Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e65 vs e60 - rádce při koupi

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1361 Příspěvek od JaraX »

headup není špatny, ale nic zazráčného to není, logic, dynamic nebo ACC udělají v autě větší službu. navíc u E65 suplují dynamic budíky.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#1362 Příspěvek od Jaris330D »

Jo ty budíky jsou dobrý, máme Maxi DOT ve VW golf 5 a bratr v Mercedesu W221 a je to užitečný, když nemusím čumět na mapu a doplňují to symboly na budíku. Navíc je to pěkný :).
jozin7
Registrovaný
Příspěvky: 498
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: od Ostravy

#1363 Příspěvek od jozin7 »

tak jak pises,nic zazracneho,jen dira v palubce :D
aristoloser
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 07.04.2008 00:00
Bydliště: u phy

#1364 Příspěvek od aristoloser »

Headup mám vyzkoušeny dvakrát.poprvé v nový x5,tam je zcela perfektní,a nedávno v e 61,a ten blbej odlesk mi tam přes den doslova pil krev.pokud bych kupoval novější BMW,rozhodně bych se zaměřil na to,zda se v tom okně zrcadlí.
jozin7
Registrovaný
Příspěvky: 498
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: od Ostravy

#1365 Příspěvek od jozin7 »

rec je o e60tam to jsou vyhozene penize,dal bych si tam kvetinac do te diry.
skoda105s
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: stř 04.07.2012 00:00

#1366 Příspěvek od skoda105s »

Mě přijde head up v E60 jako bomba (hlavně zobrazení vzdálenosti do dalšího odbočení a rychlost tempomatu). Naprosto nula odslesků a výborná čitelnost v noci i v pravé poledne. Po přesednutí do auta, který to nemá, si připadám jak bezrukej. Osobně bych radši ze své výbavy obětoval soft-close nebo adaptivní tempomat než head-up. Nebezpečná věc mi přijde, že si na to člověk až moc zvykne.

Jediné stížnosti co jsem četl jsou od lidí malého vzrůstu sedících hodně dole.

Názory na HU od majitelů E65 bych bral ze značnou rezervou.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1367 Příspěvek od JaraX »

majitelé E65 mají malý HUD v budíkách :)
já si na HUD nenadávám, ale vyměnil bych ho jen za málo co ze své výbavy.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#1368 Příspěvek od Jaris330D »

Jako mně se to taky líbilo, ale řídil jsem to v noci. Jen mně tam chyběl zaměřovač na sestřelení některých hlupáku na silnici. Ve dne jsem s tím nejel a kdybych tam měl odlesky, tak bych si tam dal takovou gumovou dečku. :wink:
Lachtis
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: ned 26.07.2015 00:00

#1369 Příspěvek od Lachtis »

Ahojte sedmičkáři :). Rád bych využil toto vlákno a dotázal se Vás majitelů modelů e65/66. Z důvodu změny bydliště, kdy budu využívat automobil jen o víkendech, dovolených a volnu přistoupím začátkem dubna k prodeji mé e92 3.0d. Důvod prodeje: budoucí nevyužití (malý nájezd) dieselu.

Proto již nyní zvažuji, do čeho jít. Musí to být benzín, na obsahu nezáleží, na spotřebě nezáleží. Zvažoval jsem jak e9x, tak e60, ale co jsem tak vyčetl rozdíl mezi e60/e65 je obrovský, ale v kontrastu s náklady na údržbu již minimální... Jasně trojka je spíše do sportovna a e60/65/66 spíše do pohodlí/luxusu. Sedmička e65/e66 se mi vždy líbila, ale strach z vysokých nákladů mne říká "ruce pryč". Chápu, že když člověk koupí "popelnici", tak do toho bude jen a jen sypat, ale to platí jak o 3ce, tak i 7ce... Spíše mám na mysli rozdíl v běžném spotřebním materiálu (např. kotouče, destičky, oleje, filtry, náplně, tlumiče, elektronické díly apod.).

Proto se ptám, je výrazný cenový rozdíl v dílech (včetně práce) mezi např. e92 a e65/66 (u neautorizovaných, ale ověřených servisů) v případě výměny běžného spotřebního materiálu? Nebo se bavíme třeba o pár procentech?

Sorry za možná pro někoho hloupí dotaz, ale pokud by třeba výměna destiček u sedmičky vyšla plácnu o 10tis více apod s ostatními díly, tak bych zůstal u trojky...

