Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Termostat 335i e92

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

Termostat 335i e92

#1 Příspěvek od matal Moderátor »

Zajímal by mě termostat u 335i e92, jeví se mě to jako stejný problém jako u V8 N62.
Co jsem to měl píchnuté na diag.tak tepolota v chladiči 97°C a v motoru až 106°C,
to se mě zdá jako zbytečně moc.
Je nějaká možnost termostatu se stupněm otvírání 90°C.?
Díky.. ;)
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat 335i e92

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Normální jev, v motoru si termostat podle stylu jízdy udržuje vodu 105 , 106 teprve spíná ventilátor který to dochladí. Je to zejména v nízkém zatížení a skrze emise ;)
v MHD apce se dá nastavit watter coolant target na sport, pak ventilátor spíná v 98 a mění se podmínky pro výhřev termostatu a výkon pumpy a motor uchladí bez problému nějakých 90' :) Pak je tam ještě možnost race, ale to je pro úplně bezkatový auta ... teplota vody zabezpečuje vyšší EGT a tím lepší rekuperaci katalizátorů :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat 335i e92

#3 Příspěvek od matal Moderátor »

Chápu.. Jak mam ale napr. vymenit chladici kapalinu s pruplachem. ?
Když vypustim chladič a doliju destilku,
Necham chvili vrčet a znovu vypustim a doliju,
Tak mě ta voda asi začne vřít.
Ptam se, protože nějaký německý soudruh tam nalil červenou kapalinu..
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat 335i e92

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No... dělá se to napiču :D Ideální je to spojit pak s výměnou vodní pumpy a termostatu. Pokud nevíš že to byl odělané, je to nachystané, lehne většinou kolem 150tis km :) Z chladiče vyteče jen asi 1/3 celkové provozní kapaliny
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Fido
Registrovaný
Příspěvky: 215
Registrován: úte 14.05.2002 00:00

Re: Termostat 335i e92

#5 Příspěvek od Fido »

Mám dotaz, proč vám tovární nastavení teploty přijde moc vysoký? Měl jsem N62 V8 v 545i, vše origo a s chlazením/vyšším opotřebením čehokoliv nebyl nikdy žádný problém. Najel jsem s tím 120kkm (koupil jsem, když to mělo najeto 230kkm a prodal to v 350kkm) a chlazení jsem nikdy neřešil, ani když bylo ve Slovinsku 40 stupňů ve stínu a my poskakovali hodinu v zácpě. Ty auta jsou na to stavěný, pochopitelně, když maj už něco odjeto, tak je holt potřeba něco vyměnit za nové (chladič, vodní pumpa, termostat), ale potom zase není žádný problém, alespoň já žádný neměl a to jsem s tím opravdu pomalu nejezdil ... Takže proč tam dávat něco neorigo, když chci jinak zachovat origo stav a nastavení (závodní úpravy teď nezohledňuju).
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat 335i e92

#6 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No... Celý důvod nastavení vyšší teploty je hlavně skrze emise, motor se rozehřeje daleko víc, dosáhne vyššího EGT a pomáhá to rekuperaci katalizátorů. Celý To vlastně není na škodu, pokud budeš smířený s tím, že vyšší provozní teplota vody zvedá i provozní teplotu oleje. To, že s tím někdo kalkuloval v origále je asi fakt, tak jako když počítají životnost auta na 200tis km (asi jako doživotní nápně v diferáku a převodovce atd.).
Ono v originálním nastavení si to auto umí držet při zátěži vodu kolem 80' (u N54 je to řízeno podle tlaku v sání) ale jakmile se dostaneš do minimální zátěže, popojíždění v kolonách, tak to nesleze ze 105' a tam to dostane fest zabrat, protože nemáš ani nápor vzduchu na chladič a celý motor je nasálaný takovým brutálním teplem, že i na plastovým krytu motoru pak neudržíš ruku :D
Celý to pak zapříčiňuje zvýšené namáhání motoru (plastové vodící lišty rozvodů jsou významně dříve zkřehlé ) Všechny plastové bajonety vodních hadic KO, Vodní chladič KO, popraskaná plastová ventilová víka, expanzka vody. atd ...
Dost těch věcí tě umí nechat ve štichu někde na cestách, takže je fajn tomu jít trochu naproti. Já aktuálně jezdím watter target ze 105 snížený na 98 a už nejezdím olej na 110-120 ale max 105, při klidnější jízdě se furt drží kolem 100.
Samozřejmě každý svého štěstí stůjce, ale kdo dobře chladí, ten jezdí déle :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Fido
Registrovaný
Příspěvky: 215
Registrován: úte 14.05.2002 00:00

Re: Termostat 335i e92

#7 Příspěvek od Fido »

Rozumim a diky. Ja vetsinu tech tebou zminenych veci daval novych takze me to nikde nenechalo :-) Jde mi o praktickou zkusenost, jestli treba po vymene termostatu to vydrzi 2x dele, 3x dele nebo jak. Protoze pokud origo nastaveni s vyssim tepelnym namahanim vydrzi treba 10 let tak je otazka, jestli to po vymene vsech dulezitych komponent za nove dava smysl, kdyz malokdo si ojetinu tak dlouho nechava ...

Na spotrebu to vyznamny vliv ma ci nikoliv? N62 vnimam i z osobni zkusenosti jako jeden z nejuspornejsich motoru ve sve tride.
Odpovědět