Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E66 760 zly start
Minuly tyzden sa mi pretrhla hadica v harmonike medzi vahou vzduchu a nasacacim potrubim.Na foto oznacene cerveno.Vymenil som ju a vsetko bolo ok.Na druhy den rano pri starte motor tocil ako keby nemal kompresiu.Tocil dost dlho,az nakoniec chytil.Po prejdeni cca kilometra na krizovatke zdochol,ale ked som ho skusil nastartovat,tak chytil a isiel.Toto sa stava stale pri prvom rannom starte a aj pri starte po odstaveni asi po pol hodine a viac.Ked ho vypnem a hned,alebo po par minutach startujem,tak chyti na supu a normalne.Po pol hodinke odstavenia zasa toci ako bez kompresie a chyti az po hodnej chvilke startovania.Niekedy aj pri jazde sa mi zda,ako keby stratil na chvilku tah.Inak ide normalne,netrha.Mozno to ani s tou hadicou nesuvisi.Mna napadlo,ci nieco nieje s Valvetronicom.Separatory oleja su vymenene.
- Přílohy
-
- hadica.jpg (43.06 KiB) Zobrazeno 2476 x
Tak diagnostika bude az zajtra a dnes mi dva krat vypisalo tuto hlasku na displeji,ked som rano stal v zapche.po vypnuti kluca a znovunastartovani to zhaslo.teraz uz to nesvieti a zda sa mi ako keby sa to upravoval same,motor ide ovela lepsie aj volnobeh uz nekolise:"drive control system . drive moderately,drive control system failure . have the problem checked by nearest serTak diagnostika bude az zajtra a dnes mi dva krat vypisalo tuto hlasku na displeji:drive control system . drive moderately,drive control system failure . have the problem checked by nearest servicevice"
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Podle toho, co popisuješ, má motor problém s (asi malým) tlakem paliva na liště a "Druckdämpfer Belüftungsventil" (tlakový odvzdušňovací ventil). S ventily odvětrání palivové nádrže (Tankentlüftungsventil) to pravděpodobně souviset nebude. Mimo jiné, ty ventily odvětrání tam máš dva, Y6121 a Y6122 každý pro jednu řadu válců a ke každému patří pojistka F002 a F006 (20A) v bloku A6009 - viz obrázky níže. Na ty ventily odvětrání se podívej ale určitě zkontroluj ty dvě pojistky.gombo píše:Na diagnostike som bol a vypisala prave chybu toho ventilu a snimacu tlaku paliva na liste.Preto som sa nato pytal.Blbne to len pri starte,ked auto stoji viacej ako hodinu.Pri kratsom odstaveni to chyta normalne.Aj ked to prvy krat tazko nestartujem a hned to vypnem,uz to chyti normalne.


Nyní k problému:
Palivo do každé lišty dodávají dvě vysokotlaká čerpadla s konektory X6046 a X6047.


Tlaky paliva na lištách (railech) měří dva sensory tlaku B6027 a B6028.

Na které palivové liště hlásí diagnostika problém? Na levé, na pravé, (tj. první skupině nebo druhé skupině) nebo na obou?
Při studeném i teplém startu je třeba do palivových lišt dodat a natlačit palivo a případný vzduch nebo pěnu "odvzdušnit" do přepadu a odvést zpět do nádrže - tedy nejedná se o odvětrání, ale o odvzdušnění !! K tomu slouží ten Druckdämpfer Belüftungsventil Y41, je společný pro obě lišty a k němu patří pojistka F009 (10A) v tomtéž bloku A6009.

Dále doporučuji prověřit správné zapojení zpětného ventilu (Rücklaufsperrventil) Y6045 a regulačních ventilů množství Y6046 a Y6047 na čerpadlech (obrázky jsou výše).

