Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Z4 e89 non rft pneu

Vše o Z1 E30, Z3 E36, Z4 E85/E86/E89, Z8 E52
Odpovědět
Zpráva
Autor
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#101 Příspěvek od ZZZZ »

To se mi netyka. Gumy kontroluju pravidelne prubezne, nebo pred dlouhou jizdou, nebo po delsim stani a neprovozuju gumy starsi nez 6 let nebo se vzorkem co se mi uz nelibi.
Pater
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: sob 16.01.2016 01:00

#102 Příspěvek od Pater »

Nekontroluju pokud nevidim viditelný únik nebo se mi nezdá něco při řízení, hřebík není tak snadné odhalit pokud se trefí dobře. Jinak těch 25 let není o jedněch gumách ale životě za volantem. Na starých gumách taky nejezdím.
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#103 Příspěvek od ZZZZ »

Pravidelnou kontrolou odhalis i hrebik a nejen hrebik.
Pater
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: sob 16.01.2016 01:00

#104 Příspěvek od Pater »

Opravdu nebudu zvedat před každou jízdou auto na zvedák abych si všechny kola podrobně lupou prohlédnul a opravdu jsem měl hřebíky které měly ubroušenou hlavičku a ty vidět nejdou. Pravděpodobnost je velmi malá, takže nebudu ztrácet hromadu času něčím co dokážu vyřešit až se to stane. Pokud se to přes noc nevyfouklo tak to ještě něco ujede a pak buď vyměním na cestě rezervu nebo dojedu do servisu nebo zavolám odtah. Od toho mně ranní kontrola nezachrání, protože zákon schválnosti funguje a hřebík můžu potkat kdykoliv jen co vyjedu ze vrat.
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#105 Příspěvek od ZZZZ »

Delej si co chces, ja nemam problem, nic nezvedam. Normalka manometr a i deb*l vidi, ze ma na nem o jednu, dve nebo tri desetinky min nez mel nekdy predtim. Na to neni potreba hever proboha.
Fakt jezdis 25 let?
Pater
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: sob 16.01.2016 01:00

#106 Příspěvek od Pater »

Tak sorry, já taky né. Deb.lové možná musí používat manometry, já jsem jen psal, že jsem za život potkal pár hřebíků a neznamenalo to okamžitě prázdnou gumu. Pokud vidím a cítím, že se něco děje, tak si tlak ověřím. Nechápu proč se vytáčíš. Měj se.
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#107 Příspěvek od ZZZZ »

Jezdit s nizkoprofilovou gumou /35-45 je o necem jinem nez okopavat gumy dodavky. Tam se hraje na desetiny baru a to plus nebo minus podle momentalniho opotrebeni v sirce celeho behounu.

Preci jen to neni guma za petku, jestli je nenakupujes v albertu.....
Pater
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: sob 16.01.2016 01:00

#108 Příspěvek od Pater »

Ano, uhádnul jsi to. Na nízkoprofilových pneumatikách se teprve učím jezdit a v návodu k Z4 o tom nic není, proto se ptám. Asi se podívám jestli na netu nejsou někde nějaké informace co a jak pohromadě.
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#109 Příspěvek od ZZZZ »

To se v navodu nepise, protoze to ma ucit autoskola. Jen u tech nizkoprilovych pneumatik na sportovnich autech s vysokym vykonem je to treba dodrzovat dusledneji. Nejde jen o spotrebu a absenci rezervy, ale o jizdni vlastnosti, brzdny vykon, opotrebeni atd.
Ta guma ztrati pri zimni odstavce nejakou desetinu nebo dve. Kdyz ztrati vic uz je to podezrely, ale kdyz ztrati dve nebo tri za tyden nebo dokonce den, tak to naznacuje nejakou netesnost. Treba ten hrebik. Kdyz to podchytis vcas, tak nemas problem na ceste, na auto se muzes v zatackach a pri brzdeni spolehnout. Proto musi byt ten manometr.

Kontrolovat prubezne u denniho jezdeni, pred delsi vestou, nebo po dlouhe pauze. Vyjedes z garaze, nechas bublat motor a obehnes auto s manometrem. Na dve minuty prace.

Sokuje mi, ze kdyz jezdis 25 let, ze ti to do krve samo nevlezlo.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#110 Příspěvek od xyron »

Manometr pouzivam jen jednou ročne a to vždy před sezonou, když jdu dofouknout kola... ale je fakt, ze víckrát by to sneslo, je to opravdu otázka 3 minut... v tom ma ZZZZ pravdu..

