Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 sedan - výměna zadních tlumičů
Tak jsem se o víkendu pustil do výměny podvozku na E39 sedan, předek za 2 hoďky hotovej, ale zadek byl mazec. Kdo to z vás bude dělat, tak se obrňte pevnýma nervama. Nemít TIS, tak jsem total v kopru. To se soudruzi z NDR zbláznili, větší pakárnu jsem nezažil. V domění, že to bude pohoda jak na E36, jsem se do toho pustil až v sobotu ve 12 hodin a za 7 hodin hotovo a vytočenej jak kráva. Člověk musí rozebrat půl auta, než vymění 2 pos...ný tlumiče. Když si představím, že bych to dal někam do servisu, kde jsou zvyklí na standartní uložení a demontáž tlumičů, tak jednak bych zaplatil ranec a 100% by něco zničili, pochybuju, že by vše sundali opatrně jak já a dali vše na své místo. Doufám, že tam ten podvozek vydrží alespoň pár let.
Ale jo, jsou nutný. Podle WIN-kódu mi v MJ auto zjišťovali přesný typ tlumičů, které potřebuju.
Bylo mi řečeno, že nejlépe sachs, nebo Bilstein B8.
Chci mít auto co nejvíc komfortní, Bilstein má konstrukci UPsideDOWN a prý se chová úplně jinak (lépe). Tak nevím, nemám zkušenost. Jestli bude tvrdší, budu nasr.....
Bilstein prý mají delší životnost než Sachs.
Sakra, co mám koupit...
Bylo mi řečeno, že nejlépe sachs, nebo Bilstein B8.
Chci mít auto co nejvíc komfortní, Bilstein má konstrukci UPsideDOWN a prý se chová úplně jinak (lépe). Tak nevím, nemám zkušenost. Jestli bude tvrdší, budu nasr.....
Bilstein prý mají delší životnost než Sachs.
Sakra, co mám koupit...
Nejlepší bude, když se spojíš zde na klubu s p.Chovancem (auto-fren) a on ti poradí. B8 jsou sport. tlumiče na snížené auta, tzn. 100% to bude tvrdší. Ale jak říkám zkontaktuj info@auto-fren.cz a tam dostaneš nejlepší radu.
Hele já mám sníženo stejně jako M-technik podvozek (KW -35/-20) a s tím Bilstein B4 a auto je tvrdší, ale perfektně komfortní. Jsem max. spokojen. Taky mi nabízel B8, ale nechtěl jsem tvrdej podvozek a ještě 2násobnou cenu a všeobecně platí, že do snížení -40 je možné použít seriové tlumiče (tzn. B4). No je to na tobě co zvolíš.
Chlapi,
"B8" jsou namontovány a musím říct, že jsou skutečně vynikající. Jsou relativně tvrdý, ale přes to velice komfortní. Jsem spíš z těch "pohodlnějších" a přiznám se, že jsem měl trochu strach, ale nee..
Aby to nabylo zas tak růžový, tak se zeptám na problém, kterej se výměnou bohužel neodstranil. Auto má tendenci se v pravotočivých zatáčkách nějak moc naklánět. Levotočivé jsou naprosto OK.
Myslíte, že unavená pružina? Uložení tlumičů je taky nové, pružiny původní. Nebo nějaký silentblok na uložení nápravy?
Máte někdo podobnou zkušenost?
Díky
"B8" jsou namontovány a musím říct, že jsou skutečně vynikající. Jsou relativně tvrdý, ale přes to velice komfortní. Jsem spíš z těch "pohodlnějších" a přiznám se, že jsem měl trochu strach, ale nee..

Aby to nabylo zas tak růžový, tak se zeptám na problém, kterej se výměnou bohužel neodstranil. Auto má tendenci se v pravotočivých zatáčkách nějak moc naklánět. Levotočivé jsou naprosto OK.
Myslíte, že unavená pružina? Uložení tlumičů je taky nové, pružiny původní. Nebo nějaký silentblok na uložení nápravy?
Máte někdo podobnou zkušenost?
Díky

Susi píše:Aby to nabylo zas tak růžový, tak se zeptám na problém, kterej se výměnou bohužel neodstranil. Auto má tendenci se v pravotočivých zatáčkách nějak moc naklánět. Levotočivé jsou naprosto OK.
Myslíte, že unavená pružina? Uložení tlumičů je taky nové, pružiny původní. Nebo nějaký silentblok na uložení nápravy?
Díky
Silent nebo uložení to myslím dělat nebude.
Když to pořádně prohlídneš a viditelné poškození podvozku vyloučíš, tak to může být pouze unavená pružina..
To by doopravdy musela být utržená stab. tyčka nebo utržená příčná stab. tyč někde v uložení..