Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#961 Příspěvek od tanner540i »

Taky to tak delam Jaraxi, jednoduchy a rychly test nastaveni bohatosti LPG (a taky az prekvapive procentuelne presny - samozrejmne v ramci toho, co jeste ureguluje seriova lambda)
brazillian
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: ned 02.10.2011 00:00

#962 Příspěvek od brazillian »

Ahoj, chtěl bych se zeptat jaký máte názor na tvrzení pana znalce z článku, že auto s úpravou na plyn má horší následky případné havárie. http://brno.idnes.cz/havarii-na-znojems ... zpravy_mav
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#963 Příspěvek od JaraX »

kravina,
ted bavme se o LPG jaké máme my,

nádrž v je v kufru
na nádrži je mutliventil, ten dělá nasledující věc
- napouští plyn do nádrže (zpětný ventil) a nemuže se stát že plyn pujde ven tankovacím hrdlem, kdyby nahodou k tomuto došlo, v tankovacím hrdle je další zpětný ventil

- pouští se plyn dopředu k reduktoru
nejdřív musí byt otevřen manualní ventil, ten standartně je, pak musí LPG jednotka otevřít cívku el. ventilu a teprve pak jde plyn dopředu, ale pozor, je tam i prutokovy ventil a ten nepustí nějaké megamnožství plynu ven,
no a ve předu na reduktoru je další ventil, oba tydle ventily sou pozitivní (musí do nich jít 12V aby pustili plyn a ve chvili kdy tam 12V jít přestane tak se to zavře)

ale pozor, už jsem se setkal s tím že se člověku pokazil ten ventil tak to vyblokoval a měl jeden furt otevřenej, pak už se riziko zvyšuje, a v těch felicich dělaj lidi ruzny samodomo tuningy a upravy, navíc tam byl určitě starej podtlak LPG,
brazillian
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: ned 02.10.2011 00:00

#964 Příspěvek od brazillian »

Takže pan znalec není až takový znalec. :lol: Díky za uklidnění.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#965 Příspěvek od ACDC »

A když při nehodě zůstane zapnuté zapalování (nezkratuje, nepřeruší se pojistka). Ventil vzadu zůstane přece otevřen..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#966 Příspěvek od JaraX »

no nevím jak u starých podtlaku ve felici ale u těch našich plynu co máme my určitě ne,
když vezmu sekeru a přeseknu u nastartovaného motoru LPG hadici (kteroukoliv), plyn ztratí tlak, okamžitě se přepne na benzín a okamžitě zavírá oba ventily, ale je pravda že na E32 jsem měl samo domo podtlak kterej si dělal někdo sam a tam šel plyn furt když bylo zaply zapalovaní, to sem pak když jsem dyl nechal zaply zapalovani a nastartoval tak jsem pak hledal kde mam airbox a vahu vzduchu
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

#967 Příspěvek od WizarDEAD »

JaraX píše:... tak jsem pak hledal kde mam airbox a vahu vzduchu

Bezpecnost nade vse :D :D
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#968 Příspěvek od Filozof »

jasně plyn před 15lety a dnes je velkej rozdíl...navíc samodomo montáže nejsou moc dobré řešení ..

https://www.youtube.com/watch?v=5-nOPvXiIWQ

:lol:


dnešní LPG systémy jsou daleko bezpečnější než benzín s naftou navíc i elektro které rádo zabíjí mechaniky ...už jsem slyšel několik případů kdy hybrid či elektoauto zabilo mechanika ...to není prdel se vtom vrtat.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#969 Příspěvek od paveld »

Otázka spíš na plynaře - co používáte za typ nebo značku vodních hadic pro přívod k reduktoru? Ty co jsem tam měl a i už jednou měnil (myslim že značka semperit, kupoval jsem je u plynařů na harfě) jsou po pár letech totálně ztvrdlý a popraskaný... přitom starší gumový origo hadice jsou až na vyjimky jako nový. Rád bych něco na takový úrovni.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#970 Příspěvek od Filozof »

Pavle: těžko dneska se shání něco co vydrží déle jak 5-7let.

Byl jsem ve firmě kde dělají hadice že potřebuji nové kvalitní a že tyto vydrželi 20let u staré e34 a oni na mě že prý to byly časy ale dneska už nic takového nehledejte ...dnes se vše dělá tak aby se to za pár let zase měnilo.