8)
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#111 Příspěvek od ZZZZ »

Kdyz ti to hlida elektronika, tak je to sranda, ale u mysaka nic takovyho (zaplatbuh) neni. Neopravitelny defekt znamena vymenu vsech 4 pneumatik za 15000 a to uz je slusna dan za lenost. Tak se radsi kouknu dvakrat nez vubec.
fajfka3
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: sob 14.11.2015 01:00
Bydliště: Praha

#112 Příspěvek od fajfka3 »

Když se nám tak hezky rozjelo povídání o gumách, měl bych dotaz. Na autě mám kola Styling 108 (podle mne jedny z nejhezčích) s vylepšením o zapuštěné ,,ventilky,,. Překontrolovat auto není tak snadné a na chvilku. Musím používat nástavec,který bych uvítal,kdyby byl delší. Zalomené koncovky hadic vzduchu nejde použít,jen přímé. Ptal jsem se k čemu tahle vychytávka, tak hlavně k tomu,aby ti nikdo nemohl jednoduše vypustit kolo,když už nemáš rezervu. Stejně uvažuju o tom,že při přezouvání na nové gumy tohle zruším a přejdu na vyčumující klasiku. A teď konečně ten dotaz: jsou nějaké z klasických ventilků lepší než ostatní, dost dobré pro moje Z4?
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#113 Příspěvek od ZZZZ »

Mam na kompresoru tuhle pistolku, s tou to taky nejde?

Obrázek
fajfka3
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: sob 14.11.2015 01:00
Bydliště: Praha

#114 Příspěvek od fajfka3 »

ZZZZ - Tak pěkné koncovky nemaje, řeším situaci tím co mám. Před pár dny jsem sem psal,že mám dvouhlavý autokompresor,který vozím sebou. Ten se připojuje rovnou na akumulátor a má přímou koncovku -jako na obrázku. Jen nemá dost dobrý manometr, i když prodejce ho řadí mezi velmi přesné. Zatím dobrý. Ale ten utopený ventilek má krycí šroub,tak ten nejdřív pryč. Pak našroubovat asi 5cm dlouhý ventilkový nástavec a teprve se dostávám nad ráfek a to ještě jen taktak. Tohle jsem chtěl řešit ev. výměnou za klasiku
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#115 Příspěvek od ZZZZ »

Ja ti rozumim, ale nerekls mi, jestli tahle koncovka na ten ventilek pasuje.
fajfka3
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: sob 14.11.2015 01:00
Bydliště: Praha

#116 Příspěvek od fajfka3 »

Myslel jsem,že napsal. Koncovka na obrázku je stejná jako ta moje a na ventilkový nástavec pasuje.
Pater
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: sob 16.01.2016 01:00

#117 Příspěvek od Pater »

ZZZZ píše:Sokuje mi, ze kdyz jezdis 25 let, ze ti to do krve samo nevlezlo.
Neměl jsem potřebu. Vozím často těžší náklad a tak podhuštěnou pneu poznám hned a hned to řeším.
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#118 Příspěvek od ZZZZ »

Tys mi vubec nepochopil, ja to s tebou resit nechci.
Pater
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: sob 16.01.2016 01:00

#119 Příspěvek od Pater »

To by mně zajímalo, co právě pořád řešíš, tlakoměr používám, když to uznám za vhodné. V reálu je to někdy možná častěji než doporučovaný 1 měsíc. Autoškola v r.89 kterou jsem absolvoval se určitě nezabývala specifiky nizkoprofilových pneumatik na sportovních vozech. Spíš se divím, že na to jaká auta máš a jak si jich ceníš, používáš asi nejlevnější hustič na trhu o jehož přesnosti bych pochyboval. Když jsem se v prvním mém příspěvku v tomto vlákně ptal na zkušenosti s těmito pnematikam, tak jsem určitě nečekal, že mně kdosi začne buzerovat za to, že nejsem zvyklý u aut která to nepotřebujou, pravidelně průbežně kontrolovat tlak. Co už, měj se, jdu si zkontrolovat tlak. A pak i v pneu.
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#120 Příspěvek od ZZZZ »

Todle vlakno se jmenuje Z4 e89 non rft pneu Ranfletaci by sem nemeli vubec chodit, mluvi z cesty.
Odpovědět