Ta sedmička mě láká z důvodu velkého atmosférického motoru, ideálně 745i, nebo 750i, rozsáhlé výbavy, bezpečnosti a samozřejmě velikosti.
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#1370 Příspěvek od kurevtor »

Lachtis: co já tak pozoruju tak servis (běžný servis, ne nějaký průser) E65 není zas tolik přepálený jak by člověk čekal.... Pokud budeš servisovat u někoho rozumnýho z klubu tak myslím, že za ty brzdy a kapaliny apod. nebudeš platit víc než jsi platil s trojkou...
Samozřejmě taky existuje varianta autorizovaných servisů, tam tě samozřejmě lehce vokostí :lol:
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#1371 Příspěvek od Jaris330D »

Porovnej si určité díly E90 vs E65. Třeba na :
http://www.realoem.com/bmw/enUS/select
si vyber kotouč od E65tky a E90tky
a zde porovnej
http://www.autorozvody.cz

Já měl E46tku, ale zde to porovnávat moc nemůžu, bylo tam toho míň a hlavně se mě moc nesypala. Poslední 2 roky jsem jen jezdil a měnil olej :). E66 mám zatím 3 měsíce. Jinak určitě bude dražší ohledně koupě pneumatik. Jsou širší a větší. Taky spotřebuju víc šamponu a vody. Je to větší :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1372 Příspěvek od JaraX »

Lachtis
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: ned 26.07.2015 00:00

#1373 Příspěvek od Lachtis »

Díky moc všem, hlavně ten porovnávač je super věc. Ukládám do oblíbených :-D Docela čumim, ty ceny jsou stejné, někdy levnější (dehet vs béňo) a něco dražší, ale nic strašného... Budu e65/66 sledovat a když se něco zajímavého objeví rozhodně se pojedu podívat :wink:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1374 Příspěvek od JaraX »

tak to si lidi ani neuvědomí, ale servis nafty (i ten běžný) stojí většínou víc jak benzínu
už jen třeba to že u benzínu se nemusí ani měnit palivovej filtr (a spousta BMW ho ani nemá, např 645i atd),
u nafty je pravidelné měnění paliváče základ, vzducháč na naftu je taky litřík ja vyšitej, u benzínu do 500kč (krom 750 a 760 ty maj dva),
olej 5W40 většinou stojí min jak 5W30 do nafty (ale zase do V8 dáš o dva litry víc)
separator nafta 1500 vs benzín V8 1100kč
ls
Registrovaný
Příspěvky: 219
Registrován: čtv 06.03.2008 01:00

#1375 Příspěvek od ls »

Neznáte někdo tuto ? http://auto.bazos.cz/inzerat/56481159/B ... AL-TOP.php
Je ta motorizace průser?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1376 Příspěvek od JaraX »

tak nejede to absolutně od spoda, ja bych si to nekoupil, chtěl jsem kupovat jednu mnohem víc vybavenou 735i a ještě že mi to Snejk tehdy rozmluvil, ten motor dělá hodně,
Pechy
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: stř 31.10.2012 01:00
Bydliště: Praha / Benešov

#1377 Příspěvek od Pechy »

Reálné náklady zmíněných dílů na naftu viz. níže.

Vzduchový filtr: od 300 do 570 Kč (Kraft - Bosch)
Palivový filtr: od 360 do 570 Kč (DENCKERMANN - Purflux)
Odlučovač: od 700 do 1130 (Febi - OEM BMW)
5W30 (Castrol) 8l = 1530 Kč
5W40 (Castrol) 8l = 1470 Kč - vzhledem k tomu, že píšeš, že benzín má 2l více, tak je finále do benzinového auta i ten olej dražší.

Jasně, nafta má víc ptákovin které se mohou pokazit ale ve finále si myslím, že ten servis bude víceméně podobný. Nehledě na servis plynu, který bys měl k benzínovému motoru přičíst.. :P
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1378 Příspěvek od JaraX »

todle sou ale internetové ceny né koncové
zkus si najít stejné díly na 745i a uvidíš zase jiné ceny,
odlučovač Febi nerovná se BMW, je tam jiná guma a nefunguje tak dobře, stejně jako nefunguje dobře ani pro benzína, odlučovač vždy jen origo!
servis LPG na 100tkm se zaplatí se na dvou nádržích plynu, to sem nepíšu vůbec, nebo snad jezdíš s naftou za 1,8Kč km při 333 ps?
spočteno na koně to vychází že každý kun u 745i LPG sežere 5kč na 1000km
u 730d 25*7 a 214ps tzn = 1,75kč km, tzn každý kun u 730d sežere 8kč, a to se nebavím o jakékoliv poruše :)

btw jedna porucha automatu ( a že u nafty ty automaty odchází jeden za druhym) a je po všech usporách i proti benzínu, natož ve srovnání s LPG

navíc né každej má rád když se s ním celý auto třepe, má turbodíru a ještě nemá výbavu, ale jak vidno většina lidií tady už pochopila že nafta nená ta spravná cesta a lidi s naftou je tu naprostý minimum
jozin7
Registrovaný
Příspěvky: 498
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: od Ostravy

#1379 Příspěvek od jozin7 »

jak neresis prachyspotrebu nic,kup 760.to je logicke,nic vice uz neni a budes v klidu usinat ze jsi udelal max.735i je slabe,zere jak 745i a jede polovicne.takze ber V12 a vice neres.vybava jak pro koho co,nekdo jedine longa,plneho kokotin ktere stejne nevuzijes.vsak zkus a uvidis.sto lidi sto chuti tady plati.
Pilsner
Registrovaný
Příspěvky: 282
Registrován: sob 06.07.2013 00:00

#1380 Příspěvek od Pilsner »

Kdyz neresis spotrebu tak jedine 760 a longa.
Mam to auto a nemenil bych.

P.
Odpovědět