Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E65 na sněhu
Když je těžiště 50:50, tak se nikam nepřesouvá. To můžeš změnit pouze zatížením v kufru. Prostě fyzika
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Důvod, proč se s předokolkou couvá, je jako. že hundrtka vyjela taky téměř všude, prostě lépe zatížeá náprava
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
zatizeni 50:50 je pri vodorovnem postaveni vozu...
kdyz je auto cumakem nahoru, tak tiha motoru diky gravitaci smeruje porad svisle dolu... proto jak JaraX selskym rozumem spravne uvazuje, se tiha v kopci presouva vic dozadu...
pokud mi nerozumite, sorry, z fyziky jsem mival na gymplu spis podprumerny znamky
ale nektery principy musej bejt jasny...
a pak je tu praxe no... takze je i logicky, ze tezka 7er muze vyjet lip kopec nez lehci 1er nebo tak....ostatne, jednou sem chtel pomoct v zasnezenym kopci rozjet se mercedesu E-klasse, protoze sem vedel ze se nerozjede, ale on se rozjel celkem v klidu.. zatimco muj MB C-klasse bylo v haji.
kdyz je auto cumakem nahoru, tak tiha motoru diky gravitaci smeruje porad svisle dolu... proto jak JaraX selskym rozumem spravne uvazuje, se tiha v kopci presouva vic dozadu...
pokud mi nerozumite, sorry, z fyziky jsem mival na gymplu spis podprumerny znamky

a pak je tu praxe no... takze je i logicky, ze tezka 7er muze vyjet lip kopec nez lehci 1er nebo tak....ostatne, jednou sem chtel pomoct v zasnezenym kopci rozjet se mercedesu E-klasse, protoze sem vedel ze se nerozjede, ale on se rozjel celkem v klidu.. zatimco muj MB C-klasse bylo v haji.
No a právě v tom máš tu chybu. Rozložení hmotnosti je furt 50:50. U RWD je průser ten, že sníh dělá před předníma kolama klín, kterej se musí protlačit. Předokolka nebo AWD se tím prohrabe
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 340
- Registrován: stř 09.05.2007 00:00
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Zadokolka (BMW) že vyjede kopec ve sněhu líp jak předokolka?
Totální nesmysl, BMW má vždy problém s horším kopcem, tam, kde zadokolka stojí, předokolka jede. Nedej bože, když se se zadokolkou zastavíš, seš v háji.
Nejsem zastánce předohrabu, ani ho nemám, ale prostě to tak je, můžeš mít pneu jaký chceš, a obyčejná Oktávka vyjede víc jak sedma..
Totální nesmysl, BMW má vždy problém s horším kopcem, tam, kde zadokolka stojí, předokolka jede. Nedej bože, když se se zadokolkou zastavíš, seš v háji.
Nejsem zastánce předohrabu, ani ho nemám, ale prostě to tak je, můžeš mít pneu jaký chceš, a obyčejná Oktávka vyjede víc jak sedma..
WITT píše:Zadokolka (BMW) že vyjede kopec ve sněhu líp jak předokolka?
Totální nesmysl, BMW má vždy problém s horším kopcem, tam, kde zadokolka stojí, předokolka jede. Nedej bože, když se se zadokolkou zastavíš, seš v háji.
Nejsem zastánce předohrabu, ani ho nemám, ale prostě to tak je, můžeš mít pneu jaký chceš, a obyčejná Oktávka vyjede víc jak sedma..
to je jasny. Za sebe jen rikam, ze chapu, ze sedma vyjede lip nez trojka..
Zasněžený výjezd k chatě na horách: octávka se uprostřed zastavila a scouvala dolu,clio to samé,passat to samé,sharan nevyjel ani kousek,a moje e39 tour s LPG vyjela do pulky kde jsem zastavil protože mi tam někdo vlezl ladně jsem se rozjel a vyjel až nahoru. A podobných situací bylo víc. Zimáky jezdím Barumky nebo matadory sice nic extra značky navíc bydlím na dědině kde jsou příjezdovky dost často zafoukané a nikdy jsem neměl problém. Ale E46 318 bez lpg na tom byla o poznání hůř takže si myslím že lpg tam hraje velkou roli.
Vlasta píše:No a právě v tom máš tu chybu. Rozložení hmotnosti je furt 50:50. U RWD je průser ten, že sníh dělá před předníma kolama klín, kterej se musí protlačit. Předokolka nebo AWD se tím prohrabe
Ja si myslim ze v tomto ma Vlastik pravdu. Staci si predstavit tyc kde je na stranach rovnake zavazie a v strede je to zavesene na niti. Moze sa to naklanat jak chce, a sily budu na obidvoch koncoch rovnake. Zatazenie naprav sa naklonom nemeni a zostane 50:50. Pri tomto idealnom pripade sa vobec nemusi pocitat s rozmermi auta a staci auto nahradit hmotnym bodom v strede auta (teziste).
