sishuow píše:DPF (filtr pevnych castic) ma. Samozrejme to muzes nechat odstranit, ale je to protizakonny. Takze bych to tam nechal.
S ciptuningem u bmw nemam zkusenosti, ale delal jsem to jednou u volva, dostal jsem tam pak koniku navic, je to trchu na jizde, znat. Ale bylo to auto mozne 3x tezsi nez bmw 118d a melo to po tuningu 185hp. bmw 118 je male auto a uz ma 136hp. Myslim si ze to bohate staci. Ja mam 118d, ale verzi 143hp, a staci to.
Takže některé firmy nabízí odstranění DPF/FAP i když je to proti zákone.
Tohle jsem našel na stránkách chipcar.cz
Krátký popis: Není tomu tak dlouho, co se v osobních vozech plošně objevily katalyzátory, které přispívají k čistšímu životnímu prostředí. Dnes se však do vozidel stále častěji dostávají tzv. filtry pevných částic, které „téměř“ stoprocentně odstraňují z výfukových plynů karcinogenní pevné částice – saze. K zadržení nežádoucích pevných částic dochází pomocí „sítka“. Stejně jako katalyzátor, i filtr snižuje výkon, jelikož se jedná o překážku ve výfukovém potrubí.Řada motoristů si v poslední době „výhodně“ koupila zánovní osobní vůz s dieselem pod kapotou, s malým kilometrovým nájezdem a celkově ve výborném technickém i vizuálním stavu. Přičteme-li k tomu nízkou spotřebu nafty, může být majitel spokojen. Bohužel počáteční nadčení většinou zkazí filtr pevných částic o kterém je dnes řeč. Většina majitelů moderních dieselových agregátů brzy spláče nad výdělkem. Ať vůz vybavený filtrem pevných částic koupili z ekologického přesvědčení či z pocitu něčeho navíc, brzdy přijde rozčarování (již po několika desítkách tisíc kilometrů). Vše většinou začne celkem nevině. Rozsvícením kontrolky v přístrojové kapličce, která signalizuje, že není něco v pořádku a musíte do servisu. U většiny aut se ještě navíc citelně sníží výkon. V lepším případě stačí drobný zásah servisního mechanika, který filtr pročistí. V horším je nutná jeho výměna. Při sdělení ceny nového filtru si většina majitelů sedne doslova na zadek (filtr může přijít i na 1/5 pořizovací ceny auta).
Doporučovanou cestou k odstranění problémů je koupě nového filtru. To je však pro řadu motoristů cenově neúnosné a je nutné počítat s opakovanými problémy po nájezdu daných kilometrů. Logicky se tak nabízí filtr pevných částic demontovat, což samo o sobě není tak jednoduché. Před i za filtrem jsou čidla, které dohlížejí na správnou funkci filtru (senzory diferenčních tlaků) a je tak nutná softwarová úprava řídící jednotky.