JohnyB: hodně štěstí při hledání, myslím že kdyby někdo o nějaký pěkný věděl tak si jí koupí sám nebo ty slušný kousky hned zmizej, asi to chce mít prachy u sebe a hledat a hledat a čekat a čekat
já doufám že sem koupil slušnej kousek, ale pravda se ukáže až budu měnit olej v převodovce
[quote="kurevtor"]kabyr01: prosím tě, jak tě napadla ta změna z 5w-30 na 5w-40? Všichni tvrděj, že tam patří 5w-30, ale Snejk mi teď posledně říkal, že 5w-30 je špatná volba...
5w30 je předepsaná normálně v návodu, ale jak už tu Jarax několikrát zmínil, patří tam 5w40, popř. 10w40, tak jsem se řídit touto radou
[quote="buddy87"]JohnyB: hodně štěstí při hledání, myslím že kdyby někdo o nějaký pěkný věděl tak si jí koupí sám nebo ty slušný kousky hned zmizej, asi to chce mít prachy u sebe a hledat a hledat a čekat a čekat
já doufám že sem koupil slušnej kousek, ale pravda se ukáže až budu měnit olej v převodovce[/quote
ale muze se namanout treba nekdo zde, kdo proda hezkou sedmu..
kurevtor píše:kabyr01: prosím tě, jak tě napadla ta změna z 5w-30 na 5w-40? Všichni tvrděj, že tam patří 5w-30, ale Snejk mi teď posledně říkal, že 5w-30 je špatná volba...
5w30 je předepsaná normálně v návodu, ale jak už tu Jarax několikrát zmínil, patří tam 5w40, popř. 10w40, tak jsem se řídit touto radou
Předepsaná norma bmw je LL04, podle motorů se potom určije typ oloje s teplotním indexem, ukaž mi manuál schválený bmw, že třeba do n62 patří 5w30.
5w-30 je normalne v mazacim planu pro N62 primo v BMW. Dokud auto jezdilo do autorizaku, davala se tam vzdy 30tka.. Bmw jako vyrobce nema vylozene zajem, aby motor najel 300tis km+, ale nutne potrebuje splnovat emise a srazit papirovou spotrebu co nejnize - proto 5w-30 (taky samozrejme kvuli prodlouzeni vymenneho intervalu).
Kdyz sem kdysi davno cetl clanek o vyrobe puvodniho M62B44 (ze ktereho vicemene N62 vychazi), psalo se tam take o tom, ze z tovarny vyjizdely tyhle motory s oleji 10w-40 nebo 15w-50 (do teplejsich krajin) prave kvuli vysoke teplote. Pri prichodu M62TU se najednou mazaci plan zmenil (nikoliv konstrukce motoru) na 5w-30 a interval vymeny i 25tis km.. At si to kazdy prebere jak chce.
tady je zase diskuze. 5w30 je fajn do nafty která má nízké otáčky provozní oproti benzínu co se točí skoro do 7tis.
Proto do benzínu je vhodnější xw-40 než 5w-30.
Navíc olej se přepaluje a vzniká šílenej karbon v motoru - není vhodný do otáčkových benzínových motorů ... ani použití longlife výměny ale klasicky po 15tis km.
tady zajimavej článek kdo v tom trochu lítá a tápe.
Na autorizáky mám svůj vlastní názor, ale v žádném bmw Ti tam nenalijou 5w30 zas tak blbý nejsou týká se ostravy olomouc předpokládám taky, jelikož je to cartec, zlín jelikož tam jezdila moje sedma až poslední výměna byla mi autorizák a dostala 5w30 ještě k tomu mobil, a kámoš v z liberce co dělal pro bmw mi přímo říkal že maj písemně dané 5w40 pro n62.
