Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E65 na sněhu

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#21 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Když je těžiště 50:50, tak se nikam nepřesouvá. To můžeš změnit pouze zatížením v kufru. Prostě fyzika
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#22 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Důvod, proč se s předokolkou couvá, je jako. že hundrtka vyjela taky téměř všude, prostě lépe zatížeá náprava
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#23 Příspěvek od pavproch »

sa pokusím to rozštípnúť: na základě letitých zkušeností možu zodpovědně prohlásiť že do kopca sněhem nejlíp/nevíc vyjede AWD.... :twisted:
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#24 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

V tom připadku můžu kontrovat, že víc vyjede rolba
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#25 Příspěvek od Jirke »

zatizeni 50:50 je pri vodorovnem postaveni vozu...

kdyz je auto cumakem nahoru, tak tiha motoru diky gravitaci smeruje porad svisle dolu... proto jak JaraX selskym rozumem spravne uvazuje, se tiha v kopci presouva vic dozadu...
pokud mi nerozumite, sorry, z fyziky jsem mival na gymplu spis podprumerny znamky :) ale nektery principy musej bejt jasny...

a pak je tu praxe no... takze je i logicky, ze tezka 7er muze vyjet lip kopec nez lehci 1er nebo tak....ostatne, jednou sem chtel pomoct v zasnezenym kopci rozjet se mercedesu E-klasse, protoze sem vedel ze se nerozjede, ale on se rozjel celkem v klidu.. zatimco muj MB C-klasse bylo v haji.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#26 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

No a právě v tom máš tu chybu. Rozložení hmotnosti je furt 50:50. U RWD je průser ten, že sníh dělá před předníma kolama klín, kterej se musí protlačit. Předokolka nebo AWD se tím prohrabe
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Tominho
Registrovaný
Příspěvky: 81
Registrován: pon 20.02.2012 01:00

#27 Příspěvek od Tominho »

Až si tu dořešíte který auto jede líp v zimě :D :D :D muže mi někdo říct jak je přesně napsaný ve výbavě dynamic drive u E60? díky
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od WITT »

Zadokolka (BMW) že vyjede kopec ve sněhu líp jak předokolka?

Totální nesmysl, BMW má vždy problém s horším kopcem, tam, kde zadokolka stojí, předokolka jede. Nedej bože, když se se zadokolkou zastavíš, seš v háji.

Nejsem zastánce předohrabu, ani ho nemám, ale prostě to tak je, můžeš mít pneu jaký chceš, a obyčejná Oktávka vyjede víc jak sedma..
empeel
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: čtv 08.07.2010 00:00

#29 Příspěvek od empeel »

Tominho: S229A
Dynamic Drive
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#30 Příspěvek od Jirke »

WITT píše:Zadokolka (BMW) že vyjede kopec ve sněhu líp jak předokolka?

Totální nesmysl, BMW má vždy problém s horším kopcem, tam, kde zadokolka stojí, předokolka jede. Nedej bože, když se se zadokolkou zastavíš, seš v háji.

Nejsem zastánce předohrabu, ani ho nemám, ale prostě to tak je, můžeš mít pneu jaký chceš, a obyčejná Oktávka vyjede víc jak sedma..


to je jasny. Za sebe jen rikam, ze chapu, ze sedma vyjede lip nez trojka..
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Nebylo by lepší se tomu věnovat v jiném tématu pánové ? :roll:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#32 Příspěvek od hurvajs77 »

dynamic drive by mělo mít každý BMW - krz všechny modelové řady
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od JaraX »

ty voe, kdyby se dělala trojka s DD tak by to byl masakr.
Soptiiik
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 25.02.2007 01:00

#34 Příspěvek od Soptiiik »

Zasněžený výjezd k chatě na horách: octávka se uprostřed zastavila a scouvala dolu,clio to samé,passat to samé,sharan nevyjel ani kousek,a moje e39 tour s LPG vyjela do pulky kde jsem zastavil protože mi tam někdo vlezl ladně jsem se rozjel a vyjel až nahoru. A podobných situací bylo víc. Zimáky jezdím Barumky nebo matadory sice nic extra značky navíc bydlím na dědině kde jsou příjezdovky dost často zafoukané a nikdy jsem neměl problém. Ale E46 318 bez lpg na tom byla o poznání hůř takže si myslím že lpg tam hraje velkou roli.
Uživatelský avatar
jaroslav
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: pon 22.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#35 Příspěvek od jaroslav »

Vlasta píše:No a právě v tom máš tu chybu. Rozložení hmotnosti je furt 50:50. U RWD je průser ten, že sníh dělá před předníma kolama klín, kterej se musí protlačit. Předokolka nebo AWD se tím prohrabe


Ja si myslim ze v tomto ma Vlastik pravdu. Staci si predstavit tyc kde je na stranach rovnake zavazie a v strede je to zavesene na niti. Moze sa to naklanat jak chce, a sily budu na obidvoch koncoch rovnake. Zatazenie naprav sa naklonom nemeni a zostane 50:50. Pri tomto idealnom pripade sa vobec nemusi pocitat s rozmermi auta a staci auto nahradit hmotnym bodom v strede auta (teziste).

