Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Z4 e89 non rft pneu

Vše o Z1 E30, Z3 E36, Z4 E85/E86/E89, Z8 E52
Odpovědět
Zpráva
Autor
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#81 Příspěvek od ZZZZ »

Kde bys vzal metr, videls nekdy z4? Cela strecha je za stredovou osou vozidla a prevazna cast strechy vcetne nejtezsiho skla je temer nad zadni osou a citelne se posunuje jen a jen Verdeck co mas nad hlavou. Jestli se posunuje teziste k naprave 20 kilo tak to je hodne ty babicko.

Nemas to auto na stranu pretizeny o tvoji vahu kdyz jedes sam?
Přílohy
overview_exterior.jpg
overview_exterior.jpg (47.71 KiB) Zobrazeno 3649 x
MDaniel
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 14.03.2014 01:00

#82 Příspěvek od MDaniel »

Polemizovat tu muzes jak chces, kdyz je strecha nahore, je to vyrazne lepsi se stabilitou i na non rft 18. Jak to stahnu, je to opravdu hodne poznat, takze to je evidentne strechou. Zvlast na pneu, ktere se napriklad davaji i na auto kde vetsina vahy je vepredu, tak zadni kola nenesou tolik hmostnosti jako u auta 50:50
MDaniel
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 14.03.2014 01:00

#83 Příspěvek od MDaniel »

Navic jak vidis na obrazku, strdchu dostanes castecne i za zadni napravu.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#84 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Vliv má nejen rozložení hmoty ale i aerodynamika, víření vzduchu nad posádkou bez střechy zruší přítlak z víka kufru na zadní nápravu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#85 Příspěvek od ZZZZ »

Se strechou dole se teziste snizi, coz vlastnosti auta muze jen zlepsit a stazena strecha posune max o 20 kg smerem k zadni naprave, coz je neco pres jedno procento celkove hmotnosti.

Opravdu perlite jeden vic nez druhy. Ty (mozna) lepsi vlastnosti jsou zpusobeny spis aerodynamikou, nez posunem hmotnosti. Ja tedy poznam prd, ale asi nejsem takovy maestro jako mistni znalci.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#86 Příspěvek od pavproch »

Nepatrně to na chování auta poznat je, ale fakt enem trošku .... myslím jako jiná poloha těžiště a jiné rozložení hmostnosti na nápravy S a BEZ... ale fakt enem nepatrně.... a na brzdné vlastnosti to už nemá lautr žádný vliv
MDaniel
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 14.03.2014 01:00

#87 Příspěvek od MDaniel »

Achjo, to je diskuze...


Ja rikam ze to jde ppznat vyrazne pokud mas strechu nahore, nebo dole na non rft 18" continental. To pokud ma nekdo vetsi kola, nebo ma 18" rft asi je to poznat jen minimalne. Zkuste si to jeste jednou precist a snad nekdo pochopi co rikam. Dela mi to na aute velky rozdil, kdy auto po stazeni strechy zacne daleko vic plavat... Snad si rozumime.
MDaniel
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 14.03.2014 01:00

#88 Příspěvek od MDaniel »

Zzzzzzzz: jestli nekdy budes mit cestu pres zlin, stav se a muzes se projet abys videl jak to na techto pneu jde poznat, kdy je strecha hore/dole.
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00

#89 Příspěvek od shwaaraa »

Souměrnost brzd mi měřili v CarTecu a zjistili rozdíl 6%, což je podle nich prej úplně OK.

Vlní se to ale i bez brždění, stačí od cca 150km/h výš lehce ťuknout do volantu a auto se zavlní. Fouká vítr z boku a já to šněruju jak vožralej. Předjedu kamion a zavlním se.

Minulý letní (který neplavaly) jsem měl Dunlop SportMaxx TT, které mají údajně nějak kevlarem vyztužený bočnice..

Kdybych aspoň měl jistotu, že když koupím 19" + nonRF gumy, tak to už plavat nebude...
MDaniel
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 14.03.2014 01:00

#90 Příspěvek od MDaniel »

Shwara: presne, jdyz predjedu kamion, foukne vitr, zacne se to vlnit. Treba i kdyz po volantu jakoby chci udelat uhybny manevr tak citim jak mi zadek pochoduje do stran. Na rft to nedelalo, bylo to jak motokara.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#91 Příspěvek od pavproch »

@švára a MDaniel: oba tam máte asi (neupravovaný) OEM podvozek, že? Adaptive M suspension?

