Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Pískání u motoru od 2 tisíc nahoru ? (video)

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Odpovědět
Zpráva
Autor
cabal
Registrovaný
Příspěvky: 1029
Registrován: stř 06.02.2008 01:00
Bydliště: Olomouc/Postřelmov
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od cabal »

Ahoj,

již delší dobu se potýkám s pískáním někde u motoru (motor by to neměl na 99% být). Dneska jsme to koumali snad 2 hodiny a nevíme si rady. Pískání se projevuje cca od 2 tisíc otáček nahoru a s vyššími otáčkami stoupá na frekvenci (vyšší tón). Kolem 5-6 tis je to už jak na píšťalku pro psa. S puštěním plynu a poklesem do volnoběhu taktéž piská, tlumí se.

Dneska jsem měnil olej 10W60, napínací i vodící kladku, byl jsem na přeměření alternátoru, díval jsem se na řemen, zkoušel jsem kompresor klimy, viskospojka to taky není ... tak už si nevím rady co by to mohlo být. Pískání jde jako by blízko Vanos.

Je možné aby pískal Vanos? Začínám být bezradný, moc se v tom nevyznám a bolí mě s autem jezdit. Musím ještě odjet týden než se mi přihlásí nové koupené auto a chci to pořešit, než úplně zazimuji.

Zítra se pokusím nahrát video no snad mi dáte někdo tip. Díky !!
A druhá otázka co je tohle za díl ??

Obrázek

Mám podezření že by to mohl být on, nálepka už byla mírně ošumtělá ale přečetl jsem Denso a Made in Japan ... na schémátku :

Obrázek - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=18

jsem to taky nenašel a nebo blbě hledal... vypadá to jako by nějaký kompresor, vede do něj hadice ze sání a pak další někam do motoru, ale tam už jsem svítilnou neviděl ...no nevím nevím :(
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od capri »

je to trošku mimo ale nam na VW transporter T4 občas píská ložisko altíku neni to nic závratnýho ale občas je to slyšet :)
Uživatelský avatar
TT
Registrovaný
Příspěvky: 1358
Registrován: ned 25.08.2002 00:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od TT »

cabal píše:Ahoj,



Mám podezření že by to mohl být on, nálepka už byla mírně ošumtělá ale přečetl jsem Denso a Made in Japan ... na schémátku :

Obrázek - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=18

jsem to taky nenašel a nebo blbě hledal... vypadá to jako by nějaký kompresor, vede do něj hadice ze sání a pak další někam do motoru, ale tam už jsem svítilnou neviděl ...no nevím nevím :(


kompresor klimy, ta kladka klidně může pískat, aby jsi vyloučil , že to je kladka na kompresoru pusť klimu a uvidíš jestli to pískání změní intenzitu... jinak to samozřejmě může být jaká koliv kladka , kterou pohání jaký řemen. Vanos bych v tom asi nehledal.....
BMW E63 LCI - 650i Manuál + E84 - X1 20dX + E87 - 120i
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

sundej řemeny od klimy a tim to zjistíš, jeslit je to na klimě nebo ne. Může to být i vodní pumpa. Nejjednodušší je sundat oba řemeny a zkusit, jeslit to přestane, což poznáš hned, jenom musí bejt motor studenej.

TEn díl, co chceš vědět je přídavný kompresor vzduchu, který do výfuku tlačí čerstvý vzduch, aby byly splodiny jakoby lepší a auto splnilo normu E2. Běží jen při studeným motoru několik minut. Pokud ho chceš vyhodit, tak můžeš, jen musíš zaslepit tu trubku vedoucí do motoru.
cabal
Registrovaný
Příspěvky: 1029
Registrován: stř 06.02.2008 01:00
Bydliště: Olomouc/Postřelmov
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od cabal »

Speedy píše:sundej řemeny od klimy a tim to zjistíš, jeslit je to na klimě nebo ne. Může to být i vodní pumpa. Nejjednodušší je sundat oba řemeny a zkusit, jeslit to přestane, což poznáš hned, jenom musí bejt motor studenej.

TEn díl, co chceš vědět je přídavný kompresor vzduchu, který do výfuku tlačí čerstvý vzduch, aby byly splodiny jakoby lepší a auto splnilo normu E2. Běží jen při studeným motoru několik minut. Pokud ho chceš vyhodit, tak můžeš, jen musíš zaslepit tu trubku vedoucí do motoru.


áha ... tak to je jasny, jsi druhý co mi to potvrdil.
Právě jsem si říkal, že se to někdy točilo a někdy ne ... to vysvětluje, proč za studena pracuje. Stejně emise nesplním, když nemám katy ale rezonátory :D tedka v zimě čmudím jak alfonc :D

vydělávat ho nebudu, ale zkusím fintu se sundáním všeho, kamoš bude mít radost, ja na to nemám ruce, jsou gramlavý na motor a součásti kolem :oops:
ericV8
Registrovaný
Příspěvky: 885
Registrován: ned 22.03.2009 01:00
Bydliště: okr. Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od ericV8 »

cabal píše:
Speedy píše:sundej řemeny od klimy a tim to zjistíš, jeslit je to na klimě nebo ne. Může to být i vodní pumpa. Nejjednodušší je sundat oba řemeny a zkusit, jeslit to přestane, což poznáš hned, jenom musí bejt motor studenej.

