Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e65 - brutální vibrace volant/auto
lolko111 píše:Chalani, vedeli by ste poradiť aj mne? Ja mám podobný problém so svojou e65 730, akurát pri jazde je všetko v poriadku. Mne začne volant vibrovať pri brzdení..... a aj to nie vždy. Väčšinou pri rýchlostiach od 120 vyššie, ale stalo sa mi pár krát, že vibroval pri brzdení aj v rýchlostiach okolo 80. Pri tých nižších rýchlostiach raz vibruje, raz nie..... raz viac, raz menej.
Čo sa auta týka, tak to isté správanie na zimných 17 aj na letných 18. Vymenené všetky ramená vpredu aj vzadu, vrátane tých dvoch gúm na stabilizátore. Nové sú aj predné kotúče a platničky. Ďakujem.
Taky bych to viděl na kotouče. Zkus si někde najít volnou silnici, rozjet to na těch 120 a pak zkus nejdřív zabrzdit zlehka - pravděpodobně se ti bude klepat volant. Tak to zase rozjeď na 120 a dupni na brzdu pořádně, klepání by mělo být o dost menší. Jestli to tak je, tak jsou to kotouče.
Tak stary uz mohli mit to nejlepší za sebou a nové ti někdo třeba špatně namontoval. Jak tu psal někde Jarax - extremně důležité je očistit ty dosedací plochy od rzi a pak nandat kotouče - můj první "rádoby specialista na 7er" to neudělal a do 2tis km klepaní ve volantu jako blázen.
Takže výměna mechanika, kotoučů a destiček, očištění ploch a naprosto v pohodě i při 200kmh
Takže výměna mechanika, kotoučů a destiček, očištění ploch a naprosto v pohodě i při 200kmh

no nevím, na 730 jsem ji měl poměrně na hardy, dle kluků od Snejka a vybrace se neprojevovali.Bembik píše:Týýý woe :-D Už vím, kde je zakopanej pes !!!!!
Vyměň hardy-spojku, kterou tam dle mého názoru už nemáš !!! A vibrace budou pryč...
Známý pneu servisák mi říkal, že gumy mohou mít jiné parametry. Dokonce mi to ukazoval - stejná značka, stejný typ, stejný rozměr, ale jedna vyrobená tuším v Africe, druhá v ČR a obě měly jiné vnitčnosti a parametry gumy. Říkal, že to pak dost často dělá bordel, na vyvažovačce je vše OK, ale při určitých rychlostech se to rozkmitá nebo auto táhne na stranu.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen

E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Ešte taký detail. Všimol som si, že keď idem cez nejaké nerovnosti, tak ich cítim na volante. Na nových služobných autách, ktoré majú najazdené pár kilometrov pri jazde po nerovnostiach nič také na volante necítim. Jasne, že cítiť to, že idem po nejakých nerovnostiach, ale na volant sa to neprenáša. Na mojej E65 však áno. Nemôže byť problém s tým trasením počas brzdenia v tom, že je niečo s riadením?
Teda jako já vím, že přezout z 18'' na 19'' znamená, že to ubere na pohodlí, protože velký kola. Ale dneska cesta do práce přes Libeň byla peklo. Auto drncalo jak favorit. Takže to bude nejspíš nějakej průšvih na nápravě. Buď už jsou tlumiče úplně KO, nebo silentbloky, dorazy nebo bůhví co. Ve čtvrtek to jde na pár dnů do servisu a bude to tam tak dlouho, dokud se to neodstraní.
Tak ono s tím mým autem to bylo zajímavý - kupoval jsem ho s tím, že to byl služebák a dostal jsem k němu dokonce seznam faktur a jejich částek, takže to vypadalo, že to auto má suprovou servisní historii.
Jenže to asi až tak horký nebylo, mechanik říkal, že ty tlumiče tam jsou ještě úplně původní a nikdo na ně nesáhl - 450 000 km
))
O těch repasech vím, jenom jsem na ně neslyšel snad žádný reference.
Jenže to asi až tak horký nebylo, mechanik říkal, že ty tlumiče tam jsou ještě úplně původní a nikdo na ně nesáhl - 450 000 km

O těch repasech vím, jenom jsem na ně neslyšel snad žádný reference.
No já ti nevím... jezdilo to výhradně po českých cestách. To by byly hodně kouzelný tlumiče, aby přežily 450k na lokálních tankodromech. Existuje nějakej spolehlivej způsob, jak je diagnostikovat?
Ještě mě teda napadá, jestli by třeba Jirka Savka v Klecánkách neměl z nějakýho vraku jiný EDC/DD tlumiče a nebyl ochotnej je tam kvůli testu přehodit, aby se zkusilo jestli je to fakt ono. Vím, že to je 7er, ale abych zbytečně vystřílel 70-80 litrů na součástky, který ve výsledku nemají s problémem nic společnýho, to už je trošku hardcore i na mě. Snejk se na to díval jako první, řekl že to jsou nějaký tři ramena, ty se vyměnily. V dalším servisu mi řekli, že to je blbá geometrie, tak udělali geometrii. V dalším servisu mi vyměnili zbylý rameno na přední nápravě a obě horní na zadní nápravě. Současnej servisák říká, že to jsou tlumiče a že prostě při vyšších rychlostech ty kola nedržej na silnici a jak skáčou, tak mi to škube volantem.
Ještě mě teda napadá, jestli by třeba Jirka Savka v Klecánkách neměl z nějakýho vraku jiný EDC/DD tlumiče a nebyl ochotnej je tam kvůli testu přehodit, aby se zkusilo jestli je to fakt ono. Vím, že to je 7er, ale abych zbytečně vystřílel 70-80 litrů na součástky, který ve výsledku nemají s problémem nic společnýho, to už je trošku hardcore i na mě. Snejk se na to díval jako první, řekl že to jsou nějaký tři ramena, ty se vyměnily. V dalším servisu mi řekli, že to je blbá geometrie, tak udělali geometrii. V dalším servisu mi vyměnili zbylý rameno na přední nápravě a obě horní na zadní nápravě. Současnej servisák říká, že to jsou tlumiče a že prostě při vyšších rychlostech ty kola nedržej na silnici a jak skáčou, tak mi to škube volantem.