V kopci sa gravitacna sila rozlozi na 2 slozky - co tlaci na kopec (smeruje kolmo do kopca) a co taha auto dolu a je kolma na tu prvu. Ta prva sposobuje grip na snehu a ta druha sa auto snazi strhnut dolu. Ked bude ta druha prilis velka tak to auto proste nic nevyjede, pretoze najprv budu presmykovat kolesa pripadne stabilna poloha vobec nebude mozna a rovno sa zosunie dolu.
Skodovky a podobne auta maju vyhodu ze hnacia naprava je viac zatazena takze kolesa budu presmykovat menej a je vecsia sanca ze kopec vyjede nez zadokolka s 50:50. V pripade BMW pomoze ked osoby sedia na zadnych sedackach a vpredu si pasazier vystupi, pritelkyne do kufru nemusi

až bude někde sníh můžete vyzkoušet všichni sami.
Ještě mě napadá jedna věc. Auto co má dobré zimáky 5mm a více a je těžké 7er či 5er s lidma na palubě projede líp terénem jak lehká předokolka.
Měli jsme u chalupy je cesta a kolem 30cm sněhu a projelo se to dobře v 5er s LPG.
S předokolkou fiat panda byl problém hodně se trápil aby jsme kousek vůbec projeli pak jsme raději vycouvali těch pár metrů....
Ještě hraje dle mě roli váha auta a pneumatika a její nahuštění.
pokud pojede auto 1tuna a auto 2tuny jakej bude rozdíl prujezdnosti sněhem ? Na rovině a na kopci ? Strašně velkou roli zde hraje váha na hnací nápravu a kvalita a vzorek pneumatiky. A taky styčná plocha pneumatiky se sněhem. defakto záběr jakej pneumatika vyvine.
Čím pak bude větší váha na zadní nápravě tím bude lepší prujezdnost.
Idea je mít plnou benzínu a LPG a plnej kufr věcí na hory v případě jízdy do hor. Pak to vyjede skoro všude. Oproti předokolce to bude mít daleko větší průjezd sněhem a silnicemi.
Ještě mě napadá jedna věc. Auto co má dobré zimáky 5mm a více a je těžké 7er či 5er s lidma na palubě projede líp terénem jak lehká předokolka.
Měli jsme u chalupy je cesta a kolem 30cm sněhu a projelo se to dobře v 5er s LPG.
S předokolkou fiat panda byl problém hodně se trápil aby jsme kousek vůbec projeli pak jsme raději vycouvali těch pár metrů....
Ještě hraje dle mě roli váha auta a pneumatika a její nahuštění.
pokud pojede auto 1tuna a auto 2tuny jakej bude rozdíl prujezdnosti sněhem ? Na rovině a na kopci ? Strašně velkou roli zde hraje váha na hnací nápravu a kvalita a vzorek pneumatiky. A taky styčná plocha pneumatiky se sněhem. defakto záběr jakej pneumatika vyvine.
Čím pak bude větší váha na zadní nápravě tím bude lepší prujezdnost.
Idea je mít plnou benzínu a LPG a plnej kufr věcí na hory v případě jízdy do hor. Pak to vyjede skoro všude. Oproti předokolce to bude mít daleko větší průjezd sněhem a silnicemi.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
jaroslav píše:Vlasta píše:No a právě v tom máš tu chybu. Rozložení hmotnosti je furt 50:50. U RWD je průser ten, že sníh dělá před předníma kolama klín, kterej se musí protlačit. Předokolka nebo AWD se tím prohrabe
Ja si myslim ze v tomto ma Vlastik pravdu. Staci si predstavit tyc kde je na stranach rovnake zavazie a v strede je to zavesene na niti. Moze sa to naklanat jak chce, a sily budu na obidvoch koncoch rovnake. Zatazenie naprav sa naklonom nemeni a zostane 50:50. Pri tomto idealnom pripade sa vobec nemusi pocitat s rozmermi auta a staci auto nahradit hmotnym bodom v strede auta (teziste).
V kopci sa gravitacna sila rozlozi na 2 slozky - co tlaci na kopec (smeruje kolmo do kopca) a co taha auto dolu a je kolma na tu prvu. Ta prva sposobuje grip na snehu a ta druha sa auto snazi strhnut dolu. Ked bude ta druha prilis velka tak to auto proste nic nevyjede, pretoze najprv budu presmykovat kolesa pripadne stabilna poloha vobec nebude mozna a rovno sa zosunie dolu.