TEn díl, co chceš vědět je přídavný kompresor vzduchu, který do výfuku tlačí čerstvý vzduch, aby byly splodiny jakoby lepší a auto splnilo normu E2. Běží jen při studeným motoru několik minut. Pokud ho chceš vyhodit, tak můžeš, jen musíš zaslepit tu trubku vedoucí do motoru.


áha ... tak to je jasny, jsi druhý co mi to potvrdil.
Právě jsem si říkal, že se to někdy točilo a někdy ne ... to vysvětluje, proč za studena pracuje. Stejně emise nesplním, když nemám katy ale rezonátory :D tedka v zimě čmudím jak alfonc :D

vydělávat ho nebudu, ale zkusím fintu se sundáním všeho, kamoš bude mít radost, ja na to nemám ruce, jsou gramlavý na motor a součásti kolem :oops:


ono to necmudi jen z vejfuku, ale i od kol, jak sem v tom dlouho nejel :lol: mas u nas dalsi kolecko pred Osapem
cabal
Registrovaný
Příspěvky: 1029
Registrován: stř 06.02.2008 01:00
Bydliště: Olomouc/Postřelmov
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od cabal »

ericV8 píše:ono to necmudi jen z vejfuku, ale i od kol, jak sem v tom dlouho nejel :lol: mas u nas dalsi kolecko pred Osapem


počkej jak dojedu dom. Dáme ho už definitivně na kutě v sobotu vyklízení garáže
Tomas8409
Registrovaný
Příspěvky: 1835
Registrován: pát 23.06.2006 00:00
Bydliště: Hlohovec
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Tomas8409 »

na bývalém autě jsem měl to samé... (e36 320) dělalo to jen v chladnu a při studeném motoru. řemeny to nebyly tak prý asi ložisko altíku. ale v létě nic...
cabal
Registrovaný
Příspěvky: 1029
Registrován: stř 06.02.2008 01:00
Bydliště: Olomouc/Postřelmov
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od cabal »

dělá to léto, zima, studený, teplý, pořád .... zřejěm to už nestihnu udělat letos, takže na jaře ...
cabal
Registrovaný
Příspěvky: 1029
Registrován: stř 06.02.2008 01:00
Bydliště: Olomouc/Postřelmov
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od cabal »

Opravu jsem nakonec nechal na jaro, když se budu nudit, tak v zimě ... půjčil jsem si foťák, ale kvalita zvuku není zase tak moc dobrá i tak lze během přidržených otáčkách kolem 2 - 3 tis slyšet podivné hvízdání, tak si poslechněte a posuďte sami ... vím, že to zní, jako by byl celej motor v hajzlu, ale není :) ten zvuk ho zkresluje :)


video:
- http://www.youtube.com/watch?v=tHFp1Zi6704
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Ty jo, pěkně ten Vanos rachtá.
jinak to není pískání jako pískání klatky nebo řemen, ale spiš bzučení a to dělá ložisko nějaký nejpíš na altíku nebo tak něco. Jak jsem řákal, sundat řemeny a zkusit to bez nich.
cabal
Registrovaný
Příspěvky: 1029
Registrován: stř 06.02.2008 01:00
Bydliště: Olomouc/Postřelmov
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od cabal »

Speedy píše:Ty jo, pěkně ten Vanos rachtá.
jinak to není pískání jako pískání klatky nebo řemen, ale spiš bzučení a to dělá ložisko nějaký nejpíš na altíku nebo tak něco. Jak jsem řákal, sundat řemeny a zkusit to bez nich.


kua nestraš :D jestli bude Vanos v háji, tak auto odhlásím a nechám v garáži na neurčito, protože na tohle už bych fakt další rozpočet neměl :(

Hajro má pry nějakou diagnostiku na Vanos ... na jaře tam všechno půjde, bude toho dost
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od MattyX Moderátor »

trochu mimo misu,ale ten vanos je hodne slyset,skoro to zni jako moje M20 :lol: urcite bych na to hodil woko ;)

popripade jeden kamos z brna ma nahradni,potreboval koupit jenom blok na 3.2 (ojnice si udelal vylet skrz blok :lol: ) tak ma celej vrsek na ND spodek je potkanej na klice myslim...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
cabal
Registrovaný
Příspěvky: 1029
Registrován: stř 06.02.2008 01:00
Bydliště: Olomouc/Postřelmov
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od cabal »

a ten Vanos ma v jakym stavu?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od MattyX Moderátor »

cabal píše:a ten Vanos ma v jakym stavu?


muzu se optat ale myslim ze je OK ale myslet zbamena hovno vedet takze nevim,ale myslim si ze by stacila nejaka te pretesnovaci sada a mel by jsi to OK ne ? :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
cabal
Registrovaný
Příspěvky: 1029
Registrován: stř 06.02.2008 01:00
Bydliště: Olomouc/Postřelmov
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od cabal »

no co vím, tak speedy s tím má zkušenosti.
jediné čemu bych se rád vyvaroval je koupě fungl novýho vanosu. Cena je docela veliká ( 50 tis ) ... snad by tomu ta sada pomohla a dostanu se na pětinovou cenu. Každopádně to budu řešit až na jaře, dávám teďka po chvilkách maličkosti, když je čas na garáž.
Odpovědět