Kura, nemože být (principielní) problém v tom? Že prostě OEM a 18" se nemá rádo....

Můj m4Zlik adaptivní tlumiče má, od začátku (když ještě měl OEM podvozek) byl na 19" a nic jako plavání sem nepozoroval.... fčíl tam mám nižší tužší pružiny, tužší stabíky, LSD..... takže vypovídací hodnota mých pozorování může být dost vzdálená OEM stavu.

Jediné plavání, které pozoruju je plavání ve vyjetých kolejích.... Pzera v nich plavaly víc než PSS
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00

#92 Příspěvek od shwaaraa »

Mám origo M podvozek s adaptivními tlumiči. Auto bylo prodáno jako nové na 18".. Asi to je fakt tak, že potřebuju RF pneu a to, že minulé letní neplavaly, byla spíš náhoda v podobě kevlaru v bočnicích..
MDaniel
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: pát 14.03.2014 01:00

#93 Příspěvek od MDaniel »

Pavle, ano mam oem podvozek, sam si to projizdel:-))

Muze to byt nahoda ze si mel tvrdsi bocnice. V dnesni dobe setreni na vyem se nedivim, bavil jsem se s klukem co dela primo na konstrukci pneu a rikal ze sam do nemecka psal ze u nekterych pneu je bocnice extremne mekka.
Pater
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: sob 16.01.2016 01:00

#94 Příspěvek od Pater »

Zdravím. Někde jsem se dočetl, že RFt pneu mají výhodu proti nonRFt, že při defektu nedojde k poškození disku. S timhle nemám vůbec žádnou zkušenost, stalo se to už někomu? Můžu se poptat kolegy co jezdí s odtahovkou, jesli se s tím už setkal.
fajfka3
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: sob 14.11.2015 01:00
Bydliště: Praha

#95 Příspěvek od fajfka3 »

to Pater: vloni v létě jsem byl spolujezdcem v cabriu E 46,když jsme píchli zadní kolo. Nejdřív jsme to ani nevěděli,jen to nějak víc drncalo. Ještě jsme se na to téma bavili,že tahle silnice se moc nepovedla (bylo to v Rakousku). Jeli jsme asi 4km chatovou rekreační oblastí,ne moc rychle . Pak kolega zastavil a obešel auto. Zadní kolo rozválené. Nebyla to RFT guma,ale ráfek nepoškozený. Nasadili jsme náhradní galusku,ta měla 1,5at místo 4,5at.U pumpy dofoukli,pak objeli skoro celé Attersee +15km do servisu a koupili dvě nové gumy MOMO. Nic jiného tam v rozměru 255/30-18 neměli. Kolega na nich jezdí dodnes a je s nimi spokojený. Dokonce doma koupil i přední.
Po téhle zkušenosti jsme si oba do auta koupili opravné knoty,dvouhlavový autokompresor a vozíme to v kufru. Teď už určitě nikdo z nás nepíchne
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#96 Příspěvek od xyron »

Standart je 255/35 u R18 ... e46 nema hlidani poklesu tlaku v pneu ?
fajfka3
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: sob 14.11.2015 01:00
Bydliště: Praha

#97 Příspěvek od fajfka3 »

Moje chyba. Rozměr zadních gum samozřejmě 255/35 - 18. Auto je z r. 2001 a žádnou indikaci poklesu tlaku nemá
Pater
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: sob 16.01.2016 01:00

#98 Příspěvek od Pater »

fajfka3: díky. Dnes jsem jen na skok vyrazil kouknout na závody hasiču a ve vedlejší vesnici jsem málem defekt vyzkoušel na vlastní kůži. Kombinace debila který to dokázal udělat, hovno vidět přes kapotu Z4 a snaha parkovat u krajnice mně stála šrám na disku :twisted: naštěstí jen krajem, ještě že ty gumy mají takový lem.
Přílohy
IMG_20160515_150827_1.jpg
IMG_20160515_150827_1.jpg (187.76 KiB) Zobrazeno 4431 x
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#99 Příspěvek od ZZZZ »

Si nepamatuju kdy jsem jestli vubec nekdy pichnul na ceste gumu.
Pater
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: sob 16.01.2016 01:00

#100 Příspěvek od Pater »

Pokud mně paměť neklame tak hřebíků několik, unik vzduchu trval delší dobu, ale prdlá guma jen jednou. (za 25 let)
Odpovědět