Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e38 - znáte tento kus?

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Kenapuc
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pon 11.04.2016 00:00
Bydliště: Pardubice

#21 Příspěvek od Kenapuc »

zzeli píše:To vypada na "opecovavany" kus. Opticky vypada pekne, ale ta technika je bida, mohl bys do toho zahucet. Za tu cenu se urcite neproda hned, takze nespechej. Zkus jeste hodit dotaz na 7er.cz.


Co se týče karoserie a interiéru, tak je opravdu v pěkném stavu. Do 2009 byl podle papírů servisován v originálním servise BMW. Na prodej je už přes 3 měsíce, ale dokud nebudu mít jasno na co by vyšla oprava motoru, tak nad ním nebudu ani přemýšlet.

Fx píše:Ahoj, vyjádřím se spíš k závadám:
1. plavání může být způsobeno špatným řízením a silentbloky zadní nápravnice. V8 mají šnekové řízení, a to je náchylnější na vůle.
2. Svítící airbag může být zátěžovou dečkou spolujezdce, která determinuje, zda je sedadlo obsazeno (aby v případě nehody neodpálil airbag spolujezdce, pokud tam nikdo nesedí). Toto je možno opravit několika metodami, jedna z nich je to hlídání odpojit a odkódovat. Pak v případě nehody vyletí bag vždycky. Dost často problém vznikne, když někdo auto luxuje a klekne si na sedačku spolujezdce.
3. Kolísání motoru a ztráta tahu může být spoustou věcí, doporučuju aspoň orientačně napojit na diagnostiku.

Může to být rozvody (špatně nastavené, pak nefunguje vanos a v středních otáčkách je auto neskutečně tupé). To by odpovídalo chybám č. 33 a 34 (Camshaft control). Pokud si auto myslí, že jsou rozvody špatně nastavené, tak nepustí VANOS.

Nebo to může být falešný vzduch či váha vzduchu, případně i vada ŘJ motoru, škrticí klapky, nedá se na dálku říct. Diagnostika by napověděla, kterým směrem se orientovat. Jednotka ME7.2 má dokonce vnitřní čidlo atmosférického tlaku a upravuje směs i podle toho, v jaké nadmořské výšce se jezdí.

Tohle konkrétní auto neznám, takže to jsou spíš takové všeobecné plky, co by to moho být.


Děkuji za popis závad.

Vyloženě vůle si myslím že tam nebyly (i když u tak těžkého auta by to asi nebylo moc poznat), ale plavalo jak kdybych jel na úplně vyfouklých kolech (sice jsme je nepřeměřovali, ale pohledově nevypadaly nějak podhuštěně)

Pokud by byla chyba v čidle obsazenosti sedadla, tak by svítila kontrolka airbagu? Pokud si auto myslí, že na sedadle někdo sedí, airbag je aktivní ať už v něm někdo sedí nebo ne - ale proč by svítila kontrolka? Pokud v autě nikdo nesedí, airbag by neměl být aktivní ať už v něm někdo reálně sedí nebo ne - opět nevidím důvod pro rozsvícení kontrolky.

S tím motorem je to opravdu složité. Co si vzpomínám, tak chvíli po nastartování začlo v motoru něco potichu cvakat. Nepřišel jsem na to odkud, ale pocitově mi připadalo, že to jde z nádobky vepředu skoro u světla řidiče, což je asi nesmysl (podle víčka odhaduji nejpíš olejový filtr?), ale zdálo se mi že to cvaká zhruba z těch míst.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Pokud je v systému airbagu jakákoliv chyba (i již vyřešená a nebyla smazána paměť závad), kontrolka svítí. Tak to prostě je. Pokud nefunguje zátěžové čidlo, je to nefunkční systém. Nejde o to, jestli tam někdo sedí nebo ne, ale že ta kontrola je nefunkční.
Kenapuc
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pon 11.04.2016 00:00
Bydliště: Pardubice

#23 Příspěvek od Kenapuc »

Aha, čekal jsem u takovéto věci jednoduché čidlo na principu sedíš - sepnuto / nesedíš - nesepnuto. Nevěděl jsem, že je tam složitější systém který komunikuje na vyšší úrovni.

MOD fishmaker : necituj přímo předchozí příspěvek ;)
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Jo, stavy jsou
sedíš - nesedíš - nefunguje.

Stavy sedíš - nesedíš jsou rozlišené různým odporem. A "nefunguje" (otevřený okruh) rozsvítí kontrolku.
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#25 Příspěvek od RomanM3 »

Ahoj. Znáte někdo toto?
http://auto.bazos.cz/inzerat/59721090/B ... -310kW.php
Co to je falcon edition? O tom jsem nikdy neslyšel. A pokud to má mít 310kw tak je to asi dost rarita a cena nějak moc nízká....i když výbava tam moc není....
Uživatelský avatar
Falcon
Registrovaný
Příspěvky: 740
Registrován: čtv 25.10.2012 00:00
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Falcon »

Jelikož si nevybavuju, že bych tuhle sedmu tady kdy měl na úpravu osvětlení, tak ten neexistující "falcon edition" bude nějaký inzerátový marketing, ať to vypadá zajímavější :) Ale jinak v popisu fakt skvělý příběh :D
E38 730dA Orientblau mit LED Ambient Pornlichtpaket
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#27 Příspěvek od Misanek »

Jaká Falcon edition? Co to tam mele o spojce když na fotkách je to automat? :D
uwefiltr
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: pát 31.07.2015 00:00

#28 Příspěvek od uwefiltr »

Hodne divnej inzerat, tak ale za 50 to nebude zle :D
oxik7
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: pon 10.02.2014 01:00

#29 Příspěvek od oxik7 »

kenapuc: to cvakani od levyho svetla bude ventil odvetravani nadrze, co jsem tak cetl, tak je to normalni u faceliftu
Kenapuc
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pon 11.04.2016 00:00
Bydliště: Pardubice

#30 Příspěvek od Kenapuc »

Znělo to, jakoby odfukoval nějaký ventil. Ale připadalo mi to dost hlučné na to, aby to bylo "normální".