V kopci sa gravitacna sila rozlozi na 2 slozky - co tlaci na kopec (smeruje kolmo do kopca) a co taha auto dolu a je kolma na tu prvu. Ta prva sposobuje grip na snehu a ta druha sa auto snazi strhnut dolu. Ked bude ta druha prilis velka tak to auto proste nic nevyjede, pretoze najprv budu presmykovat kolesa pripadne stabilna poloha vobec nebude mozna a rovno sa zosunie dolu.

Skodovky a podobne auta maju vyhodu ze hnacia naprava je viac zatazena takze kolesa budu presmykovat menej a je vecsia sanca ze kopec vyjede nez zadokolka s 50:50. V pripade BMW pomoze ked osoby sedia na zadnych sedackach a vpredu si pasazier vystupi, pritelkyne do kufru nemusi :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od JaraX »

takže sedma vyjede víc protože máme všichno LPG a E60 maj skoro vždy naftu :D
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#37 Příspěvek od Filozof »

až bude někde sníh můžete vyzkoušet všichni sami.

Ještě mě napadá jedna věc. Auto co má dobré zimáky 5mm a více a je těžké 7er či 5er s lidma na palubě projede líp terénem jak lehká předokolka.

Měli jsme u chalupy je cesta a kolem 30cm sněhu a projelo se to dobře v 5er s LPG.
S předokolkou fiat panda byl problém hodně se trápil aby jsme kousek vůbec projeli pak jsme raději vycouvali těch pár metrů....

Ještě hraje dle mě roli váha auta a pneumatika a její nahuštění.

pokud pojede auto 1tuna a auto 2tuny jakej bude rozdíl prujezdnosti sněhem ? Na rovině a na kopci ? Strašně velkou roli zde hraje váha na hnací nápravu a kvalita a vzorek pneumatiky. A taky styčná plocha pneumatiky se sněhem. defakto záběr jakej pneumatika vyvine.
Čím pak bude větší váha na zadní nápravě tím bude lepší prujezdnost.
Idea je mít plnou benzínu a LPG a plnej kufr věcí na hory v případě jízdy do hor. Pak to vyjede skoro všude. Oproti předokolce to bude mít daleko větší průjezd sněhem a silnicemi.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

jaroslav píše:
Vlasta píše:No a právě v tom máš tu chybu. Rozložení hmotnosti je furt 50:50. U RWD je průser ten, že sníh dělá před předníma kolama klín, kterej se musí protlačit. Předokolka nebo AWD se tím prohrabe


Ja si myslim ze v tomto ma Vlastik pravdu. Staci si predstavit tyc kde je na stranach rovnake zavazie a v strede je to zavesene na niti. Moze sa to naklanat jak chce, a sily budu na obidvoch koncoch rovnake. Zatazenie naprav sa naklonom nemeni a zostane 50:50. Pri tomto idealnom pripade sa vobec nemusi pocitat s rozmermi auta a staci auto nahradit hmotnym bodom v strede auta (teziste).

V kopci sa gravitacna sila rozlozi na 2 slozky - co tlaci na kopec (smeruje kolmo do kopca) a co taha auto dolu a je kolma na tu prvu. Ta prva sposobuje grip na snehu a ta druha sa auto snazi strhnut dolu. Ked bude ta druha prilis velka tak to auto proste nic nevyjede, pretoze najprv budu presmykovat kolesa pripadne stabilna poloha vobec nebude mozna a rovno sa zosunie dolu.

Skodovky a podobne auta maju vyhodu ze hnacia naprava je viac zatazena takze kolesa budu presmykovat menej a je vecsia sanca ze kopec vyjede nez zadokolka s 50:50. V pripade BMW pomoze ked osoby sedia na zadnych sedackach a vpredu si pasazier vystupi, pritelkyne do kufru nemusi :D

Fyzika je fyzika, o tom žádná. Pánové, zapomínáte na skutečnost, že auto není úsečka dotýkající se vozovky v jednom bodě. Těžiště auta není v jedné rovině s body dotyku kol s vozovkou, těžiště je výš. V kopci se díky tomu skutečně zvyšuje zatížení zadní nápravy a odlehčuje se náprava přední. Tolik ke statice. Dynamicky je toto výraznější, při akceleraci je odlehčována přední náprava a zatěžována zadní, při brzdění naopak a proto jsou přední brzdy výkonnější než zadní.

