Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Přeplňování N62

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
HyndaDan
Registrovaný
Příspěvky: 358
Registrován: sob 25.03.2017 20:20
Bydliště: Písek

Přeplňování N62

#1 Příspěvek od HyndaDan »

Ahoj, objevil jsem, že ESS vyvinuli kompresor pro N62.
Ale co mně zaráží je, že udávají použitelnost pouze pro 545i a 645i, ale ne pro 745i.

Tušíte někdo, proč by to nemělo fungovat na 745i?

Mně jediný důvod napadá, že u 7er tam není prostor (nádobka na servo?).

Jaký je rozdíl mezi 45i a 50i? Fungovalo by to po úpravě SW i na B48?

Tlačí to 6-6.5PSI, snese to ten motor na daily use, nebo je to úprava spíš pro víkendovky?

https://esstuning.com/ess-n62b44-g1-sup ... er-system/

Obrázek
e66 750Li
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: Přeplňování N62

#2 Příspěvek od horan »

Nemůže v tom hrát roli automat? Že je to třeba jen pro manuál?
Uživatelský avatar
HyndaDan
Registrovaný
Příspěvky: 358
Registrován: sob 25.03.2017 20:20
Bydliště: Písek

Re: Přeplňování N62

#3 Příspěvek od HyndaDan »

To určitě ne, to by tam napsali.

Píší pouze :'This system will fit 545/645i. It is not available for 745i and X5 4.4i.'.
e66 750Li
ettore
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 27.12.2006 01:00

Re: Přeplňování N62

#4 Příspěvek od ettore »

A jak to má vyřešené alpina?
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: Přeplňování N62

#5 Příspěvek od Jaris330D »

Spis bych to videl, ze nepredpokladaji, ze by to nejaky tuner cpal do 7er. Tuneri spis jezdi s 5er a 6er.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Přeplňování N62

#6 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Američani právě nejradši v 7er, je to pohodlný, je tam prostor, je to levný.. ;)

Zkuste tam napsat email někomu. Ale jak někdo psal spousta motorových dílů se má lišit mezi 745i a 545i/645i, potažmo 50i je taky jinak.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Přeplňování N62

#7 Příspěvek od Filozof »

kolik přijde kit G-POWER na N62 ?

případně nějakej z vlastních koupených komponent a poskládaných ? Dá to aspon 100kw navíc a 130nm aby to mělo smysl v širokém spektru otáček ?

Co na to řekne paní převodovka ? U RR docela ráda odchází a je tam stejná jako v 745-750i ...jen díky kroutáku co RR má.
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2610
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: Přeplňování N62

#8 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Nárůst krouťáku vidím na těch křivkách o cca 80Nm a výkonu o cca 130koní...ale nevím, proč tam mají původní výkon 280 koní místo 333koní...
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

Re: Přeplňování N62

#9 Příspěvek od inspi1981 »

TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Přeplňování N62

#10 Příspěvek od TANN3R »

Gerchan píše:Nárůst krouťáku vidím na těch křivkách o cca 80Nm a výkonu o cca 130koní...ale nevím, proč tam mají původní výkon 280 koní místo 333koní...
Protože to bude výkon na kolech, ne na klice.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Přeplňování N62

#11 Příspěvek od Filozof »

nevím to za 8K je lepší si připlatit a mít za 20-25K už M6 nebo M5 kde je auto komplet odladěné na výkon 500hp.
Tady ty ceny jsou šílené v přepočtu co za to dostanu.

Pokud by to bylo za 60-70k v korunách tak proč ne.... pokud by následný výkon byl místo 270KW u 4,8i zvednutý na 330KW alespoň i krouťák podstatně.

Ale 8K euro plus práce je cca cena BMW e65 takže to postrádá smysl při takové ceně.
+ navíc se musí upravit LPG.

Protože to beru tak že kdo nejezdí na LPG má volbu a tím je 760i.
Uživatelský avatar
fishmaker Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

Re: Přeplňování N62

#12 Příspěvek od fishmaker Moderátor »

Filozof : přestaň už psát do každýho tématu, kde se tě nikdo na nic neptal...zkušenost s tím nemáš, ani N62 nemáš...téma je jasné...tak proč sem pleteš nějaký teorie o M5/M6 ???

takže zamysli se prosím a zkus nepsat všude...příště už dostaneš BAN
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Uživatelský avatar
HyndaDan
Registrovaný
Příspěvky: 358
Registrován: sob 25.03.2017 20:20
Bydliště: Písek

Re: Přeplňování N62

#13 Příspěvek od HyndaDan »

inspi1981 píše:https://www.bimmerboost.com/showthread.php?5850-ESS-(esstuning-com)-BMW-N62-650i-550i-V8-Supercharger-Sneak-Peak-Coming-Q1-2011
Tohle je starý typ superchargeru, který ESS již neprodává. Byl drahý a málo efektivní, nebyl o něj zájem. Ale měli ho i pro 745/750.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Filozofe ty si zase chytrej jak rádio... Nemáš k tématu vůbec co říct a radši meleš z cesty než abys byl ticho...

