Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

M6 e63 RECENZE

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Zpráva
Autor
Dally
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 04.02.2007 01:00

Re: M6 e63 RECENZE

#41 Příspěvek od Dally »

zddan01 píše:Dally - ohledně obsahu částic z kluzných ložisek zkus dotaz třeba tady - ústav paliv a maziv :)
http://www.dobrapumpa.cz/cs/divize-pali ... liv-maziv/

- jinak, super, někdo, kdo M6 má, prozradíš něco o historii (na té z hlediska financí na servis z mého pohledu hodně záleží) - koupils novou, nebo starší, o tom, jak používáš (denně, rekreačně :) ), spotřeba samozřejmě, servisní náročnost, co tě potkalo atd.
zajímala by mě konkrétní zkušenost a ne info, že tenhle dělat tohle a ten tamto, jeden neřešil nic, druhej všechno ;)
Díky za odkaz. Z V10 jsem měl nejdřív E64 M6 cabrio, najeto 38tis km. Auto prakticky jako nové, i po 10 letech. S tím jsem najel okolo 5tis. km, naprosto bez problémů a naprosto spokojený. Po koupi jsem okamžitě dal nový M 10W60 a všechny drobné šelesty VANOSu apod zmizely. Brzdy začaly pískat po pár výletech, a cítil jsem tu váhu při rychlejším nájezdu do zatáček (250kg navíc oproti kupé, 1950kg curb weight). Ale za mírnou nedotáčivost mohly i Continentaly 5P, jsou měkčí v bocích, nic moc na sportovní jízdu. Michelin 4S by to hodně vylepšily. Jako GT kabrio na výlety a okresky dokonalé. 130-140km/h na dálnici bez problému za 11,5l/100km lehkou nohou. Zvukové orgie po okreskách 18-20l/100km, a víc. Full leather, EDC, HUD, V10 zvuk bez střechy. Bohužel, jsem ho musel prodat, pak jsem toho litoval. Mimochodem, kluk který jí ode mě koupil s ní za rok (!) najel 45tis. km jako daily car, město atd. bez jediného problému.
Teď mám M6 Coupe s mnohem vyšším nájezdem a asi barvitější historií (dost investic od předchozích majitelů), ale prostě se mi stýskalo po V10. Zatím na něj nemám moc čas, ani jsem neměl žadný problém. Oproti kabriu je méně nedotáčivé a mrštnější (1710kg curb weight). Auto má upravenou jednotku a race výfuk a to včetně svodů, takže spotřeba o málo vyšší, ale za ten zvuk to stojí a auto je ještě výjimečnější. Mám průmer 17l/100km. Trochu sákne diff, ale bez pazvuků. Drobné úniky oleje okolo motoru a chladičů ještě budu řešit. Dost běžné u M a BMW obecně. Uvažuji o CNS Racing spojkové sadě. OEM spojka je podle mě na opravdu razatnější jízdu dost poddimenzovaná, resp. je naprogramovaná tak, že tam vždy k nějakému opotřebení dochází. Tak proč nekoupit něco, co vydrží několikanásobně déle, při stejném komfortu řazení. Žádné launch controly ani točení na parkovišti neprovozuju.
Do budoucna plánuji preventivně revizi VANOSu (vysokotlakého vedení a zkontrolovat solenoidy, O kroužky atd), udělat VANOS test za chodu, jestli je vše v normě. Kvalitní servis v Praze je ovšem problém. Check control mám bez chyby. Často prý odchází elektronické "throttle actuators". Nemám tu zkušenost. Hydraulika převodovky zatím taky neodešla. Uvidíme do budoucna.
Naposledy upravil(a) Dally dne pát 08.06.2018 22:33, celkem upraveno 2 x.
Dally
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 04.02.2007 01:00

Re: M6 e63 RECENZE

#42 Příspěvek od Dally »

