Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

rozvodový řetěz e39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Fanda76
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: stř 25.10.2006 00:00

#1 Příspěvek od Fanda76 »

Zdar pánové, kdy měnit u e39 525i r.v.01 rozvodový řezěz? A originál (cena?) nebo náhr.? Dále předpokládám olej a filtry. Mám nově koupeno a strach abych něco neposral. Díky
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#2 Příspěvek od Atila »

Fanda76 píše:Zdar pánové, kdy měnit u e39 525i r.v.01 rozvodový řezěz? A originál (cena?) nebo náhr.? Dále předpokládám olej a filtry. Mám nově koupeno a strach abych něco neposral. Díky


Retez se nemeni dokud nezacne chrastit, coz byva az pri dost vysokych najezdech. U takhle mladeho auta, pokud neni extremne jete, bych retez neresil. Olej je asi rozumne vymenit, pokud neni jasna predchozi udrzba.
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#3 Příspěvek od Maxiczech »

Řetěz se nemění :Policie: Když neprdne, je tam doživotně. Při tvém obsahu myslím nic takového nehrozí. urvat řetěz může jenom hovado, nebo to může zapříčinit chyba ve výrobě. Vzhledem k roku výroby je ready.. :idea:
Fanda76
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: stř 25.10.2006 00:00

#4 Příspěvek od Fanda76 »

Díky za rady chlapi. Ještě mi řekněte kam nejlépe v Plzni na opravy?
rockheart
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: sob 21.06.2008 00:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od rockheart »

Atila píše:
Fanda76 píše:Zdar pánové, kdy měnit u e39 525i r.v.01 rozvodový řezěz? A originál (cena?) nebo náhr.? Dále předpokládám olej a filtry. Mám nově koupeno a strach abych něco neposral. Díky


Retez se nemeni dokud nezacne chrastit, coz byva az pri dost vysokych najezdech. U takhle mladeho auta, pokud neni extremne jete, bych retez neresil. Olej je asi rozumne vymenit, pokud neni jasna predchozi udrzba.


Jak se pozná že chrastí řetěz. Mě de cosi z auta ze spodu, když chci akcelerovat do kopce. Jde to z venku, odráží se to od okolí. Když jsou zavřený okna, není nic slyšet.
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od eric »

Fanda76 píše:Díky za rady chlapi. Ještě mi řekněte kam nejlépe v Plzni na opravy?


Čus,řetěz vyměň taky,je to blbost doživotně stejně jako doživotní náplň v převodovce!Navíc není řetěz ani moc drahej,origo stojí něco okolo 1200kč origo.Je ale třeba vyměnit i vodicí lišty a i to ozubený kolo dole,protože budou ty zuby trochu vymačkaný podle toho staršího řetězu,dál musíš vyměnit i napínák,prostě udělat rozvody jak maj bejt,už se to tu taky několikrát řešilo,rozvody se dělaj normál jako u ostatních aut komplet vše,akorát s tím rozdílem,že u gumovýho řemenu se to děla po cca 70tis.km a u řetězu okolo 250-300tis.km.Pokud budeš chtít někoho doporučit,kdo ti to udělá na 100% a nebude moc drahej,tak napiš,hodím ti kontakt do sz,jsem z RO :wink: Jinak díly je nejlepší koupit originál u bmw.Ale pokud řešíš otázku rozvodů,jakože se si koupil čerstvě káru a chceš,aby někde něco neprdlo,tak řetěz ti opravdu nepraskne,maximálně ti přeskočí,když je v něm opravdu ale velká vůle a je prostě vytahanej,jinak se nemůže nic stát.Pokud chceš mít klid na duši,tak se klíďo ozvi,dám ti konakt na toho mýho mechoše a ten zkontroluje,jak je napnutej a poslechne,jestli chrastí.Ale pokud to auto nemá moc nalítáno,tak jak píšou kluci,nic se nestane! :)

Tady máš odkaz na ty díly,ty ceny odpovídají cenám v origo servisu:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od eric »

rockheart píše:
Atila píše:
Fanda76 píše:Zdar pánové, kdy měnit u e39 525i r.v.01 rozvodový řezěz? A originál (cena?) nebo náhr.? Dále předpokládám olej a filtry. Mám nově koupeno a strach abych něco neposral. Díky


Retez se nemeni dokud nezacne chrastit, coz byva az pri dost vysokych najezdech. U takhle mladeho auta, pokud neni extremne jete, bych retez neresil. Olej je asi rozumne vymenit, pokud neni jasna predchozi udrzba.


Jak se pozná že chrastí řetěz. Mě de cosi z auta ze spodu, když chci akcelerovat do kopce. Jde to z venku, odráží se to od okolí. Když jsou zavřený okna, není nic slyšet.


