Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e65 745i - KO lamely v převodovce?
Bembik píše:Tak pánové, právě jsem dojel ze servisu. Nakonec jsem v Polsku sehnal převodovku (s největší pravděpodobností z 545i). Kromě rozměru kardanu vše sedělo, takže se pouze přešroubovalo uchycení. Převodovka měla dle prodejce najeto 77tis mil. Když jsme nyní nahlédli diagnostikou, tak nějaká chyba byla zapsaná v 90ti km. Teoreticky by tedy km mohly odpovídat.
Rovnou jsem tedy u převodovky vyměnil filtr, olej, gufero na hřídeli a průchodku. Ihned po "zprovoznění" jsem vymazal adaptace a BOHUŽEL si všímám mírného cuknutí (někdy výraznější) při řazení z 2->3. Jakékoliv jiné rychlosti toto nedělají.
Napadá někoho něco rozumného?
Jinak z kopce už neujíždí a jede fajn.
Díky moc !!
Nieze by som ti prial nieco zle, ale spravil si kokotinu. Kupil si dalsiu prevodovku ktora sa potencionalne "pojebe".
Pretoze na vacsine 545i s prvymi 6hp26 sa tie problemy objavia pri 120tkm a vyssie. Spiatocka ti zacne jednoducho zasa pustat a priprav sa aj na horsie (cukanie 5-6, a potrhavanie na 5tom stupni). Vsetky tieto problemy primarne sposobuju vyssie spominane regulatory tlaku. Preto sa vyraba nova seria tychto regulatorov od ZF kde su tieto problemy uz odstranene. Ich vymena stoji cca 600-700eur a potom je pokoj, ako zasa kupovat macku vo vreci.
O tych prevodovkach je dost dlha tema na nemeckom fore, su tam aj moje prispevky a fotky z opravy (uzivatel keram1).
http://www.e60-forum.de/thread.php?thre ... d=&page=23
Adaptace se opravdu nahravají a maji se dělat i po výměne oleje. Řekne to každy kdo ty převodovky opravuje a rozumí tomu. Proto se pak tady řeší , že po smazaní převodovka kope nebo řadí blbě. Například článek zde http://www.servis-prevodovek.cz/speciality . Nikomu to nechci nutit ale jen smazat adaptace nestačí. Tohle mi udělali v origo BMW a bylo to hrozny než se naučiala řadit, pak jsem to nechal smazat a nahrat nové a nedalo se to srovnat takže asi něco na tom bude.inspi1981 píše:Adaptace se nenahrávají, jen se smažou a převodovka se pak učí od začátku. Nahrát jde maximálně novy software. A to jsi doufám udělal, tzn. poslední soft + zápis tvého VIN + nakodovani pro tvoje auto
Ten clanok ale o "nahravani" adaptacii nic nehovori. Pokial ti povedali ze ti nahrali nove adaptacie tak ta akurat natiahli. Jedine co urobia je zresetuju adaptacie a par krat to preradia nahor a nadol.
U mna sa adaptacie pri vymene oleja neresetovali a ziadna zmena pozorovana nebola. Ma to vyznam snad len pri opravach prevodoviek.
U mna sa adaptacie pri vymene oleja neresetovali a ziadna zmena pozorovana nebola. Ma to vyznam snad len pri opravach prevodoviek.
Abych řekl pravdu, tak převodovka už radí jak má - zítra ale pro jistotu přehrajeme software... Spotřeba šla o cca 3L/100 km dolů. Jezdil jsem za 11 - 14, nyní cca 9-11. Takže zatím super stav. Už přestala i kopat z 2 na 3. Takže si myslím, že hotová ještě nebude
A tu co mi zůstala doma můžu pomalu repasovat (lamely, pak vyměnit ty "nesmysly" na mechatroniku) a za chvíli mi bude ležet ve sklepě zrepasovaná převodovka
Každopádně dát jednorázově za repas 50 a více tis se mi aktuálně nechtělo..


a nebo si do té aktualní v autě seženeš novej mechatronik a ušetříš demontáž celé skříně.
doufam že jsi tam nenechal ten použitej olej.?
jinak adaptace se jen mažou, od toho sou to adaptace, adaptují se podle auta, stavu převodovky, stavu motoru (kroutak) a jízdního stylu řidiče.
nemužu vzít adaptace od paní z 745i s vydechlym motorem a nahrat je pánovi zavodníkovi do 545i s motorem jak novym, to by řadilo jak ožraly.
Ja adapatace po výměně oleje mažu, většina lidi pak pocití zlepšení řazení.
doufam že jsi tam nenechal ten použitej olej.?
jinak adaptace se jen mažou, od toho sou to adaptace, adaptují se podle auta, stavu převodovky, stavu motoru (kroutak) a jízdního stylu řidiče.
nemužu vzít adaptace od paní z 745i s vydechlym motorem a nahrat je pánovi zavodníkovi do 545i s motorem jak novym, to by řadilo jak ožraly.
Ja adapatace po výměně oleje mažu, většina lidi pak pocití zlepšení řazení.
Tak tomu pak nerozumím když přímo v ZF v Pakře řekli to samý , že ty adaptace se nahrávají a není dobré je jen smazat a prý je uplně nejhorší je smazat a poslat člověka jezdit hned do města.JaraX píše:a nebo si do té aktualní v autě seženeš novej mechatronik a ušetříš demontáž celé skříně.
doufam že jsi tam nenechal ten použitej olej.?
jinak adaptace se jen mažou, od toho sou to adaptace, adaptují se podle auta, stavu převodovky, stavu motoru (kroutak) a jízdního stylu řidiče.
nemužu vzít adaptace od paní z 745i s vydechlym motorem a nahrat je pánovi zavodníkovi do 545i s motorem jak novym, to by řadilo jak ožraly.
Ja adapatace po výměně oleje mažu, většina lidi pak pocití zlepšení řazení.
Tak...převodovka jde ven a zítra zpět do Polska (2-3 a 4-3 kopala). Takže taky už pomalu nejspíš chycenej mechatronic. Svou starou převodovku jsem nechal zrevidovat a všechno vevnitř OK, včetně lamel !! Borce sice říkal ceny bez DPH a pak mi k mému překvapení ještě napařil 21%...takže rozebrání, kontrola a složení převodovky 12.500,- ale co se dá dělat. (Dělal to borec v Ostravě J.P. Transsmissions). Jednání mi úplně korektní nepřišlo ale co se dá dělat.... začali jsme na 8.500,- pak 9.000,- pak 10.300,- a nakonec 12.500,- ...obrázek si udělejte sami.
Nicméně teď jdu šetřit na nový mechatronik. Kdyby někdo uměl levněji (pod 33 tis. tak dejte věděti).
Díky moc.
Nicméně teď jdu šetřit na nový mechatronik. Kdyby někdo uměl levněji (pod 33 tis. tak dejte věděti).
Díky moc.