JaraX píše:ale to se furt bavíme o částce řádově 25 tisíc km na x set tisíc kilometru dopředu, to prostě nejde srovnat s nějakou S85, ani nevíš jak moc bych ji chtěl.
já tu měl třeba člověka s N62 co měla najeto 700km s původním těsněním ventildeklu, tzn v tom motoru nikdy nikdo nebyl. todle S85 nedá ani kdyby s tím jezdit důchodce.
přesto v Mkových vodách neberu S85 jako nějaký průserový motor, je to prostě to samý co nějaká S54, všecko to prostě něco stojí. ale furt nuda proti S63 a a podobným pokladničkám.
Přesně. A lidi teď za S54 M3 dávají nehorázný peníze, z nějaké podivné nostalgie. A V10 se vyhýbají obloukem, přitom je to s hlediska zážitku z jízdy o level výše, nikdy už takové M nebude.
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: M6 e63 RECENZE

#43 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

tak ty jsi měl dokonce i kabrio! :thumbsup: tomu rozumím, že ti pak chybělo, já mám E64 "jen" s N62 a už i tam je užívání si toho zvuku fantazie, co teprve s85...
lidi se těhle aut bojí, radši si koupí menší motor, (kterej má ve finále podobný problémy), nejsem nějakej znalec, ale tyhle M motory jsou (a musí to tak prostě logicky být) dělaný primárně na výkon a to s sebou nese nižší robustnost a odolnost jak u neM motorů, tak není asi co se divit
s cenama je to jako u normálních motorů, V8 je leckdy levnější než R6, prostě lidi mají obavy, že velkej motor neuservisujou
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: M6 e63 RECENZE

#44 Příspěvek od Sweden »

mít osobně S85 od novoty tak se toho vůbec nebojím, problém je historie těch aut, zacházení, zanedbaná údržba, apod.

Věřím, že při dobrém zacházení i S85 včetně SMG, difu a spol musí vydržet nesmysl ;)
Dally
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 04.02.2007 01:00

Re: M6 e63 RECENZE

#45 Příspěvek od Dally »

Sweden píše:mít osobně S85 od novoty tak se toho vůbec nebojím, problém je historie těch aut, zacházení, zanedbaná údržba, apod.

Věřím, že při dobrém zacházení i S85 včetně SMG, difu a spol musí vydržet nesmysl ;)
Je to tak. Bohužel, běžná sorta zákazníků BMW co měla S85 k užívání od novoty, dost často na nějaké šetrné zacházení úplně kašlala. Měli plnou záruku na pohonné ústrojí, většinou 100000km nebo 3 až 5let. A z 90% to byly "firemní" auta, hlavně M5. Která jim ani osobně nepatřila. Jezdili, jak se jim zlíbilo a dodržovali jen povinné servisní prohlídky a intervaly, aby nepřišli o záruku. Mysleli si, že SMG znamená automat s pádly, tak hezky řadit pod plným plynem. Pak reklamovali, že to nějak škube, nebo jim odešla hydraulika/spojka (viz video tureckýho debila, který kvůli této "vadě" rozflákal M6 Individual rituálně kladivem https://www.youtube.com/watch?v=-KoWOL-GfBk To je první majitel...) O nějakém problému s ložisky, se dozvěděli, až když jim na záruku měnili zadřený motor, který honili za studena a olej měnili po 30tis km.
Věřím, že kabria asi spíš šla do osobního vlastnictví a byla používána na lehčí korzování apod. Nižší nájezd, většinou sezónní auta, žádně silniční závodění. A M6 coupe asi spíš kupovali "driver enthusiasts" nebo pozéři, co chtěli prostě to nejdražší a nejsilnější BMW kupé. Ale každý, kdo kupuje nové Bmw za >100tis EUR ví, že automaticky prodělal balík a chce si to auto "užít". A prodává zásadně, před koncem záruky. Výjimky jen potvrzují pravidlo.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: M6 e63 RECENZE

#46 Příspěvek od JaraX »

ono taky málo kdo ví že ta převodovka a spojka je taky občas potřeba naučit, pak jim to škube a kurví se diferáky atd.
pokud letím raketu, tak pod plným, ale pokud se chcí svíst a chci to šetřit tak určitě ubírat plyn při řazení.
bawore30
Registrovaný
Příspěvky: 296
Registrován: sob 26.04.2008 00:00

Re: M6 e63 RECENZE

#47 Příspěvek od bawore30 »

Za mě už bych do M5/M6 asi už nešel první problém najít opravdu vonavku je už velkej problém... Měl jsem řekl bych dosti zachovalou M5... leda koupit s k.o. motorem a zakoupit za nemalej peníz v BMW novej :-) závady jako rachtající vanosy,ojky venku,vule v difu,převodovka jeden velkej problém... a nebo si při koupi M5/M6 nechat v obálce dalších 200 tácu na případné opravy...
ale zase když to jede tak projev motoru je velice chutný :twisted: :twisted:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: M6 e63 RECENZE