Skodovky a podobne auta maju vyhodu ze hnacia naprava je viac zatazena takze kolesa budu presmykovat menej a je vecsia sanca ze kopec vyjede nez zadokolka s 50:50. V pripade BMW pomoze ked osoby sedia na zadnych sedackach a vpredu si pasazier vystupi, pritelkyne do kufru nemusi
Fyzika je fyzika, o tom žádná. Pánové, zapomínáte na skutečnost, že auto není úsečka dotýkající se vozovky v jednom bodě. Těžiště auta není v jedné rovině s body dotyku kol s vozovkou, těžiště je výš. V kopci se díky tomu skutečně zvyšuje zatížení zadní nápravy a odlehčuje se náprava přední. Tolik ke statice. Dynamicky je toto výraznější, při akceleraci je odlehčována přední náprava a zatěžována zadní, při brzdění naopak a proto jsou přední brzdy výkonnější než zadní.

horní obraz: vozidlo na rovině, těžiště přesně napůl mezi koly, vektor tíhové síly protíná vozovku 50:50 mezi koly
dolní obraz: na svahu, vektor tíhové síly míří opět svisle dolů z těžiště, protíná vozovku blíže k zadním kolům než k předním = zatížení zadní nápravy je větší
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
mám 750Li a nemám problém s parkováním. Když je volná díra, tak max. pro Smartakurevtor píše:...Parkování je v Praze se sedmou samozřejmě celkem na pí**, ale to holt člověk nesmí být moc velká lopata. Osobně bych měl ale asi větší problém parkovat s tou pětkou v mpacketu :-D myslim, že by mi netrvalo dlouho servat na předku to lízátko...
Jinak na hory jezdíme s ženou tak 3x - 4x do roka a to vždy jen Rakousko a Itálie (český hory jsou na zimní sporty na nic, stejně tak silnice v horách). Zatím jsem nikdy neměl problém, že bych něco nevyjel. Když to už nebe, zastavím, zapnu DTC a pomalu se rojzedu. Sice mám v kufru řetězy a lopatku, ale jen tam je... :-D Jak se tu už psalo, záleží na gumách a také stylu jízdy.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Francis píše:jaroslav píše:Vlasta píše:No a právě v tom máš tu chybu. Rozložení hmotnosti je furt 50:50. U RWD je průser ten, že sníh dělá před předníma kolama klín, kterej se musí protlačit. Předokolka nebo AWD se tím prohrabe
Ja si myslim ze v tomto ma Vlastik pravdu. Staci si predstavit tyc kde je na stranach rovnake zavazie a v strede je to zavesene na niti. Moze sa to naklanat jak chce, a sily budu na obidvoch koncoch rovnake. Zatazenie naprav sa naklonom nemeni a zostane 50:50. Pri tomto idealnom pripade sa vobec nemusi pocitat s rozmermi auta a staci auto nahradit hmotnym bodom v strede auta (teziste).
V kopci sa gravitacna sila rozlozi na 2 slozky - co tlaci na kopec (smeruje kolmo do kopca) a co taha auto dolu a je kolma na tu prvu. Ta prva sposobuje grip na snehu a ta druha sa auto snazi strhnut dolu. Ked bude ta druha prilis velka tak to auto proste nic nevyjede, pretoze najprv budu presmykovat kolesa pripadne stabilna poloha vobec nebude mozna a rovno sa zosunie dolu.
Skodovky a podobne auta maju vyhodu ze hnacia naprava je viac zatazena takze kolesa budu presmykovat menej a je vecsia sanca ze kopec vyjede nez zadokolka s 50:50. V pripade BMW pomoze ked osoby sedia na zadnych sedackach a vpredu si pasazier vystupi, pritelkyne do kufru nemusi
Fyzika je fyzika, o tom žádná. Pánové, zapomínáte na skutečnost, že auto není úsečka dotýkající se vozovky v jednom bodě. Těžiště auta není v jedné rovině s body dotyku kol s vozovkou, těžiště je výš. V kopci se díky tomu skutečně zvyšuje zatížení zadní nápravy a odlehčuje se náprava přední. Tolik ke statice. Dynamicky je toto výraznější, při akceleraci je odlehčována přední náprava a zatěžována zadní, při brzdění naopak a proto jsou přední brzdy výkonnější než zadní.
horní obraz: vozidlo na rovině, těžiště přesně napůl mezi koly, vektor tíhové síly protíná vozovku 50:50 mezi koly
dolní obraz: na svahu, vektor tíhové síly míří opět svisle dolů z těžiště, protíná vozovku blíže k zadním kolům než k předním = zatížení zadní nápravy je větší
Pěkná malůvka i povídání, akorát to není pravda. Aby bylo v kopci větší zatížení zadní nápravy, tak by se muselo posunout těžiště k zadní nápravě (jenže to se neděje) a je úplně fuk, kam směřuje vektor tíhové síly. Každý se tu ohání fyzikou, ale jak vidno, málo kdo jí skutečně rozumí.
Jinak Jaroslav to napsal dobře, jestli tomu nevěříte, vemte špejli, na konce napíchněte třeba plastelínové koule, stejně těžké. Uprostřed v těžišti přivažte nit a naklánějte... při sebemenším vychýlení se to taky vertikálně nepřeklopí, né

Samozřejmě situace je jiná při zrychlování a zpomalování.