Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

odlehcenej setrvak->ted uz zkusenosti

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#101 Příspěvek od MattyX Moderátor »

já je měl dva a šli za 700,- /ks :) má je každá M20 takže je jich dost :) :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#102 Příspěvek od Filozof »

...
SvitaE36
Registrovaný
Příspěvky: 158
Registrován: sob 29.12.2012 01:00
Bydliště: Pelhřimov

#103 Příspěvek od SvitaE36 »

Ahoj,znovu otevírám toto téma :)

Včera jsem na auto (M50B25) nahodil setrvačník z M20 6kg spolu s přítlačákem a novou lamelou.

Mám takový problém a nevím kde jsem udělal chybu.

Po sešlápnutí spojkového pedálu se mi rozlítne spojkový váleček.

Ta páka v převodovce co tlačí ložisko na přitlačák se mi zdá hrozně utopená.

Sotva na ní dosáhnu prsty.

Převodovku shodím zase dolů a udělám nějaké foto.

Budu moc vděčný za každou odpověd' :)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#104 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Setrvák z M20 s přítlačákem je celkově nižší než setrvák pro M50. Potřebuješ buď podložku mezi vysouvací ložisko a páku nebo jinou páku (E36 M3 3.0 nebo 320i s jednohmotou) nebo nechat vyrobit delší opěrný pin pro páku a nastavit/prodloužit tyčku na prasátku. A nebo kombinaci.

Změř si na obou sestavách vzdálenost páček talířové pružiny od klikovky a budeš vědět o kolik je třeba nastavit výše uvedené možnosti.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#105 Příspěvek od Rade520 »

Mně to funguje normálně ,najeto už několik tis.km bez problémů,krok pedálu spojky ok.
Nic jsem neupravoval, nemůže být rozdíl v setrvačníku nebo v přítlačáku ?
Není ten 6,3kg nižší jak 8,5kg?
Jakou jsi použil spojkovou sadu?
SvitaE36
Registrovaný
Příspěvky: 158
Registrován: sob 29.12.2012 01:00
Bydliště: Pelhřimov

#106 Příspěvek od SvitaE36 »

Francis píše:Setrvák z M20 s přítlačákem je celkově nižší než setrvák pro M50. Potřebuješ buď podložku mezi vysouvací ložisko a páku nebo jinou páku (E36 M3 3.0 nebo 320i s jednohmotou) nebo nechat vyrobit delší opěrný pin pro páku a nastavit/prodloužit tyčku na prasátku. A nebo kombinaci.

Změř si na obou sestavách vzdálenost páček talířové pružiny od klikovky a budeš vědět o kolik je třeba nastavit výše uvedené možnosti.
Děkuji za odpověď,asi zkusím vyrobit ten opěrny pin a delší tyčku do prasátka.Nic jiného mi asi nezbyde :)
SvitaE36
Registrovaný
Příspěvky: 158
Registrován: sob 29.12.2012 01:00
Bydliště: Pelhřimov

#107 Příspěvek od SvitaE36 »

Rade520 píše:Mně to funguje normálně ,najeto už několik tis.km bez problémů,krok pedálu spojky ok.
Nic jsem neupravoval, nemůže být rozdíl v setrvačníku nebo v přítlačáku ?
Není ten 6,3kg nižší jak 8,5kg?
Jakou jsi použil spojkovou sadu?


Mě to právě nesedí vůbec.

Jakmile jsem šlápl na pedál tak vyjel pistek z prasátka. :(

Nějak se mi nezdá přitlačák když ho dotáhnu tak talířová pružina se máčkne docela dost směrem k lamele,ale asi to tak má být.

Nic jsem právě neměřil,myslel jsem že to bude ok.

Ještě to celé rozdělám a budu měřit.