#48 Příspěvek od JaraX »

a co tě postíhlo?
bawore30
Registrovaný
Příspěvky: 296
Registrován: sob 26.04.2008 00:00

Re: M6 e63 RECENZE

#49 Příspěvek od bawore30 »

mě postihla pouze výměna převodovky a vule v difu.... vanosy byly tichounky motor šlapal jako hodinky muže potvrdit místní člen KOMA... ale taky jsem pár inzerátu objel a každé auto tregédie :roll:
ale jak říkám když to vše funguje tak te to paráda
Uživatelský avatar
Popp
Registrovaný
Příspěvky: 495
Registrován: ned 11.01.2015 01:00
Bydliště: Plzen

Re: M6 e63 RECENZE

#50 Příspěvek od Popp »

Čauko chalani, viem že som písal najskor o M6 a potom že o 650i ale dopadlo to tak že som kupil M5 e60, ani neviem čo nato napísat že som sa takto rozhodol, bolo to zodna naden.

Kdo by chcel poradit mám temu na M5 dakujem.
e46 M3 CSL “Mrcha”
e60 M5 "DailyCar"
e61 M5 "Pracant"
e64 650Ci "BySnejk"
e31 850Ci "Žít život"
e70 4.8i "BeastX"
Ram Sport 2020
CLA SB AMG "WifeCar"
AC Cobra s M62B44 s 6q
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: M6 e63 RECENZE

#51 Příspěvek od JaraX »

kterou jsi koupil?
kupoval jsi se Snejkem?
Uživatelský avatar
Popp
Registrovaný
Příspěvky: 495
Registrován: ned 11.01.2015 01:00
Bydliště: Plzen

Re: M6 e63 RECENZE

#52 Příspěvek od Popp »

Chceli sme od Snejka 650Ci Cabrio, to vymazlene ale manželke zomiera otec tak sme ju ani neboli pozriet. Musim sa Snejkovi ospravedlnit.
e46 M3 CSL “Mrcha”
e60 M5 "DailyCar"
e61 M5 "Pracant"
e64 650Ci "BySnejk"
e31 850Ci "Žít život"
e70 4.8i "BeastX"
Ram Sport 2020
CLA SB AMG "WifeCar"
AC Cobra s M62B44 s 6q
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

Re: M6 e63 RECENZE

#53 Příspěvek od Meda »

Dally a co po letech srovnani S85 s S62, mel jsi obe, tak porovnej :)
Dally
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 04.02.2007 01:00

Re: M6 e63 RECENZE

#54 Příspěvek od Dally »

Meda píše:Dally a co po letech srovnani S85 s S62, mel jsi obe, tak porovnej :)
S62 M5 byla moje láska a přes všechny její neduhy ji budu vždycky milovat. Když je ten motor v pořádku (vanosy, váhy vzduchu, spojka atd), tahá opravdu parádně, okamžitá reakce na plyn, naprosto lineární sametový průběh, decentní sytý V8 tón. Ale brzdy poddimenzované, spojka poddimenzovaná, podvozek a celkové nastavení na limitu dost do nedotáčiva, ale dá se krásně progresivně kontrolovat plynem v zatáčkách, snáze než M3 E46. A ten manuálek...
Analogový zážitek. A naprosto nadčasový vzhled a interiér nejkvalitnější éry BMW.
M6/M5 V10 je de facto supercar v rouše normálního auta. V10 sound, vysokootáčková koncepce, EDC, lepší brzdy (ne o moc), MDM mode, el. vychytávky a výbava o generaci jinde a poslední 3tis. otáček o level výše než S62. Na SMG se musí zvyknout, ale má své nesporné výhody. Já se zamiloval do zvuku toho auta, gradace výkonu. Exotičnost v rámci BMW. Vadí mi jen spotřeba a ve středním pásmu by jí slušelo o pár newtonmetrů navíc, jen pro pocit.
Těžko bych si vybíral. Na denní ježdění rozhodně E39 M5. Jako víkendovka rozhodně V10 M6. ;)
Odpovědět