Obrázek

horní obraz: vozidlo na rovině, těžiště přesně napůl mezi koly, vektor tíhové síly protíná vozovku 50:50 mezi koly
dolní obraz: na svahu, vektor tíhové síly míří opět svisle dolů z těžiště, protíná vozovku blíže k zadním kolům než k předním = zatížení zadní nápravy je větší
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#39 Příspěvek od hurvajs77 »

kurevtor píše:...Parkování je v Praze se sedmou samozřejmě celkem na pí**, ale to holt člověk nesmí být moc velká lopata. Osobně bych měl ale asi větší problém parkovat s tou pětkou v mpacketu :-D myslim, že by mi netrvalo dlouho servat na předku to lízátko...
mám 750Li a nemám problém s parkováním. Když je volná díra, tak max. pro Smarta

Jinak na hory jezdíme s ženou tak 3x - 4x do roka a to vždy jen Rakousko a Itálie (český hory jsou na zimní sporty na nic, stejně tak silnice v horách). Zatím jsem nikdy neměl problém, že bych něco nevyjel. Když to už nebe, zastavím, zapnu DTC a pomalu se rojzedu. Sice mám v kufru řetězy a lopatku, ale jen tam je... :-D Jak se tu už psalo, záleží na gumách a také stylu jízdy.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#40 Příspěvek od chip »

Francis píše:
jaroslav píše:
Vlasta píše:No a právě v tom máš tu chybu. Rozložení hmotnosti je furt 50:50. U RWD je průser ten, že sníh dělá před předníma kolama klín, kterej se musí protlačit. Předokolka nebo AWD se tím prohrabe


Ja si myslim ze v tomto ma Vlastik pravdu. Staci si predstavit tyc kde je na stranach rovnake zavazie a v strede je to zavesene na niti. Moze sa to naklanat jak chce, a sily budu na obidvoch koncoch rovnake. Zatazenie naprav sa naklonom nemeni a zostane 50:50. Pri tomto idealnom pripade sa vobec nemusi pocitat s rozmermi auta a staci auto nahradit hmotnym bodom v strede auta (teziste).

V kopci sa gravitacna sila rozlozi na 2 slozky - co tlaci na kopec (smeruje kolmo do kopca) a co taha auto dolu a je kolma na tu prvu. Ta prva sposobuje grip na snehu a ta druha sa auto snazi strhnut dolu. Ked bude ta druha prilis velka tak to auto proste nic nevyjede, pretoze najprv budu presmykovat kolesa pripadne stabilna poloha vobec nebude mozna a rovno sa zosunie dolu.

Skodovky a podobne auta maju vyhodu ze hnacia naprava je viac zatazena takze kolesa budu presmykovat menej a je vecsia sanca ze kopec vyjede nez zadokolka s 50:50. V pripade BMW pomoze ked osoby sedia na zadnych sedackach a vpredu si pasazier vystupi, pritelkyne do kufru nemusi :D

Fyzika je fyzika, o tom žádná. Pánové, zapomínáte na skutečnost, že auto není úsečka dotýkající se vozovky v jednom bodě. Těžiště auta není v jedné rovině s body dotyku kol s vozovkou, těžiště je výš. V kopci se díky tomu skutečně zvyšuje zatížení zadní nápravy a odlehčuje se náprava přední. Tolik ke statice. Dynamicky je toto výraznější, při akceleraci je odlehčována přední náprava a zatěžována zadní, při brzdění naopak a proto jsou přední brzdy výkonnější než zadní.

Obrázek

horní obraz: vozidlo na rovině, těžiště přesně napůl mezi koly, vektor tíhové síly protíná vozovku 50:50 mezi koly
dolní obraz: na svahu, vektor tíhové síly míří opět svisle dolů z těžiště, protíná vozovku blíže k zadním kolům než k předním = zatížení zadní nápravy je větší

Pěkná malůvka i povídání, akorát to není pravda. Aby bylo v kopci větší zatížení zadní nápravy, tak by se muselo posunout těžiště k zadní nápravě (jenže to se neděje) a je úplně fuk, kam směřuje vektor tíhové síly. Každý se tu ohání fyzikou, ale jak vidno, málo kdo jí skutečně rozumí.

Jinak Jaroslav to napsal dobře, jestli tomu nevěříte, vemte špejli, na konce napíchněte třeba plastelínové koule, stejně těžké. Uprostřed v těžišti přivažte nit a naklánějte... při sebemenším vychýlení se to taky vertikálně nepřeklopí, né :wink:

Samozřejmě situace je jiná při zrychlování a zpomalování.
Odpovědět