No to chrastění řetězu jde slyšet hlavně na volnoběh,při akceleraci to už slyšet moc nejde.Ti poradím jednu věc,docela dobře se dá poslouchat,co se ozývá v motoru,když přiložíš šroubovák rukojetí k uchu a tím kovovým se opřeš někde o blok motoru,to jdou panečku slyšet věci xkrát líb,než když to posloucháš pouhým uchem :wink:
Ještě mě napadlo,jestli se ti už neozejvaj vanosy,sice by to nemělo jít od spodku motoru,ale třeba to jen líp slyšíš od spodu!?
rockheart
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: sob 21.06.2008 00:00
Bydliště: Brno

#8 Příspěvek od rockheart »

Co to je vanos. Taky vím, že známej má citroena C5 a má úplně ten stejnej zvuk, má najeto jenom 50000 km. A trápí se tím spousta jinejch s nisanama, oplama.... je to nějsaká pičovina, ale přjít na to kurvajs...
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany

#9 Příspěvek od Studna »

rockheart píše:
Atila píše:
Fanda76 píše:Zdar pánové, kdy měnit u e39 525i r.v.01 rozvodový řezěz? A originál (cena?) nebo náhr.? Dále předpokládám olej a filtry. Mám nově koupeno a strach abych něco neposral. Díky


Retez se nemeni dokud nezacne chrastit, coz byva az pri dost vysokych najezdech. U takhle mladeho auta, pokud neni extremne jete, bych retez neresil. Olej je asi rozumne vymenit, pokud neni jasna predchozi udrzba.


Jak se pozná že chrastí řetěz. Mě de cosi z auta ze spodu, když chci akcelerovat do kopce. Jde to z venku, odráží se to od okolí. Když jsou zavřený okna, není nic slyšet.


spousta věcí to může dělat. Je nutný zjistit odkud to jde. taky jsem si myslel, že mi chrastí něco v předu a nakonec to byly pakny ruční brzdy vzadu :D . Urezly mi držáky a pakny tam byly úplně volné a chrastily o kotouč. pak to může být ložisko v kole, ochraný plech u kotoučů, ochranné plechy výfuku na podlaze, samotný destičky atd.
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od gyrous »

Rozvodový řetěz na e39 bezúdržbový, včetně dieslů. :D
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#11 Příspěvek od jurasis »

gyrous píše:Rozvodový řetěz na e39 bezúdržbový, včetně dieslů. :D


To je sice pravda, včetně toho, že napínák (y obecně) je pro funkci důležitější (i řetěz se postupně vytahuje), ale preventivní výměna čehokoliv v rozumném časovém horizontu ještě ničemu neublížila... :wink:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#12 Příspěvek od Kail »

Maxiczech píše:Řetěz se nemění :Policie: Když neprdne, je tam doživotně. Při tvém obsahu myslím nic takového nehrozí. urvat řetěz může jenom hovado, nebo to může zapříčinit chyba ve výrobě. Vzhledem k roku výroby je ready.. :idea:


Jo,to je fakt,užívat výkonnového potenciálu svého auta naplno může jen TOTÁLNÍ hovado :roll: .Řetěz se nepřetrhne a když,tak jak bylo řečeno spíš vadou ve výrobě,nebo extrémním opotřebením...Zapříčinit to vyloženě řidič snad ani nemůže,ani seběvětší hovado...


Jinak jak tu bylo řečeno,řetěz se mění až když chrastí (a to poznáš,když ne ty tak mechanik určitě...)
Preventivní výměnou se sice ještě nic nezkazilo,ale když to budu brát takhle můžeš na tom autě preventivně vyměnit uplně všechno a preventivně kupovat jen origo díly :) .A preventivně do toho pak nacpat 1 000 000kč :lol:
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#13 Příspěvek od jurasis »

Mimochodem, životnost auta výrobci předpokládají 6 let. Z toho vyplívá, když to vezmu do úplného detailu, že na tuto životnost jsou všechny díly stavěné a auto starší této hranice by nemělo projít STK... :P 8) :lol:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#14 Příspěvek od Kail »

Však bez úplatku taky většinou neprojde :lol:
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#15 Příspěvek od jurasis »

Mě jo, i když jsem měl Š100 staré jak já... :P
A to už je hodně let... :lol:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od gyrous »

Koukal jsem na to, a mýlka na E39 ty rozvody nejsou označený jestli se to mění. Patrně chyba dat. Stejný motor teda myslím 525i na E34 má naznačené zas co 150tkm výměnu. :oops:
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#17 Příspěvek od Zdenal »

rockheart píše:
Atila píše:
Fanda76 píše:Zdar pánové, kdy měnit u e39 525i r.v.01 rozvodový řezěz? A originál (cena?) nebo náhr.? Dále předpokládám olej a filtry. Mám nově koupeno a strach abych něco neposral. Díky


Retez se nemeni dokud nezacne chrastit, coz byva az pri dost vysokych najezdech. U takhle mladeho auta, pokud neni extremne jete, bych retez neresil. Olej je asi rozumne vymenit, pokud neni jasna predchozi udrzba.


Jak se pozná že chrastí řetěz. Mě de cosi z auta ze spodu, když chci akcelerovat do kopce. Jde to z venku, odráží se to od okolí. Když jsou zavřený okna, není nic slyšet.



Prosimtě kardanka, když jedeš do kopce nebo rázně přidáš, tak má tendenci se jakoby utrhnout z uložení a když to uložení je v hajzlu, tak dokáže pěkně zaspívat...tam bych začal hledat
Odpovědět