okolí, čili nechávat to někde stát bez dozoru se mi vůbec, ale vůbec nelíbí...
Georgino_PM
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: úte 23.12.2014 01:00

#3 Příspěvek od Georgino_PM »

pavproch píše:mám Z4 e89 ( o které s eříká že je vyměklejší než e85, o které uvažuješ) ale rozhodně bych neřekl, že je to daily driver, bo:

a) bylo by mi to líto m4Zlika trápit každý den, obzvláště v zimních sračkách

b) řidičsky je to natolik vděčné (na okreskách), že jezdit s tím po městě/do práce je imho hřích

c) leze sa do teho jak do ponorky/tanku

d) pro dialy driver dost nepraktické (mini kufr a tak) a taky to přivolává zájem okolí, čili nechávat to někde stát bez dozoru se mi vůbec, ale vůbec nelíbí...


Jasne, rozumim.

a) v zime bych urcite nejezdil, myslim to tak, ze bych mel stale volbu druheho "velkeho" auta, proste kdyz bude zrovna pekne, tak bych si vzal Z4.

b) jezdim Plzen - Praha s notebookem (malej kufr nevadi), da se jet ruznymi oklikami, myslim, ze bych zabil dve mouchy jednou ranou - cestu z prace a zaroven poteseni z jizdy

c) hlavne mi jde o to, jak je to auto vlastne uvnitr velke, zda se tam proste s 190cm vejdu.

Diky.
houmik
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: úte 10.06.2014 00:00

#4 Příspěvek od houmik »

Vezmi E85 ale az po FL. Nic mensiho nez 2.5si/3.0i neber, budes si to vycitat. Jestli se do toho vejdes nebo ne, budes muset vyzkouset sam, v tomhle ti nikdo neporadi, jak se v aute budes citit. Dulezity bude rozdil mezi sedackami.

Z4 zase tolik pozornost neprivolava, jedine bys bydlel na vesnici :wink: neni to zase zadne extra auto, co si budeme povidat

jen k bodu b) za chvili te to nebude bavit jezdit tim kazdy den, e89 je komfortnejsi a o dost, z e85/86 jsi dost unaveny pri rizeni
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od xyron »

S tvým rozpočtem 300k koupíš Boxstera předFL, tj toho s těma hnusnejma světlama... v tom případě bych ho neřešil a šel rozhodně do Z4 E85 ... pokud bys mohl přihodit ještě 200-300k a koupit za 500-600k, tak bych šel do Boxstera S poFL... ale to je asi mimo..

Co se tyče Z4 E85 tak je jako daily driver použitelna uplně v pohodě... najel jsem s ní přes 40tis km, nikdy mě neprestala bavit řídit a rozhodně jsem z řízení nebyl unavenej ... :roll: :roll:

Určitě jak tu padlo bych hledal facelift, 2,5si nebo 3,0si ... čtyřválcový 2,0i určitě vynech...

S 190 cm bys snad problém mít neměl... já mám 184 a byl jsem ještě hluboko pod vrcholem okna...
houmik
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: úte 10.06.2014 00:00

#6 Příspěvek od houmik »

pouzitelna je, ale na jednani o projektu bych s ni v obleku a pres cele Rakousko nejel :-) na denni jezdeni jsou jina auta, aby si z toho vylezl v pohode a nepropoceny, ale kazdy ma jinou predstavu :-)
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od xyron »

Tak jezdit v tom v obleku je samozrejme nesmysl, to souhlasim... to ale v každem kabriu...
Uživatelský avatar
AlexZ4
Registrovaný
Příspěvky: 433
Registrován: čtv 19.01.2012 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od AlexZ4 »

Zpět k tématu... když jsem vybíral svoji srandakáru, zúžil jsem výběr na Boxster (987 - tedy poFL, 2007) a Z4 (E85 - tedy po FL, 2007). Boxster je super kára, skvělé svezení, ALE je to z mého pohledu takové hrozně odtažité... Udělá to vždy přesně to co chceš, je to takové "chirurgické"... řízení je přesné, odpovídá pojmu "německé"... Zato Z4 je živel, zmetek, BESTIE... Boxster do zatáčky navedeš a prostě ji projedeš jako po kolejích... Zato Z4 musíš chytit pod krkem, do zatáčky ji hodit a držet ji "za koule"... A možná se taky trochu modlit, aby neměla zabijáckou náladu... Z mého pohledu má Z4 duši... sice dábělskou, ale má definitivně své kouzlo... Nebo je to možná tak trochu černá magie, ale to je asi jedno :twisted:

A z pohledu ceny je to taky trochu jiné... Náklady na provoz jsou +- stejné - Boxster i Z4 už ti dnes oservisuje spousta lidí, dostupnost dílů dobrá, ceny podobné (pokud se bavíme o neoriginálním servisu). Jen kupní cena je pořád rozdílná. Když jsem před 3 lety kupoval srandakáru, tak Z4, rv. 2007 stála 450 - 550, Boxster, rv. 2007 stál 750 - 850. Jasně, jiné motory, ale jízdní výkony podobné.

U mě osobně pro Z4 hovořil ještě jeden fakt - do kufru dáš bez problémů golfový bag i s vozíkem 8) což je u Boxtera trochu problém... A s posezem problém nemám i se svou výškou 188cm, ale jedině s manuálními sedačkami - elektrické nejdou dál úplně dolů. A určitě to chce M sedačky, standardní jsou k ničemu (mizerné boční vedení).

Je třeba si hlavně uvědomit co chceš mít v garáži (jak už bylo někde psáno) - Vlka v rouše beránčím... A nebo ďábla, který netají čím je?

A pokud se rozhodněš pro Z4, tak určitě nic slabšího než 2.5si (160kW), 3.0si (195kW) je ideální.

SLK nehodnotím, to vypadlo už po prvním svezení - bylo to naprosto nezajímavé... spíš na dálnici, nulová zábava.
Fun Factory = BMW Z4 2.5si
EX Fun Factory = Subaru Impreza WRX STi
Martyn
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: ned 12.10.2003 00:00
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Martyn »

190cm budes mit u z4 sedacku na doraz, ale bez problemu (mam podobne a vesel jsem se).
3.0si jsem mel rok, pak jsem uvazoval nad boxsterem s (druhe gen.), ale
- mozna jsem jel v nejakym pelechu, ale si jelo mnohem lepsi.
- servis podle me v zadnem pripade nebude srovnatelny, nd u porsche uplne jinde, kvuli kazde kravine motor ven.
Za tyhle koruny Z4 all the way!:)
Odpovědět