Lamela tam je Sachs viz foto.Jak je silná jsem také neměřil.
Přílohy
rps20140407_143733_386.jpg
rps20140407_143733_386.jpg (89.29 KiB) Zobrazeno 2005 x
Rade520
Registrovaný
Příspěvky: 416
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: "Třebeach"

#108 Příspěvek od Rade520 »

Zkusím změřit setrvačníky co mám doma ,
Ale převodovku mám stejnou co ty ,
Setrvačník,lamelu i přítlačák mám e30 325,
Nemáš tu sadu a setrvačník z jiného modelu e21,e28 v tom bych hledal ten rozdíl že mě to funguje a tobě ne .
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#109 Příspěvek od Foldas »

ja ma taky 6,3kg na m50 bez uprav spojka chodí jak má. vypadá to na nějaký jiný (nižší) přítlačak
SvitaE36
Registrovaný
Příspěvky: 158
Registrován: sob 29.12.2012 01:00
Bydliště: Pelhřimov

#110 Příspěvek od SvitaE36 »

Rade520 píše:Zkusím změřit setrvačníky co mám doma ,
Ale převodovku mám stejnou co ty ,
Setrvačník,lamelu i přítlačák mám e30 325,
Nemáš tu sadu a setrvačník z jiného modelu e21,e28 v tom bych hledal ten rozdíl že mě to funguje a tobě ne .


To budeš moc hodný jestli to změříš pro porovnání :)

Přitlačák i lamela je e30 a ten setrvačnik ještě změřim.

Jinak měl jsem tam dvouhmotu s 240mm lamelou asi z 328i,kterou tam dal nejspíš bývalý majitel.
SvitaE36
Registrovaný
Příspěvky: 158
Registrován: sob 29.12.2012 01:00
Bydliště: Pelhřimov

#111 Příspěvek od SvitaE36 »

[quote="Foldas"]ja ma taky 6,3kg na m50 bez uprav spojka chodí jak má. vypadá to na nějaký jiný (nižší) přítlačak[/

Tak to jsem rád že aspoň ten 6,3kg setrvačnik na M50 pasuje :D
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#112 Příspěvek od Foldas »

ale ja ho mám lehce lízly na soustruhu kvůli věnce z m50
SvitaE36
Registrovaný
Příspěvky: 158
Registrován: sob 29.12.2012 01:00
Bydliště: Pelhřimov

#113 Příspěvek od SvitaE36 »

Tak mám nové poznatky projížděl jsem ETK. :)

Podle ETK mám mít převodovku S5D 250G

Ale mám tam S5D 320Z

Myslíte že by to mohla být příčina mého problému?

Přikládám foto mojí převodovky.

Děkuji :)
Přílohy
rps20140407_190436.jpg
rps20140407_190436.jpg (107.26 KiB) Zobrazeno 1647 x
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#114 Příspěvek od Foldas »

to může být ono jinak uložený spojkový válec a tyčka už nedosahne na vypínací páku.
SvitaE36
Registrovaný
Příspěvky: 158
Registrován: sob 29.12.2012 01:00
Bydliště: Pelhřimov

#115 Příspěvek od SvitaE36 »

Tak snad vyřešeno :) zjistil jsem že nemám přitlačák z E30 M20B25 ale z E21.

Tak snad to bude tím :)
Kindl0sch
Registrovaný
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Karlovy Vary

#116 Příspěvek od Kindl0sch »

Dával někdo na M52B28 240mm jednohmotu z M30?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#117 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Zvažoval jsem tuto možnost, nutno ohřát a stahnout věnec pro startér, odsoustružit asi 2mm na průměru a navléct ohřátý věnec z M50/M52 setrváku.
Ve finále mám jednohmotu z M50B20 odlehčenou a upravenou pro lamelu+přítlačák z S14B23 (E30 M3) Sachs Performance do 350Nm. Komplet lehčí o víc než 4 kg proti originálu kdy materiál ubyl na obvodu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#118 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Vlastní zkušenosti po 6k km s jednohmotou, sestava popsána v předchozím příspěvku.
Je to super :-)
Výrazně lepší akcelerace na nižší kvalty, méně výrazná na vyšší. Excelentní na pravé meziplyny, řazení jedna radost.
Drobná negativa samozřejmě jsou: sotva slyšitelné rachtání převodovky na volnoběh a dunivé vibrace výfuku ve velké zátěži pod 1500 rpm.
Proti získaným kladům jsou zápory prkotiny a mě nijak nepřekážejí.

Při stavbě byly drobné problémy s nastavením, musel jsem prodloužit (vyrobit jinou) tyčku do spojkového prasátka i když mám vyšší vysouvací ložisko a upravenou vysouvací páku. Na vině je velmi upravený setrvák - jednohmota M50 z E36 320i upravená na styl M20 + odlehčení
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět