Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 42
- Registrován: ned 02.10.2011 00:00
Ahoj, chtěl bych se zeptat jaký máte názor na tvrzení pana znalce z článku, že auto s úpravou na plyn má horší následky případné havárie. http://brno.idnes.cz/havarii-na-znojems ... zpravy_mav
kravina,
ted bavme se o LPG jaké máme my,
nádrž v je v kufru
na nádrži je mutliventil, ten dělá nasledující věc
- napouští plyn do nádrže (zpětný ventil) a nemuže se stát že plyn pujde ven tankovacím hrdlem, kdyby nahodou k tomuto došlo, v tankovacím hrdle je další zpětný ventil
- pouští se plyn dopředu k reduktoru
nejdřív musí byt otevřen manualní ventil, ten standartně je, pak musí LPG jednotka otevřít cívku el. ventilu a teprve pak jde plyn dopředu, ale pozor, je tam i prutokovy ventil a ten nepustí nějaké megamnožství plynu ven,
no a ve předu na reduktoru je další ventil, oba tydle ventily sou pozitivní (musí do nich jít 12V aby pustili plyn a ve chvili kdy tam 12V jít přestane tak se to zavře)
ale pozor, už jsem se setkal s tím že se člověku pokazil ten ventil tak to vyblokoval a měl jeden furt otevřenej, pak už se riziko zvyšuje, a v těch felicich dělaj lidi ruzny samodomo tuningy a upravy, navíc tam byl určitě starej podtlak LPG,
ted bavme se o LPG jaké máme my,
nádrž v je v kufru
na nádrži je mutliventil, ten dělá nasledující věc
- napouští plyn do nádrže (zpětný ventil) a nemuže se stát že plyn pujde ven tankovacím hrdlem, kdyby nahodou k tomuto došlo, v tankovacím hrdle je další zpětný ventil
- pouští se plyn dopředu k reduktoru
nejdřív musí byt otevřen manualní ventil, ten standartně je, pak musí LPG jednotka otevřít cívku el. ventilu a teprve pak jde plyn dopředu, ale pozor, je tam i prutokovy ventil a ten nepustí nějaké megamnožství plynu ven,
no a ve předu na reduktoru je další ventil, oba tydle ventily sou pozitivní (musí do nich jít 12V aby pustili plyn a ve chvili kdy tam 12V jít přestane tak se to zavře)
ale pozor, už jsem se setkal s tím že se člověku pokazil ten ventil tak to vyblokoval a měl jeden furt otevřenej, pak už se riziko zvyšuje, a v těch felicich dělaj lidi ruzny samodomo tuningy a upravy, navíc tam byl určitě starej podtlak LPG,
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 42
- Registrován: ned 02.10.2011 00:00
no nevím jak u starých podtlaku ve felici ale u těch našich plynu co máme my určitě ne,
když vezmu sekeru a přeseknu u nastartovaného motoru LPG hadici (kteroukoliv), plyn ztratí tlak, okamžitě se přepne na benzín a okamžitě zavírá oba ventily, ale je pravda že na E32 jsem měl samo domo podtlak kterej si dělal někdo sam a tam šel plyn furt když bylo zaply zapalovaní, to sem pak když jsem dyl nechal zaply zapalovani a nastartoval tak jsem pak hledal kde mam airbox a vahu vzduchu
když vezmu sekeru a přeseknu u nastartovaného motoru LPG hadici (kteroukoliv), plyn ztratí tlak, okamžitě se přepne na benzín a okamžitě zavírá oba ventily, ale je pravda že na E32 jsem měl samo domo podtlak kterej si dělal někdo sam a tam šel plyn furt když bylo zaply zapalovaní, to sem pak když jsem dyl nechal zaply zapalovani a nastartoval tak jsem pak hledal kde mam airbox a vahu vzduchu
jasně plyn před 15lety a dnes je velkej rozdíl...navíc samodomo montáže nejsou moc dobré řešení ..
https://www.youtube.com/watch?v=5-nOPvXiIWQ
dnešní LPG systémy jsou daleko bezpečnější než benzín s naftou navíc i elektro které rádo zabíjí mechaniky ...už jsem slyšel několik případů kdy hybrid či elektoauto zabilo mechanika ...to není prdel se vtom vrtat.
https://www.youtube.com/watch?v=5-nOPvXiIWQ

dnešní LPG systémy jsou daleko bezpečnější než benzín s naftou navíc i elektro které rádo zabíjí mechaniky ...už jsem slyšel několik případů kdy hybrid či elektoauto zabilo mechanika ...to není prdel se vtom vrtat.
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Otázka spíš na plynaře - co používáte za typ nebo značku vodních hadic pro přívod k reduktoru? Ty co jsem tam měl a i už jednou měnil (myslim že značka semperit, kupoval jsem je u plynařů na harfě) jsou po pár letech totálně ztvrdlý a popraskaný... přitom starší gumový origo hadice jsou až na vyjimky jako nový. Rád bych něco na takový úrovni.
Pavle: těžko dneska se shání něco co vydrží déle jak 5-7let.
Byl jsem ve firmě kde dělají hadice že potřebuji nové kvalitní a že tyto vydrželi 20let u staré e34 a oni na mě že prý to byly časy ale dneska už nic takového nehledejte ...dnes se vše dělá tak aby se to za pár let zase měnilo.
Takže taková byla odpověď. Třeba existují nějaké hadice co vydrží...ideálně opletené pletivem...ale chce to asi hodně hledat případně nechat vyrobit na míru...
Byl jsem ve firmě kde dělají hadice že potřebuji nové kvalitní a že tyto vydrželi 20let u staré e34 a oni na mě že prý to byly časy ale dneska už nic takového nehledejte ...dnes se vše dělá tak aby se to za pár let zase měnilo.
Takže taková byla odpověď. Třeba existují nějaké hadice co vydrží...ideálně opletené pletivem...ale chce to asi hodně hledat případně nechat vyrobit na míru...
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Silikonové
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
http://stores.ebay.de/turbozentrumberlin
Dobré ceny, černá barva, odesílá nejpozději následující pracovní den, poštovné za rozumnou cenu.
Dobré ceny, černá barva, odesílá nejpozději následující pracovní den, poštovné za rozumnou cenu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Ahojte všetci.Trošičku oživím tému aj keď som si prečítal celé vlákno ohľadom LPG a to nielen tu,ale aj na iných fórach ako svk,de,pl a en. Keďže sa táto téma rozoberá stále dookola,mám na vás inú otázku.Keďže auto BMW zatiaľ nevlastním,ale uvažujem o kúpe,vopred zodpoviem na ešte nepoložené otázky.
1. Kombi - rodina,veci atď...
2. Benzín s následným dorobením plynu
3. Typ: e61 530i podľa wikipédie do roku 01/2007 kvôli motoru N52B30 R6 alebo e61 550i do roku 2010 V8 a síce N62B48.
4. Manuál. Nie automat nechcem,pri nájazde 45-50t km po nemeckých ďialniciach a tempomatom mi je automat zbytočný.A skoro som zabudol,cena prevodovky podľa http://bmwfans.info/parts-catalog/E61N/ ... 50i-N62N... pri výmene je 1/3 ,kde napr. manuál 23 00 7 571 425 / GS6-53BZ-THGZ = 3.101,01 € a automat 24 00 7 572 505 / GA6HP26Z=4.553,82€.
5. Sekvenčné od Prins alebo LiquidSi od Vialle.
6. Viem že priame vstreky od BMW nejde splyniť,len si chcem overiť,či stále neexistuje nejaký systém,ktorý pokročil natoľko aby to šlo...
7. Cena do +/- 16.000€ plus 5.000€ na prípadný servis mám odložené
Hlavne pri tej 5-tej otázke by som Vás chcel požiadať pre a proti u oboch systémov.
A áno,čítal som vlákno a do 7er nejdem kvôli kufru
,aj keď ako písal nielen jarax,komfort je niekde inde a výbava taktiež. Btw. pozerám po aute už s výbavou,teda žiadna socka,ako to úsmevne nazývate vy...
Vopred vďaka za akúkoľvek odpoveď
1. Kombi - rodina,veci atď...
2. Benzín s následným dorobením plynu
3. Typ: e61 530i podľa wikipédie do roku 01/2007 kvôli motoru N52B30 R6 alebo e61 550i do roku 2010 V8 a síce N62B48.
4. Manuál. Nie automat nechcem,pri nájazde 45-50t km po nemeckých ďialniciach a tempomatom mi je automat zbytočný.A skoro som zabudol,cena prevodovky podľa http://bmwfans.info/parts-catalog/E61N/ ... 50i-N62N... pri výmene je 1/3 ,kde napr. manuál 23 00 7 571 425 / GS6-53BZ-THGZ = 3.101,01 € a automat 24 00 7 572 505 / GA6HP26Z=4.553,82€.
5. Sekvenčné od Prins alebo LiquidSi od Vialle.
6. Viem že priame vstreky od BMW nejde splyniť,len si chcem overiť,či stále neexistuje nejaký systém,ktorý pokročil natoľko aby to šlo...
7. Cena do +/- 16.000€ plus 5.000€ na prípadný servis mám odložené
Hlavne pri tej 5-tej otázke by som Vás chcel požiadať pre a proti u oboch systémov.
A áno,čítal som vlákno a do 7er nejdem kvôli kufru

Vopred vďaka za akúkoľvek odpoveď

v praze bych řešil asi jedině LPG vaněk, na naše montáže to sice nemá, ale furt to "ujde" všechny ostatní montáže co jsem v praze viděl byl bastl,
toroid si změř sám vyndáním rezervy,
do sedmy dáváme 720/300 tzn 72cm průměr, 300výška, ale 720ka do pětky určitě nepujde protože má malá kola, tzn že tam asi pujde nějaká 680x270 nebo tak něco
toroid si změř sám vyndáním rezervy,
do sedmy dáváme 720/300 tzn 72cm průměr, 300výška, ale 720ka do pětky určitě nepujde protože má malá kola, tzn že tam asi pujde nějaká 680x270 nebo tak něco
tak jen pro info sem dávám foto pár našich montáží, neberte to jako reklamu, tak to taky není myšleno, ale spíš jako "vzor" k čemu máte dokopat svoje plynaře, plyn se dá udělat dobře, hezky, s velkou nádrží, tankování s velkým plnění bez redukcí, jen se musí plynaři snažit, trvejte na tom aby to bylo pořádně, ušetří vám to starosti i peníze
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/
zároven přijmám náměty na zlepšení, už mě nic nenapadá co udělat líp.
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/
zároven přijmám náměty na zlepšení, už mě nic nenapadá co udělat líp.