Jako první bych se věnoval tomu odvzdušňovacímu ventilu Y41, tj. jestli cvakne při startování, při zapnutí zapalování by se na pinu(1) mělo objevit 12 Voltů, jinak prověřit tu pojistku F009. Jeho ukostření při sepnutí provádí řídící jednotka motoru, takže radši žádné zkratovací pokusy. Ale možno odpojit konektor a vnějším napětím 12V (+) na (1), kostra na (2) ventil vyzkoušet.
Dvanáctiválcový motor 760 je poněkud kuriozita a nedivím se, že to v servisu neznají. Takže pokud nic z toho nenajdeš, zajeď rovnou do Rakouska, kde mají větší zkušenosti, aktuální diagnostiku a náhradní díly dostupné 2x denně. Platit to budeš také v Eurech a cena je naprosto stejná, jako na Slovensku. Vzhledem k románu, který jsem vytvořil budu rád, pokud se dozvím příčinu této závady.

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
V levém horní roku obrázku je náhled na motorový prostor a černá šipka ukazuje kde to najdeš. Na zbytku obrázku je potom detail. Ale budeš muset vyndat pár plastů, filtr vzduchu klimatizace atd. Ale 7er neznám tak podrobně ...gombo píše:Kde mam najst tu poistkovu skrinu ?

276D Tank Venting System
2772 Tank Vent Valve Output Stage - oboje zase souvisí s tím odvětráním nádrže. Takže by ještě mohl být přicpaný ten filtr s aktivním uhlím, který se nachází někde v pravém zadním blatníku, nebo něco na cestě k němu. Něco je popsáno zde:
http://highlanderclub.ru/files/manual/0 ... ip2419.pdf
http://www.bmwtech.ru/pdf/e46/ST034/11% ... %20Sys.pdf
http://www.beisansystems.com/misc/SEIME ... SYSTEM.pdf strana 46
Ale nevím, jak to souvisí se studeným startem. Snad pomohou ostatní ...
Toto som nasiel o mojom probleme na americkom fore:
My HPFP in Bank 1 needs to be replaced, I ordered the part and bmwoem1 is going to be replacing it.
The car never stalled, only thing I notice is a long crank in the morning, other than that the car runs fine.
I was thinking to sell the faulty HPFP on eBay (of course disclosing that it floods the fuel tank vent valves), but then thought if there is someone that rebuilds these, I would rather have it rebuilt and replace the HPFP in Bank 2 with the rebuilt one. Any thoughts? Thanks
My HPFP in Bank 1 needs to be replaced, I ordered the part and bmwoem1 is going to be replacing it.
The car never stalled, only thing I notice is a long crank in the morning, other than that the car runs fine.
I was thinking to sell the faulty HPFP on eBay (of course disclosing that it floods the fuel tank vent valves), but then thought if there is someone that rebuilds these, I would rather have it rebuilt and replace the HPFP in Bank 2 with the rebuilt one. Any thoughts? Thanks
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Problémy s High Pressure Fuel Pump měly motory N52 a N53, kde se dále sraly i vstřikovače, zapalovací cívky a elektrická vodní čerpadla. Ale o problémech M73 nebo N74 s HPFP (nebo HDFP německy) jsem nikdy neslyšel. Ale nikdy neříkej nikdy.
Ale Tobě diagnostika vypsala:
276D Tank Venting System
2772 Tank Vent Valve Output Stage - oboje zase souvisí s tím odvětráním nádrže a nikoliv s tlakem v railu.

Ale Tobě diagnostika vypsala:
276D Tank Venting System
2772 Tank Vent Valve Output Stage - oboje zase souvisí s tím odvětráním nádrže a nikoliv s tlakem v railu.
Bude se to zhoršovat postupně. Záleží, zda jsou obě pumpy "načnuté". První start bývá delší, ty další už se zdají normální. Postupem času to bude poznat i za jízdy, kdy se při například dojezdu ke křižovatce, nebo pomalé jízdě bude auto jako by dusit, bude chtít chcípnout. Bude to pak nejspíše psát i chyby katalyzátoru.