Pěknou E65 máš tak za 350k včetně LPG + 150k (6k$) kompressor a máš za půl mega 500+ hp auto, který jezdí celkem levně a nabízí kopici prostoru a výbavy.

Ja chápu, za cenu toho kompressoru ty chceš koupit celý auto, ale je každýho věc, kolik chce dávat do auta (a jakýho auta)...
Pěknou M5 máš spíš tak za 800k + 100k LPG, který musí být hroznej oser(Viz Popp). A servisní náklady budou taky úplně jinde.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

z5 k tématu:

David K. mi říkal, že alpině ty motory nedrží. Vnitřek motoru na to není stavěný a pak klika nebo ojnice nemusí vydržet.

Jenomže alpina tlačí 0.8 bar (11.7 psi), takže skoro dvojnásobný tlak co ESS.
Co jsem se dočetl na zahraničních fórech, tak tlak kolem 6psi by ten motor mohl zvládat bez problému.

Takže mně ten kit začíná lákat čim dál tim víc :twisted:
e66 750Li
Zugy
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 18.04.2009 00:00

Re: Přeplňování N62

#14 Příspěvek od Zugy »

Tak jestli to někdo podstoupí., tak dejte vědět
Uživatelský avatar
Hoody4
Registrovaný
Příspěvky: 220
Registrován: úte 23.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

Re: Přeplňování N62

#15 Příspěvek od Hoody4 »

fishmaker píše:Filozof : přestaň už psát do každýho tématu, kde se tě nikdo na nic neptal...zkušenost s tím nemáš, ani N62 nemáš...téma je jasné...tak proč sem pleteš nějaký teorie o M5/M6 ???

takže zamysli se prosím a zkus nepsat všude...příště už dostaneš BAN
Konečně si toho nějaký moderátor všimnul, díky tomu člověku se stalo 70% obsahu zdejšího fóra absolutně nečitelným. :roll:
PetoK
Registrovaný
Příspěvky: 987
Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: Přeplňování N62

#16 Příspěvek od PetoK »

Kluci, dajme hlasovanie, kto je za okamzity Fil BAN ??? Tie hovna sa uz fakt nedaju citat...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Přeplňování N62

#17 Příspěvek od Filozof »

740i e38 286hp v základu měl upravenou perfekt cca 370-400hp+ Jde dohledat jeho auto i člena na 7er.cz
Tam použil kompresor m90 z jaguáru
Něco podobného by se mi líbilo za rozumné peníze hodně muziky.

Pokud zde nemůže říci člověk svůj názor trochu z jiného úhlu to je pak hodně špatně ...

PetoK a podobné existence nebudu komentovat kde muže tak kope a plive na lidi.
Sem psát nebudu, když vám vadí jiný pohled.

ps: Samozřejmě funkční kit je nejlepší jelikož to má svoji podporu jen bych pozjistoval kolik zvládne převodovka.
Stepan1
Registrovaný
Příspěvky: 973
Registrován: čtv 01.06.2017 19:56

Re: Přeplňování N62

#18 Příspěvek od Stepan1 »

nemůžeš napsat, že sem psát nebudeš ve stejným postu, kde zase rozvíjíš nějaký offtopic teorie :lol: mimochodem, prefekt psal, že by byl spokojenej s 350 a nakonec ani to nepotvrdil. Ty 400+

kompresor V8 bude mít absolutně jinej projev než vysokootáčková atmosféra. Neporovnatelný auta. O koních někde v 7 tisících to fakt není.
cheater
Registrovaný
Příspěvky: 1451
Registrován: sob 05.01.2019 11:48

Re: Přeplňování N62

#19 Příspěvek od cheater »

-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 13:18, celkem upraveno 1 x.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Přeplňování N62

#20 Příspěvek od TANN3R »

Nechci vám brát iluze, ale žádná taková skládačka není úplně plug and play. S takovýma autama furt něco řešíš a ladíš. Takovyhle věci se necpou do aut na denní ježdění a když jo, tak to nakonec stojí řádově víc, jak celá Alpina.

Čistě z hlediska výkonu a použití na silnici, je kompresor úplně dokonalá věc. Prostě to má spodek a pružnost takovou, jakou žádná atmosféra mít nemůže, ani u V12.
Odpovědět