Takže taková byla odpověď. Třeba existují nějaké hadice co vydrží...ideálně opletené pletivem...ale chce to asi hodně hledat případně nechat vyrobit na míru...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#971 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Silikonové
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#972 Příspěvek od paveld »

Jo silikonový mě napadli, že by mohli, ale zkušenost nemám..tak dík za tip. Jen doufám, že někde seženu normálně černý, protože to co jsem zatím viděl je docela cirkus :-).
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#973 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

http://stores.ebay.de/turbozentrumberlin

Dobré ceny, černá barva, odesílá nejpozději následující pracovní den, poštovné za rozumnou cenu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#974 Příspěvek od paveld »

No tak to je luxus, nečekal jsem takovou radu naservírovanou až pod nos :-).
jazujimi
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: pon 20.04.2015 00:00

#975 Příspěvek od jazujimi »

Ahojte všetci.Trošičku oživím tému aj keď som si prečítal celé vlákno ohľadom LPG a to nielen tu,ale aj na iných fórach ako svk,de,pl a en. Keďže sa táto téma rozoberá stále dookola,mám na vás inú otázku.Keďže auto BMW zatiaľ nevlastním,ale uvažujem o kúpe,vopred zodpoviem na ešte nepoložené otázky.
1. Kombi - rodina,veci atď...
2. Benzín s následným dorobením plynu
3. Typ: e61 530i podľa wikipédie do roku 01/2007 kvôli motoru N52B30 R6 alebo e61 550i do roku 2010 V8 a síce N62B48.
4. Manuál. Nie automat nechcem,pri nájazde 45-50t km po nemeckých ďialniciach a tempomatom mi je automat zbytočný.A skoro som zabudol,cena prevodovky podľa http://bmwfans.info/parts-catalog/E61N/ ... 50i-N62N... pri výmene je 1/3 ,kde napr. manuál 23 00 7 571 425 / GS6-53BZ-THGZ = 3.101,01 € a automat 24 00 7 572 505 / GA6HP26Z=4.553,82€.
5. Sekvenčné od Prins alebo LiquidSi od Vialle.
6. Viem že priame vstreky od BMW nejde splyniť,len si chcem overiť,či stále neexistuje nejaký systém,ktorý pokročil natoľko aby to šlo...
7. Cena do +/- 16.000€ plus 5.000€ na prípadný servis mám odložené
Hlavne pri tej 5-tej otázke by som Vás chcel požiadať pre a proti u oboch systémov.
A áno,čítal som vlákno a do 7er nejdem kvôli kufru :D ,aj keď ako písal nielen jarax,komfort je niekde inde a výbava taktiež. Btw. pozerám po aute už s výbavou,teda žiadna socka,ako to úsmevne nazývate vy...
Vopred vďaka za akúkoľvek odpoveď :D
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#976 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

pokud potrebujes vetsi auto kvuli kufru, rodine a pod, podival bych se bez červenání na S-max s 2,5T... jízdní vlastnosti velmi dobré, zrychlení slušné a spolehlivost větší než u Bmw e61 :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Hoody4
Registrovaný
Příspěvky: 220
Registrován: úte 23.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#977 Příspěvek od Hoody4 »

Pánové s e60, mám na vás dva dotazy, jak velký toroid se vám do e60 podařilo nacpat místo rezervy?
A druhý dotaz na ty z vás kteří vlastní V8 e60, kde jste si nechali plyn dělat a doporučili byste danou firmu? (Nejlépe Praha a okolí)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#978 Příspěvek od JaraX »

v praze bych řešil asi jedině LPG vaněk, na naše montáže to sice nemá, ale furt to "ujde" všechny ostatní montáže co jsem v praze viděl byl bastl,
toroid si změř sám vyndáním rezervy,
do sedmy dáváme 720/300 tzn 72cm průměr, 300výška, ale 720ka do pětky určitě nepujde protože má malá kola, tzn že tam asi pujde nějaká 680x270 nebo tak něco
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#979 Příspěvek od JaraX »

tak jen pro info sem dávám foto pár našich montáží, neberte to jako reklamu, tak to taky není myšleno, ale spíš jako "vzor" k čemu máte dokopat svoje plynaře, plyn se dá udělat dobře, hezky, s velkou nádrží, tankování s velkým plnění bez redukcí, jen se musí plynaři snažit, trvejte na tom aby to bylo pořádně, ušetří vám to starosti i peníze
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/

zároven přijmám náměty na zlepšení, už mě nic nenapadá co udělat líp.
Uživatelský avatar
Hoody4
Registrovaný
Příspěvky: 220
Registrován: úte 23.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#980 Příspěvek od Hoody4 »

Určitě super, že si tu ty fotky zveřejnil ! Je dobré vidět, jak má vypadat kvalitní přestavba.
Počkat, počkat, ty tu redukci dokážeš nacpat pod víko standartní nádrže tak, že se nemusí nic šroubovat? 8O
To je naprosto super :)
Odpovědět