Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Z4 e89 30i S-drive MR2009 - m4Zlik... :-)

Vše o Z1 E30, Z3 E36, Z4 E85/E86/E89, Z8 E52
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
janbrasna
Registrovaný
Příspěvky: 544
Registrován: sob 25.02.2012 01:00
Bydliště: PRG-NYC-SFO

#21 Příspěvek od janbrasna »

Jo, pravda, měl jsem loni taky Z4 sDrive35is (kde je automat jediná volba) na okruhu, a je to auto dává najevo, že se zrovna netěší na jakkoliv větší sportovní zacházení. Přestože ten motor je silnější než v 335i, tak na první dojem to tak není cítit. Ale to je celé nalazením.

O tom kompromisu dobře píše kamarád Pavel Janda: http://www.autoforum.cz/predstaveni/bmw ... a-m-verzi/
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#22 Příspěvek od pavproch »

@jb: kuju
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#23 Příspěvek od pavproch »

tak, a je vymalováno... předminulý týden sem si sklouznul s Z4 3.0 S-drive e89 (bohužel AT, ale to vůbec nevadí).... aji střecha byla chvílu dole.... jo, to autí mmně oslovilo velmi.... (teda jako samozřejmě to moje bude 6MT....)

fčíl už jenom někde v Reichu najít ten správný kousek... už druhý týden prohledám web a prozatím enem jeden, co se blíží mé představě, teda kromě náletu - ten "vybraný" kousek má 85kkm, což se mi zdá na "summer driver" už docela dost a tak se toho trochu bojím....
Marty_
Registrovaný
Příspěvky: 1732
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Marty_ »

pavproch píše:tak, a je vymalováno... předminulý týden sem si sklouznul s Z4 3.0 S-drive e89 (bohužel AT, ale to vůbec nevadí).... aji střecha byla chvílu dole.... jo, to autí mmně oslovilo velmi.... (teda jako samozřejmě to moje bude 6MT....)

fčíl už jenom někde v Reichu najít ten správný kousek... už druhý týden prohledám web a prozatím enem jeden, co se blíží mé představě, teda kromě náletu - ten "vybraný" kousek má 85kkm, což se mi zdá na "summer driver" už docela dost a tak se toho trochu bojím....

Super:) koukni jeste po 3.5i kdyz uz e89:) nebudes litovat..:)
Imho 85k km je v poho, nejak bych se nestresoval, pokud je auto jinak naprosto ok..
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#25 Příspěvek od pavproch »

35i nesmí přes práh garáže, bo turbo...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#26 Příspěvek od pavproch »

chlopi, několik otázek (bo se mi rýsuje cosyk ke koupi... :wink: )

- má tady někdo možnost srovnání, o kolik "hůř" jede e89 23i oproti 30i ?
(čti mám možnost sehnat 23i)
- dá sa nějak bezbolestně vyměnit obložení palubky a středového tunelu? (čti "dřevo" nesnesu)
- u quaifeho sem našel samosvor vhodný pro e89 23i, ale... já bych nejraději něco o dost kratšího (čti kompenzovat chybějící koníky kratším zpřevodováním... šak u otevřeného roadsteru to není o rychlo-dálničních-přesunech, že?!?)
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#27 Příspěvek od xyron »

1) Rozdíl jestli jedeš v 2,5 a v 3,0 kor když tam je o 40kw víc si myslím že bude dost citelnej ..

2) ano, normálně se to všechno vypáčí ven, pak to můžeš bud vyměnit nebo potáhnout folií a dát zase zpátky...

3) o samosvoru ti nic nereknu, každopádně citace: "šak u otevřeného roadsteru to není o rychlo-dálničních-přesunech, že?!?" je dle mě lichá, protože až tě budou na dálnici předjíždět nějaký chujové, tak budeš nadávat že sis nekoupil silnější motor... a to neplatí jen o dálnicí, obecně silnější = lepší.. kor když to máš jen jako víkendovku... rozdíl ve spotřebě bych neřešil...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#28 Příspěvek od pavproch »

uvidím... projedu se s tím (23i) a protože do toho budu přesedat ze své 330i, tak budu mít jakés takés srovnání...

jo, to vím, že objem ničím nenahradíš...

dík
TomikTT
Registrovaný
Příspěvky: 53
Registrován: ned 15.05.2011 00:00

#29 Příspěvek od TomikTT »

Jestli máš peníze na "ušmudlanou" obyč 2.3i, které nebude mít sport podvozek a ani nebude v manuálu a ani v mpaketu, tak za stejný peníze máš něco absolutně jinde http://www.sportovnivozy.cz/39873-bmw-z ... rio-343-ps. Mít ty peníze na tohle, po novém bmw ani neštěknu. Doporučuji si predtím vážně o tom něco přečíst :-)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#30 Příspěvek od pavproch »

eMko nescu... nekupuju to na závodění ale na "pocitově rychlou" pohodu s větrem ve vlasech... nejsem žádnej šumachr, mých aktuálních 272kobyl@1715kg+Xdrive je tak akorát na hraně mých řidičských schopností.... takže tipuju, že 204kobyl@1450kilo+kratší svor RWD by mi mohlo stačit ažaž ... uvidíme, až sa a sím svezu...

btw, dybys četl pořádně, tak víš, že to bude 6MT, automat (amnoho jiných číčovin) mi nesmí přes práh garáže
TomikTT
Registrovaný
Příspěvky: 53
Registrován: ned 15.05.2011 00:00

#31 Příspěvek od TomikTT »

No, tak pokud neřešíš detaily (to čím bylo BMW opravdové) a chceš jen vítr ve vlasech, tak pak budeš spokojený hodně
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#32 Příspěvek od pavproch »

Chlopi, asi sem se zamiloval... a počebuju poradit, esli jo nebo ne.... :?:

Neska sem se povozil v Z4 e89 23i 6MT MR2011 se skoro nulovým nájezdem (fungláč!) a faaaaantastické kombinaci vnitřní i vnější výbavy, která by mohla být moje, dyž budu chtít..... (proto píšu, že sem se asi zamiloval)

Mám ale vážný problém :wink: : chybějících 40kW (23i= 150kW, 30i=190kW) a myslím 50Nm (nejsem si jistý) je samozřejmě znát... aninetak vocpodu (režim "sport+" je už od volnoběhu pěkně ostrý, výrazně ostřejší než můj stávající, mnohem silnější N53, kura, teprve na tom člověk ví jak je ten motor tím EUR5 udušený), ale ve středech a výškách je to znát...