Teď čekám až bude k dispozici jedna pěkná E38 po laku na 20" kolech. Tu někdo neznáte? http://rostikbmw.rajce.idnes.cz/740i_e38_2014/
burysek
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: sob 13.10.2012 00:00

#31 Příspěvek od burysek »

Kenapuc
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pon 11.04.2016 00:00
Bydliště: Pardubice

#32 Příspěvek od Kenapuc »

Jelikož stále hledám vůz s vyhovujícím poměrem stav/výbava/cena, zaujal mě další kousek. Znáte ho někdo?

http://auto.bazos.cz/inzerat/61630576/B ... ndovka.php
Ori94
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: úte 01.04.2014 00:00

#33 Příspěvek od Ori94 »

Ty 20" kola k tomu nedává.
Kenapuc
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pon 11.04.2016 00:00
Bydliště: Pardubice

#34 Příspěvek od Kenapuc »

V inzerátu píše 17" kola.
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec

#35 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Kenapuc píše:Jelikož stále hledám vůz s vyhovujícím poměrem stav/výbava/cena, zaujal mě další kousek. Znáte ho někdo?

http://auto.bazos.cz/inzerat/61630576/B ... ndovka.php


http://www.7er.cz/forum/viewtopic.php?f=21&t=5644
Kenapuc
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pon 11.04.2016 00:00
Bydliště: Pardubice

#36 Příspěvek od Kenapuc »

Včera k večeru jsem se byl podívat na tento kousek:

http://auto.bazos.cz/inzerat/60541791/B ... ymenim.php

Podle přízvuku, postavy a rámečků pod SPZ ho prodává ukrajinec. Původně bylo auto tmavě modré (proto asi nedává fotku motorového prostoru). Auto stojí v areálu nějakých garáží a všude kolem něj jsou rozebrané všechny možné BMW včetně několika E38.

Karoserie:
Lehká koroze spodku prahů, chycené lemy a hranka kufru nad SPZ, jinak vypadá celkem slušně. Pravý zadní lem nebyl úplně rovný (dveře od něj trochu "odstávaly"), nejspíš tam byl zmáčklý. Kitovaný asi nebyl a jinak bouraný taky nevypadal.

Motor:
Pána jsem upozornil na odpojenou váhu vzduchu - tu zapojil a informoval mě o tom, že je ucpaný katalyzátor.
Auto nastartovalo "na hned" a mělo na volnoběh pěkný čistý zvuk, nechal jsem ho chvíli vrčet a zaměřil se na interiér.

Interiér:
Naprosto neudržovaný, přes celé auto bordel a špína, kůže popraskaná, výbava nic moc, všiml jsem si že na budíkách svítí kontrolka ASC. Vše co jsem zkoušel bylo ale funkční.

Motor:
Po chvíli motor přestal mít tak plynulý chod a začal více vibrovat a ne úplně pravidelně. Po lehkém přidání a puštění plynu sebou motor na volnoběh házel jak kdyby jel tak na 5-6 válců. Zkusil jsem mu zase přidat a nepustil mě na víc než cca 3200 otáček. Pokaždé když jsem pustil plyn, tak se na spolujezdcově straně zezadu od motoru zakouřilo. Zkoušel jsem motor přepínat na benzín i na plyn a na obě paliva se choval naprosto stejně. Pán mě ujišťoval že to je tím ucpaným katalyzátorem a že v pátek to bude vyřešeno.

Otázka: Jaký na to máte názor a jakou byste za to nabídli cenu?
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

#37 Příspěvek od Jaris330D »

Dal bych od toho ruce pryč. Takových řečí, co jsem vždycky slyšel, že to bude jen tohle a tohle jsem vyléčen. Raději si připlať a kup pěkný udržovaný vůz. Není to Fabie na kterou seženeš vše za hubičku. Tady se ti můžou protočit panenky a i finančně zaopatřeného borce dost potrápit. A hlavně bez diagnostiky bych nikam nejel. Já jsem kupoval E66 od místního člena a risknul jsem to, takže jsem jel i bez Jaraxe nebo Snejka. Nechápu proč jsem si diag nevzal, když ho mám doma :(. Asi jsem moc důvěřoval, po napíchnutí jsem se opotil, co tam vše bylo. Naštěstí jich bylo hodně sporadických a zbytek odstraňuji bez výrazně finanční zátěže, jenom časově mě to omezuje. Měl jsem štěstí, že se o to kluci starali a mám se hlavně koho ptát, co a jak. Jinak bych nikam bez těch kluků nikam nejel, oni ti na rovinu řeknou, ( kamaráde tohle by byl tvůj hrob a nebo, že to za tu cenu stojí ).
Odpovědět