Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Teplota vody X5 E70 3,0 D

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Zpráva
Autor
Pavlosandokan
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: čtv 05.11.2015 01:00

#1 Příspěvek od Pavlosandokan »

Nazdar všem,
chci se zeptat, po jaké době jízdy by měl motor dosáhnout teploty pro otevření termostatu. Jel jsem např. 15 km cca 50 km/h, venku teplota 3 stupně a voda se dostala max na 73 stupňů. Také jsem náhodou zjistil, že po dlouhé trase(300 km) je kryt motoru úplně studený, po těch 15ti km byl naopak horký, je to normální? :Confused2:
"som z toho volaký zmetěný"
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Pavlosandokan
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: čtv 05.11.2015 01:00

#3 Příspěvek od Pavlosandokan »

Tak jsem vyměnil hlavní termostat a je to OK, teplota se drží kolem 90ky. Ještě jsem vyměnil filtry (vzduch, mikro a palivo), separátor a spotřeba náhle klesla na krásných 8,8 l z předešlých 9,8 l. Vše jsem zmáknul sám, takže ušetřených pár kaček za servis .... super trooper :palec:
Tož Báwu Zdar.
mitocross
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: pát 07.12.2012 01:00

#4 Příspěvek od mitocross »

A este si to podla vsetkeho stihol skor, nez doslo k pruseru s DPF, kvoli nizkej teplote.
Pavlosandokan
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: čtv 05.11.2015 01:00

#5 Příspěvek od Pavlosandokan »

No snad jo. Jak by se to příp. projevilo? :?:
mitocross
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: pát 07.12.2012 01:00

#6 Příspěvek od mitocross »

Prva faza: mas zly termostat, neohrieva sa ti dostatocne motor, skodlive vo viacerych ohladoch, ale ty sa to nedozvies, lebo BMW to nepovazuje za potrebne (...)

Druha faza: jednou z podmienok spustania aktivnej regeneracie DPF je dosiahnutie a udrzanie stabilnej teploty nad 75 st., co u E70 s vadnym termostatom nie je mozne (napr. mne v zavislosti od rezimu jazdy oscilovala teplota medzi 73-78 st.). Regeneracia sa nespusti,lebo neboli dosiahnute minimalne parametre, resp. regeneracia sa opakovane prerusi z uvedeneho dovodu (...)

Tretia faza: nastava plnenie filtra nespalenymi casticami bez ich priebezneho spalenia (aka regeneracie filtra). U E70 po naplneni cez uroven cca 60-70g auto do pamate RJ zapise chybovy kod 480A (prilis zaplneny DPF) a od tej doby sa regeneracia nespusta v ziadnom pripade, az do odstranenia chyby/vymazania chyby v RJ. Ty sa o tom ale nedozvies (!!!), pretoze BMW s tym bohatych zakaznikov nechce zatazovat...

Stvrta faza: stale jazdis bez naznaku problemov (!!!) Kod 480A ale zabranuje aktivnej regeneracii, tzn, len sa caka na upne zaplnenie filtra (!!!), kedy sa pri naplneni cca 100g nespalenych castic zapise kod 481A (filter zaplneny/nepriechodny).

Piata faza: Auto prechadza do nudzoveho rezimu. Az teraz ti vypise na iDrive "partikelfilter problem, navstivte pomalou jazdou servis" (!!!). Servis ti oznami, ze mas uplne zabedneny DPF a musis ho vymenit za novy za nekrestanske peniaze, alebo si ho dat vycistit, co castokrat dopadne spatne, pretoze vacsina metod cistenia je nesetrnych a dojde k poskodeniu samotneho filtra.

Toto je jeden zo zdrojov problemov s DPF u BMW. Posud sam ci to ma automobilka dobre vymyslene.
Ja osobne som to nastastie odhalil v tretej faze pomocou vreckovej diagnostiky (Carly for BMW),ktoru si raz za mesiac robim.Zachranil som sa od velkej palky za servis. DPF dostal na prdel, ale este nejaky cas to vydrzi, pretoze sa po opakovanom vymazani chytila automaticka regeneracia...

Rada kazdemu s BMW+DPF: SLEDUJTE PREVENTIVNE TEPLOTY MOTORA.
Crazy23
Registrovaný
Příspěvky: 306
Registrován: sob 19.04.2014 00:00

#7 Příspěvek od Crazy23 »

:palec:
Pavlosandokan
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: čtv 05.11.2015 01:00

#8 Příspěvek od Pavlosandokan »

Tak to zase soudruzi z NDR udělali někde chybu, hned letím ke kámošovi na diagnostiku, má ale jen nějakou univerzální, myslíte že to ukáže?
Popř. jakou a kde koupit tu tzv. kapesní diag., raději bych si to hlídal nezávisle na servisech.
Jinak díky za vyčerpávající info.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od JaraX »

jako jakou udělali chybu?
chyba je v naftových autech, ne v BMW, ono taky nikdo nepočítal že kdo si koupí naftové auto s tím bude chtít ještě 6 a víc let jezdit, holt je nafta přece jen spotřební, záruku si tydle motory odjezdí celkem bez problemu a pak šup pro nový model.
Pavlosandokan
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: čtv 05.11.2015 01:00

