Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Externi wastegates nastavení

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha

#1 Příspěvek od IlikeU »

Potřeboval bych vysvětlit proč když turbo tlačí 28psi se externi wastegates nastavuje jen na 12psi? Celeto ještě řídí solenoid od MACu.

Vim jak to mam nastavit ale princip mi neni moc jasný. vysvětlí mi to někdo prosím?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#2 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

ta wg ma predpeti pruzinou, ktera hraje roli jen pokud to je bez RJ... tobe tam staci ta slabsi, protoze ten pokyn stejne vyda ta RJ...
“Ability is what you're capable of doing.”
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha

#3 Příspěvek od IlikeU »

Hanz z tve odpovedi moc moudrej nejsem :(
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Řízení a regulace plnícího tlaku
Moderní přeplňované motory mají maximum momentu položeno do nízkých otáček motoru (kolem 2000 ot/min). Aby toho bylo dosaženo, .......... Celé i s obrázky a odkazy najdeš tady http://www.auto.cz/preplnovani-2-dil-tu ... adla-16765

Obrázek
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha

#5 Příspěvek od IlikeU »

Nepotřeboval jsem popsat funkci WG. ta mi je jasná. Neni mi jasné proč nastavuji WG na 12PSI když turbo bude tlačit 28psi.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od starML Člen Klubu »

OK, zkusím to odhadnout, i když nepracuji u tuningové firmy. Tu obtokovou klapku nastavíš na 12 pound-force per sq. inch [psi] = 0,84 atmosféry (kp/cm2) [at], aby ten plnící tlak byl jako u normálně přeplňovaných civilních motorů. To znamená, že když nebude fungovat to zvýšení plnícího tlaku z důvodu poruchy nebo řidič nezvolí zvýšený výkon, pojede to v základním režimu.

Pokud bude zvolen vyšší plnící tlak, akční člen více předepne tu pružinu (nebo přidá další) a tím dosáhneš 28 pound-force per sq. inch [psi] = 1,97 atmosféry (kp/cm2) [at]. Ale ani závodní auta nepoužívají takto vysoký plnící tlak trvale. Studený start a dochlazení se zpravidla provádí s nižším plnícím tlakem. :D
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#7 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Na tom obrazku je to vidět - ta tvoje přídavná ŘJ je vlastně jen citlivě ovládaný škrtící ventil na té hadici mezi výtlakem a membránou, proto stačí jakákoliv pružina s nižším predpetím než je plnící tlak (dává se vyrazne nižší, aby to šlo snadno, plynule a rychle regulovat)
“Ability is what you're capable of doing.”
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha

#8 Příspěvek od IlikeU »

takze tedy tu wg ridi solenoid aa na pruzine ani tak nezalezi? podle toho jak prepousti solenoid tak funguje wg.

pruzina je jen donpoctu?

pokud by nebyl solenoid musela by byt pruzina rovna nebo podobna tlaku.

je to tak?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#9 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

jo, stara turba zadnej solenoid nemaji, po dosazeni plniciho tlaku premuze pres membranu odpor pruziny a otevre obtok turbiny...
a to neni nikdy 100% presne, dochazí tam k predcasnemu co pozdejsimu otevirani (pruzina se neotevre skokem, ale plynule... pripadne vlivem mechanickych ztrat trenim zatuhnutim, dojde k prekroceni plniciho tlaku)
proto je lepsi tam dat jeste tu el. regulaci a ridit to zcela presne (proto se dava i ta nizsi hodnota pruziny, ze muzes otevirat a zavirat dle libosti bez ohledu na plnici tlak)
“Ability is what you're capable of doing.”
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha

#10 Příspěvek od IlikeU »

děkuji za vysvětlení už mi to je jasné :) doufá že do Bigu to mosntrum bude fungovat :)
Odpovědět