Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Externi wastegates nastavení
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Řízení a regulace plnícího tlaku
Moderní přeplňované motory mají maximum momentu položeno do nízkých otáček motoru (kolem 2000 ot/min). Aby toho bylo dosaženo, .......... Celé i s obrázky a odkazy najdeš tady http://www.auto.cz/preplnovani-2-dil-tu ... adla-16765

Moderní přeplňované motory mají maximum momentu položeno do nízkých otáček motoru (kolem 2000 ot/min). Aby toho bylo dosaženo, .......... Celé i s obrázky a odkazy najdeš tady http://www.auto.cz/preplnovani-2-dil-tu ... adla-16765

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
OK, zkusím to odhadnout, i když nepracuji u tuningové firmy. Tu obtokovou klapku nastavíš na 12 pound-force per sq. inch [psi] = 0,84 atmosféry (kp/cm2) [at], aby ten plnící tlak byl jako u normálně přeplňovaných civilních motorů. To znamená, že když nebude fungovat to zvýšení plnícího tlaku z důvodu poruchy nebo řidič nezvolí zvýšený výkon, pojede to v základním režimu.
Pokud bude zvolen vyšší plnící tlak, akční člen více předepne tu pružinu (nebo přidá další) a tím dosáhneš 28 pound-force per sq. inch [psi] = 1,97 atmosféry (kp/cm2) [at]. Ale ani závodní auta nepoužívají takto vysoký plnící tlak trvale. Studený start a dochlazení se zpravidla provádí s nižším plnícím tlakem.
Pokud bude zvolen vyšší plnící tlak, akční člen více předepne tu pružinu (nebo přidá další) a tím dosáhneš 28 pound-force per sq. inch [psi] = 1,97 atmosféry (kp/cm2) [at]. Ale ani závodní auta nepoužívají takto vysoký plnící tlak trvale. Studený start a dochlazení se zpravidla provádí s nižším plnícím tlakem.

Na tom obrazku je to vidět - ta tvoje přídavná ŘJ je vlastně jen citlivě ovládaný škrtící ventil na té hadici mezi výtlakem a membránou, proto stačí jakákoliv pružina s nižším predpetím než je plnící tlak (dává se vyrazne nižší, aby to šlo snadno, plynule a rychle regulovat)
“Ability is what you're capable of doing.”
jo, stara turba zadnej solenoid nemaji, po dosazeni plniciho tlaku premuze pres membranu odpor pruziny a otevre obtok turbiny...
a to neni nikdy 100% presne, dochazí tam k predcasnemu co pozdejsimu otevirani (pruzina se neotevre skokem, ale plynule... pripadne vlivem mechanickych ztrat trenim zatuhnutim, dojde k prekroceni plniciho tlaku)
proto je lepsi tam dat jeste tu el. regulaci a ridit to zcela presne (proto se dava i ta nizsi hodnota pruziny, ze muzes otevirat a zavirat dle libosti bez ohledu na plnici tlak)
a to neni nikdy 100% presne, dochazí tam k predcasnemu co pozdejsimu otevirani (pruzina se neotevre skokem, ale plynule... pripadne vlivem mechanickych ztrat trenim zatuhnutim, dojde k prekroceni plniciho tlaku)
proto je lepsi tam dat jeste tu el. regulaci a ridit to zcela presne (proto se dava i ta nizsi hodnota pruziny, ze muzes otevirat a zavirat dle libosti bez ohledu na plnici tlak)
“Ability is what you're capable of doing.”