#10 Příspěvek od Pavlosandokan »

Chybu v hlášení stavu DPF a další, že teplotu vody si musíš složitě hlídat přes skryté menu.
Jinak mě moc neberou názory milovníků benzínu (samozřejmě ne všech).
Hlavně těch borců, co dělají servis BMW, všechno zná, všechno ví, ale když potřebuje někdo pomoc s dislem, tak ti řekne " fuj, ropáky nedělám ".
Asi jim nerozumí nebo co. 8O
Mě zatím žádný diesel nezradil, mám přístup k naftě za cenu bez DPH, tak nebudu přece kupovat benzína.
Takže asi tak.
mitocross
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: pát 07.12.2012 01:00

#11 Příspěvek od mitocross »

JaraX píše:jako jakou udělali chybu?
chyba je v naftových autech, ne v BMW, ono taky nikdo nepočítal že kdo si koupí naftové auto s tím bude chtít ještě 6 a víc let jezdit, holt je nafta přece jen spotřební, záruku si tydle motory odjezdí celkem bez problemu a pak šup pro nový model.


A benzinove auto nepotrebuje teplomer? Vadny termostat a sustavne podchladzovanie mu neuskodi?
OMG :roll:
Prosimta prestan s tou tvojou pesnickou, co tu dokola omielas. Vraj si mechanik a ludia z klubu k tebe chodia...
Ty snad kazdeho zakaznika vypravis s dovetkom "je to diesel, ja som vam to hovoril", bez ohladu na to, ci si sam porozumel zavade alebo nie?
Daj si na garaz napis "benzin only, max r.v. 2000".

Inak, myslim, ze http://www.auto.cz spsutilo nedavno peticiu "chceme teplomer na palubnej doske" :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od JaraX »

garáž benzín only nemam, ale dieselová auta už dělší dobu vůbec neservisuju,
benzínovému autu vadny tersmotat vůbec neuškodí, u svojí 7er už ho mam rok vadný, motor se místo na 103C zahřívá na 75C a vše funguje, nafta už by dávno nejela. Co by se tomu benzínáku jako mělo stát? přestane se regenerovat výfuková trubka?
zastávat se nečeho čemu nerozumíte nemá moc smysl. co ti řekne Snejk na naftová auta kterýmu projdou ročně stovky naftových aut rukama? že to je problémovej krám.

a nevím proč max r.v.2000? mě tady jezdí třeba i roční, dvoulety atd auta, a není s nima problém, pokud to nejsou nějaky 4V atd, což nejsou motory.
první si zkuste pořádný motor a pak tady něco vykládejte, lidi bez zkušeností co nikdy takové auto neměli a vše slyšeli jedna paní vyprávěla. ja měl spoustu naftových i benzínových BMW, provoz na LPG je prostě suvereně nejlepší, výkon motor, kultivovanost, náklady.

Libí se mi jak lidi s naftama maj furt nějaký problém
- soudruzí v NDR to špatně vymysleli, díky tomu mi to nejede
- Evropská unie vymýšlí samý kurvítka, díky tomu mi to nejede
- prodali mi špatnou naftu, díky tomu mi to nejede
- koupil jsem špatnej kus, díky tomu mi to nejede,
zkuste se někdy zamyslet a přestantě si furt na něco stěžovat, když už jste si to koupili tak bojujte a neremcejte, to co vás u nafty čeká se tady psalo tisikrát a ještě tisíckrát napíše.
mitocross
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: pát 07.12.2012 01:00

#13 Příspěvek od mitocross »

Jednoducho sa nezhodneme. Nevadi. Ty si vyhod termostat z auta, ked ho nepotrebujes. Ja si tam dam druhy, co funguje.

Stale mam vsak pocit, ze vykladas o starych autach.... Sme v sekcii X1-X5. To jako si niekto podla tvojich rad ma kupit napr. F15 v benzine a s perspektivou skoreho nacpania LPG?

"Libí se mi jak lidi s naftama maj furt nějaký problém
- soudruzí v NDR...."

V prvom prispevku som praveze napisal jeden jednoduchy sposob, ako predist niektorym "drahym" problemom. To bol zamer pre cele vlakno.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od JaraX »

benzínové motory v F15 zaplynovat nejdou, ale sou na tolik usporné že stejně jejiich provoz vychází lépe než naftové (samozřejmě v jistém horizontu km a konkrétní motory)
co ti pomůže teploměr vody? a jakej tam chceš? ten co měli modely Exx který stál na polovině v rozsahu cca 30C ukazoval furt stejně a nebo chceš ten co má felicia, kde jezdí ručička stále tam a zpět podle toho jak motor pracuje???
a teploměr oleje nechceš? co když odejde termostat oleje a ty to neuvidíš že se ti nezahřívá olej?
a co třeba ručička co bude ukazovat protitlak DPF? to je velmi duležita hodnota a měla by se udělat petice na to aby tam ta ručička byla.¨
Možná kdyby jste si nekupovali auta které potřebujou aby tam člověk furt něco hlídal a kontroloval tak by jste měli méně starosti.
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#15 Příspěvek od Sweden »

[u svojí 7er už ho mam rok vadný, motor se místo na 103C zahřívá na 75C a vše funguje, nafta už by dávno nejela.

To není Jardo moc dobrá vizitka servismana jako jseš ty,tím bych se tady moc nechlubil :D :D ,tedy pokud neděláš nějaký dlouhodobý test jak ten motor vydrží dlouho jezdit při takhle nízkých provozních teplotách :D

S těma budíkama souhlas,nepotřebuji koukat na vztyčenou ručičku teploměru nebo jakýsi podobný bazmek když reálná teplota vody bude o 30st.někde jinde.U většiny aut zcela běžná věc.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od JaraX »

vizitka to není dobrá, to je jasny, ale prostě nemam na svoje auto čas, vždycky si řeknu, už to udělam, stejně jako BT retrofit, všecko na to mam, ale ten čas prostě není, hlavně se už často radši věnuju prckovi než autu, stejně je tomu motoru tak nějak jedno, jeslti má 70C nebo 103C, akorát to trochu víc sežere, jelikož jsem s tím autem furt někde daleko, tak si chci preventivně přetěsnit celý motor, včetně termostatu, ale prostě ten čas není, hlavně koupě E53 mě dost časově a finančně zničila, to auto chce prostě furt peníze :)
mitocross
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: pát 07.12.2012 01:00

#17 Příspěvek od mitocross »

Sweden píše:
S těma budíkama souhlas,nepotřebuji koukat na vztyčenou ručičku teploměru nebo jakýsi podobný bazmek když reálná teplota vody bude o 30st.někde jinde.U většiny aut zcela běžná věc.


Nemusi to byt nespolahlivy rucickovy teplomer. Kludne by stacil digitalny ukazovatel, alebo len modra kontrolka nezahriateho motora ako u Skodovky F II. Ked ti bude pocas jazdy preblikavat nezahriaty motor,tak ti snad napadne,ze to nie je ok. Alebo cokolvek ine,jednoduche,staci porozmyslat, ked ti v skrytom menu BC ukazuje teplotu takmer na desatiny stupna,tak si to hadam pocitac necuca z prsta.
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#18 Příspěvek od Sweden »

Ano,digitální ukazatel (ala skryté menu akorát že by to měl člověk pořád na očích) myslím připadá v úvahu,ostatní fičury jsou dosti nespolehlivé a postrádají tím dost smysl.E39 mi taky ukazovala ručičkou přesně v místech kde má být idealní teplota a realita byla někde jinde,termostat vyměněn a ručička pořád ve stejných místech akorát že teplota už byla taková jaká má být,u e61 to stejné krom teda ručičkového ukazatele,u současné e63 taktéž to stejné,ať jsem jezdil při 70st. anebo při 105st. ukazatel pořád na stejném místě :?
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#19 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

v tomhle s Jaraxem souhlasim, je proste spatne si myslet, ze zakaznik bude sledovat 17 budiku, navic kdyz ukazuje hodnoty, ze to jednoho vydesi...
napr. jedu si takhle Mkem, najednou mi spadne voda uplne doleva, rikam si kua, co ted, vyletla hadice, je v hlave bublina pary, je spatne cidlo hladiny vody, co se kua stalo...)
nebo tlak oleje, budete ho hypnotizovat, jestli se nezadira motor? teplota oleje, jak moc presne to meri a kde to meri? ukazatel vody, ma oscilovat nebo drzet "12", takze se hne, az kdyz uz je realne skoro pozde (a co delat, vypnout zbesile motor nebo ho nechat chladit na volnobeh, pripadne dat plnej plyn, aby se otevrel termostat naplno)? teplota vyfukovejch zplodin, jakmile dojde k narustu = kaboom? mozna jeste cidlo napnuti rozvodoveho retezu, ze by na iDrivu ukazovalo kolik mm zbejva do max pruhybu? a co teplota v diferaku, prevodovce nebo alternatoru?
me by treba dost zajimaly otacky starteru, ale chapu, ze se to uz muze nekomu zdat moc velka frajerinka :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od JaraX »

ty voe, nad tím sem nikdy neuvažoval, kolik otáček muže mít tak starter? 4000?

hlavně už si přestantě furt na něco stěžovat, že to v BMW špatně vyrobili, že unie vnucuje do aut kurvítka atd, co se sere všíchni ví, napsal jsem to mockrát, pokud se vám ty nafty serou tak si to nekupujte, jednoduchy,
Odpovědět