Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E90 vypadek ucinku posilovace rizeni

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
mitch17
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 15.04.2009 00:00

E90 vypadek ucinku posilovace rizeni

#1 Příspěvek od mitch17 »

Ahoj...
Mám prosbu, kamarádovi řeším problém s řízením na E90 rv05 N52 s aktivím řízením. Dochází k výpadku účinnosti při řízení. Při jízdě a spadnutí na volnoběh před odbočením volant ztuhne a nedá se skoro točit volantem, jak kdyby posilovač nebyl.
Díky aktivnímu řízení volant do nového nastartování zůstane pootočen ikdyž jedete rovně. Pří výpadku se to probere po přidání plynu a posilovač opět naskočí.
Následobně vyskočí chyby v řízení :
613C -vztah součtu úhlu: nespravný
613F - čidlo úhlu řízení, pravděpodobnost
a i někdy 6141 - sledovaní dynamiky motoru (tahle chyba mě hlavně zajímá)

Zatím jsem provedl vyčistění toho optického kroužku pod volantem, několikrát zkalibroval řízení na nulu. Vyměnil i servomotor posilovače, ptž původní srčel, jak kdyby bylo řízení na dorazu a účinnost byla slabá. Po rozebrání jsem našel vevnitř hliníkové třísky a kapalina byla černá jak fernet, nalil novou kapalinu po komplet vypuštění, dokonce 2x.

Hodně po netu lítá, že mění kroužek pro snímání úhlu natočení volantu (přímo ten optický v lucasech).
A ted se ptám jestli máte někdo tuhle zkušenost a poradíte jestli je to správný směr..? Nejsem si totiž tím snímačem jistý, ptž mi příjde že chyby v diag vzniknou až po silovém boji s volantem při tom zatočení...

Každej nápad dobrej.. Nebo pokud ho máte někdo na prodej.. díky..

Mitch
mitch17
Registrovaný
Příspěvky: 110
Registrován: stř 15.04.2009 00:00

Re: E90 vypadek ucinku posilovace rizeni

#2 Příspěvek od mitch17 »

Ahoj,
chci vám napsat jak to celé dopadlo....
Řešil jsem výpadek účinku posilovače na adaptivním posilovači řízení (viz výše).
Celý problém byl v třískách od starého posilovače řízení. Zanesl celou soustavu tak že i po 2x vypuštění soustavy a dolití novou kapalinou po cca 30km stejně začal zlobit, ikdyž jsem kompresorem profouk každou trubku a hadici.

Celý problém byl ve ventilu, který je na posilovači a řídí adaptivní řízení (magnet s jehlou na které se nalepily třísky mu nedovolily se uzavřít/otevřít =posilovač to pouštěl do odpadní větve.

tak jsem dostal nápad.. jak ty třísky dostat ven:
Vzal jsem kapalinu, z první vylití nové, do sklenice a z venčí přilepil magnety a nechal odstát min. přes noc.
Tu kapalinu jsem tam nalil, ujel několik km a udělal to samé...
a když už to vypadalo hodně dobře, tak jsem udělal (sorry) druhé kouzlo...
Ty magnety jsme nechal na pasce ponořit do nádobky a po pár km jsem ten šlem pravidelně utřel.... ty udělaly výsledek...

řízení funguje.....

Mitch...


P.S. vložil bych obrázek té sklenice s magnety, ale bud jsem na to starej nebo ...... prostě nevím jak...
Odpovědět