Moje myšlenkové pochody: na co si pořizuju roadster ?? No přece na vítr ve vlasech a slunce nad hlavou při (relativně) pohodové jízdě krajinou (řekněme do kilopade max).... rozhodně si ho nepořizuju na dlouhé dálniční přesuny vysokými rychlostmi s pevnou střechou nad hlavou... takže: dybysem tam dal asitak o 20% kratší diff, nejlépe LSD (existuje něco takového? - poradíte někdo, vůbec nemám tucha kde hledat), tak tomu prudce zvednu dynamiku odspoda a ve středech. Že tím zároveň prudce snížím Vmax, a zvýším spotřebu ve vyšších rychlostech, tuším, ale to mi opravdu vadit nebude, vůbec....

Co vy na to?

Nebo jsou moje myšlenkové pochody jen pouhým zdůvodňováním stavu zamilovanosti a měl bych si radši počkat (a připlatit) za třílitr?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#33 Příspěvek od pavproch »

poslušně sa hlásím do klubu Zetkařů....

Obrázek

:smile2: :smile2: :smile2: :smile2:

a pak, že vánoce nemůžou být v květnu.... můžou.... :D
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#34 Příspěvek od xyron »

Vidím správně 3.0i ? :-) ... Kola jsou top, tyhle 19ky jsou ty nejhezčí na Z4 E89 ... za to palec nahoru... 8) Dej víc info .. výbava.. fotku intru..
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#35 Příspěvek od pavproch »

jo, je to 30i podrobnosti později, fčíl je toho na mně moc a je to silné, sem dojat...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#36 Příspěvek od pavproch »

Z4 e89 3.0i S-drive, ročník 2009, nalítáno poctivých 35500km, servisní historie z BMW, nebourané, jeden ťukanec tam ale byl, opraveno v autorizáku.

Černá metalíza, černá kůže, hliník na palubce, xenony, športsicny, športpaket, adaptivní M-podvozek, 19" letní a 17" zimní kola (asi budou na prodej, bo enem summer driver), světelný a dešťový senzor. Bohužel to má i navi, ale ta se naštěstí dá vypnout.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#37 Příspěvek od xyron »

Čím víc výbavy tím líp, zda ji použiješ je už na tobě... ale lepší ji mít než mít holotu...
Uživatelský avatar
janbrasna
Registrovaný
Příspěvky: 544
Registrován: sob 25.02.2012 01:00
Bydliště: PRG-NYC-SFO

#38 Příspěvek od janbrasna »

N52 bude delat radost, to je balzam na dusi. Gratuluju k *lepsi* volbe.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#39 Příspěvek od pavproch »

takže asitakle: 10 minut potom cosem na DI nafasoval značky (btw, aniž bysem o cokoli usiloval, tak se mi v čísličkách a písmenkách RZ objevuje jak Z tak 4 tak i 3 a 0, heč.... btw2: auto nejezdí na zančky, ale na benzín, já vím...) už byly na autě, střecha dolů (tady u nás neska svítilo sluníčko a bylo těplučko) a auto v provozu.... panenská jízda byly, jak jinak - mou oblíbenou na Bílou a okolo Šanců a zpět.... asi sem se zamiloval.... jede to jak z praku a jede to jak sporťák....
reakce na práci s plynem, spojkou a brzdama sou o třídu jinde než u potahu... a padají temu otáčky při řazení, ufffff
.... a taky to o třídu jinak drncá a poskakuje.... ale jaxem po první jízdě přesedl zpět do potahu, taxem měl pocit, že sem nechal zataženou (na fest) ruční brzdu....

jediné co mě lehce překvapilo, je že.... v porovnání s potahem to ve stejné zatáčce stejně pod plynem a stejné rychlosti je dosti nervózní, ESP problikává tam, kde potah (zřejmě díky vyšší hmotnosti a Xdrive) jede jak po kolejích a bez zásahu elektroniky...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#40 Příspěvek od pavproch »

tak neska sem poprvé uskutečnil to, pro co sem m4Zlika pořizoval.... o půl třetí v práci sem zistil, že venku (zcela mimořádně) neščije a a asi nebude, tak hupky šupky domů a .... hodinu sem drandil tady po těch našich beskydských cestoch.... střecha dole, vítr ve ve vlasech, slunko nad hlavou, smraď z kouřivých avijí..... oooooaaaaach....

jj, jede to krásně, RWD je prostě jiný pocit než AWD (o hodně neklidnější, hravější, zatímco AWD jede jak po kolejích) a hlavně N52 sa ve "sport" režimu chová veskryze normálně - není utlumená, reaguje rychle na práci s plynem a tak vůbec no.... akorát že spojka bere krapet jinkde než u brambora, tak to zase bude trvat (sem lempl) než se s m4Zlikem sžiju....

Příští týden jedu ingstalovat AR a udělám komplet servis (olej, filtry, brzdovka a tak)... btw, dám tam 5w-40 castrol (obyč, ne LL)
Odpovědět