Vlastanemec: v zadnem? Opravdu zadnem? To bych ale ten 5w-30 v motoru jinak nemel navic jsem to i obvolaval a rikali: "745i? Noo tak to 5w-30, no jasne, nic jinyho, ten tam patri a ma to tak podle bmw byt" nemam duvod si vymyslet
Navic autorizovany servisy jsou vetsinou dost lopaty servisaci, dulezitou roli taky hraje faktor "co tam je ted". Proste tam nalejem co tam bylo doted a cus
všechny autorizáky, lejou do všech novějších BMW 5W30,(a furt řeší že se ty motory strašně karbonujou) např biturba s olejem 5W30 karbonujou ještě víc než n62
nevím co se tady řeší za hovna, prostě kdo má 5w30 at naleje hned okamžitě 5w40
Code Serienausstattung Standard Equipment
S220A
Niveauregulierung Self-levelling suspension
S261A
Seitenairbag für Fondpassagiere Side airbags for rear passengers
S415A
Sonnenschutzrollo hinten Sun-blind, rear
S548A
Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer
Code Sonderausstattung Optional Equipment
S212A
Ausstattung Bremsanlage Länder Equipment, brake syst. country-specific
S268A
BMW LM Rad Sternspeiche 95 BMW LA wheel, star spoke 95
S316A
Automatische Heckklappenbetätigung automatic trunk lid mechanism
S323A
Soft-Close-Automatik Türen Soft-Close-Automatic doors
S354A
Frontscheibe grün Grünkeil Green windscreen, green shade band
S403A
Glasdach elektrisch Glass roof, electrical
S416A
Sonnenschutzrollo hinten/seitlich Roller sun vizor, rear lateral
S423A
Fussmatten Velours Floor mats, velours
S430A
Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik Interior/outside mirror with auto dip
S431A
Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip
S438A
Edelholzausführung Fine wood trim
S441A
Raucherpaket Smoker package
S442A
Getränkehalter Cup holder
S456A
Komfortsitz mit Memory Comfort seat with memory
S466A
Dachleiste in Wagenfarbe Roof mouldings in body colour
S488A
Lordosenstütze Fahrer u. Beifahrer Lumbar support, driver and passenger
S494A
Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger
S508A
Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)
S521A
Regensensor Rain sensor
S638A
Autotelefon Professional Car telephone Professional
S672A
CD-Wechsler 6-fach CD changer for 6 CDs
S677A
HiFi System Professional DSP HiFi System Professional DSP
S691A
CD-Halterung CD holder
S698A
Area-Code 2 für DVD Area-Code 2 for DVD
S760A
Hochglanz Shadow-Line High gloss shadow line
S761A
Individual Sonnenschutzverglasung Individual sunshade glazing
S853A
Sprachversion englisch Language version English
S861A
Datensatz ohne EOBD Data record without EOBD
S863A
Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe
S876A
Funkfrequenz 315 MHz Radio frequency 315 MHz
S880A
Bordliteratur englisch On-board vehicle literature English
P912A
OE-Paket
S925A
Versandschutzpaket Transport protection package
S983A
Modelljahr Export
S984A
Codierung Wartungsintervall Maintenance interval encoding
S9AAA
Aussenhautschutz Outer skin protection
co rikate na tohle? Akorat nevim, jestli to ma EDC a DD...jak se to u faceliftu oznacuje?
Když mrkneš na interiérovou fotku zadku a mrkneš na stropnici tak tam jsou nějaké divné sámky, vypadá to jak ve stanu a poslední fotka navi jednotky nějak mi tam chybí ten logic, nebo face ho má někde jinde? Za dobrý prachy, ale hodně podezřelé dle fotek, spíš si myslím že to naživo bude hrůza.
Taky mám na e65ce stan netuším proč. Prostě se vzadu ta látka odděluje od stropnice. Asi vezmu injekční stříkačku a rozpráším tam trochu lepidla přes látku. Semtam koukám na alcantarový strop na ebay, ale zatím byl vždy pouze pro e66 (tj longa).
edit: jediné co mě napadá, to auto bylo po kuřákoj (smrdělo dost, kupováno v zimě, vyvětrané nebylo cítit) a když to původní majitel čistil tak mohli vzít párou stropnici. To by to vysvětlilo.